педагогика Френе

  • 12 107
  • 40
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 62 595
Това,което си написала ме хвърли в размисъл. Първо, изобщо не мога да си представя нормален човек или дете, който да слуша и изпълнява без да противоречи поне малко. Това правило ми прилича на казармено или затворническо. Само дето не са написали, че може да се казва само "да, госпожо" и "не, госпожо". Колкото и да е нужна дисциплина от организационна гледна точка не може да се очаква децата винаги да го изпълняват.
Второ, няма човек, който да не лъже, а какво да кажем за дете. Поне да не лъжат умишлено родителите си и най-близките си роднини. Трудолюбието го одобрявам,но и то има граници. За всеотдайността - зависи към кого.
Изобщо, малко ми намирисва на едно време като бяхме чавдарчета и пионерчета.

Вярно, какви са наказанията?

# 16
  • Мнения: 52
Ето част от нещо което прочетох.
Всъщност ако в занималнята работят добри   психолози  този надпис няма да съществува. Добрият психолог никога не налага мнението си .  Дай малко повече инфо за тази занималня. Къде се намира?



Основни концепции на Педагогика Френе

» Педагогика на работата - процесът на учене завършва с полезен краен продукт. Работата се разглежда като процес на спонтанна реорганизация на живота в училището и обществото. Докато децата създават текстове, отпечатват вестници, правят изложби и т.н., те са в непрекъснат процес на учене.

» Съвместно /кооперативно / учене - основава се на съвместна работа за получаване на крайните продукти / работа в екип или група /.

» Експериментално изследване - метода на пробата и грешката.

» Естествен метод - основан на индуктивен, глобален подход

» Ателиета - основани на детското любопитство и интерес към ученето

През 60те Френе насочва своите усилия към разпространяване на идеите си и в горен курс на училището. Той умира през октомври 1966 г. и е погребан в малкото гробище на Гар - родното му място.

Педагогът Селестен Френе трябва да бъде разглеждан в контекста на международното движение за Ново образование. Много от техниките, които той използва могат да бъдат открити и при Овид Декроли, Джон Дюи, Едуард Клапаред, Жан Пиаже, Хелън Паркъст, Карл Уошбърн и др. И все пак, макар и един от последните дейци на движението за Ново образование, Френе има безпорен принос, защото той вярва, че вместо да чака революционни процеси, промените са възможни в класната стая тук и точно сега.

В наши дни Педагогика Френе е силно международно движение / FIMEM /, покриващо всички образователни нива - от детската градина до университетите. Педагози, вдъхновени от педагогическите идеи на Френе и ангажирани с практиката, изследването и по-нататъчното развитие на педагогика Френе редовно се срещат. Тези срещи се наричат RIDEF (Международна среща на преподавателите Френе ). RIDEF се организира на всеки две години съвместно от FIMEM и националната група на страната организатор. FIMEM има засега 32 страни членки. България е участник във FIMEM от 1994г.

# 17
  • Мнения: 549
Минзухар, може ли малко повече подробности, може и на лични?

# 18
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
НЕ можешда ме ужбедиш, че детzе в днешно време до 5 клас трябва да се учи да сервира правилно чай и да работи с магнити, zа да може после да чете и смята по добре.

За децата от 5-ти клас, има доста по-интересни неща от сервирането на чай:)
Предполагам сте виждала математическият шкаф, както и материалите да усвояване на действия с дроби и работа с геометрични форми.

Всеки, запознат с Монтеосри знае, че сервирането се прави от всички в началото на обучението и има отношение по-скоро към възпитанието в определени норми и правила отколкото към математиката.

# 19
  • Мнения: 9 052
реzа , добре, а не може ли сервирането на чай и шкафа с геом. фигури да е в zанималнята ? Нещо като подпомагане и практическо усвояване на учЕбния материал, но само с това не ми се струва детето да е конкурентно с останалите при кандидатсване в гимнаzия. Вярно, че ще сервира по добре чай, но zа това няма да го подлагат на тест.

# 20
  • Мнения: 1 783
Аз пък съм доволна от Монтесори, жабата дил, може би тази, в която сте ходили са били нещо по-религиозни по темата, сигурно защото е нова градина. Всички хора занимаващи се с деца, знаят, че ако нещо не върви, ще пробват друго и не следват сляпо принципи, каквито и да са. От градина до градина има значение. При нас много хубаво ги обучаваха на най-различни неща, като сложността на уменията нарастваше с възрастта. Съжалявам, че се преместихме и трябваше да го отпиша.

Съжалявам за офф-а, не съм чувала за Френе.

# 21
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Не мога да коментирам, просто защото не знам къде и какво са Ви казали, показали и обяснили.
Явно, чаят много Ви е впечатлил, но не сервирането е основното занимание при Монтесори:)

# 22
  • Мнения: 5 877
Бих записала детето си на Монтесори градина.
По мои критерии българските градини на нищо особено не ги учат. Ако ги бяха научили да сервират чай, щеше да им бъде по-интересно. Също и в училище - да, бих си записала детето на Монтесори, намирам го за свестен метод за учене.

# 23
  • Мнения: 2 401
Наказанията, макар да не ги употребявам, не са нищо особено - днес без почивка, без игра, оставане след часовете, преписване на текст, късане на лист от домашно с преписване.. Обаче правилата не ме кефят.  Дадоха ми книжка на Селестен Френе, пише хубави неща човека, но това, което видях в забавачката беше мнооого различно от написаното. Най-общото ми впечатление е, че там ще се възпитават не отличници, а лузъри (човеци - го нарекоха). Е да, ама времената са други и искам хлапето ми да бъде в крак с времето, с всичките му позитиви и негативи.  Та, ще  търся читава, обикновена, нормална занималня. 

# 24
  • София
  • Мнения: 62 595
Абсурд е да си дам детето на такава занималня. Какво означава лишаването от почивка и игра? Това е нечовешко за децата точно толкова, колкото и да се лишават от сън или от храна. А късането на листа с домашното като наказание е подигравка и унижение на детето. Ако детето не си харесва домашното и реши да скъса листа е едно, но да го наказват така е ужасно. Май психолозите там промиват мозъци, а не помагат детето да се развива хармонично.

# 25
  • София
  • Мнения: 2 079
Честно казано и аз за първи път чувам за този Френе.
Открих това - Селестен Френе. Другой взгляд на школу. - на руски е.  Hug
И Педагогика Френе.

Селестен Френе.

# 26
  • Мнения: 2 401
Това с късането на лист и преписване го правят и в училище. Дори днес учителката ми каза, че  смята вече да го прави редовно, защото моичкия пише грозно.  Предпочитам да не се самонавивам в тая насока обаче..

# 27
  • София
  • Мнения: 62 595
Учителките на моите имат късмет, че не са им късали листове. Тогава щяхме да се разправяме на висок стил.
И на мен понякога не са ми харесвали домашните им къде заради грозно писане, къде заради много поправки. Казвам им, че ако аз бях на тяхно място щях да скъсам листа и да напиша домашното наново или просто да зачеркна написаното и да препиша на чисто, ако на предишната страница има вече писано. И уточнявам на детето, че ако си го харесва така написано, за мен е все едно. Много пъти децата сами са преценявали и са откъсвали листа, но винаги е било по тяхно желание, а не по мое.

# 28
  • Мнения: 25 613
Принципите са дадени много общо, важно е как ще се претворят в практиката. Но това, което най-много ме смути е:
» Експериментално изследване - метода на пробата и грешката.

Методът на пробата и грешката е "маймунски" метод. Макар и най-успешният, да не забравяме, че и най-болезненият. По принцип в обучението на децата се набляга на прехода от нагледно-действеното мислене (принцип на пробата и грешката) към логическото мислене. Именно второто е това, което отделя човека от животните. На възможността за логическо мислене се основават всички науки и някак си не ми се ще моето, пък и което и да е дете, да осмисля всички явления по"маймунския" начин.

# 29
  • Мнения: 9 052
Бих записала детето си на Монтесори градина.
По мои критерии българските градини на нищо особено не ги учат. Ако ги бяха научили да сервират чай, щеше да им бъде по-интересно. Също и в училище - да, бих си записала детето на Монтесори, намирам го за свестен метод за учене.

Не сравнявам с б-ългарските градини.
И в тази, в  която ходи сина ми си има 1 седми;но готвене , най ;есто пекат сладкиши, имат си и рисуване и спорт и плуване и английски с Теди и винаги подготвят подарък нещо изработено от децата по празниците ...

И какъв по добър метод на ;истене с парцал предлага Монтесори от този, който аз прилагам в а бкъщи? Защото малкия се у;и прекрасно докато  гледа и помага на мама. Не ми е нужно специално у;илище за това. И дъски засмятане , лейки и паници мога да си му купя в къщи и с приятел;Ета да експериментира. Конструктори в които елементите са магнити ве;Е продават под път и над път ...
Аз не оспорвам у;енето ;рез опит и метода на Монтесори, но за мен това не е работа на у;илището, а на семейството  Hug

Общи условия

Активация на акаунт