Хиперактивност с дефицит на концентрация

  • 207 896
  • 1 095
  •   1
Отговори
# 90
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 624
Здравей Ружа! Разбирам болката ти. Аз успях да осъществя зрителен контакт чрез пеене. Гледа ме само като и пея. През останалото време не, но напоследък успявам за малко да и задържа погледа. Боя и скубането и при нас е с усмивка. За съжаление. Разбира всичко, но не отговаря, а когато иска да избяга от неприятна тема ми повтаря подобни неуместни думи. Това с пеенето като го забелязах започнах да и пея често и понякога се опитвам така да и изпея нещо, което искам да и кажа. Виждам ,че и е забавно.

# 91
  • Мнения: 768
Супер това не ми беше хрумвало, страхотна идея. Тя все ми сочи компютьра да и пускам "зеленчуци който не яде" и или ме кара да и пея тази песен. Тананика мелодията и сьс прьст сочи колонките. като и пусна тази песен или като и я пея се успокоява Grinning. Така и не се опитва да говори защото разбирам всичките и знаци и т.н. и когато я помоля да каже "искам" или "изпей" ми или подобие на това казва "Merci beaucoup".
Всички деца тук които са принудени да говорят на 2 или повече езика и които са на нейната вьзраст отдавна говорят, така че явно не е проблема в езика. И всички могат да се концентрират и да гледат книжки а тя досега е накьсала май всички красиви книжки които са и подарили, а някои са от доста як картон. Направо се чудя откьде има такава сила. Ама това за силата е друг проблем, при все че е дребна за вьзрастта си и слабичка преди няколко дни с един замах сьбори релсата заедно сьс завесата, нещо което и голям човек с труд постига.

# 92
  • Мнения: 2 531
Ружа72 аз понякога го хващам за да застане на едно място и като му държа брадичката го карам да ме погледне в очите, т.е. и насила се напага да го постигнеш докато свикне да реагира на думите "погледни ме в очите" ! Мисля че трябва да се консултирате със психолог или невролог, нещата са сложни, не си поставяй сама диагнози!

# 93
  • Мнения: 4 244
Ружа72, можеш да пробваш и моята техника
Клякам пред детето и така моите очи са на неговото ниво и ще не ще ме поглежда. АКо и това не помогне, прегръщам с длани лицето му и го обръщам към мен.
Дано да съм ти от полза

# 94
Мили маминки,
реших да се включа по тази тема, която е изключително важна за мен и моята дъщеря. Напоследък попадам на твърдения че хиперактивността и дефицита на внимание са симптоми на дислексия. Която пък вече се доказа, че не мозъчно заболяване. Ще копирам нещо по тази тема и много ми се иска да го изкоментираме. Защото душата ми вече се е сбръчкала от притеснения......

"Дислексията съществува, макар да не се говори за нея

Приемането й не само като проблем, но и като дарба е предпоставка за разработване на по-добри образователни програми, които да подпомогнат засегнатите деца в учебния процес
"Дислексия" е първият и основен термин, който се използва, за да бъдат назовани най-различни проблеми, свързани с овладяването на учебния процес.
У нас обаче се говори малко за проблема, което не означава, че той не съществува.
В световен мащаб е доказано, че всеки 10-и (а в някои публикации се говори и за всеки седми) човек развива симптоми на дислексия.
Първоначално изследователите са смятали, че хората с дислексия имат някакъв вид мозъчно или неврологично увреждане, или вродена дисфункция, която възпрепятства нормалния умствен процес при овладяване най-вече на четенето и писането.
Всеки случай е различен
Няма двама души, които да развият абсолютно еднакви форми на дислексия. Това, което е важно да се знае, е, че тя не е резултат от умствено или неврологично увреждане, нито е причинено от мозъчна малформация.
Дислексията е продукт на мисленето и на особения начин, по който някои хора реагират на чувството на объркване.
Широко разпространено е мнението, че
хората мислят по два начина:
"словесно" - чрез звука на думите, и "безсловесно" - чрез въображаеми картини и идеи.
Словесното мислене следва структурата на езика и се осъществява със скоростта, с която човек говори - приблизително 150 думи в минута. Безсловесното е еволюционно - картината "се разраства", докато мисловният процес добавя нови детайли.
Този начин на мислене е много по-бърз, може би хиляди пъти по-бърз. То е несъзнателно, човек не може да си наложи да мисли или да не мисли по този начин.
Словесно мислещият всъщност води вътрешен монолог от звучащи в ума му съждения, въпроси и отговори.
Дислектиците обаче не водят вътрешен монолог. Те не могат да "чуят" това, което четат например (освен ако не четат на глас). Вместо това
"рисуват" мислена картина,
добавяйки към нея значението (или образ на значението) на всяка следваща дума, която се появява пред погледа им.
По света има вече множество разработени техники и програми, които да помогнат на хората с дислексия да преодолеят в по-малка или по-голяма степен проблемите си, а децата да се справят задоволително в училище.
Но това, което е важно да се каже, че такива хора не биха се измъчвали в голяма степен, ако тяхното състояние не беше толкова погрешно възприемано и тълкувано от околните.
Ако учителите и родителите не наказват (по какъвто и да е начин) децата с дислексия заради проблемите им, ако останалите деца не им се подиграват заради трудностите с четенето и писането, дислектиците пак ще трябва да работят многократно по-упорито от съучениците си, но няма да страдат.
Няма друга област (освен четенето и писането), където хората да са третирани така презрително заради затрудненията, които изпитват.
Ако не можете да рисувате добре, ако не бягате достатъчно бързо, ако имате проблеми с усвояването на чужди езици, ако пеете фалшиво, никой няма да ви се подиграва за това и да ви третира като "умствено изостанал".
Приемането на състоянието не само като проблем,
но и като дарба,
ще ни даде по-задълбочено разбиране на същността му и е предпоставка за повече толерантност, за разработване (и прилагане!) на по-добри образователни програми, които да подпомогнат децата с дислексия в учебния процес, съветва в. "Форум".
Малко факти
В края на 20-те години на ХХ век д-р Самуел Т. Ортън дава ново определение на състоянието: "разменени (пресичащи се) функции на двете полукълба на мозъка", но много скоро се отказва от тази теория и предлага нова, според която дислексията се дължи на "смесване на функциите на мозъчните полукълба".
Което означава, че понякога дясното полукълбо извършва дейности, присъщи на лявото, и обратно.
Днес вече съществуват множество теории, които описват симптомите на дислексията и се опитват да обяснят какво ги поражда.
Обикновено се свързва с проблеми с четенето, писането и математиката, които детето има в училище; с факта, че дислектиците виждат буквите разместени или обърнати с краката нагоре; или с това, че бавно и трудно усвояват учебния материал. Но трудностите в училище са само част от проявленията на дислексията.
И в миналото, и днес има много
известни личности, които са били дислектици:
Леонардо да Винчи, Ханс Кристиян Андерсен, Алберт Айнщайн, Александър Бел, Уолт Дисни, Нелсън Рокфелер, Куентин Тарантино, Том Круз, Упи Голдбърг, Гуен Стефани, дори американкският президент Джордж У.Буш ...
Гениалността на повечето от тях се е проявила не въпреки дислексията, както смятат някои, а благодарение на нея.
Естествено, състоянието само по себе си няма да направи никого гений, но за самочувствието на дислектиците е важно да знаят, че техните умове действат по същия начин като умовете на много гении.
Важно е също да знаят, че проблемите, които имат с четенето, писането или математиката в никакъв случай не означават, че са тъпи или умствено изостанали.
Преди 20-ина години се появява една нова теория, разработена от американеца Роналд Дейвис (самият той дислектик), според която функцията на мозъка, пораждаща дислексията, е дарба.
Не всички дислектици развиват едни и същи умения, но всички те притежават тази изключителна функция на мозъка.
Качествата, които са им присъщи,
могат, според теорията на Дейвис, да се обобщят така:
1. Дислектиците могат да използват умствените си способности, за да променят и създават възприятия.
2. Те са изключително възприемчиви към заобикалящата ги среда.
3. Много по-любопитни са от обичайното.
4. Мислят основно с картини, вместо с думи.
5. Имат изключително добре развита интуиция и са много проницателни.
6. Мислят и възприемат нещата многопланово като използват всичките си сетива.
7. Могат да преживяват мислите си като реалност.
8. Имат живо въображение.
Ако тези качества не са подтискани, омаловажавани и дори разрушавани от родителите и от начина на преподаване в училище, те ще доведат до развиването на две основни характеристики - интелигентност над средната и изключителни творчески способности."


# 95
  • Мнения: 4 244
Мили маминки,
реших да се включа по тази тема, която е изключително важна за мен и моята дъщеря. Напоследък попадам на твърдения че хиперактивността и дефицита на внимание са симптоми на дислексия. Която пък вече се доказа, че не мозъчно заболяване. Ще копирам нещо по тази тема и много ми се иска да го изкоментираме. Защото душата ми вече се е сбръчкала от притеснения......



Качествата, които са им присъщи,
могат, според теорията на Дейвис, да се обобщят така:
1. Дислектиците могат да използват умствените си способности, за да променят и създават възприятия.
2. Те са изключително възприемчиви към заобикалящата ги среда.
3. Много по-любопитни са от обичайното.
4. Мислят основно с картини, вместо с думи.
5. Имат изключително добре развита интуиция и са много проницателни.
6. Мислят и възприемат нещата многопланово като използват всичките си сетива.
7. Могат да преживяват мислите си като реалност.
8. Имат живо въображение.
Ако тези качества не са подтискани, омаловажавани и дори разрушавани от родителите и от начина на преподаване в училище, те ще доведат до развиването на две основни характеристики - интелигентност над средната и изключителни творчески способности."



Ипопова, много е интересен материала, който ни предоставяш, но има едно НО...
Значи хиперактивността и дефицита не са симптоми на дислексията, а обратното.
От краткия си опит с моето дете мога само да ти кажа, че установих, че има два типа деца страдащи от тоя синдром. Едните са с забавено интелигентно развитие (около 70 %) и останалите при които синдрома се проявява когато са в обстановка която е под нивото на тяхното интелектуално развитие и те тъпчат де факто на едно място.
Точно от тази втората група се забелязва като симптом (или дарба) дислексията.
Тъй като моята дъщеря е още малка и не мога да коментирам дали има или няма дислексия, мога само да споделя мнението на възпитателките и от групата - има  много добро развито абстрактно мислене и всички изредени по горе от теб качества на дислектиците
В началото докато разбера какво ми се струпа на главата, приемах всичко като наказание, но с течение на времето установих, че това не е наказание а Дар Божи. Пренастроих се вътрешно на тая вълна и сега гледам на нещата далеч по спокойно.
Вярно че ще трябва да пратя детето догодина в частно училище с специализирана програма за надарени деца с класове по 15 деца (пред перспективата да е в нормално училище с над 30 деца в клас!) и ще трябва да пътува всеки ден, но всичко за благото на детето и неговото плавно и спокойно развитие.
 

# 96
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Фиданке, вие намерихте ли Recht sreibung therapist,
аз мисля, че ако става въпрос за малката художничка това много ще помогне, или поне ще ви подскаже идеи как да се справите

# 97
  • Мнения: 4 244
Фиданке, вие намерихте ли Recht sreibung therapist,
аз мисля, че ако става въпрос за малката художничка това много ще помогне, или поне ще ви подскаже идеи как да се справите
Нина, точно заради този и проблем ще я записвам в това частно училище.
Там се занимават точно с такива деца и работят по друга система. Те са верига училища в цяла Германия - наричат ги горски училища и работят по системата на Рудолф Щайнер
http://www.waldorfschule.info/ Това е основния информативен линк за тях. Пускам ти го щото знам че отбираш от немски, но ако някой друг се нуждае мога да попреведа

# 98
  • Мнения: 998
верига училища в цяла Германия - наричат ги горски училища и работят по системата на Рудолф Щайнер
Това с училищата по системата на Щайнер ми е много интересно, но изобщо не прихващам нищо от немския Rolling Eyes Скоро се срещнах случайно със семейство, чиято дъщеря беше с хиперактивен синдром и беше посещавала такова училище в Швейцария. Беше й се отразило много добре. Според мен обаче разминаването в училищните програми може да се окаже сериозен проблем впоследствие. Доколкото разбрах в тези училища не се пише до 4 клас. Това момиченце беше дошло в България в 6 клас и е положило неимоверни усилия, за да може да продължи образованието си тук. Но щом се е справила с толкова материал, значи стартът и изобщо влиянието върху нея е било в правилна посока. Дано и на твоята красавица й подейства така. Ще се радвам да споделиш впечатления
Поздрави!  bouquet

# 99
до Стройна фиданка
Първо ти благодаря за коментара. Нещата започват да ми се наместват. Току що прочетох една изключителна /за мен/ книга и съм много впечатлена. Нарича се "Дислексия, Практични и лесни за следване съвети", автор Робин Темпъл. В нея са описани традиционните методи с които помагат на такива деца и Метода на Дейвис /статията която pеst -нах/. Хубавото е, че са изредени  координати на такива асоцииаци в Европа и Америка. Ако проявява някой интерес мога да ги напиша. Идеята ми е, че може би в тях могат да определят по точно диагнозата и да научат децата да се справят със състоянията си. Така поне пише в книгата. Аз съм си в БГ и засега не виждам как да се възползвам, но за тези извън милата ни родина може и да свърши работа.
Това е засега.
От мен - целувки.

# 100
  • Мнения: 1 194
Здравейте!!
оскоро имаме сьмнение че голямото ни дете страда от хиперактивност. Има всички признаци по-горе описани, тотална липса на концентрация за една секунда не може да гледа книжка-веднага я накусва, хвьрля и т.н., не говори, бяга, крещи, реве нон стоп. Не иска да спи-само по около 6 часа на денонощие и то повечето време в количката си. Ако не я вьржем там не може да заспи макар че бялото на очите и става червено и вече не може да ходи без да пада и да се удря някьде, но отказва да спи по друг начин. Не иска да яде освена малко кисело мляко и прясно мляко. Бие малката постоянно и с усмивка и радост го прави.
за сьжаление тук в нашия район все още не е толкова известен този проблем и лекарката ни каза че детето имало особен характер и била много упорита. Ама ние си мислим че има по сериозен проблем.
Така или иначе вече не знаем как да я накараме да спи или да яде нормално- не че някога го е правила, но преди поне ядеше хляб или плодове, сега отказва всичко на инат.


Здравей, Ружа. Искам само да те посъветвам да консултирате колкот се може по-бързо специалист за детето, което видими страда. Не мисля, че е хиперактивнот, така описаната картина при такова малко дете може да значи много неща. Обърнете се към детски психиатър или невролог , ако няма пси или трябва много да се чака.
Успех и кураж.

# 101
  • Мнения: 212
Привет!
По някакъв начин ще се опитам да ви отговоря на теб ipopova и Стройна...Всичко това,което намират из интернет е така, но има и една важна подробност, която доста се премълчава! С Всички тези велики личности много,ама многоо е работено.Чела съм биография на Анщайн и той е обучаван от няколко от най-добрите Щвейцарски учители за времето си.С Буш също не малко е свършено-да не забравяме чий син е,въпреки че американците доста се бъзикат с нивото му на интелигентно. От 13годишната ми практика до момента и ежедневните наблюдения вкъщи действително виждам,че много деца с хиперактивен синдром мислят в образи. И все пак това трябва да се развива,защото комуникацията ни все още в голямата си част е писменна.Целта е да сте сензитивни към начина по,който детето ви най-добре приема информацията.Защото и всеки един от нас има преобладаващ тип интелигентност и начин на възприемане на инфо.Затова съм съгласна с Дейвис и Темпъл,че детето се дезориентира.Наистина за някои хиперактивни деца ключовата фраза е мислене чрез образи. Т е просто нямат умение да облекат всичко това в езикови средства, но пък могат да са добри и много постоянни именно в такива дейности. Наблюдавайте децата си и се опитвайте да четете и между редовете информацията, която откривате. Но за да разберете някои по-специфични термини или поведение ви трябва и професионална помощ. Това се отнася и до слагането на диагнози от самите вас, въпреки интуицията на родител.

Последна редакция: сб, 26 ное 2005, 19:05 от olia

# 102
  • Мнения: 212
Пускам ви едино разсъждение по повод ХАПЧЕТО като начин на лечение или по-скоро част от живота ни?! Има и една специална част за децата с ADHD/ADD
Публикацията е от сп.ЛИКброй09,2003г.

Хапчето
Решението на всичките ви проблеми – на таблетка, капсула или желе.

 
През 1960 г. групата Shirelles завладява класациите с песента “Ще ме обичаш ли и утре?” и това е първият официален хитсингъл, в който се загатва за възможността момче и момиче да прекарат нощта заедно без съществени последствия за двете страни. Същата година противозачатъчното хапче е одобрено за продажба с рецепта и така се ражда женското освобождение. “През всички тези години, докато си стоях вкъщи, ти се радваше на купона./И всяка година – ново бебе – пееше Лорета Лин в “Хапчето”. – Кротувах и се преструвах през всички тези години, но сега имам Хапчето.”

Пришествието на хапчетата. Болкоуспокояващите не просто лекуват болестите, те разтръбяват тяхната поява. През 50-те това са “помощниците на мама” – успокоителните начело с валиума, който прави живота на поствоенните домакини от предградията поносим. В бурните води на 60-те се появяват амфетамините: на мода е Еди Седжуик “с нейната анорексия, амфетамините и перлите”. (В средата на 60-те години, наследницата на богато семейство Еди Седжуик е постоянна компания на попизпълнители и художници, икони на 60-те и режисьори, близка приятелка на Анди Уорхол, споделяща с него страстта по пазаруването.) Обърканите деца на разведени родители, които влизаха в колеж през 80-те, си вземаха порцията екстази наред с повика към здравословен живот - чистата парти глътка, лесна за поглъщане, без допълнителни изисквания.

90-те дойдоха с прозак и кодифицирането на депресията като официално заболяване.

Прозак е най-лесно предписваното психотропно вещество в историята на фармакологията. Пациентите получават рецепта от лекуващите ги доктори след триминутен разговор. Десет години след като компанията “Ели Лили” патентова флуоксетиновия хидрохлорид под търговското наименование “Прозак”, броят на диагностицираните с депресия в Щатите е нараснал тройно. Откак докторите могат да предлагат лекарство срещу емоционални проблеми, започнаха да ги виждат навсякъде.

Положението наподобява представата на Маркс за капитализма и диалектическия материализъм в действие – измисли хапчето и болестта ще се появи. Независимо от изнамирането на “Ксеникал”, най-сигурното и ефективно хапче за отслабване, страната продължава да дебелее: през 1994 г. петдесет и пет процента от американците са били с наднормено тегло, а през 2000 – шейсет и четири и половина процента. С подобно нарастване моделите и знаменитостите ще останат единствените слаби американци.

Нашата културна зависимост от хапчетата, които химическите корпорации произвеждат, не е част от някаква макиавелистка схема. Изследователските отдели към фармацевтичните гиганти понякога произвеждат болести сякаш случайно. Не го искат, просто така се случва. Опитите на “Мерк” да произведат диетично хапче довели до откриването на екстази, а таблетките, известни днес като виагра, са били замислени като лекарство против високо кръвно.

 
Фармацевтичната индустрия създава необходимост от нашите потребности. Скоро след като някое ново лекарство се появи на пазара, започваме да се питаме как сме могли да живеем без него. Как сме се справяли със сутрешното гъгнене в гърлото и сълзене в очите без “Алегра”, “Кларитин” и “Зитрек”, които превърнаха алергиите в изгодни за пазара названия като “сезонни възпаления”.

Прозак спаси света от депресията, но вкара в обращение ново нещастие - ADHD, Attention Deficit and hyperactivity disorder (дефицит на вниманието и хиперактивно разстройство) – особено развито при децата. Навремето наричаха тези деца “буйни”, през 50-те ги пращаха първо в педагогическа стая, после в църковно училище, после в изправително, после във военно, после в затвор за малолетни и после, ако са късметлии, свършваха в Синг-Синг или Виетнам. Тези деца все пак бяха единици. А как да си обясним рязкото покачване на броя на риталиновите хлапета и широкото диагностициране на деца като “хиперактивни”? Ефектът на доминото, разбира се. Колкото по-нормално е възрастните всекидневно да поглъщат хапчета, толкова по-лесно те се предписват и на децата. Убеждението, че малките могат да вземат хапчетата, е напълно приемливо в общество, в което големите непрестанно се тъпчат с тях.

Всеки месец, всяка седмица и почти всеки ден се тръби за пришествието на поредната капсула: никакви старомодни сиропи за кашлица, нищо, което да мирише неприятно или да горчи. Всичко, което се иска от теб, е да гълташ. “Ели-Лили” и “Орто-Макнийл” искат да бъдеш щастлив. Те те обичат. Те сториха огромно социално добро и натрупаха значителни печалби, лекувайки депресията и ADHD чрез откриването на ефективното, сигурното и прекрасно хапче. Те дотолкова се грижат за теб, че скоро може да открият магическата молекула на съвършеното ментално здраве.
Елизабет Вурцел

# 103
“С Всички тези велики личности много,ама многоо е работено......
Наблюдавайте децата си и се опитвайте да четете и между редовете информацията, която откривате......
Това се отнася и до слагането на диагнози от самите вас, въпреки интуицията на родител......”

Мила Оле /”затвори очички   Grinning”/ и всички вие майчици,
По повод по-горе казаното- права си. Конкретно аз не си представям, че отглеждам следващия Айнщайн или президент или каквото и да било.... и със сигурност не пренасям собствените си неосъществени амбиции върху дъщеря си. Животът ми е доказателство, че две висши образования, висок пост в администрация и добър обществен статус / не разбирай  финансов/, не ти гарантират “мир и любов” –т.е. усещане за щастие. Ето това май е ключа в моя случай. И след като го открих /ако съм права/ остава да отключа вратата.
Нямам нагласата, че дъщеря ми трябва да постигне определена житейска цел. Единственото към което се стремя е по ВСЯКАКЪВ начин да облекча детето си в последствията от нейната РАЗЛИЧНОСТ. Да има един нормален живот.
  За съжаление понякога изпадам в “дупка” и изпитвам дори физическа болка от чувството за безсилие. А това безсилие идва от факта, че за определени неща, които искам да направя за дъщеря си нямам физическата или финансова възможност. Но това ни връща към “ключа” нали!?
А що се отнася до диагностицирането от родителите – аз поне чух няколко диагнози, преди да започна да се опитвам да асимилирам какво му е “различното” на моето дете. 
Изписах всичко това / леле, каква изповед/ и за собствено успокоение, но и за това майките да разберат, че интуицията ще им подскаже, като сигнална лампичка, когато детето им има проблем, но за точната диагноза, наистина трябва да търсят точния специалист. И ако, при поставена диагноза сигналната лампичка отново свети, майки, продължавайте да търсите верния отговор. 
А иначе си мисля, че дори ако единственото което можем да направим за децата си е това, да ги обичаме, може да се окаже, че това е най-верната терапия.
                     
                                                           “Всеки може да бъде велик..... За това не е необходимо, непременно да си завършил колеж. Не е нужно и да можеш правилно да съгласуваш подлога и сказуемото. Имаш нужда само от сърце, пълно с милосърдие. От душа, направлявана от любов.”
Мартин Лутър Кинг-младши


P.S.  Оля, златната рибка се чувства добре  Heart Eyes.

Последна редакция: пн, 12 дек 2005, 14:39 от ipopova

# 104
Здравейте! Детето ми е на 5 години и половина. Вече имаме потвърдена от всичко специалисти диагноза "Хиперактивност". Симптомите всички ги знаете, както и проблема с концентрацията също. Ние от 2 години и нещо имаме проблем и ходихме при всякакви специалисти, като първата стъпка беше клиниката "Св. Никола", от където имаме диагноза "генерализирано разстройство на развитието", като едната психоложка там беше напълно убедена, че се касае за синдром на Аспергер. Както и да е, не сме спирали от тогава да работим с детето, ежедневно посещава логопед , а психолог веднъж седмично, аз също много работя с него вечер. Вчера една психоложка му направи тест за изчисляване Коефициента на интелигентност за възрастта му - 72%, което е съвсем нормално. но той и за секунда не може да седне на дупето си. Днес започваме медикаментозно лечение с тиоридазин, като след около месец трябва да включим и ноутропила за концентрацията. Един друг невролог обаче ми каза в никакъв случай да не давам тиоридазила, че бил остаряло лекарство, а ни го изписа доцентка- невроложка вчера, при която той ни изпрати. За първи път започвам с медикаментите, така че, ако някой може да ми даде съвет, който е минал по този път, ще бъда много благодарна.

Общи условия

Активация на акаунт