Детските градини правели децата по-умни?

  • 4 457
  • 83
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 1 866
Убедена съм, че не ги прави по-умни. Нито пък срамежливите стават по-контактни или пък нещо в характера на децата се променя. Детската градина единствено развива социалните умения на децата, т.е. предоставя им възможност да контактуват с повече и най-различни деца произлезли от най-различни семейства. В тази група децата се научават как да се ориентират в това разнообразие и как да намират начини да общуват. С някои деца ще имат конфликти, с други ще завързват приятелства или с едни и същи деца ще имат приятелства и конфликти едновременно. И всичко това ще правят без намесата или контрола на родителя. Дъщеря ми е на 4 г. и вече има ясни предпочитания и наченки на приятелства с някои деца, симпатии към други. Аз не съм избирала тя да контактува с тези деца, тя вече е направила първия си самостоятелен избор в това отношение. Според мен по този начин тя трупа ценен опит в живота. Другото което се научават децата в детската градина е да се съобразяват с някакви норми на поведение и правила, наложени на дадено място, което не е у дома. Това също не е за подценяване като житейски опит. 

# 16
  • Мнения: 1 877
Имам приятелка,която не е ходила на градина,аз самата съм ходила - мисля,че по аналитичност и житейски опит е доста пред мен,а и "пипето и сече",тоет - умна е.

# 17
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Не смятам, че ги прави по умни. Социализират се децата ама да стават по умни  newsm78

# 18
  • Мнения: 4 841
Учителките , записват в дневник на какво са учили децата всеки ден.На практика нито е разказвано по картинка е правено, нито примерно са четени книжки.Децата са си гледали филмчета цял ден , а е отбелязано че са обучавани.Информацията е от учителка.

Децата се "обучават" по между си на нецензорен език.
Децата се учат да живеят сред крясъци и страх.

Единственото полезно е малкото дисциплина , която получават.И излизат оттам като по калъп, индивидуалността им започва да се губи.
Някакви индивидуални занимания с родителите, баби, школи и др. биха им били по-полезно в интелектуалното развитие.

 newsm20 newsm20 newsm20

# 19
  • Мнения: 2 960
Не мисля ,че ги прави по умни.Прави ги по социални ,по приспособими/някои деца обратното-стават по свити,по търпеливи,по тихички ,по замечтани/ ,в повечето случаи ги поочуква от тук от там с по дузина болести на година.Аз самата не съм ходила на детска градина , hahaha и не се намирам затъпяла от това ,че не съм посещавала такова детско заведение-с две висши образования съм ,с престижна  и добре платена професия,оправям се  Mr. GreenДъщеря ми пък месец преди да навърши три годинки тръгна на детска градина-вярно ,че е умна..ама едва ли е от градината. Rolling EyesСинът ми е малък ,за да ме хвърля в такива hahahaразмисли и страсти ooooh!

# 20
  • Стара Загора
  • Мнения: 6 391
Не мога да преценя....синът ми не ходи,но като го сравнявам с другите деца/комшийчетата на неговата възраст/ няма разлика Wink

# 21
  • Мнения: 550
И аз мисля,че градината няма да направи децата по- умни,да не говорим,че има деца ,които и трудно се социализират,но такива са единици.
Според мен умственият потенциал може само да се доразвива,но никой не може да ти налее "акъл" Laughing
Разбира се това си е  мое мнение! Peace

# 22
  • Мнения: 7 947
Според мен ползата от градина не е във въпроса "дали стават по-умни". Ако говорим буквално - по - умни не могат да станат децата. Но могат да придобият много повече умения и знания. Да се научат на много неща. Да развият личните си качества и да ги обогатят, насочвани в тая насока от учителките и учебната програма. Ролята на педагога, добрия педагог - не е за подценяване. Не случайно се учи за детски учител 5 години. Друг е въпроса в желанието на тия хора да гледат децата ни за по 300лв.
Но определено съм ЗА даването на градина.
А пък за социализацията - мисля си, че именно детската градина им помага в тая насока.

# 23
  • София
  • Мнения: 6 972
Ха-ха, по-умни...  едва ли, всичко си е индивидуално , интелекта и възпитанието могат да се оформят и без детето да е ходило на градина. А дали стават по-контактни, пак си зависи от характера. Аз не съм ходила на градина пък съм доста отворен и контактен човек, за разлика от мъжа ми, който е ходил и на градина и на ясла...  Rolling Eyes

# 24
  • Мнения: 645
Според мен ползата от градина не е във въпроса "дали стават по-умни". Ако говорим буквално - по - умни не могат да станат децата. Но могат да придобият много повече умения и знания. Да се научат на много неща. Да развият личните си качества и да ги обогатят, насочвани в тая насока от учителките и учебната програма. Ролята на педагога, добрия педагог - не е за подценяване. Не случайно се учи за детски учител 5 години. Друг е въпроса в желанието на тия хора да гледат децата ни за по 300лв.
Но определено съм ЗА даването на градина.
А пък за социализацията - мисля си, че именно детската градина им помага в тая насока.
На същото мнение съм.

# 25
  • Мнения: 868
Трудно е да се правят такива обобщения. Аз съм много скептична към изследвания, които се появяват по този повод.  Но, нека приемем, че става дума за академични умения като се говори за по-интелигентни деца (въпреки, че има много видове интелигентност).

Първо, за каква детска градина говорим? Колко деца са в групата? Какви са им образователните цели? Каква е подготовката на учителите? Колко време могат да отделят за индивидуалните нужди на децата?
Например, на 3 години ако детето тръгне на детска градини, каква е програмата по която ще учи? Ще учат ли азбуката, цифрите, чужди езици, или това е място където просто мама и тате оставят децата докато са на работа?

Всички неща, които се правят в детската градина на моето дете, биха могли да се правят успешно и от майка/гледачка в къщи. Да, моя детска психоложка приятелка каза, че би могло да развиват по-бързо социални умения, но и това са умения, които се приучават. В детската градина ще учат ли децата на стратегии, какво да отговорят или направят ако някой ги удари, например?

Според мене, добрата детска градина трябва да създава академични и социални умения нужни по-късно в първи клас.  Да, може и в къщи да се създадат, но тогава майката се превръща в организаторка на срещи с други деца с цел социални контакти и организаторка на какви умения се развиват всеки ден (рисуване, писане, френски, т.н.).   Ако майката може да си позволи да прави това без да работи друга работа, не виждам причина детето да изостане само защото не ходи на градина.

Аз говоря главно за модела на прискуул (от 3 години нагоре), който е популярен в държави като Щатите.

# 26
  • София
  • Мнения: 38 501
Ми мойта хубавица проговори в градината.
И се отучи да хапе.
И други неща научи - като за първа група са добре.
Ще видя какво ще научи тази година, но определено градината стимулира интелектуалното развитие.

# 27
  • Мнения: 1 312
Съмнявам се,че в градините им наливат акъл с кофата.
По-скоро съм склонна да вярвам,че им разширяват светогледа и ги учат на по-голяма самостоятелност и адаптивност.
Определено мисля,че на деца посещавали детски градини е по-лесно да преодолеят шока и стреса от първият учебен ден в училище,отколкото на тези,които са гледани от мама и баба.
Просто разсъждавам,нямам примери за цитиране.

# 28
  • Мнения: 1 265
Ако се погледне в книгата , която всяка учителка пише и съчинява всеки ден , ще си помислим че децата ни са вундеркинчета.Ако се правеше и една трета от това щеше да е добре.
За съжаления тези лъжливи писания се правят , за да се издействат средства за делигираните бюджети.

Въпреки повишените заплати на преподавателките те си карат по стария начин.Не им се упражнява никъкъв контрол на заниманията.

Единственото ,което дг прави е да ти гледа детето и то да се приучи на режим.

# 29
  • Мнения: 7 821
Ако се погледне в книгата , която всяка учителка пише и съчинява всеки ден , ще си помислим че децата ни са вундеркинчета.Ако се правеше и една трета от това щеше да е добре.
За съжаления тези лъжливи писания се правят , за да се издействат средства за делигираните бюджети.

Въпреки повишените заплати на преподавателките те си карат по стария начин.Не им се упражнява никъкъв контрол на заниманията.

Единственото ,което дг прави е да ти гледа детето и то да се приучи на режим.

Съжалявам, но не мога да се съглася с това мнение. Защото в края на учебната година ни връщат изписани учебните тетрадки на децата и мога да видя какво са правили през нея. А и това че 3 годишните не споделят какво са правили през деня не значи че и 5 годишните са така, да не говорим за предучилищната. Децата разказват, а често и носят работите си (картинки, апликации и др.). Имат празници с тържества и т.н. казват стихотворения, разказват приказки ...

Иначе на въпроса - не мога да кажа, че децата ходещи на градина са по-умни и не виждам защо да са такива, освен ако с неходещите никой не се занимава. Но докато моите не ходеха на градина в къщи аз ги занимавах и с четене и с рисуване и с какво ли не и децата не само че не изоставаха от връстниците си, но и ги задминаваха.
Мога да се съглася, ако става въпрос например за деца оставени на произвола на съдбата по цял ден , да тогава сигурно тях градината ги прави и по-умни.

Общи условия

Активация на акаунт