КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ"4- частни гимназии

  • 68 443
  • 455
  •   1
Отговори
# 195
  • София
  • Мнения: 2 103
Христос воскресе!
Бъдете здрави и щастливи!
  Hug   bouquet

# 196
  • Мнения: 4 877
Воистина воскресе!



Танче, аз бегло прегледах статията. Днес пак ще я погледна. Направи ми впечатление по-скоро абзаца - чии деца заминават да учат в чужбина. На висшистите!

Може да има много тълкувания:
- децата да надскочат родителите си;
- родителите вече не харесват БГ система на висшето образование, въпреки че са нейни продукти;
...

в тази връзка открих нещо любопитно
http://www.paideiafoundation.org/?read=1369 (2006 г.)

"Съединените щати, които бяха оценени от ООН като страна номер едно в света по образованост на населението (образователен индекс 99.9 - най-висок сред 20-те държави лидери), се смятат от някои у нас за символ на частното школо, особено висшето. Но истината е, че образованието в САЩ се предоставя предимно от обществото и държавата, на 3 равнища на контрол и финансиране: федерално, щатско и местно. Най-голямо влияние има средното ниво. Навсякъде образованието се ползва с пряка подкрепа на хората (не само от родителите), както впрочем е записано в 10-ата поправка на Конституцията на САЩ.

Частното образование в Америка не е единствена алтернатива на публичното (и държавното, доколкото изобщо този термин там е точен). Учениците избират между публично, частно и домашно образование, което навремето е било най-популярната форма за елита. Така че конкуренцията е силна и гарантира стремеж към качествено обучение.

По финансирането най-ясно личи какво объркване причиняват у нас някои неверни представи. Колкото и много да изглеждат "образователните" суми например в бюджета на САЩ ($69.9 млрд. за 2006 г.), те са малки на фона на приходите от различни източници например на знаменитите университети. Лидер по постъпления от дарения, субсидии и т. н. (endowement - англ.) през 2005 г. беше "Харвард", най-старото висше училище, с общо над $25 млрд. Още по-пълни данни могат да се открият в интернет, в съобщението на "Харвард прес" за фискалната 2004 г., когато сумата по това "перо" нараства с над 21% и достига общо $22.6 млрд. Огромна част от този капитал идва от частни и публични субсидии, грантове, стипендии, изгодни заеми, доброволни вложения в съоръжения и техника, както и в обслужване, и т. н. Таксите за обучение в "Харвард" естествено са високи, но не и определящи. Между другото повечето държавни (щатски например) университети също изискват такси и те невинаги са ниски.

Сътрудничеството и автономността

Тъкмо сътрудничеството между държавни и публични институции, фондации, корпорации и частни фирми, както и социални групи, по общо признание на мнозина експерти прави подкрепата за образованието в САЩ така ефективна. В него е "магията". Други важни характеристики са, разбира се, автономността, диверсификацията и гъвкавостта на училищата при набиране на средства и реализация на програми, като ударението се поставя върху управлението и използването на парите.

От другата страна на Атлантика, например във Великобритания, картината е по-контрастна - но при финансирането на университетите ясно се очертава тенденция за по-широко набиране на средства. Най-добре според публикация в "Икономист" сред британските университети са най-известните "Оксфорд" и "Кеймбридж", които заедно имат възможност да инвестират около 4 млрд. лири - при 1.7 млрд. лири общо за всички останали.

Във Франция частните училища са малко на брой, но елитни и конкурентни поради приходите и възможностите си за инвестиции. И в Германия, където през 2004 г. например частните ученици са били 6.5% от всички - при общо 5.2 млн. младежи, или над 10%, завършили извън публичните институции задължителната степен на образование в САЩ, частните школа набират популярност и приходи. Защо и бизнесът, и държавата, и социалните групи, и фондациите и т. н. в най-развитите държави по света отделят нарастващо внимание и влагат все повече средства както в публично, така и в частно образование?

Отговорът е лесен, но не е единствен. Защото постиженията на академичната наука и притокът на висококвалифицирани служители гарантират значителни приходи на корпорациите и държавата. И понеже инвестицията в образованието добре се изплаща - и за родителите, и за младите хора, и за институциите, които отпускат заеми и стипендии. В САЩ например средната заплата на завършилите колеж през 2002 г. според изследванията (US Census Bureau) е била $45 000, или с $10 000 над средната за страната.

Само в Китай дипломираните млади хора с висока квалификация надминават 2 млн. души годишно, а и образователните системи на други държави с многолюдно население постигат все по-добри резултати.

В свят, който върви към икономика на знанието, бъдещето на слабо просветените не е добро."




През тези почивни дни много ми се четат книги. Обожавам книгите, но напоследък чета с по-бавно темпо. Надявам се тези дни да имам повечко време и да се отпусна с приятно четиво.
Хайде, препоръчайте нещо!  Hug Коя ви е любимата книга?
И как отмаряте?
Аз имам 2 любими начина - с книжка или някъде на лежерно сред зеленина.

Слънчев празник и от мен!

Последна редакция: нд, 27 апр 2008, 13:17 от май :)

# 197
  • Мнения: 142
ВОИСТИНА ВОСКРЕСЕ! Здраве, късмет и благоденствие на вас и на всички ваши близки хора! И много, много любов  Heart Eyes  Simple Smile

Налегнаха ме напоследък всякакви дребни неприятности и грижи, не успявам да се включа, но съм си с вас духом. Става все по-интересно и готино тук!

май Simple Smile , точно си поръчах и аз нови книжки за сряда  Laughing Обичам Борис Акунин, направо съм фен, та си поръчах последната му книга. А освен това напоследък ужасно ме тегли към Исабел Алиенде. може би е въпрос на момент, на мои си емоции. но при всички случаи мисля, че си заслужава.

Много весел и светъл Празник на всички!

# 198
  • Мнения: 4 877
Мерси, не съм чела нищо от тях. Сега ще се просветя.  Simple Smile С кое произведение на Борис Акунин да започна?

Аз сега се чудя на 2 книжки - "Годеницата на людоеда" на Анри Троая и "Мравките" на Бернар Вербер. Но сигурно ще е първата - много харесвам Троая.


Току-що моите хора  - татко и батко, ми се обадиха. Бяха на предпремиерата на "Малкият принц" в кукления театър. Малкият принц бил блестящ.  Simple Smile Simple Smile Simple Smile

Направо се разтреперих!

Последна редакция: нд, 27 апр 2008, 14:03 от май :)

# 199
  • Мнения: 111
ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ!
Желая на всички много здраве, щастие и късмет!
И нашите яйца се изпочупиха, но още при варенето /въпреки, че бях сложила и сол/. Едва вчера разбрах, че белите и по-малки яйца са с по-силни черупки, защото само те не се напукаха. А освен това боята хваща по-лесно и са в по-свежи цветове. Браво на вас - майстори на козунаци. Аз още не го владея това изкуство. Но догодина може и да пробвам. Wink
Сега ще се върна на темата за училищата.
Отговарям на Май - в "Св.Климент Охридски" вече не изучават руски език, защото директорката каза, че на повечето деца им е дошло много наногорно при толкова много часове английски, български, математика и втори чужд език да учат и трети език. Тя смята, че е по-добре до осми клас да знаеш отлично два езика, отколкото  слабо три езика. Аз съм съгласна. А и за след  това има толкова добри езикови гимназии, така че има време и за третия език. А колкото до "Американския колеж" не съм сигурна дали наистина не е паднало нивото, но тогава, когато Мария учеше всичко беше ОК. Освен това може би е и до дете. Тя винаги си е била много умна. Добре, че във "Веда" й обърнаха внимание и казаха на майка й, че детето й се развива по-бързо от връстниците си и тогава се яви на изпити и взе две години за една. Но майка й каза, че ако не са били преподавалите й във "Веда" и" Американския колеж" е можело и да я изпуснат в развитието. Затова харесвам и ЧУ "Веда", заради добрите преподаватели, повечето, от които са от Австрия и Германия. Чудесни, много възпитани и образовани хора. Имам честта да познавам една от тях и наистина смятам, че въздействат положително на децата със своя манталитет и обноски. Директорката също много ми допадна. Освен това повечето предмети, впоследствие се учат на немски, което означава, че научават перфектно езика. Но за мое съжаление семейният съвет реши да се насочим към училище, в което се учи повече английски. Казвам за съжаление, защото съм наясно, че децата изучавали първо немски, по-лесно се справят с английския и другите чужди езици след това. Но при нас се налага Изи да владее поне малко английски още от сега, защото имаме много близък човек, който живее в САЩ и му ходим на гости всяка година поне за месец, а и на нас в България постоянно ни идват гости американци - близки приятели на чичо й. Затова е желателно тя да може да разбира какво й говорят и да отговаря накратко. Освен това има вероятност да заминем за постоянно там и ще от голямо значение за нейното образование ако е усвоила езика. А и предполагам, че така или иначе ще продължи следването си /дай Боже/ в  Америка, поне такова е желанието на баща й и на чичо й.
 За ЧНУ "Ерих Кестнер" съм чувала повече добри неща, но на моя позната приятелите не били доволни, не зная по какви причини и си преместили детето от там в "Ровел".
За "Дойче шуле" мога да кажа само, че не ми харесва въобще. Разбрах, че съвместно с немското посолство ще имат нова модерна база, но това за мен не е от значение. Директорката е много опак човек. Сега вече знам и защо са разтрогнали съдружието си с директорката на "Веда". В началото са били заедно и под патронажа на немското посолство, но в последствие се разделят на "Веда" и "Дойче шуле". Още тогава повечето ученици отиват във "Веда" и доколкото разбрах от нашите приятели онези, които не са, са съжалявали по-късно. Когато  реших все пак да проверя и "Дойче шуле" се  обадих на директорката. Започнах да си задавам въпросите, а тя ми се държеше сопнато и ми повишаваше тон. Накрая ме нагруби като каза, че сме глупаци щом предпочитаме детето ни да знае първо английски, а не немски. Дори и така да е, не мисля че доброто възпитание би позволило на един директор да се държи по този просташки начин. По-късно разбрах от нашите познати, че тя обичала да си пийва и явно вече е била на първа чашка. По обяд?! #Crazy И то в училище? Shocked Освен това цените им бяха по-високи отколкото във "Веда" и то без храната и транспорта.
За "Увекинд" чувам добри отзиви, но разбрах, че също е по-скъпо от "Веда". А все пак във "Веда" преподават чуждестранни преподаватели.
За ЧУ "Св. Св. Кирил и Методий" знам, че е прекрасно училище. Учат почти по същата програма като във "Св.Климент Охридски", имат и лего - система, която развива мисълта. Имат добра материална база, но за съжаление са прекалено далеч от Банкя.
За ЧУ "Иван Вазов" мога да кажа, че не ме грабна. Базата им е бивша детска градина с дървени къщички, това са класните стаи, с тоалетна към тях. Всъщност това дори ми хареса, още повече, че вътре беше просторно, а и дървото създава усещане за уют. Това, което не ми хареса беше:
 1. трапезарията представлява един фургон насред двора, т.е. децата трябва да се обличат преди да излезят, а в трапезарията да се събличат. Изабела е с астма и е доста болнава и си представих как излиза всеки ден потна навън, за да се нахрани и как като я духне вятъра, макар и за кратко ще сме си все болни.
 2. Освен това ми казаха, че превоза им е по определени маршрути и Банкя не е сред тях. Като, че ли Банкя не е част от София! Та нали Банкя се води вече квартал на София?!
3. Дворът целия е асфалтиран, няма почти никаква зеленина, нищо че е в Княжево.
4. Втория чужд език се изучава само 3 часа седмично от 5 клас. Следват програмата на МОН, както в държавните училища, но все пак това е частно училище и може да се желае малко повече.
5. Компютри се изучават чак след трети клас или в пети клас /не съм сигурна кое беше/.
Това е засега от мен. Ще се включа малко по-късно да ви разкажа и за останалите училища.
Весел празник на всички!

# 200
  • Мнения: 4 877
мама Веси, Изи и Крис, много благодаря! Много интересно! А вие сега в 1 клас ли ще бъдете?

Иначе аз бегло съм запозната с "Малечко" и "Увекинд" и то с градините. За "Веда" съм чувала също добри отзиви от познати.
Знаеш ли какво съм забелязала относно това дали са само по програмата на МОН или нещо по-така в ЧДГ/ЧУ? Не знам по каква причина някои ЧДГ/ЧУ не желаят да се рекламират и споменават само по-обикновени неща за себе си. Въпреки това имат си постижения и голям наплив.



Иначе засрамена снощи от Маймунка хапва шунка, днес приготвих страхотно агнешко.   chef

Последна редакция: нд, 27 апр 2008, 18:09 от май :)

# 201
  • Мнения: 111
Здравейте, отново!Аз пък да ви се похваля, днес в приготвянето на агнешкото ме отмени нашия татко, за да мога да си поговоря с вас. Grinning И сега, след като вечеряхме определено мога да кажа, че се е представил по-добре от мен. Така, че с децата решихме ... занапред той ще готви Великденското агне. Laughing
А сега продължавам по темата за ЧУ. Възможно е по необясними за нас причини някои училища умишлено да крият какви допълнителни часове имат по някои важни предмети, но пък защо ще го правят?! Не знам. Може би трябва да ни отговори някой по-вътрешен човек от ЧУ. Но тази насока на разговора ме подсеща да ви споделя за ЧУ "Дружба" в Банкя /т.нар. Турско или Балканско у-ще/. Когато им се обадих бях силно изумена от цената, която ми казаха: 1900 лв. на година за 1кл. Но след като разпитах по колко часа и какво учат, разбрах и защо е толкова евтино - казаха, че нямат разрешение от МОН за езиково основно училище. Учат по стандартната програма на МОН, също както и в държавните училища. Едва в гимназията учат засилено английски език и по избор турски или гръцки. Доколкото разбрах от две познати почти всички преподаватели са турци и преподават на гимназистите по всички предмети на английски език. Това е чудесно, но тъй като са турци английският им бил с особен акцент. Въпреки това всички казват, че е добра гимназия. От учителката по пиано на Изи /преподавала е там/, разбрах, че имат много добра материална база. Сигурна съм, че е така, защото турското и австрийското посолство са спонсори на това училище. На моя бивша колежка децата й бяха завършили там и наистина знаеха перфектно езика. От нея знам, че повечето от завършилите там биват приети с предимство в Американския Университет в Благоевград.  Дъщеря й наистина учи там, въпреки, че е била приета и в САЩ. Уплашила се е да отиде там сама. А брат й също е приет, но в Софийския Университет в специалност, която е искал. Толкова за ЧУ "Дружба".
Друго училище/детска градина в Банкя е "Фоти". Училището ми е буквално на един хвърлей разстояние, но за съжаление е начално. Намира се в малко паркче над "Малкия парк", а друг ориентир е над кафето "Ипон". Помещава се в малка сграда, която е общинска собственост и преди имаше някакви спорове за евентуалното им преместване. Все още са в сградата, може би имат уговорка с новия кмет. Но по принцип сградата е стара. Представлява нещо като няколко съединени дървени или талъшитени къщички на един етаж. Стаичките са страшно малки и събират само по 5-6 деца. Но от много родители, чиито деца учат там разбирам, че са много доволни от отношението на учителите и от обучението на децата си. Когато минавам оттам виждам весели и щастливи деца да се трудят в градината, която самите те са създали. Дворчето им е чудно, макар и малко усойно /заради високите борове/. Засадили са си цветя, жив плет, наредили са си камъчета около алеите, имат си дървена детска къщичка, пързалка, пясъчник, люлка, дори барбекю. Играят навън дори и през зимата. Каляват ги. Често пъти правят оборка на парка около тях по собствено желание. Но нас не ни устройва защото:
1. Е начално училище.
2. Притеснява ме това, че материала, от който е направена сградата е лесно запалим.
3. Не е подходящо за астмата на Изабела, заради многото борове наоколо въздуха е по-остър, по-усойно е и е податлива на пристъпи.
Училище "Ровел" - първо от тази учебна година таксите са скочили двойно и са в порядъка на 5000 евро и второ, все лоши отзиви чувам за там. Децата били много разглезени, учителите се страхували да пишат слаби оценки и да правят забележки, заради положението и богатството на родителите и заплахите на учениците. Казват ми го много хора, повечето от Банкя, както и една учителка работила там преди време.
Моя позната пък много ми го хвали - двете й деца учат там. Незнам, все пак не винаги родителите знаят всичко.
Училище "Св.София" - много предъфквана и оспорвана тема. Все пак да кажа и моето мнение. Имам доста познати, чиито деца учат там и всички се оплакват от едни и същи неща:
1. Повечето от децата се надхвалвали с марковите си дрехи, новите си телефони, колите на родителите си и къде в чужбина са ходили през уикенда, а съответно децата с по-малко възможности се комплексирали.  Cry
2. Вечер децата им имали силно главоболие, заради напрегнатия ден в училище. Товарят ги със страшно много материал, който не е по силите им и често пъти дори не е за възрастта им. Tired
3. Предполагам, че всички вие, вече знаете каква желязна дисциплина цари там. По-палавите и жизнени деца не са добре дошли в това училище. Но все пак това са деца, нали? Затова нервите им избивали във вкъщи и с близките си, и с другите деца - съседчета и приятелчета се държали като зверчета.  #2gunfire #Cussing out
Освен това една преподавателка ми разказа един трагичен истински случай, в който неин много умен и талантлив ученик, заради прекалено големите амбиции на родителите си, полудял и в момента е в лудница вместо в някой реномиран университет. Shocked Какъв е изводът? Просто нервната система на децата е много крехка и трябва да внимаваме да не я пречупим. Все пак най-важно е здравето на децата ни, нали така!?!
Мисля, че тази информация е достатъчна за днес. Ако все още ви е интересно, утре ще ви пиша пак. О, да не забравя да отговоря на МАЙ - Да, в първи клас ще сме. Чао от нас: мама Веси, Изабела и малкия Кристиан.

# 202
  • Мнения: 4 877
Хе-хе, трябва да обменим рецепти с мъжа ти. Но аз го направих толкова набързо. Изненадващо стана супер вкусно.

мама Веси, Изи и Крис, мерси за подробната информация. Веднага я предадох на половинката ми.
За напрежението на децата - може би зависи от децата, а и от семейството  Wink.
Ето, например, моят днес не беше спортувал, мина само с един театър и направо не се чувстваше ОК. От време на време нахлуваше с футболна топка в хола. Слава богу, поуспокои се вятъра и 1 час всички поиграхме баскетбол навън. Сега се чувства перфектно. От утре си почва пак тренировки всеки ден. Според мен, спортът е нещо велико за децата или поне в нашия случай.  Simple Smile

Все се заканвам да го запиша някой ден в спортно у-ще. Само за спортове мисли.  Laughing Как няма частно спортно у-ще! А и откога питам за футболна школа и никой не помага  тука. Simple Smile

Иначе за дисциплината - мисля, че е добре да е по-строго. Компенсира се с много спортове.
За марковите дрехи при децата винаги съм се чудила кое точно се приема за чак толкова марково в БГ. Аз, например, държа да носи качествени обувки на тази възраст и му вземаме доста скъпи. Но мисля, че това е много важно. Не е газария.  Confused А и синът изобщо не му пука - поне на тази възраст, с каква марка е облечен. Дори не ги различава. Толкова е над тези неща.
За мобилните телефони - ами в повечето ЧУ е забранено да се носят. На сайта на ЕСПА дори е поместено. Напълно го подкрепям това решение.
Но може би става въпрос и за по-големи деца.
Знаете ли каква е мечтата на сина ми напоследък - да се вози в метрото. А ние все не успяваме да го заведем. Децата обикновено имат доста семпли желания.  Simple Smile

Разкажи ми още за онова момиче от Харвард.  Praynig Много възгордях с успеха й - все едно я познавам.  Simple Smile Да я поздравиш от май:)   bouquet

Последна редакция: нд, 27 апр 2008, 22:47 от май :)

# 203
  • Sofia
  • Мнения: 4 887
май, браво! Аз дори не бих се хванала да правя агнешко, а и няма кой да го яде вкъщи.

Аз снощи продължих да си размишлявам какво точно ме дразни в тая гимназия за комп. дизайн и професорите и най-сетне успях да го формулирам.
Отива някой да учи в гимназията, завършва и решава да продължи висше по същата специалност. И какво се оказва - в университета трябва да повтори всичко, което вече е учил + да изтърпи същите лафове от същите преподаватели. Laughing Това ако не е губене на време...

# 204
  • Мнения: 4 877
Маймунка хапва шунка, евала за формулировката!  Simple Smile

# 205
  • Мнения: 3 271
Празника отмина, но да ви пожелая всичко най-добро и аз!

Веси, Изи и Крис, много интересна информация, благодаря ти!

май, "Мравките" е страхотна книга, повлия ми много на времето. Още я коментираме с мъжа ми понякога.
Поздравления за твоя малък принц. Мога само да предполагам каква гордост е в душата ти   bouquet

# 206
  • Мнения: 4 877
мама Веси, Изи и Крис,

оставиме да мисля върху поста ти и си легна  Simple Smile
Сега след свеж душ се сетих пак за моята Английска, за която все давам примери. И за там имаше такъв зловещ пример, но за момиче. Не знам дали единствената причина е само ученето. Наистина учехме страшно много първата година - думи, думи... Оцеляхме. Излишно е да говоря за нивото на дисциплината по наше време. На у-щето преди Англ. му викаха Бастилията. От страни сигурно също е изглеждало зловещо с желязната си дисциплина Simple Smile, но като си помисля какъв рай беше там, а никак не бях от послушните девойки.
Така че за мен многото учене и дисциплината не са зловещи неща.
Да не забравиш за Харвард!  Simple Smile Жалко за руския език във вашето у-ще. Отдавна ми беше едно от най-симпатичните именно заради руския.  Confused


Милена, още не съм избрала.  Laughing Нещо все ме влече към Троая. За другата книга - трябва да съм в по-различно разположение на духа.  Simple Smile

Последна редакция: пн, 28 апр 2008, 02:44 от май :)

# 207
  • Мнения: 111
Здравейте, всички! Отново съм на линия за разговори. Първо искам да се извиня на всички, които учат в "Св. София" и останалите училища, за които имам негативно отношение, но както вече казах всички семейства имат различни виждания, за това какво трябва да е тяхното училище. За някои от училищата дори нямам преки впечатления, а от приятели, познати, от форуми. Но и това ми беше достатъчно, за да си изградя лично мнения за тях. Освен това наистина смятам, че всичко опира и до характера на детето. Моята дъщеря например е много умно и надарено дете, но пък си имаме проблеми с характера й. Тя е много палава, а в същото време свръх емоционална и чувствителна. Може да се обезсърчи много бързо и да посърне, ако някой й се накара или я нагрубят. Ето защо наш приоритет беше училище с индивидуално отношение към децата, а не с много строга дисциплина. Когато учител я помоли учтиво да се съсредоточи и да не се разсейва, изпълнява, а в обратния случай блокира, обърква се, заеква и накрая се разплаква. Може би психиката й е по-слаба за сметка на другите й умения. Може би тук е и моментът да ви споделя за нея, без да се хваля. Изи е дете, което от съвсем малко умееше много неща, които връстниците й много време след нея все още не можеха да правят. Така например на току що навършени 2 години /още не беше проговорила/, но вече редеше без проблем кубчета с по 6 картинки от приказки и нареждаше пъзели с по 20 и 30 части. На 3 години вече знаеше всички букви и можеше да брои до 20. На 4 години вече четеше, макар и по-бавно и тогава прочете първата си приказка, пишеше кратки изречения, а и вече броеше до 200 и събираше и изваждаше до 10. Сега е на 5 години и половина и вече чете по-бързо от нас с баща й, разхожда се с всякакви енциклопедии под ръка, решава сложни уравнения с разкриване на скоби до 100, правиме диктовки почти без грешки, знае латинската азбука и я пише, някои по-лесни английски думи ги пише без грешка, а речника й от английски думи включва наизуст всички възможни животни, храни - плодове и зеленчуци, както и готвени неща, вещи от домакинството, дрехи, обзавеждането и стаите, роднините, цветовете, месеците, дните от седмицата, брои до 100 на английски и много други, които не се сещам в момента. Учителката й по пиано казва, че е много музикална, паметлива и с логическа мисъл. Заради това още миналата година много хора ми обърнаха внимание, че детето се развива страшно бързо и трябва да се потърси подходящо училище. "Италианския лицей" естествено беше първата ми мисъл, но много бързо се отказах, като разбрах, че всъщност преобладават не надарени деца, а деца на политици, на много богатите и известни хора от България. През това време, докато проучвах училища, учителките й от детската градина ми казаха, че детето ми отдавна само си губи времето там. Попитаха ме дали няма начин да започне да учи по-рано. Естествено им отговорих, че всичко си е с времето. Не съм чак толкова амбициозна майка, че да си изпратя детето толкова рано в училище - на току що навършени 5 години. Но съвсем скоро, след това Изи започна да напредва във всичко много бързо и то по собствено желание /много е будна и ученолюбива/. Тогава се намеси и майката на Мария от Харвард /за която ви разказах в предишен пост/ и ми каза, че е грехота да спираме или забавяме умишлено развитието на детето. Обясни ми, че и Мария и Изабела са аналогични случаи и ако дадем възможност на Изи ще се справи блестящо в живота и сама, така както Мария го направи, като ги разби в Харвард. И така семейния съвет реши да послушаме тези мъдри хора и Изи се яви на приравнителни изпити, естествено премина ги без проблем и сега ще сме в първи клас. Вие какво мислите по въпроса?

# 208
  • София
  • Мнения: 4 412
мама Веси, мисля че е важно да следим децата и да ги напътстваме според техният ритъм. Поздрави за надареното ви детенце  bouquet

Ауу, ама аз ще си променя коренно мнението за ЧУ, то се оказва за надарени деца, аз си мислех, че е за за slow учене Simple Smile

"В Италия вече повече от 1200 училища и един университет са последователи на "бавните" принципи. Бавните училища се борят срещу западния "хамбургерен" принцип на обучение. Движението Slow Schooling казва, че е по-добре да се учи на бавен ритъм, за да може ученикът да се запознае с темата в дълбочина, да се научи да мисли, а не просто да взема изпит след изпит."
Цитата е от тук - http://www.manager.bg/articles.php?cat_id=9&id=2270

# 209
  • Мнения: 4 877
мама Веси, Изи и Крис,
беше много интересно - не се притеснявай.

Сега се връщаме от Джъмбо - за първи път ходихме. Представях си го по-така..., има готини работи, но повече джунджурии  Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт