КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ"4- частни гимназии

  • 68 441
  • 455
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 5 370
На настоящия етап не съм никак доволна. Говоря като екс-учител, който повече не би се върнал в държавното училище. Излязла съм от системата преди 6 години....и съм работила близо 6 години. Стигат.
Аз , всъщност, имам още време да мисля. Станислав тепърва ще тръгва на градина, а до първи клас мъжът ми твърди, че "много вода щяла да изтече". Не знам, поживьом, увидим, казват руснаците. Нооо, принципно, идеята за частно образование не ми е чужда.
Да споделя само, че не сме нито супербогаташи, нито имаме частен бизнес. Но тъй като ще остана само с 1 дете, бих направила всичко възможно то да получи най-качественото според моите възможности образование.

# 301
  • Мнения: 4 877
Танче, благодаря.

За ЧУ - там са много комплексни нещата. Освен по-добро обр. - повече езици, спорт,..., има и по-добра храна (!!! - много важно нещо - няма чипсове, мазни банички..., а плодове, натурални сокове, салати), има транспорт (за нас е също важно), по-малкото деца е също голям плюс (по-малко болести, повече се обръща внимание при учене на децата...), по-голяма сигурност. Друго - не се носят пари, мобилни телефони, не се краде. Много неща са - така че пак бих избрала ЧДГ/ЧУ.

Това, че са малко деца, не мисля, че е проблем. Те си общуват и с другите класове. От гимназията от 26 души клас поддържам контакт с 2 приятелки само за РД, а наистина сме си доста близки, но пак се пръснахме по света и у нас.

# 302
  • Мнения: 4 877
Не тази вечер, Жозефина!!!,

ами май всички тук споделяме и твоето кредо за по-добро образование за децата ни Hug
Добре дошла!

Жалко за държавните у-ща - всички все пак оттам сме излезли, а за няколко години какво е станало. Аз като си представя с какво уважение се отнасях към учителите си, а като гледах онези филмчета с побой над учители (и то по чужди езици!!!) - не мога да повярвам. Не знам защо ги държат насила в у-щата такива "ученици" - пък че ги "карат" и чужд език да учат. Защо им е? Ей това не мога да разбера!!!

# 303
  • София
  • Мнения: 4 412
Май, а ти видя ли при клипчетата с побоя другите учители? Според мен учителските колективи са много зле, няма колегиалност. Ако учител срещне затруднение с определен ученик, няма общи усилия спрямо ученика да се постави на място. Учителят го е страх и колегите му гледат сейр. Поне в тази Пловдивска гимназия беше така.

# 304
  • Мнения: 5 370
Не тази вечер, Жозефина!!!,

 Не знам защо ги държат насила в у-щата такива "ученици" - пък че ги "карат" и чужд език да учат. Защо им е? Ей това не мога да разбера!!!
Moга да ти отговоря веднага защо ги държат. Заради бройката. Падне ли бройката на един клас , то този клас се "разпръсква" ....а това разпръскване води до една камара неприятности.
Падат нормативи, трябва да се търсят часове за допълването им, а нерядко се стига и до норматив под допустимия, при което на потърпевшите учители им се намалява заплатата с репективния процент - аз една година не можах да събера необходимия брой групи по френски, въпреки че се скъсах от предварителна работа с четвъртокласниците и техните родители-и бях с минус 70-80 часа, което ми влечеше ежемесечно 10%-ово намаление на заплатата. Confused
Затова в първи, пети и 9-ти клас е такъв бой за ученици...е, не навсякъде.
А, и още нещо се сетих-от бройката паралелки в едно училище се определя категорията му.
И си ги мъкнеш калпазаните, и тройки по милост пишеш, и отсъствия не се поставят или се извиняват......ех, не искам и да си спомням даже. ooooh!

# 305
  • Мнения: 4 877
Не тази вечер, Жозефина!!!,

 Не знам защо ги държат насила в у-щата такива "ученици" - пък че ги "карат" и чужд език да учат. Защо им е? Ей това не мога да разбера!!!
Moга да ти отговоря веднага защо ги държат. Заради бройката. Падне ли бройката на един клас , то този клас се "разпръсква" ....а това разпръскване води до една камара неприятности.
Падат нормативи, трябва да се търсят часове за допълването им, а нерядко се стига и до норматив под допустимия, при което на потърпевшите учители им се намалява заплатата с репективния процент - аз една година не можах да събера необходимия брой групи по френски, въпреки че се скъсах от предварителна работа с четвъртокласниците и техните родители-и бях с минус 70-80 часа, което ми влечеше ежемесечно 10%-ово намаление на заплатата. Confused
Затова в първи, пети и 9-ти клас е такъв бой за ученици...е, не навсякъде.
А, и още нещо се сетих-от бройката паралелки в едно училище се определя категорията му.
И си ги мъкнеш калпазаните, и тройки по милост пишеш, и отсъствия не се поставят или се извиняват......ех, не искам и да си спомням даже. ooooh!

доста съм заблудена значи - не бях се сетила. Честно! Все си викам - тези за какво ги държат. Насила хубост не става. Те са си за ТВУ от едно време. Ама аз си живея май във времето, когато ние учихме.
Това със заплатите е гадно. Та учителите направо на какво са ги обърнали (извинявай, но направо принципът по-скоро важи за друга "професия"). Чак такова търсене-предлагане. Срамота!

Ами, Танче, видях отношението на др. учители, но с инфото на "Не тази вечер, Жозефина!!!" вече напълно си го обеснявам.

# 306
  • София
  • Мнения: 4 412
Жозефина, много ми е интересно твоето инфо, защото ни дава представа за нещата от вътре.
Но сега се сещам, че това е било така за настоящите горни класове в най-голяма степен. За нашите деца, 3-4 годишни ще е същият наплив за училища, както сега за ДГ. Така че оправданието с бройката няма да е валидно за повечето учища. Знам ли newsm78

# 307
  • Мнения: 4 877
И пак да се върна на въпроса на Таня дали бих си записала детето в ЧУ. След тази информация от "Не тази вечер, Жозефина!!!" - още повече ДА.
Аз още в първата ни тема казах, че и ЧДГ, и ЧУ ни много приличат на детските градини/у-ща от наше време. ДГ - топло отношение, загриженост, отговорност, обучение с игри, спокойна атмосфера. ЧУ - строга дисциплина с изключване за агресивно поведение и нисък успех + здраво учене, сигурност, учителите са авторит. Единствено за разлика от едно време - сега има повече екстри - транспорт, плодови закуски, спортове...

Не тази вечер, Жозефина!!!,
сега си мисля, че май в този странен принцип и неговите последствия - тройките, отсъствията, неизключването, е проблемът в сегашното у-ще. Извинявай - не искам да задълбавам, виждам, че не ти е приятно. Но ме шокира - не, че не съм чувала като новина за това, ама не и в практиката как рефлектира. Sad

# 308
  • Мнения: 5 370
А, що бе, Май, мога да говоря до утре даже за държавното образование в различните му форми. Как се предлагат разни гръмки названия за новосформиращите се паралелки, само и само да се натрупа бройка ученици. Как понякога се оказва, че няма кой да преподава точно тези предмети, с които са били привлечени учениците.
Как вече езици май ще се преподават от преквалифицирани колеги, защото специалистите -филолози бягат по частни фирми. Абе ужас.
А иначе с дисциплината....аз хем съм преподавала преди време в малък град....представям си само какво е ТУК.(не съм имала директен сблъсък, но от време на време ги наблюдавам).
Иначе за проблема с нарастващия брой ученици тук-имам една теория, но се притеснявам да я изложа тук, да не засегня някого. Говоря за проблема за места конкретно в София.

# 309
  • София
  • Мнения: 2 952
Вися из къщи тези дни, та вися и чета и от време на време пиша  Simple Smile

Аз изброих 14 частни училища и градини в сгради на държавни ДГ. Ако са от малките ДГ - 4 групи по 25 деца в идеалния свят  Simple Smile, това са 1400 бройки - една трета от липсващите сега. Което не е гот, НООО преди 10-тина години градините бяха празни, пред закриване, записваха се деца от малцинствата, за да не падат групите под минимума. Така, че монетата си има и друга страна. Не съм сигурна дали ще си качат таксите всички по този повод, тъй като някои от сградите вече са купени.
Има и много общински служби в сгради на ДГ и това е част от картината.

Относно световната конспирация  Laughing има нещо вярно, има и на какво да ни прилича, но такъв е живота независимо от строя.

Някой знае ли какъв е порядъка на заплатите на учителите в ЧУ и градини и по колко часа работят, задължително ли е да имат педагогическа квалификация в областта си? Питам не от нездраво любопитство, ами защото от учителската стачка досега все ми се върти в главата, че липсата на кадърни хора в държавните училища може да се компенсира, ако системата се отвори за напълно външни хора. Какво имам предвид: жена 30-тина годишна с подходящо образование, гледа двете си деца, иска да тръгне на работа, но от друга страна 10-часовия работен ден на час път от дома не е реалистична идея. Толкова ли е страшно, ако тази жена 2-3-4 години преподава в кварталното училище - ваканции, половин работен ден, 500 лева. Да, ще ми скочат, ама знаеш ли не е половин ден, шум, нерви. Да, ама като знаеш че не е до пенсия по-другояче гледаш на живота и на децата. Струва ми се, че държавното образование има нужда да погледне към реалния живот навън и да се отвори за хора външни за системата, а не да се стиска все едно има какво да крие.
Макар и тук да се чуват тихичко жалби за текучество в ЧДГ.
Айде, изказах се пак надълго и широко  Grinning

# 310
  • Мнения: 4 877
"Не тази вечер, Жозефина!!!",
като сме те хванали сега, да взема да питам нещо по твоята специалност.
Какво мислиш за ранното чуждоезиково обучение? А за двуезиковото - два чужди езика едновременно или през определен период?

Можеш ли да ни препоръчаш обучение по френски в София, но като втори чужд език?
Всъщност каквото и да кажеш за френския и за чуждоез. обучение, ще попивам като "гъбка" Simple Smile

А какво мислиш за Фр. лицей, Ам. колеж...?

# 311
  • Мнения: 5 370
Ааауу, ау.!!! Mr. Green
Почвам подред.
В София почти не съм запозната с учебните заведения. За Американския колеж имам позитивно мнение, а и лични наблюдения над негови възпитаници, с които пътувах най-редовно всяка сутрин.
Ранночуждоеизково-да, но 2 езика едновременно-аз лично смятам за твърде натоварващо. Особено ако са от различни езикови групи-пример-немски и френски. Ученето трябва да е "постепенно", а не интензивно. Сложните граматически форми трябва да се преподават на един доста по-късен етап, а в ранна възраст да се усвояват на принципа на ученето на език в чужда държава-чрез "готови схеми". Според мене лично-втори чужд-от 5-7 клас. Причина-учениците трябва да стъпят на една добра граматическа база на родния език, за да прибавят и вече втори чужд такъв.
За София и Френския-най-добри мнения съм чувала за 9-та и за Френския институт.
За конкретното ниво на френския по училища-признавам, не мога да дам мнение. Peace

# 312
  • Мнения: 4 877
Не тази вечер, Жозефина!!!,
падна ни в ръчичките  Hug и няма измъкване  Laughing Laughing Laughing

Това е само за "Добре дошла", а после какво те чака  Wink

Благодаря!
В ЕСПА преподават 2 езика (не сме там). Чувала съм от родители - доста се притеснявали, но децата изненадващо напредвали и по двата.

Моят син (8 г.) много иска да учи и френски (освен англ. ез.). Затова те подпитвам. Много му се удават езиците - просто има такива хора. Веднага запомня и не забравя  Grinning. Иначе учи и руски, но не в у-ще.

Сетих се още нещо.
Например, при малки деца около 2-3-4 г. пеенето на песнички на разл. езици, подходящо ли е? Имам предвид готини песнички на англ., руски, фр.,...


Последна редакция: нд, 04 май 2008, 21:12 от май :)

# 313
  • Мнения: 4 877
открих нещо:

International Baccalaureate (IB) http://www.world-education.eu/education_salon.php
 
"Образователната програма, която води до получаването на International Baccalaureate (IB) диплома е двугодишна и е насочена към учениците на възраст между 16 и 19 години. Тя е създадена да бъде всестранна, взискателна и достъпна за много добре подготвени кандидати от цял свят.
По програмата IB се изучават шест основни групи предмети – три на високо ниво (Higher Level) и три на стандартно ниво (Standard Level). Всички ученици изучават чужди езици, природни науки, математика и хуманитарни науки до завършването на средното си образование. Това разделение се прави на базата на разбирането за основните нужди на младите хора:

    * Нуждата от всестранно общо образование, което твърдо да дава основните познания, нужни за всяка бъдеща професионална или академична кариера, избрана впоследствие.
    * Нуждата от избор на предмети, които да се изучават, така че обучението да кореспондира колкото е възможно повече с конкретните им интереси и възможности.

Все повече университети и работодатели признават тази квалификация, която е предпочитана от учениците, на които е трудно да ограничат броя на изучаваните предмети до 4, както например това става при А нивата.
 
Програмата се предлага на английски, френски и/или испански език в различните училища и съдържа три задължителни елемента, които изразяват философията й:

    * курсова работа
    * теория на познанието
    * креативност, спорт и служба на обществото.

Курсовата работа е разработка от 4 000 думи и изследва тема, която представлява интерес за ученика. Тя развива умения за самостоятелни проучвания и писане, от които младите хора ще имат нужда в университета.
 
Интердисциплинарният курс по теория на познанието дава задълбочени знания в широк спектър дисциплини и насърчава разбирането на различните културни перспективи.
 
Последният елемент от програмата насърчава учениците да се включват в занимания, свързани с изкуството, спорта и такива в служба на обществото. По този начин младите хора получават усещане и опит за взаимодействието с живота извън академичните среди."

Последна редакция: пн, 05 май 2008, 00:19 от май :)

# 314
  • Мнения: 4 877
ще ме извините, че пускам нов пост, но попаднах на интересно инфо за обучението в чужди частни у-ща. Не съм спец, само споделям открито през гугъл инфо:

http://www.world-education.eu/education_salon.php

Великобритания
 

"Великобритания се е утвърдила като една от страните в света, която по традиция привлича огромен брой ученици от чужбина. Повече от 20 хиляди са момичетата и момчетата от различни националности от континентална Европа, Азия, Африка и Америка, които учат в британски частни училища. Освен, че получават качествено образование, като представители на различни култури и семейни традиции, те самите допринасят за многообразието в тези институции.
 
Все повече семейства избират британското образование заради отличната академична репутация, традициите в обучението, разнообразните учебни програми и извънкласни дейности, високите изпитни резултати, безопасната среда, грижите, които се полагат за всяко едно момче и момиче, малките класове и добрата дисциплина.
 
Ако желанието ви е вашето дете да се обучава в британско или друго висше учебно заведение, квалификациите, които то ще получи в частното училище, ще му дадат най-добрите шансове за прием и успешно следване.
 
За прием в британско частно училище е необходимо детето да знае добре английски език, да има много добър успех в училището, в което учи в момента, успешно да издържи изпитите на училището (напр. математика, английски език, тест за интелигентност) и да има осигурен настойник.
 
Британската учебна година е разделена на три срока (септември – декември; януари – март; април – юни).
 
Какви програми се предлагат?
Във Великобритания образованието е задължително за децата на възраст от 5 до 16 години. В страната съществуват два основни вида училища: държавни и независими (частни). Частните могат да бъдат дневни, пансионни за седмицата или изцяло пансионни, които са подходящи за децата, чиито семейства живеят в чужбина.
 
Началните училища обучават деца на възраст 5 – 11 години, класовете обикновено са смесени (момчета и момичета).
 
В средните училища се обучават деца на възраст 11 – 16 години като някои от тях предлагат и незадължителната програма след 16 годишна възраст. Училищата-пансиони приемат ученици на възраст между 11-18 години.
 
В периода между 11 и 14 годишна възраст учениците изучават между 10 и 15 различни предмети като в програмата не се предвижда явяване на официални изпити.
 
GCSE (General Certificate of Secondary Education)
 
На 14 години учениците, започват да се обучават в двугодишна общообразователна програма, по време на която избират да изучават между 5 и 10 предмета, а в края на периода държат държавни изпити за дипломата GCSE (General Certificate of Secondary Education).
 
AS- и A-нива
 
През последните две години на средното образование учениците се обучават в профилираните програми AS- и A-нива и получават диплома, която важи за прием в университет. Обучението е профилирано, съобразно интересите на учениците и тяхната бъдеща професионална ориентация. Специализираните програми са по бизнес, естествени науки, хуманитарна, езикова или програма по изкуствата.
 
Кандидатстване
Масовият прием на ученици, с който кандидатите от България трябва да се съобразят, става на следните етапи:

    * На 11 или 12 години, след завършен 6ти клас – прием в година 7
    * На 13 или 14 години, след завършен 7ми клас – прием в година 9, когато учениците започват да се подготвят за двугодишната GCSE програма;
    * На 14 или 15 години, след завършен 8ми клас – прием в година 10, когато започва двугодишната GCSE програма;
    * На 16 или 17 години, след завършен 10ти клас – прием в година 12, когато започва двугодишната програма А-нива.

Процедурите са различни в зависимост от училището. Препоръчително е кандидатстването да започне поне една или две години предварително тъй като в някои училища местата се запълват много бързо, а в други има лист на чакащите.
Повечето училища изискват регистрация, която обаче не гарантира мястото. За регистрацията обикновено се плаща такса, която покрива административните разходи и не се връща. След регистрацията се насрочват дати за интервю в самото училище и/или изпити. Официалното предложение за място идва след като приключи процеса на селекция.
 
Какви са таксите?
 
Таксите в средните училища включват обучение, настаняване, храна и някои извънкласни занимания. Точните суми са посочени в информационните материали на всяко училище и могат да варират от [b]20 до 25 хиляди британски лири на година"[/b].
 
Швейцария
 
"Четирите официални езика, разнообразието от култури, красивата природа и спокойната и безопасна среда и уникалната атмосфера правят Швейцария привлекателно място не само за туризъм, но й отреждат водеща роля в сферата на образованието. Вече повече от век, швейцарските частни училища предлагат индивидуализирани, модерни и качествени възможности за обучение.
 
Образователната система в Швейцария е децентрализирана, разнообразна и автономна и се смята, че е една от най-добрите в света. Началното и средното образование обикновено продължават 12 години.
 
Какви програми се предлагат?
Наред с швейцарската съществуват и редица други учебни програми, които са подходящи за ученици от чужбина и се предлагат от частните пансионни училища. Успешно завършилите получават международно признати квалификации:
 
Швейцарска Matura
 
Британски GCSE и A-levels
 
Американска диплома за завършено средно образование (High School Diploma)
 
Френски Baccalaureat
 
Немски Abitur
 
IB (International Baccalaureate)
 
Обучението може да бъде на английски, френски, немски или италиански език, което представлява едно ценно предимство.
 
Ученбата година в Швейцария обикновено започва през септември и свършва през юли.
 
Кандидатстване
Изборът на училище зависи от възрастта на ученика/чката, образователното ниво, степента на езиковата подготовка и бъдещите му/й планове. Вариантите на обучение са разнообразни и зависят от типа програма и региона.
 
Какви са таксите?
Таксата за обучение ще зависи от конкретното училище и/или програма и може да варира в рамките на 50 – 70 хиляди швейцарски франка на година".

Последна редакция: пн, 05 май 2008, 00:18 от май :)

Общи условия

Активация на акаунт