Може ли търг.дейност в апартамент??

  • 2 944
  • 31
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 196
ЗУТ, чл. 38: В съществуваща жилищна сграда с режим на етажна собственост се допуска преустройство и промяна на предназначението на жилищно помещение или на самостоятелно жилище в кабинет за здравни нужди, за офис или за ателие за индивидуална творческа дейност, свързани с достъп на външни лица в сградата, ако обектите се намират на първия или на полуподземния етаж, преустройството им е съобразено със санитарно-хигиенните, противопожарните и другите технически изисквания и въз основа на изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обектите. По изключение може да се допусне разполагане на посочените обекти и на други надземни етажи само въз основа на решение на общото събрание на собствениците, взето по установения ред, и с изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обекта.

Peace

В кратък превод:
ако съседите ти не са съгласни и не заявят това писмено, няма да ти издадат целия куп необходими документи за извършване на търговска дейност.

# 16
  • Мнения: 1 291
споменах ли че нямам никакво време-общо 12 дни в които трябва да освободя 2 обекта.
не искам да плащам наем
иначе варианта да давам апартамента под наем и с него да плащам наема беше до този момент.
но проблема не е в плащането на наема, а това че тъкмо си го разработил и ти бият дуспата.
искам да съм си на своя територия.
мисля че няма да имам проблем със съседите, защото просто няма да идват толкова кленти на място

# 17
  • Мнения: 1 417
Най-големият ти проблем са съседите. Те са нон стоп недоволни щом има фирма в блока им, нищо че от събраните пари от фирмите си плащат всички ремонти и нужди. Close Аз не съм много запозната с разпоредбите, но ако трябва да искаш разрешение от всички съседи почти се съмнявам че ще срешнеш разбиране. В същото време ако ще го ползваш основно за склад и няма да влизат и излизат клиенти не виждам кой знае какъв проблем. Все пак между офис и търговски обект има разлика в документи и разрешителни, явно.Болшинството от офисите се помещават в кооперации.

# 18
  • Мнения: 5 462
Имаш ли договор с наемодателите???

# 19
  • Мнения: 4 965
Освен, че ти трябва изрично писмено съгласие на всички съседи и куп разрешителни, трябва да им плащаш и сума /каквато се договорите/ за това, че клиентите ти /външни лица/ и доставчиците /пак външни/ ползват общите части. Чистачката 100% ще трябва ти да я плащаш. Ако направиш склад и нямаш съгласието на комшиите, ще те гонят до дупка и ще плащаш куп глоби, обезщетения /на общината, за незаконна промяна на предназначението, на разни комисии по строителен надзор, за по-високи данъци също и т.н./, а и не вярвам съседите да са толкова мили ангелчета или заблудени овце, че да не са на печалба от съществуването на фирма във входа /също могат да те съдят и ще получат солидно обезщетение от теб/. Ние имаме под входа няколко магазина /хем са самостоятелни, с входове от обратната страна на блока, със статут на търговски обекти и т.н., а и част от помещенията са собственост на търговците/ - плащат ни такава сума наем и "вредни", че всяка пролет се прави основен ремонт на входа, покриват всички сметки, тази година сменихме всички дограми на входа, а другата година ще ни платят пълна изолация; сметки за чистачка, асансьор, ток, вода и парно за общите части не сме и виждали, както и сумите за годишните такси за водомери, топломери и всякакви мери... Едните сега направиха детски клуб и искат разрешение да сервират алкохол - за това "удоволствие" ще ни плащат допълнителна сума /по официален договор пред нотариус и изпратен до Общината/ всеки месец. Та, помисли хубаво...

# 20
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 11 687
Щом ще го ползваш основно за склад, реално нищо не могат да ти направят. Но по-добрият вариант е да го продадеш и да си купиш друг такъв на 1 етаж и да изкараш самостоятелен вход. Имам познати, които направиха така и  не дължат на никого нищо. Важно е входа да е самостоятелен и да е на 1 етаж. Това е най-добрият вариант.
Ако е на 1 етаж, но ползваш общия вход, по закон плащаш за чистачката на входа за членовете на твоето семейство + още за 5 души. Другите разходи са си стандартните. Никой няма право да ти иска повече. Обаче се приготви за як тормоз и мизерии от всички завистливи съседи. Знам го от опит.

# 21
Ние имаме под входа няколко магазина /хем са самостоятелни, с входове от обратната страна на блока, със статут на търговски обекти и т.н., а и част от помещенията са собственост на търговците/ - плащат ни такава сума наем и "вредни", че всяка пролет се прави основен ремонт на входа, покриват всички сметки, тази година сменихме всички дограми на входа, а другата година ще ни платят пълна изолация; сметки за чистачка, асансьор, ток, вода и парно за общите части не сме и виждали, както и сумите за годишните такси за водомери, топломери и всякакви мери...

Аzaf,то при вас съседската паплач  много единна в изнудването ,ако наистина  това  с рекета е верно. newsm78

# 22
А бардаците защо намесвате? Тях няма как да ги  хванат за глоби,защото излизат с номера,че имат " гости". При нас има един   бардак наблизо ,никой не може да го "бутне " вече доста години. Полицаите идват  понякога,но какво правят  там ,не смея и да питам. 

# 23
  • Мнения: 4 585

Има още един вариант - мутрите да поемат пътя на бабата и пак да се родиш.

# 24
  • Мнения: 1 544
Освен, че ти трябва изрично писмено съгласие на всички съседи и куп разрешителни, трябва да им плащаш и сума /каквато се договорите/ за това, че клиентите ти /външни лица/ и доставчиците /пак външни/ ползват общите части. Чистачката 100% ще трябва ти да я плащаш. Ако направиш склад и нямаш съгласието на комшиите, ще те гонят до дупка и ще плащаш куп глоби, обезщетения /на общината, за незаконна промяна на предназначението, на разни комисии по строителен надзор, за по-високи данъци също и т.н./, а и не вярвам съседите да са толкова мили ангелчета или заблудени овце, че да не са на печалба от съществуването на фирма във входа /също могат да те съдят и ще получат солидно обезщетение от теб/. Ние имаме под входа няколко магазина /хем са самостоятелни, с входове от обратната страна на блока, със статут на търговски обекти и т.н., а и част от помещенията са собственост на търговците/ - плащат ни такава сума наем и "вредни", че всяка пролет се прави основен ремонт на входа, покриват всички сметки, тази година сменихме всички дограми на входа, а другата година ще ни платят пълна изолация; сметки за чистачка, асансьор, ток, вода и парно за общите части не сме и виждали, както и сумите за годишните такси за водомери, топломери и всякакви мери... Едните сега направиха детски клуб и искат разрешение да сервират алкохол - за това "удоволствие" ще ни плащат допълнителна сума /по официален договор пред нотариус и изпратен до Общината/ всеки месец. Та, помисли хубаво...

За да са навити да плащат всичко това ,се чудя възможно ли е да продават нещо друго освен наркотици  newsm78 Joy

# 25
  • Мнения: 4 965

Аzaf,то при вас съседската паплач  много единна в изнудването ,ако наистина  това  с рекета е верно. newsm78

Няма такова нещо. Просто нашите наематели си спазват законите и искат да имат всички разрешителни и документи. Никой не ги изнудва - сами си подготвят договорите пред нотариус (включително, сами предлагат цената за наема) и после ни организират за събрание, на което получават съгласието ни. Освен това, поддържат и пространството пред магазините си (което пак са общи части). Искат нормален и законов бизнес и го правят успешно. Не виждам защо фирма на печалба да се чуди как да шмекерува и да заобикаля законите - има си изисквания на общината за търговска дейност в жилищни сгради и толкова. Никой никого не изнудва - който не спазва законите, плаща глоби...
Имат хората печалба, доволни са и искат нещата да са "чисти сметки, добри приятели" - и ние сме доволни от тях като наематели и ползватели на общите части (дори им дадохме безвъзмездно за ползване помещение за склад), и те са доволни...

# 26
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 11 687
Вие говорите за магазини, които давате под наем. Тогава е нормално да покриват много разходи на входа, в зависимост от договора. Момичето пита какво става, ако магазина си е неин, собствен. Тогава ако е с отделен вход не дължи на никого нищо.
Аз имам такива познати , които така си направиха компютърен клуб. Апартамента си е техен собствен и е на 1 етаж, направиха си отделен вход от страни на блока.  Не плащат нищо на входа, плащат си само данъците, разрешителни и такива разни фирмени неща.

# 27
  • Мнения: 4 965
Вие говорите за магазини, които давате под наем. Тогава е нормално да покриват много разходи на входа, в зависимост от договора. Момичето пита какво става, ако магазина си е неин, собствен. Тогава ако е с отделен вход не дължи на никого нищо.
Аз имам такива познати , които така си направиха компютърен клуб. Апартамента си е техен собствен и е на 1 етаж, направиха си отделен вход от страни на блока.  Не плащат нищо на входа, плащат си само данъците, разрешителни и такива разни фирмени неща.

Част от магазините са собственост на входа, но друга част са собствени (само дето пак ползват и общи части - примерно, клиентите им шумят под прозорците, налага се да зареждат в определени часове, замърсяват се общите части и т.н.). Разбира се, има разлика в плащанията от наемателите и собствениците, но всички трябва да имат разрешение за търговска дейност в сградата и всички плащат (според вида на собствеността им) различна сума. Примерно, собствениците предложиха да плащат изцяло за чистачка - така и техните магазини имат по-добър вид, и компенсират постоянния достъп на клиенти - също са с отделен вход. Плащат също водата на общите части, защото тяхната сметка е към общия водомер и разходват вода - покриват разликата между общия и отделните водомери.
В случая проблемът е, че (доколкото разбрах) апартаментът е на по-висок етаж, а и един склад трябва да е достъпен и за доставчици, и за клиенти. Мен лично (като собственик) би ме притеснил постоянният достъм до входа на външни хора (при нас, например, входът е постоянно заключен). Иначе, зависи много от договорката с комшиите, но не и да се действа през главата ми.

# 28
  • Мнения: 2 018
Всичко зависи от съседите. Аз съм давала 15 години апартамент под наем на фирма и никой не ми е направил нито една забележка, нито съм плащала разходите за общите части на 100%. Никой не съм уведомявала преди това и никой нищо не е казал. Смениха се 3-4 фирми за тези години. Имаше и повечко хора и по-малко. Не съм сменяла статута, но и не се наложи!

# 29
  • Мнения: 1 291
Малко утчнения-при нас ще идват най-много по 1-2 клиента на ден.Повечето поръчват от интернет и ползваме куриер който ще идва.И не го искам за магазин а за офис и склад.Т.е. там ще са дрешките-трябва някъде да ги сложа все пак.Още 10 дни имам и натам клонят нещата.Ако вземат да идват много  клиенти може да купим нещо по-голямо но не мога да реагирам за 10 дни, а наем не искам да чувам повече поне за склада. Лошо е за магазина-за него трябва да търся под наем в а центъра е ад.Все пак и двете неща бяха точно при НДК.

Общи условия

Активация на акаунт