Има ли такова чудо (за частна ясла)?

  • 2 578
  • 28
  •   1
Отговори
# 15
Важното е детето да ползва английския (или който и да е чужд език), а не да го учи. Ако може да го ползва без да го учи - още по-добре (както всъщност става в билингвистична среда:) Или иначе казано, абсолютно съм съгласна с Arctica. Ако учителката говори на българо-английски със странен акцент и ако детето научава 5-10 думи в годината, които при това може да си спомни само ако види точно същата картинка, която учителката му е показвала, какъв английски е това. Най-смешното е, че вече е трудно да намериш място без изучаване на (смехо-)английски...
По темата - бабата е била комична картинка Simple Smile Такива много можеш да ги дразниш, ако имаш желание.

Напълно съм съгласна. И аз щях да го кажа ако не ме бяха погнали съфорумците да не изказвам мнението си Simple Smile
Иначе това за бабата, можеш да ги дразниш и още как! Най-забавно става когато се случи да им кажа нещо, а те 10 минути да се чудят какво съм казала докато загреят как съм ги избъзикала Wink

# 16
  • Sofia
  • Мнения: 4 726
Аз бях почнала да показвам на дъщеря ми картинки и така да я "уча" на английски и в градината, като казах, ми се скараха, че не се прави така. Обясниха ми и правилния начин.
От тази ситуация си правя заключението, че поне в по-голяма част от градините, за по-скъпите е направо задължително, преподават английски правилно, т.е. съобразено с възрастта. Не като мен, но аз не съм педагог и нямаше как да знам, че греша.  Simple Smile

# 17
  • Мнения: 2 401
 Laughing Не съм се вързала на бабата, разбира се. Аз със сигурност съм доста по-напред с материала от нея  Laughing, беше ми смешно, но същевременно доста ме учуди таксата, та затова попитах.  По отношение на езиците.  Аз самата знам 4 чужди езика,  известна ми е ползата, въпреки това все още не съм записвала 7 годишния си син на извънкласно обучение по чужд език.  Всяко нещо с времето си (и желанието).

# 18
  • Мнения: 9 814
Има и по-големи чудеса от това.
Тази такса е една от ниските.

# 19
  • Мнения: 9 052
Тинкърбел , ако не харесваш дадена практика не е нужно да я усмиваш.
Така не падаш по долу от бабата  Wink
А каква му е полzата на детето да учи всички теzи предмети в училище, като в крайна сметка става компютърен специалист беz да полzва химия, биология ... ами има нещо , като обща култура, раzвиване на мисленето...
Но това са гивиzлъци раzни  Laughing

# 20
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
[За частната ясла най-вече ме възмущават таксата, броят деца (под 10! - стига детето да се скара с 2-3 момичета, момчетата да кажат "Не играем с момичета и момиченцето ви остава само)

Децата в яслата са на по две години.
Абсолютно не могат да разиграват подобни сценки по между си.
Поне не по-дълго от час-два.

Логиката, математиката и подобни са под формата на игра и децата ги възприемат съвсем лесно.

Таксата е такава каквато е.
Това че някой има повече пари не би трябвало да бъде повод за възмута у възрастни, разумни хора.

# 21
  • В офиса
  • Мнения: 4 018
Осмивам придаването на тежест на английския в ДГ, когато той се води 2-3-4 "часа" (по 15-20 мин) седмично, от неподходящи (или неподготвени) преподаващи.  С такъв английски, или без - все тая. А че масата от преподаващи в ДГ е такава, не се съмнявам. Защото заплатите в ДГ са ниски, работата с малки деца - трудна, а филолозите - с много по-привлекателни алтернативи. Освен това малко филолози ще са добри преподаватели в ДГ Simple Smile, а ДГ които се рекламират, че са с английски се множат като чехълчета. Това уравнение не може да има решение Simple Smile

Полза от предметите в у-ще има, няма полза от некадърните, или злобни преподаватели. А такива се намират не малко, уви. И понеже няма как децата ми да не влизат изобщо в часовете на тези преподаватели, ще трябва да ги науча как да различават малоумните изисквания от наистина важните неща. Но това е друга тема.

# 22
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Осмивам придаването на тежест на английския в ДГ, когато той се води 2-3-4 "часа" (по 15-20 мин) седмично, от неподходящи (или неподготвени) преподаващи.  С такъв английски, или без - все тая. А че масата от преподаващи в ДГ е такава, не се съмнявам.

Дъщеря ми ходи в съвсем обикновена градина и учи английски от хората които осмиваш.
Бяха на добро ниво и аз съм доволна.
Научи с разбиране доста неща.

От друга страна, доколкото схващам, темата е за частните ясли, където заплатите не са ниски, именно за да могат да се привлекат добре подготвени преподаватели.

# 23
  • В офиса
  • Мнения: 4 018
Щом е научила, значи не е бил неподходящ Simple Smile
Дъщеря ми научи най-много, когато английския се пое не от някоя 'мис', а от редовна учителка от групите (която едва ли е имала и филолог. образование, но очевидно имаше подход)

И ако сега някой ще ме захапе, че си противореча - не си. Как някой си върши работата, се вижда по резултата, а не по тапията. Но от друга страна тапията е все пак предпоставка за определен резултат. Това на теория. На практика - какъв английски в яслата, бе. До колкото разбирам от таксата, яслата не е англоезична. Защо масово слушането на песнички се нарича с гръмкото "засилено изучаване на английски". 

Забравих  ooooh! С кеф осмивам и родители, най-вече баби, които гордо рецитират на какво "ходи" отрочето им, все едно са го приели вече в Харвард, пък то, милото, с финес млати по-простото си (неходещо на такива хай занимания) другарче. Или както се казваше в любима моя книга - Матилда на Роалд Дал: "Чудна работа са родителите, даже тяхното дете да е най-противния малък навлек на света, за тях е същинско чудо на чудесата" (цитатът е по памет Simple Smile)

Последна редакция: пт, 25 юли 2008, 19:42 от Тинкърбел

# 24
  • Мнения: 2 149
От друга страна, доколкото схващам, темата е за частните ясли, където заплатите не са ниски, именно за да могат да се привлекат добре подготвени преподаватели.
В грешка си, вярвай ми!
Нито ти, нито аз сме виновни, нито трета, виновна е ситуацията.

В яслата изискването е да бъде медицинско лице тази, която гледа децата. Педагози не се тачат. Медицинска сестра, която да знае английски, и да е учила дидактика няма . И не че не може да има таква, но няма да е в тази или онази,  частна или не ясла.

Обучението на английски не смятам, че е вредно. Може би след 3 годишна възраст е по-уместно. А не като моят син, който не може да казва 'р', сега вместо да каже 'кар" /грубо каазано кар = кола/, изрича "кай", и отказва да каже 'кола'. Поне се опитвам да си поправя грешката като го поправям щом каже "чао-чао кай", да казва "бай-бай ка:"Възможно е да се постигне, може би е най-добре частното заведение да наеме англичанка/англичанин , но това най-вероятно няма да е възможно. Затова е важно да бъде човек с английски език, който да се ръководи от литература за педагози. Има такива учители, които завършват предучилищна педагогика и английски език, но те най-често не желаят да работят в системата, а и не вярвам произношението им да е на толкова високо ниво.

# 25
  • Мнения: 9 814
Намирам за удачно ранното чуждоезиково обучение след 3 годишна възраст.
Независимо дали в частна или държавна ДГ или ясла.
И образованието е важно, дотолкова колкото лицето, което го притежава има подход към децата.
Може да си завършил и Харвард с отличие и да знаеш всичко в своята област, но да не можеш да го обясниш и да го предадеш на другите.

# 26
Осмивам придаването на тежест на английския в ДГ, когато той се води 2-3-4 "часа" (по 15-20 мин) седмично, от неподходящи (или неподготвени) преподаващи.  С такъв английски, или без - все тая.

Аз пък осмивам придаването на тежест на английския преди поне първи клас напълно и ако ще най-великия педагог и специалист да го преподава, не бих си пратила детето да го учи. съвсем различно е ако чуждият език е роден на някой от родителите и не се преподава, а просто се говори на него - така съм съгласна да науча дете ако ще на 2 години да приказва 10 езика. Но някой да седне да преподава чужди думи и чужда граматика на дете което още не е наясно, че има роден език с родни думи и граматика - не съм съгласна.

Забелязвам интересно противоречие между някои теми във форума. От една страна децата не са готови за гърнето рпеди да станат на 2 и половина, а от друга са готови да учат чужд език в яслата. Хора, знам че четете педагогически и психологически книги, аз също съм чела много, но моля ви, използвайте малко и сивото вещество. Не е нормално детето да не знае че се пишка в гърне, но да ви повтаря думички на чужд език. Изискванията към мозъка трябва да са последователни. Все едно да очаквате детето да знае интегрална математика, но да мислите че не е готово да смята дроби. Еми тъпо е.

# 27
  • Мнения: 1 547
Интегралната математика и дробите ме разсмяха искрено. И е напълно вярно.

В моя живот има може би само 2 неща, за които много съжалявам и бих върнала назад, ако можех.
Първото е, че когато започнахме да учим английски в 5ти клас (по мое време беше така), изскочи мистър Митев - пълен сладур, но до 7 клас пишехме транскрипцията на български език.
И второто е, че не завърших езикова гимназия.
Абсолютно убедена съм за себе си, че всички бъркочи, които ми създаде първия досег с английския, и досега правят багажа ми по английски по-скоро пасивен.
Пропуснах да кажа, че в 5ти клас знаех немски след 4 години учене с немкиня, женена за българин.
Сега не знам нито немски, нито английския ми е толкова добър, колкото ми се иска.

По темата: в детската ни градина учителките са "мис" и по договор децата учат по 4 ч. английски на ден. Не се задълбочавам кой знае колко, но след 2 седмици ходене, една вечер чухме иззад дивана: hello, my friends  Laughing и умряхме от смях. Човекът си седеше и беше наредил животните в една редица и ги поздравяваше. Значи не е да учат без мисъл. За справка - на 3 г. и половина е.

# 28
  • Мнения: 9 052
 Arctica , хубаво е поне като учи само български да наблегнеш на беzдиалектното му uсвояване. Все пак поне като ще zнае паzарувам само на 1 еzик да е паzаря или подобни ...
Като ще се учи само и единствено родния еzик , сигурно ще е с цел правилното му усвояване, но като се пораzходя иz София такава реч ,чувам, сякаш на повечето хора това им е втори еzик  Rolling Eyes  Rolling Eyes  Rolling Eyes да не говорим , че не само на децата , които в "последно време" си губят времето с английски.

Последна редакция: сб, 26 юли 2008, 19:00 от jabata_dil

Общи условия

Активация на акаунт