ПОМОЩЕН ПЕДАГОГ НА ДЕТЕ СЪС СОП В МАСОВО УЧИЛИЩЕ!?

  • 15 722
  • 41
  •   1
Отговори
# 15
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
                Необходимо ли е детето със СОП да има ТЕЛК, за да му бъде осигурен помощен педагог в масовото у-ще?
        В ПРОГРАМАТА пише, че Агенцията по соц. подпомагане "събира и обобщава по области информацията за потребностите от обучение на деца с различни форми на увреждания и я предоставя в МТСП."

Не е необходим ТЕЛК, но след първата година искат диагноза.

Нещата са така
Детето си започва нормално учебната година, ако учителя забележи проблем в обучението, докладва. След което психолога и логопеда на училището също си дават мнението. С тези три мнения в писмен вид и писмено съгласие на родителя, детето отива на комисия за предоставяне на ресурсен учител. Комисията общо взето иска и диагноза, но това може да стане и следващата учебна година.



Тук се дублира темата Ресурсен учител - ще помоля модераторите да направят тази тема втора част на темата Ресурсен учител и да заключат предишната. Успех през новата учебна година.

Пускам и линк към старата тема  http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=130158.msg8450078#msg8450078

Последна редакция: ср, 27 авг 2008, 22:32 от dorothy

# 16
  • Мнения: 3 540
Едно дете е със СОП,не защото има решение от ТЕЛК,а защото има проблем с усвояването на учебния материал по здравословни причини! А за това ,всеки би имал медицински документ с който да потвърди проблема! Naughty
Не винаги ресурсния учител е решение на проблема за децата със СОП,защото на почти всички е известно ,че ресурсния учител работи средно 4 часа седмично ,а в тази тема не става дума за ресурсен учител ,а за помощен педегог ,който ще бъде през целия учебен процес със детето!
Но нека все пак модераторите решат дали да слеят темите!

# 17
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Помощен педагог в момента се наричат психолозите, които са назначени в училище, те обикалят цялото училище и наблюдават всички деца, да повече се задържат при децата със СОП.

Отделно, поне за София обучават всички учители (които желаят) така наречени класни ръководители по тази програма. Поначало е замислено ресурсните учители да са в час с децата и да превеждат и да правят достъпни часовете за децата със СОП, но учителите казват, че в час тези деца са тяхна отговорност. А вече вземе ли извън час педагога детето то си става индивидуално обучение и интеграцията на детето се забавя. Мисълта ми е, дали помощен дали ресурсен, записали ли сме си някъде децата си отговорност на учителите - това е тяхна професи и тяхна работа.

Отделно не сме ние тези, които ще кажат как да бъде обучавано едно дете. Родителя може само да помага - нямаме право на това да казваме, как да си вършат работата учителите. Стават конфликти.

# 18
  • Мнения: 588
Здравейте мили майчета,първо бързам да ви кажа,че ресурсният учител и помощния педагог са две съвсем различни неща.Реално погледнато ако имате право да ползвате ресурсен,то в полза на детето е да продължи да работи с него.Помощният педагог е за да придружава детето в училище,да стои с него в часовете и междучасията,реална ангажираност-учебният процес в сградата,в стаята при детето.Той би помогнал в положение,че детето ще има проблем с постоянното стоене в клас,той ще придружава детето и до тоалетната.
Този вид помощен педагог може да се отпусне по програма -"Заетост на учители в обучение на деца с увреждания".
      Мила Dorothy, идеята на Oddy е друга, че помощния педагог ще бъде неотлъчно до детето със СОП по време на учебния процес и по време на междучасията. Защото едно дете с аутизъм или хиперактивност може да реши да си тръгне извън сградата на у-щето и не дай си боже да се загуби. ooooh!
      А ресурсния учител посещава училището или ДГ по график и едва ли има такива големи правомощия както помощния педагог.

# 19
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Сладко пате повярвай ми - едно и също е , това че ги занимават по-малко, не значи че не трябва да се занимават повече. Третото име което това лято чух е асистент. Минала съм по този път и определено например при моя син има нужда 50% да да има помощник при него други имат нужда от повече или по-малко. Миналата година поне за София 200 души има недостиг на ресурсни учители само за София. Нашата последната е пенсионерка, която и нея много харесвам. Мисля че тя ми спомена, че децата са 7, като едното дори не посещава училище, тя ходи у тях - е да сега ще кажете това е индивидуално - за мен също да.

Много се радвам, че Оди откри новата тема - просто няма нужда от две и не да се обединяват, а просто да е като продължение - така или иначе трябваше да откриваме втора.

# 20
  • Мнения: 4 451
Вчера обсъждахме проблема с нашата психоложка. Само дето аз не знаех, че освен ресурсен учител, имало помощен педагог Embarassed, а точно той е човекът, от който се нуждаем. Стана дума, че ресурсния учител работи с много деца и работи с детето 1-2 пъти седмично за по час реално. Опасявам се, че в първи клас ще се нуждаем от помощен педагог. И мен ме притесняват междучасията и поведението на децата спрямо Мими. Едва ли ще имам възможност да стоя пред вратата на класната стая... Защото съм чувала за майки принудени и това да правят. Confused

# 21
  • Мнения: 588
        Да, Мари_анка, точно такава е ролята на помощния педагог. Аз поне така разбрах от постовете на Oddy и от ПРОГРАМАТА,  която публикува Vanq-АРДЕ. Peace

# 22
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
Момичета грешите. Това което Ви трябва за децата е помощник, поне така се наричаше  до миналата учебна година. Той се грижи за детето през междучасията и му помага в някой часове. Това обаче не е ресурсен учител. Не е задължително дори да има педагогическо образование. Този помощник няма право да се меси в учебния процес и се отпуска за деца с физически увреждания.  Може Одди да ви е подвела със заглавието на темата. В масовото училище за децата със СОП има ресурсен учител, логопед и психолог. В много редки случай назначават помощник които се грижи за определено дете, но задължително това дете трябва да е с физическо увреждане. В този случай вече говорим за приобщаващо образование,а не за интегрирано.  Работата на ресурсния учител е да затвърди наученото в клас. Тогава говорим за интегрирано образование.

Последна редакция: чт, 28 авг 2008, 15:31 от мамаРаче

# 23
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
   Стана дума, че ресурсния учител работи с много деца и работи с детето 1-2 пъти седмично за по час реално. 

Ето това е, че ресурсния не би трябвало да работи само два часа, но поне 8 часа в седмицата трябва да влиза със самото дете в час - това е замисала, а нещата са просто побългарени и определено думата помощен педагог ми харесва на мен повече - българска, а не чуждицата ресурсен.

# 24
  • Мнения: 199
Здравейте момичета,искам без да се сърдите,но мамо Раче ресурсен учител и помощен педагог са две отделни неща.Помощният педагог може да се отпусне конкретно!!! по проекта,който Ваня от ФРДЕ ви е пуснала,там става ясно,че дете,което трябва да бъде на интегрирано обучение по желание на родителите и доста ходене по мъките Mr. Green това НАИСТИНА МОЖЕ ДА СЕ СЛУЧИ!Реално погледнато е необходимо да се отиде до:1.Бюрото по труда където да поискате съдействие за отпускането на такъв педагог,който е наложителен за дете с ТЕЛК,но детето ще бъде на интегрирано обучение.ТРЯБВА ДА КАНДИДАТСТВАТЕ ПО ПРОГРАМАТА!!!НИКЪДЕ В НЕЯ НЕ СЕ ПОСТАВЯ БРОЙКА НА ДЕЦА ЗА ПОМОЩЕН ПЕДАГОГ.Уверявам Ви,че аз минах през всички институции размахвайки този проект,който има ФИНАНСИРАНЕ он Министерство на соц-та политика,друг е въпросът,че никой няма представа за това,защото просто няма информация.Задължително условие по програмата хората за помощни педагози да са наистина педагози,които са съкратени от образователната система и такива,на които не им достигат точки за пенсиониране.
Хубаво е да потърсите информация за тези хора от бюрото и да се срещнете с тях,друг е моментът,че за този проект,задължителното условие да потърсите сътрудничество с местният отдел "ОБРАЗОВАНИЕ"към общината където живеете,защото те реално са органа,който контролира изпълнението на проекта.Освен това за да СТАРТИРАТЕ това начинание бъдещите помощни педагози задължително минават три-месечен курс на обучение към проекта в някой университет с който се договори Бюрото по трудна и изпрати необходимите документи и потвърждения на хората,които ще преминат това обучение и едва тогава Вашето дете ще има човек,който да бъде с него в училище ПРЕЗ ЦЯЛОТО ВРЕМЕ НА УЧЕБНИЯТ ПРОЦЕС И НА МЕЖДУЧАСИЯТА!!Това все пак е целта на занятието и затова е толкова трудно Thinking TiredМного се надявам да съм ви полезна и да Ви помогна с това което знам,защото съм сигурна,че и пред вас стоят много въпросителни и притеснения свързани с приближаването на първия учебен ден #Crazy Shocked Praynig PeaceМоля никой да не сечувства обиден,надявам се да сме си полезни Party Stop

# 25
  • Мнения: 3 540
Mомичета отделете 10-15мин и прочетате програмата ,това е нещо ново ,което влиза в сила от 01.09.2008г.
Много точно е описала Оди!
В бюрото по труда има регистрирани съкратени учители ,чакащи работа.В дадено училище кандидатства дете със СОП и директора преценява спред образователните потребности ,че на даденото дете ще е необходим помощен педагог ,така директорът подава молба до бюрото по труда ,че му е необходим учител за дете с еди какви потребности .И от бюрото по труда изпращат  някой от  регистрираните учители на 3 месечен обучителен курс,как да се работи точно с такова дете!
Раче ,точно ти ми беше пуснала тази програма! Peace
Докато се наканя Оди е писала ,но!

# 26
  • Мнения: 4 451
лагодаря ви, момичета, за информацията! Как ме зарадвахте само! И колко ме е яд на държавата ни... Като мащеха е за нас и децата ни. Как така няма информация?! Ум не ми го побира.

# 27
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
Момичета виждам , че не ме четете, а ми обяснявате неща,които знам и съм писала.
Да Одди така е. Помощен педагог и ресурсен се две съвсем различни неща. ...........
Здравейте момичета,искам без да се сърдите,но мамо Раче ресурсен учител и помощен педагог са две отделни неща................

Затова спирам и няма да спамя темаята Ви повече. Направете си труда обаче да намерите "Декларацията от Саламанка"с придружаващата я "Рамка за действие", която България е подписала и тогава решете децата Ви от какво образование имат нужда от интегрирано или от приобщаващо. И това го бях писала в друга тема, но явно не е четено.

Последна редакция: пт, 29 авг 2008, 14:46 от мамаРаче

# 28
  • Мнения: 3 540
Ето тук можете да прочетете  Декларацията от Саламанка:
http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/left_me … c_potrebnosti.pdf


 Ето още някои от централните идеи на приобщаването, описани в Декларацията от Саламанка, с придружаваща Рамка за действие в образованието на хора със специални потребности, изведени в публикацията “Приобщаващото образование. Когато ресурсите не достигат”:

    • Децата имат разнообразни характеристики и потребности;
    • Различието е нормално;
    • Училищата трябва да осигурят условия за включването на ВСИЧКИ деца;
    • ДЕЦАТА с увреждания трябва да посещават соите квартални училища;
    • Участието на общността е основополагащо за приобщаването;
    • Педагогическият подход, ориентиран към детето, има ключово значение за приобщаването;
    • Учебните програми трябва да бъдат гъвкави и да се приспособяват към децата, а не обратното;
    • Приобщаването трябва да бъде осигурено с необходимите ресурси и подкрепа;
    • Приобщаването е съществено от гледна точка на човешкото достойнство и пълното зачитане на човешките права;
    • Приобщаващите училища носят полза за ВСИЧКИ деца, защото подпомагат изграждането на приобщаващо общество;
    • Приобщаването подобрява ефикасността и финансовата ефективност на образователната система.

То се отчита от международната общност като “Част от по-голямата цел за изграждане на приобщаващо общество. То не се отнасянпросто до някакви методи и системи, а по-скоро означава приемане на определени основни ценности и вяра в зачитането и ценността на различието, премахването на дискриминацията и сътрудничеството с другите за изграждане на по-равнопоставен свят."

България е правова държава и е декларирала нееднократно, че при провеждане на своята политика ще се придържа към основните международни документи, гарантиращи спазването правата на човека във всяка една област от обществено-политическия живот. Заявеното категорично желание за пълноправно членство в Европейския съюз трябва да намери изражение и в прилагането на европейските ценности и практики у нас. В основния документ на ЕС е казано: “Конституцията определя ценностите, които са в основата на ЕС: зачитане на човешкото достойнство, свобода, демокрация, равенство, върховенство на закона и зачитане на човешките права. Това са общите ценности на страните членки в общество, характеризиращо се с плурализъм, отсъствие на дикриминация, толерантност, справедливост, солидарност и равенство между половете”. Тези ценности трябва да са отправна точка и за всяка една промяна случваща се у нас, включително и промяната на образователната ни система в стремежа и да осигури достъпно и качествено образование и за децата с увреждания.
Който желае ,може да напише в гугалката Декларацията от Саламанка и просто си нямате на идея какъв материал ще откриете!
Толкова много е написано за през изминалите години ,но за съжаление само на хартия и думи ,а делата ги няма! ooooh! ooooh! ooooh!

Последна редакция: сб, 30 авг 2008, 07:53 от Vanq-АРДЕ

# 29
  • Мнения: 3 504
запис  Peace

Общи условия

Активация на акаунт