Писах за тази градина хубави неща в една стара тема, но вчера много ми се насъбра и смятам да се изкажа:
1. Вчера ни сюрпризираха с нови такси - не смятам, че е етично да се вдигат таксите точно сега, това се прави в началото на годината, за да знаят родителите коя градина да посещава детето им. Когато записвах дъщеря ми през миналата пролет и попитах докога таксите ще останат такива, каквито бяха, директорката ми каза, че до юни 2009.
2. Искат ни по 153 лева за локално парно отопление. Казаха го вчера, искат ги в петък.
3. Откак дъщеря ми ходи там /от юни по-редовно/ са ни загубили две дрехи. Често се губят неща и цари голям хаос, по повод който персоналът се държи така, сякаш това е нечий чужд проблем и отговорност.
4. Когато се обърне човек към учителка с някакъв проблем, тя наистина откликва мило, но от това нищо не следва. Пример: Загубено е нещо. Те страшно съжаляват, но никой не отива да го потърси,защото никой не смята, че той е отговорен. Пример: Моля на детето ми да не се дават вафли и бисквити. Реагират мило, но информацията не стига по-далеч от този, на когото съм я предала. Все някой не е разбрал и тя продължава да яде вафли и бисквити. Пример: Моля дупето на детето ми да бъде избърсвано, защото редовно се връща със следи по бельото. Казват, че да, разбира се, те винаги така правят, станала е грешка... Детето ми продължава да се връща със следи от неизбърсано и аз редовно виждам деца, които ходят до тоалетната сами. Пример: С усмивка и крайно любезно ми се съобщава, че след един час започва тържеството за откриване на учебната година. Никой не се е сетил да ми каже по-рано.
5. В началото директорката ми каза, че децата се разпределят в три групи по 6 до 8 деца. Всъщност ги делят на големи и малки, тоест на ясленска и градинска група. В градинската група са три-четири-пет годишни деца, шестгодишни няма в градината. Учат всички заедно - на тази възраст са около 15.
6. Реалното меню много често се разминава с написаното предварително. Десертът много често е тестен /това си го и пише/, често дъщеря ми с щастлива усмивка ми съобщава, че са яли кренвирш, наденица, кебапче, а в менюто пише риба, телешко или нещо друго качествено. Изключвам да ме заблуждава. За следобедна закуска често дават просто бисквити или вафли, а сутрин сандвич със салам / е, вярно, слагат и кашкавал/ или с пастет.
7. От април до сега никой не е поискал да сключи договор с нас, не ни е потърсил здравни изследвания на детето, картона му, нито телефона на личния му лекар.
8. Няма никакъв списък с хората, които имат право да вземат детето. Веднъж я беше взела племенницата ми без аз да знам. Казаха: "Взе я една чернокоса жена". Аз настръхнах. Вярно, племенницата ми е тъмнокосо момиче, но те дори не знаеха коя е тя. Добре, че приятелката на детето ми знаше по-добре кой я е взел и ми го съобщи преди да припадна. Директорката ми каза, че се ориентирали по реакцията на детето относно човека, който го взема. Не смятам, че това е добър подход.
Градината има и плюсове, за които съм писала в друга тема, но в момента минусите ми идват в повече. Смятам, че основният проблем е,че не се инвестират усилия в управлението й, нещата са оставени на самотек, топката се прехвърля, отговорностите се размиват.