Хиперактивност с дефицит на концентрация

  • 207 899
  • 1 095
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 4 244
Любознателна, аз прегледах сайта и на немски и на английски.
Трябва да ти кажа че за мен беше доста трудно да се ориентирам че е написан на професионален китайски (немски израз) - т.е. нищо не разбрах.
А уж се имам за добре с мед, термини и на двата езика, ама за мозъчна дейност нещо май не ми достигат понятията
Съжалявам че не мога да ти помогна много.
Има ли внос на това лекарство в България?
И как така не се намери наистина логопед който да успее да го овладее това дете. Моята ходи на логопед на 3 1/2 г и нямаше проблем. Изтрайваше занятията по 45 мин, но след това беше като парцал

# 76
Thanks за сайта, ljuboznatelna. Ще го разгледам - аз поназнайвам английски. Синът ми ходеше три години на логопед - на частни посещения два пъти седмично. Мисля, че прекратихме, когато стана на 8 години. Трудно е, защото трябва да разполагаш с пари, но мисля, че имаше добър ефект. Синът ми проговори много трудно и много късно. Трудно съставяше изречения и ред други проблеми... Заниманията с логопед само ще помогнат на детето. Синът ми също се концентрира трудно, но логопедите работят с проблемни деца, така, че би трябвало да се справят. Съвет: ако може да си го позволиш, предложи да се занимават с детет срещу заплащане. Минала съм през какви ли не диагнози - вкл. и аутизъм. Освен, че синът ми е пил всички лекарства, които са предвидени в тези случаи, съм пробвала какво ли не: терапия с лазери - трябваше поне да спре да се напикава, но не се случи, хомеопатия, дори съм го водила два пъти на екстрасенси - без резултат, естествено. Родителите трябва да опитат всичко - за да не съжаляват после,че са пропуснали това, което е можело да помогне. Истината е, че след толкова години лекарите гледат сина ми като "голям камък", а аз мога да говоря часове по темата.
Обществото ни не е пригодено за различните хора. Аз виждам, че синът ми е безкрайно неуверен в себе си, много притеснителен и лесно нараним. Не зная обаче как да обясня на другите - и преди всичко на учителите, че той е добро дете и има право на шанс в живота. Че трябва да ми помогнат да намерим вариант това дете да се приобщи и да бъде прието в училище, а не да си обясняваме как не може да продължава така и как то трябва да е отделено от другите за да не им пречи - все едно да го скриеш в задния двор.
Казваш, че детето ти е с ДЦП.  Ще ти е трудно, но ако няма проблеми с дисциплината , мисля, че ще се намери вариант детето ти да е в училище. Законът предвижда интеграция на децата в  училище - дори и на деца със слухови или зрителни проблеми. Зная от опит - в училището на детето ми има деца с ДЦП или други проблеми - някои от тях са трудно обучаеми. Но нямат проблеми с дисциплината и след няколко обиколки и разговори на родителите с учителите се стига до компромис и тези деца завършват училище. Simple Smile

# 77
Любознателна, прегледах сайта. Общо взето не казва нищо ново. Всичко това съм го чела още преди години в подобни сайтове. Преди 6 г. - или може би 7г. правиха на сина ми тези тестове - за хиперактивност, съчетана с проблеми с концентрацията. Това са две таблици - ако има 6 или повече положителни отговора, то поставят на детето ти тази диагноза. Когато чета симптомите на този проблем все едно чета за сина си.

# 78
  • Мнения: 312


Искам да ви попитам, знае ли някой къде може да заведя дъщеря ми на преглед или изследване или и аз не знам какво, където да се прецени развитието й- физическо, интелектуално и т.н.



в александровска, в детско-юношеска психиатрична клиника. уговаряш час по телефона за консултация и ако има нужда, ще ви предложат цялостна оценка на развитието. ето телефона: 9230375.

# 79
  • Мнения: 212
Здравейте! Днес рових пак в интернет за хиперактивните деца и попаднах на този форум. Имам син на 12г., който има диагноза хиперактивност с дефицит на внимание - ADHD - мисля, че така се пишеше. С този проблем се занимавам от близо 9 години. Лекарите така и не обясниха на какво може да се дължи това: на генетично увреждане, на прекарано вирусно заболяване. Някои от тях казаха, че детето няма проблеми с концентрацията,а е със задръжки в развитието. Синът ми има абсолютно всички симптоми, описвани като характерни за хиперактивни деца. Прочела съм всичко по въпроса, пробвала съм всякакви лекарства. На запад този проблем е познат по - отдавна и обикновено се лекува с Ritalin. За съжаление, обаче това е лекарство под много строг контрол , тъй като действието му наподобява това на наркотиците. Успях да намеря негов заместител - естествено нелегално от чужбина. Детето ми го пи 10 месеца. След като спря - защото лекарството свърши няколко дни беше с много лабилна психика. Синът ми е пил и Пирамем, и Ноотропил и Ризатарун ( Клережил  е френския вариант). Тоза са все една група лекарства, които стимулират дейността на мозъка, но като всеки стимулант те повишават хиперактивността на детето. Затова винаги се пият с тиоридазин, разновидности на витамин В или разни други успокоителни. Ако трябва да съм честна за 5 - 6 години пиене на лекарства не съм видяла някакъв ефект от тях. Затова сега не пие нищо. Последния съвет е поведенческа терапия - такова дете се нуждае от много строги правила за поведение.
Най - големият ми проблем започна, когато постъпи в първи клас в училище. Той продължава и до сега - вече е в пети клас. Докато преди се занимавах с една учителка, сега шест човека ми обясняват как не могат да си предадат уроците заради сина ми и как той не трябва да е в клас, защото прави каквото си иска и пречи на всички. Аз не отричам проблема - познавам много добре детето си. Наранява ме това, че всички гледат на него като на дете с психични проблеми - той е несръчен, казва и прави веднага това, което мисли и му е интересно, лесно се разсейва, отказва да пише в час и т.н. В същото време това, което ми предлагат от училище е учителите да преподават само на детето ми в извънредни часове и с облекчена програма. Не мога да се съглася с това, защото това е начин на обучение на деца с умствена изостаналост, а и как детето ми ще контактува с връстниците си? Аз не мога да го изолирам от естествената му среда и го оставя да общува само с възрастни. В същото време той с поведението си наистина пречи в клас, а системата на образованието ни е абсолютно непригодена за работа с такива деца. Да не говорим за учителите.....  От това, което прочетох, останах с впечатление, че вашите деца са по - малки. Не зная някой дали има дете с подобни проблеми в училище. Ще ми е много полезно да узная как други се справят в такава ситуация. Аз по принцип съм силен човек, но е трудно да се бориш сам със системата и с хората в училище, които трябва да научат детето ми на милосърдие и толерантност..
Привет от мен Оля!
Синът ми е с хиперактивен синдром и живея по24часа от10години с това състояние.Логопед съм вече13-та година и ми се наложи да разбера много за синдрома. Работя предимно с подобна проблематика.У нас за съжаление няма адекватна помощ за тези деца.Ако ми съдейства модератор бих се наела да предоставя професионална инфо по проблема.Детето ми в момента е напълно адаптирано в училище,но всичко зависи от самите ВАС родители и адекватна помощ от терапевт.За съжаление консултирането в клиниката по детска психиатрия св.Никола ти казва-крака е счупен,а какво да правя след това?За мен това е по-важно от името и етикетчето,с което ще наречем проблема!И аз виждам,че крака е счупен...

# 80
Здравей, Оля!!
Проблемът ми с училището е наистина огромен и това, което пишеш е много интересно за мен. Когато Васко беше на 8 години отидохме в детска психиатрична клиника - бяха ми казали, че може би има детски аутизъм. Изследваха го една седмица и казаха, че има общо изоставане в развитието - на долната граница. Невролозите от Пловдив пък настояват, че той е хиперактивен с проблем в концентрацията. И синът ми наистина има всички симптоми на този проблем. За съжаление тук, в Пловдив за дете на неговата възраст - 12г. не мога да намеря никакво съдействие. Всички центрове, които се откриха напоследък са за малки деца. Допълнително усложнение е, че в семейството ни имаше много проблеми - неразбирателство, скандали, крясъци, абсолютно различни изисквания към него. От една година живея сама със сина си и се опитвам да е спокойно и да има неща, за които той да е отговорен. Опитвам се да е по - самостоятелен и уверен. Борбата ми в училище е жестока. Не съм срещнала никакво разбиране и опит за съдействие. От първия ден се опитват той да не е в час с другите деца. Отнасят се с него като с психично болен. Васко свикна с етикета, че е "лошо дете". Досега не съм успяла да намеря терапевт или специален учител, който да иска да работи с него. Вече не зная и как да търся такъв човек. Предлагат ми от инспектората да отпуснат ресурсен учител, който ще влиза с него с час и ще се грижи само за него. В този случай, обаче няма да получи диплом за основно образование като другите деца. Така, че ако можеш да ми помогнеш по някакъв начин - със съвет или да споделиш своя опит ще съм безкрайно благодарна.... Simple Smile

# 81
Не е задължително да не получи диплома щом работи с ресурсен учител. Диплома не се получава само ако детето наистина драстично изостава с усвояването на материала за съответния клас. Но това че ще има занимания с ресурсен учител не означава автоматично че детето няма да има свидетелство за завършено основно образование. Дори и да е на индивидуална програма, това пак не означава същото. Индивидуалната програма просто съобразява материала с темповете на учене на детето.

# 82
Мили родители,
Не всяко дете с хиперактивно поведение има т.нар. разстройство на дефицит на вниманието с хиперактивност /ADHD/. Преди да давате медикаменти на детето е много важно то да бъде консултурино от действително компетентен специалист.
Препоръчвам ви детско-юношеска клиника Св. Никола, тел 9230375

# 83
  • The new Earth
  • Мнения: 1 941
Привет от мен Оля!
....Ако ми съдейства модератор бих се наела да предоставя професионална инфо по проблема....
Здравей Оля! Simple Smile
Всяка информация,която може да бъде предоставена за този форум и е от полза,ще бъде приета с благодарност.Така че прати ми каквото имаш по въпроса.Напоследък не сме обновявали библиотеката,имам събран материал,който изчаква,но в близките дни мисля вече да се заема с тази работа. Embarassed
  bouquet

# 84
  • Мнения: 212
Мили родители,
Не всяко дете с хиперактивно поведение има т.нар. разстройство на дефицит на вниманието с хиперактивност /ADHD/. Преди да давате медикаменти на детето е много важно то да бъде консултурино от действително компетентен специалист.
Препоръчвам ви детско-юношеска клиника Св. Никола, тел 9230375
Преди 5години бях на консултация в клиника "Св. Никола". След няколко седмично обследване на сина ми бе сложена диагноза аутизъм и обяснение, че няма да е въобще ученик. Освен това не ми дадоха епикриза - търсила съм я няколко месеца.  Преди всичко детето ми търсеше общуване и е невероятно креативно. След като излезе единия път от там, каза "Държах се глупаво!". Грешното диагностициране може да доведе до сериозна травма за родителя и неудачна терапия за детето!
Прав сте, че не всяко активно състояние е ADHD. Но основното което трябва да се случва на такива консултации е наистина да се обучава родителя да разбира поведението на детето си и какво да прави. Всичко това научих след това от семинари на френски и английски колеги.
Мнението за лекарствата трябва задължително да е от разбиращ специалист.Също така и обяснение на състоянието.Често родителя чете,каквото намери и не успява да разбере точно термините и информацията,която носи служебната научна литература.

Последна редакция: пн, 10 окт 2005, 17:35 от olia

# 85
  • Мнения: 1 161
провери си е-майл katyrand@aol.com
пратих ти отговор и материали там.

# 86
  • Мнения: 4 244
провери си е-майл katyrand@aol.com
пратих ти отговор и материали там.
На този емайл за съжаление от България не мога да получавам никакви емайли (много странно но факт), затова давам един друг - debelanata1969@yahoo.de

# 87
  • Мнения: 1 161
провери си е-майл katyrand@aol.com
пратих ти отговор и материали там.
На този емайл за съжаление от България не мога да получавам никакви емайли (много странно но факт), затова давам един друг - debelanata1969@yahoo.de
готово

# 88
  • Мнения: 768
Здравейте!!
оскоро имаме сьмнение че голямото ни дете страда от хиперактивност. Има всички признаци по-горе описани, тотална липса на концентрация за една секунда не може да гледа книжка-веднага я накусва, хвьрля и т.н., не говори, бяга, крещи, реве нон стоп. Не иска да спи-само по около 6 часа на денонощие и то повечето време в количката си. Ако не я вьржем там не може да заспи макар че бялото на очите и става червено и вече не може да ходи без да пада и да се удря някьде, но отказва да спи по друг начин. Не иска да яде освена малко кисело мляко и прясно мляко. Бие малката постоянно и с усмивка и радост го прави.
за сьжаление тук в нашия район все още не е толкова известен този проблем и лекарката ни каза че детето имало особен характер и била много упорита. Ама ние си мислим че има по сериозен проблем.
Така или иначе вече не знаем как да я накараме да спи или да яде нормално- не че някога го е правила, но преди поне ядеше хляб или плодове, сега отказва всичко на инат.

# 89
  • Мнения: 768
И ако може някой да ми каже как да осьществя зрителен контакт с детето- тя не иска да ме гледа никога в очите. Каквото и да правя не иска нито да ме слуша като и говоря , нито да ме гледа. Ведньж само погледна баща си като и казваше да не хвьрля тежки предмети по главата на малката бебка, тя го погледна и каза "коте". Направо се чудя дали това дете разбира какво и говорим или не.

Общи условия

Активация на акаунт