Хиперактивност с дефицит на концентрация - тема 5

  • 34 592
  • 296
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 4 451
Марти, няма значение, че не сте от София. Хубаво е да посетят клиниката, за която говори Дороти, той неврологът най-вероятно ще ги насочи. Не е задължително да им изпише лекарства.

# 106
  • Мнения: 6 013
Марти, няма значение, че не сте от София. Хубаво е да посетят клиниката, за която говори Дороти, той неврологът най-вероятно ще ги насочи. Не е задължително да им изпише лекарства.
Ще ги насочи, ако я знае  Confused. Останах с впечатлението, че не се знае клиниката в малките населени места, а уж е единствената която дава подобна епикриза  newsm78. Мен натам никой не ме насочи. Сама заведох Мири и когато ме питаха кой ме е насочил и откъде знам за тях, им казах че от Интернет. Не бяха учудени, че не ни праща доктор. Освен това, като ходихме на ТЕЛК комисия ме питаха откъде ни е епикризата. Аз им викам "Как откъде, от София естествено...!", а те ама това Детска психиатрия ли е, и аз  Shocked. Тъй, че явно не е много известна клиниката.
Децата ви как са при упражнения в група? Примерно когато имат занятия в ДГ или като подаде учителката команда към всички те изпълняват ли? МОето все още неможе да се научи да участва в масови занятия....дори и 1 на 1 трудно понякога следва "команди"  Confused

Ами при нас общо взето каквото правят децата, го прави и той /с изключение на учебната дейност/. Като се нахранят децата например сами си носят приборите и купичките за миене - нашия е с тях. Като цяло режима в градината се спазва.
/Незнам дали това имаше впредвид  newsm78/.

# 107
  • Мнения: 3 591
/Незнам дали това имаше впредвид  newsm78/.[/i][/color]

Не, имах предвид примерно всички деца на масичките и учителката казва: "разположете всички триъгълници хоризонтално, под тях наредете всички кръгове, под тях квадратите. Така, че в първата колона всички фигури да са сини, във втората зелени, в третата червени", последователно по 3 команди наведнъж и децата изпълняват след учителката. Моя син може да се справи, ама само ако прави това с мен или терапевта. В градината неможе да "работи в група", т.е. да следва инструкциите последователно като едно от многото деца.
Или примерно имат апликация къща - казано им е да залепят квадрата, над него покрива - триъгълник, и да сложат вратата - правоъгълник отпред. Сина ми ще се справи ако аз или терапевта подадем задачата, но не и да го изпълни ако се подаде от учителката насочено към всички деца без да го гледа някой точно него какво прави и да му повтори инструкцията от 3 части ако е необходимо. - че първо трябва да залепи квадрата, да се наложи да го иачакаме да го направи , после да залепи покрива и т.н.
Или за горната задача - ще трябва да му се напомни да почне от триъгълниците, после да го изчакаме преди да кажем да нареди кръговете и т.н. докато стигнем го това да размени местата на фигурите в редовете за да са еднакви цветове в колоните. И пак ще се наложи да му напомним да започне от горе ляво като фигура по фигура го питаме на правилното място ли е? На правилния ред фигури ли е? На правилната колона по цвят ли е?
Незнам дали ме разбра...

# 108
  • Мнения: 239
Много ви благодаря за бързите отговори те действително незнаят за тая психиатрична клиника нопък ако разберат за нея съвсем няма да заведат детето защото си мислят че едва ли не детето им е ненормално.А пък то милото наистина има нужда от помощ вечер когато седнем на масата с мъжъми  и започвам да казвам какво е правило детето той все ми казва не сме толкова близки иначе щях да им кажа да направят нещо за да помогнат ама.Извинявайте че ви занимавам така.приятен ден на всички.

# 109
  • Мнения: 6 013
Да, Деси разбрах те. В такъв случай Мири не изпълнява дадените общи команди  Confused. Ако му се каже "Мири вземи .... еди какво си, залепи го, дай го..." ще го направи, но трябва да е единична инструкция и да е насочена към него, т.е. поетапно да се дават задачите, а не така наведнъж. А иначе и без да му казват, ако всички деца почнат да нареждат по този начин предметите, т.е. те са разбрали какво се иска от тях и той ще го направи същото, но не защото го е чул и разбрал, а защото копира поведението на другарчетата си. Ако му кажат да вземе само кръгчетата примерно, ще го разбере и направи, но първо трябва да знае кое е точно кръгче.

# 110
  • Мнения: 4 451
[desi], и аз да отговоря на питанката ти, че съм пропуснала. Embarassed Мими разпознава геометричните фигури, но също като Пепи, мисля, че не се справя в детската градина с последователно зададени задачи. Confused Имитира много децата напоследък и ако заниманието и се стори интересно, ще ги изкопира 1:1. Обаче липсата на концентрация при нея е, как да кажа, огромна! Ужасно е разсеяна и имам чувството, че обхваща с поглед... всичко наоколо едновременно, не конкретния предмет. нещо типично за нашите деца. Confused
Пепи, едва като прочетох постинга ти, се сетих, че и аз знам за тази клиника от тук. Психиатърката, при която заведохме Мими на преглед за първи път побърза да сложи диагноза ГРР и да каже само, че се нуждаем от логопед. Аз лично не съм водила моята госпожица никога в "Св. Никола", но през м.май догодина ще ни изтече ТЕЛК-а и съм решила да я заведа и от там да вземем новата епикриза.

# 111
  • Мнения: 3 591
Обаче липсата на концентрация при нея е, как да кажа, огромна! Ужасно е разсеяна и имам чувството, че обхваща с поглед... всичко наоколо едновременно, не конкретния предмет. нещо типично за нашите деца. Confused

аз при моето дете това бих го описала като по-скоро е ще се вглъби във фигурите и ще забрави каква е задачата...по скоро се вглъбява в детайлите и пропуска цялото. Незнам дали го обесних добре. Ама и ние сме малко "маниаци" на тема фигури... не само квадратите, кръгове и триъгълници - той е факир да разпознае разните му хексагони, пентагони, оксагони, септагони и каквото там си представиш.... направо се побърква с тях. ПОчва да ги събива във фигури и да "строи" с тях нови фигури....  При него примерно да сложи триъгълника върху квадрата(къща) му е трудно да изпълни ако инструкцията се подаде не с фигури а сложи покрива на мястото му...
Той награбва 2 триъгълника и прави с тях квадрат, после слага 4 отсрани да стане като звезда, после попълва до квадрат пак и т.н. и т.н.. и какво си казал...иди си повтори пак и пак докато "Зацепи". А понякога дори се сърди, че му разваляш фигурите като искаш да правиш къща... Той по подобен начин и строи с конструкторите.
 На моменти обаче е много концентриран и всичко върви отлично. На моменти вятър го вее на бял кон....  Crazy Обаче поне имаме 100% очен контакт вече. Много рядко не те гледа в очите като ти говори.

# 112
  • Мнения: 4 451
Деси, браво! изуми ме с уменията си твоят юнак. То аз не разпознавам всички фигури сигурно Embarassed.
И при нас очния контакт го има на 100 процента. Това бързо коригирахме в началото, но дефицита при нас наистина е страшен. Confused Мими пък така на 4г. беше маниачка на тема букви. Не умееше да говори, но разпознаваше всички букви, интересуваше се от това какво пише тук и там и беше научила да разпознава надписите на банките и мобилните компании, вкл. телефонни апарати и по-известни марки, които се рекламират, и създаваше у околните илюзия, че чете на английски. Crazy

# 113
  • Мнения: 3 591
Zзнам, за каво говориш Wink И моя така "чете" при положение че знае 2-3 букви.... описва всички букви във фигури - примерно А е един голям триъгълник с малък триъгълник вътре и липсваща долна стена, В било 2 кръга срязани от правоъгълник и липсваща стена и т.н.
Аз незнам дали да поощтрявам тези му интереси, защото те стават малко маниакални.... от друга страна пък вие примерно рисувате принцеси, моя син се затруднява и "дъжд" и "пушек" да нарисува(тая пъста финна моторика още мнооооооооого ни мъчи ...имам чувството че никаъ прогрес там не правим...все се успокоявам с това, което ни казва ОТ, че без развита обща финната няма да си дойде на място, а там поне прогресираме добре....)

# 114
  • Мнения: 1 434
Карти  за  изучаване на  прилагателните  http://picasaweb.google.bg/DesislavaPeeva79/GCIWIF     bouquet

# 115
  • София
  • Мнения: 4 412
Не, имах предвид примерно всички деца на масичките и учителката казва: "разположете всички триъгълници хоризонтално, под тях наредете всички кръгове, под тях квадратите. Така, че в първата колона всички фигури да са сини, във втората зелени, в третата червени", последователно по 3 команди наведнъж и децата изпълняват след учителката.
...

Деси, а при вас какво правят за това групово разбиране? На мен също ми казаха, че детето работи добре самостоятелно, а в група все още не. Тук забелязвам, че я слагаха с още едно дете на масичка и започват игра за чакане на ред, един път едното дете, после другото. Или слагат две деца на масичка, да редят подобни пъзели, като се изчаква, заедно започват и после по-бързото изчаква другото, за да си върнат пъзелите. Бях известно време вътре в групата, докато детето се адаптира. А иначе това, което си описала е много важно умение за училище.

# 116
  • Мнения: 3 591
Засега нищо. Confused Но моя син не винаги и с терапевта само се справя да работи добре. В градината се опитват да го убедят, че трябва да стои на масичките с другите деца.... поне това. ОТ то искаше по едно време да го пробва с още 1-2 деца, после реши малко да поизчакаме още. За пример ще ти дам - като съм с 2те си малки деца и дам задача 2 годишния има по-голям шанс да я изпълни от малкия батко.....

# 117
  • Мнения: 4 451
За пример ще ти дам - като съм с 2те си малки деца и дам задача 2 годишния има по-голям шанс да я изпълни от малкия батко.....
При нас положението е същото...
Забелязала съм нещо много интересно при Мария. Когато и говоря нещо в моментите, в които виждам, че се е вглъбила в себе си и се намира в нейния си свят, тя не ме чува сякаш. Но спомена ли нещо във връзка с нещата, които я вълнуват, на секундата вдига поглед, "излиза" сякаш от състоянието си, завръща се в нашия свят. Вчера например беше достатъчно малката да посочи леко вдлъбнатите следи останали по крака ми, в резултат от стола, на който бях седяла преди малко. И Мими веднага скочи с ентусиазъм и интерес. Понеже напоследък много се вълнува от това защо примерно ластичето на панталона е оставило следа на коремчето и, от мокрите стъпки по пода, следите в пясъка и т.н. Дано сте ме разбрали. За мен това определено е много странен интерес от нейна страна, но това я вълнува напоследък.
Бях ви обещала да ви покажа снимка на моята готвачка. Ето я! Grinning
http://media.snimka.bg/0485/007225889-big.jpg
Облича моя рокля, хавлията на главата и е готварската шапка (сама я назова като я попитах), с кетчуп в ръка и филийка хляб каза, че ще прави кекс. Mr. Green Е, всичко у дома омаза с него, ама психоложката каза, че в такива моменти не бива да и се карам, за да не секвам така играта и, а напротив, добре е да се включвам и аз.

Последна редакция: нд, 31 авг 2008, 12:38 от Мари_Анка

# 118
  • у дома
  • Мнения: 8 015
Много ти е готина готвачката,а каква чаровна усмивка има само...

# 119
  • Мнения: 2 448
Привет и от мен. Днес направо ще прозвуа като лоша майка, но едва издържам. Нямам търпение утре малкия да иде на градина /моля се да е здрав само  Praynig/. Два месеца с него в къщи ми се видяха ад.  Confused Не е лошо детето, много напредна, макар, че има какво да се желае, но ..... тази негова непрекъсната нужда от обич от мен и към мен ме побърква. По цял ден е качен на главата ми като маймуна, толкова ме уморява с физическите игри, че нямам сили и желание да седна да се занимавам с нещо по спокойно с него. Ужасно звучи, но на моненти направо не мога да го трая. А той при най малкия отказ, започва да крещи "мамо много те обичам, искам да те целувам, да те стискам и т.н.". Не мога да си взема дъх. Оставих го за час при баба и дядо докато отида да взема бележка от Джипито за градината и той се разревал за мен. Два дни след това върви след мен и повтаря, "аз те обичам, нали няма да отиваш никъде". Разбирам, че е привързан към мен, но ме оставя без дъх и започвам да се държа грубо към него, а не го искам.  ooooh!

Общи условия

Активация на акаунт