Гаранцията не покрива това...

  • 7 917
  • 38
  •   1
Отговори
# 30
  • Germany
  • Мнения: 2 024
Хора не става въпрос за домашно кино, печка или т.н. При TFT мониторите подмяната при умрели пиксели е политика на вносителите за България, не на Техномаркет и не знам още какви магазини. При покупка на монитор се прави тест за изгорели пиксели, пуска се една програмка, която сменя различни цветове и ако има дефектни пиксели те се виждат. Doniboni, щом смяташ, че си в правото си, опитай всичко което смяташ за правилно, аз просто казвам това, което знам, това не означава обаче, че нямаш шанс да ти сменят монитора.

# 31
  • Sofia
  • Мнения: 375
О'Пепи, официален вносител на Самсунг е К & К електроникс. Демек "не знам си какъв там магазин Техномаркет". Това само за твоя информация.

# 32
  • Germany
  • Мнения: 2 024
О'Пепи, официален вносител на Самсунг е К & К електроникс. Демек "не знам си какъв там магазин Техномаркет". Това само за твоя информация.
Това е чудесно тогава, благодаря за инфото, не съм запозната със Самсунг.

# 33
  • Мнения: 282
Точно с този магазин имах проблем с една прахосмукачка, ходих в сервиза, няколко пъти я поправяха, вкъщи поработи пет минути и пак е за ремонт. Обаче аз тъпо и упорито я носех пак да я оправят и всеки път майсторът нагло ми обясняваше да не се моря, те така можели до безкрайност да я ремонтират, но нямало да издадат протокол за смяна, защото шефовете не давали и накрая изплю камъчето, че клиентите така се разкарвали по няколко пъти и накрая им омръзвало да идват..... това било целта.
Обадих се аз на потребителите, хората им обясниха, че не е задължително да ходя в сервиза, трябва да се обърна към продавача и той да реши проблема.
Като отидеш с рекламация в магазина, длъжни са да те впишат в книгата за рекламации, независимо дали смятат, че имаш право или не.
Ако ти откажат вписване, пускаш оплакване при потребителите и глобата за това им е гарантирана, но в моя случай не се стигна до там, защото като им обясних, че си знам правата, до няколко минути имах чисто нова прахосмукачка.
За мониторите обикновено в сервиза казват, че до 3 пиксела за целия монитор се счита за допустимо и не е дефект, но дали това е така наистина, не знам.
А от големите вериги за техника, отдавна вече нищо не купувам, предпочитам да дам някой лев повече, но да си нямам работа с тях и сервизното им обслужване.

# 34
  • Мнения: 2 309
Потърси си правата в Защита на потребителя
Гарантирам ти успех Peace

# 35
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
Оказа се, че монитора няма изгорял пиксел. При изключване от мрежата, и носейки го в магазина му направиха теста /в сервиза въобще не го погледнаха/ и изгорял пиксел нямаше  Shocked
Не мога да си обясня, честно Shocked Няколко дена го гледахме този пиксел, особено се виждаше при стартиране на уиндоуса, понеже е само в един цвят /син/ и много ясно се виждаше цветната точка малко в страни от центъра на екрана. Като се прибрахме и го включихме...ми точката  я няма  Shocked
Та се разминахме с разправиите   Simple Smile


п.п Знам как изглежда изгорял пиксел /когато купувахме този монитор при тестовете 2 монитора тествани преди нашия бяха с изгорели пиксели/ 

Последна редакция: сб, 05 юли 2008, 18:10 от doniboni

# 36
  • София
  • Мнения: 6 577
Цитат от друг форум, на човек, който си вади хляба с това.
"Иначе по темата - проблемът с повредените пиксели е електрически. Повреден управляващ транзистор. Не се оправя с механични въздействия или мигалки. Всичко останало са градски легенди. Има минимален шанс това да е временно явление - случвало ми се е да се оправи "от само себе си" след няколко вкл./изкл. на монитора. Това е по-скоро късмет или съвпадение, не технология за поправка.

Казвам това от опит с различни монитори, от различни производители и различно качество (цена). Част от работата ми е да ги поддържам, а не хоби. По този повод съм се консултирал и със сервизни инженери от оторизирани сервизи.

Колкото до качеството - ISO 13406-2 дефинира ергономичните показатели на TFT монитори, вкл. допустим брой повредени (суб-)пиксели. Сериозните производители го спазват и публикуват White Paper, Pixel Policy или нещо подобно за моделите, които предлагат на пазара. За всеки конкретен модел изрично и задължително е упоменато в гаранционната карта. Нещо, което всеки може да поиска да прочете в магазина преди да се изръси с около 500 лв. Или да провери в Интернет - и BenQ имат тази информация на европейския си сайт.

Някои от българските дистрибутори също предлагат информация за продуктите, които внасят. Нека не се смята за реклама, просто давам пример:

Tech Vision - Pixel Policy http://www.techvision-bg.com/index.php?p=products
Има и други, ако някой се интересува -> 
От втория линк се вижда, че Philips не покриват подобна гаранция на S серията монитори (както се твърди в първото мнение по темата).
ЦЯЛАТА ТЕМА: http://forum.setcom.bg/index.php/topic,24975.0/topicseen.html

п.п. КЗП в бг-мамма май стана пенкилер за всичко  Mr. Green

# 37
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
За ISO 13406-2 ето един малко лош превод от чичко гугъл


Какво е ISO 13406-2 стандарт за LCD екран пиксел грешки?

Аз съм на пазара на нов екран, за да куката до моя сладък под-малък преносим компютър лаптоп.

Докато преглеждате, аз забелязах, че всички мониторите с плосък екран за продажба на komplett.co.uk са етикетирани
Всички LCD дисплеи се придържа към ISO 13406-2 стандарт по отношение на пикселите дефекти.

Това, разбира се, tickled вниманието ми, тъй като моето предположение е, че по подразбиране, ако се купят плосък екран монитор, това е без дефекти пиксел ( "мъртви пиксели" са точки на екрана, които не се показват правилно, например черен / погрешно оцветена точка в пространството, която е трябвало да бъдат бели. Много досадни, ако завършат с екран, който е един).
Покажи решения Швеция не ни казва следното за ISO 13406-2:

     Концентрацията критерии за разграничение между първо място, броят на бяло или черно пиксела, настъпили в определена област (клъстер) и на второ място по-ниските пиксел повреди или мига в пиксели, настъпили в купа. Четирите класове на ISO-13406-2 се определят максималния брой на повреди позволени за всеки тип и всеки пиксел вина на концентрацията критерии. Клас 1 е предназначена само за задължителните специални приложения и клас 3 е за евтините модели.  Клас 4 представлява отхвърляне критерии в производството.

 В много интересно отговор, обаче, е предоставена от ново-monitors.co.uk: точно колко пиксела трябва да е лошо в нов монитор пред производителя е вероятно да ви даде нова за гаранция?

     За регулиране на допустимостта на дефекти и да защити крайния потребител, са създали ISO стандарт за производителите да се следват. ISO 13406-2  препоръчва колко по подразбиране са приемливи в дисплея, преди той да бъде заменен, в рамките на сроковете & условията на гаранция.

     Всички реномирани производители да отговарят и поддръжка на стандарта ISO 13406-2.

     Таблицата по-долу показва допустим брой на неизправност пиксели, които са приемливи, в зависимост от родния резолюцията на LCD и се даде възможност за 2 пиксела неизправност на милион пиксела.
   Резолюция              Брой пиксели         Брой милиона пиксела     Допустими дефекти
    1024 x   768             786,432                             0.8                                        2
    1280 x 1024         1,310,720                              1.3                                        3
    1600 x 1200         1,920,200                              1.9                                        4
    2048 x 1536         3,145,728                              3.1                                        6

     Таблицата по-долу показва допустим брой на неизправност под-пиксели, които са приемливи, в зависимост от родния резолюцията на LCD и позволява в продължение на 5 неизправност под-пиксела на милион пиксела.
 Родно Резолюция    Брой пиксели     Брой милиона пиксела     Допустими дефекти
    1024 x   768            786,432                            0.8                                     4
    1280 x 1024        1,310,720                             1.3                                     7
    1600 x 1200         1,920,200                            1.9                                   10
    2048 x 1536         3,145,728                            3.1                                   16

    Таблицата по-долу показва допустим брой на неизправност под-пиксели, които са приемливи в рамките на 5 х 5 блок от пиксели, в зависимост от родния резолюция и се даде възможност за 2 неизправност под-пиксела в рамките на 5 х 5 блок, на милион пиксела.
  Резолюция                        Брой пиксели            Брой милиона пиксела         Допустими дефекти
1024 x 768                                  786,432                                0.8                                      2
1280 x 1024                             1,310,720                                1.3                                      3
1600 x 1200                             1,920,200                                1.9                                      4
2048 x 1536                             3,145,728                                3.1                                      6

  Горното е от значение за клас II LCD панели.


Последна редакция: сб, 05 юли 2008, 19:21 от doniboni

# 38
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
bibi, мерси за линковете, явно при мен се е получило това /надявам се информацията да е полезна/:

цитат на secondshoe от друг форум:

"Значи човека много добре го каза по-горе. Касае се за заклещен пиксел, а не за изгорял пиксел. Разликата е от небето до земята. Изгорелия пиксел е за постоянно и си е такъв перманентно. Той не свети и се забелязва много трудно, дразни много по-малко от заклещените и много хора дори и не подозират, че имат изгорял пиксел на монитора си. Както и да е, това няма нищо общо с проблема тука.
Заклещения пиксел свети в някакъв цвят и се вижда много лесно, обикновено доста дразни и подлежи на оправяне. ...
Който има заклещен пиксел да има впредвид, че има 60% шанс да го отключи според Уикипедията."



Цитат на pimpirlit:

"Иначе по темата - проблемът с повредените пиксели е електрически. Повреден управляващ транзистор. Не се оправя с механични въздействия или мигалки. Всичко останало са градски легенди. Има минимален шанс това да е временно явление - случвало ми се е да се оправи "от само себе си" след няколко вкл./изкл. на монитора. Това е по-скоро късмет или съвпадение, не технология за поправка.




Последна редакция: сб, 05 юли 2008, 19:32 от doniboni

Общи условия

Активация на акаунт