Хиперактивност с дефицит на внимание - тема 6

  • 61 909
  • 482
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 4 451
keli, незнам от къде ти хрумна, че контакта между теб и детето е нарушен. Мисля, че не си ме разбрала правилно, аз не те обвинявам. Просто споделям опита си с хомеопатията. Което не означава, че ти не трябва да опиташ.
Мими посещава логопед и психолог в Пловдив. Много ми се иска да я водя и на Монтесори терапия, но не зная към кой да се обърна. Кой води тази терапия във ВМИ? Д-р Пискова ли?
Таня, и Мими не се справя добре с оцветяването по контур. Старае се, но излиза от очертанията... Рисува чудесно, но за жалост еднотипно - само човешки фигури (принцеси, русалки). И затова през тази учебна година не съм видяла нито една нейна рисунка закачена на стената в ДГ. Sad Понеже децата вече рисуват по зададена тема (напр. "Есен", "Разходка в гората" и т.н.).
Момичета, при нас детските филмчета не помагат, имаме много (все купувани с мерак от мен Sad), но моята девойка няма търпение да ги изгледала. Повече от 5-10 мин. трудно се задържа. Confused

# 121
  • Мнения: 82
Мари Анка д-р Пискова ни насочи там.Тя е в екип с монтесори терапевтите и психоложката.А ти къде водиш Мими на психолог и логопед?
Това,че контакта между мен и детето е нарушен си е мое усещане и самообвинение.

За филмите-ние също в началото не можехме да гледаме по- дълго от 10 мин.,после започна да гледа само едни и същи филми многократно/той сам си ги избира/.Резултата беше такъв,че запамети безкрайно много фрази/дори без да ги разбира/ и започна да ги употребява където трябва и където не трябва.Д-р Пискова каза,че това са симптоми на аутизъм и забрани филмите/или само по 1 път да се гледат/.Спазихме това и сега вече този период отмина.В момента гледа филмите,които разбира с внимание от край до край,а за другите казва,че не му е интересно.В повечето случаи иска да стоя до него и да му ги обяснявам.
Полезно се оказа гледането на семейни клипчета,в които той участвува.Когато ги гледа се опитвам да ги разказвам с повече нови за него думи и така доста обогатихме речника.

Опитахме се  да учим буквите с БУКВЕНКАТА ,но моето човече започна да отваря хаотично всички букви и така се обърка,че чак се изнерви накрая.А нали е голям командорник,не ме оставя да му показвам или да се ограничим само с няколко букви.

  bouquet  bouquet  bouquet

# 122
  • Мнения: 4 451
keli, Мими посещава логопед и психолог, които работят в екип. Кабинет до кабинет са. В началото посещаваше три пъти седмично само психоложката. Постепенно, с напредъка на детето, ходим при психоложката веднъж в седмицата и два пъти на логопед. Психоложката ни е много добра, тя е главен асистент в ПУ и докторант. Ако ти трябват координати, пиши ми, ще ти ги изпратя на ЛС. Много ми харесва това, че прави нещо като училище за родители. Ние сами решихме, че веднъж на три месеца са достатъчни такива сбирки, защото горе долу в такъв период може да се отчете някакъв напредък при децата. Там споделяме тревогите и проблемите си, обменяме опит и идеи как да се справим. Аз лично съм много доволна.
Непременно обаче ще се опитам да се свържа с Пискова да видим, дали ще е възможно да запиша Мими и на Монтесори.
"Буквенката" много допада на моята щерка. Благодарение на нея научи много и е на път да се научи да чете. Но всяко дете си е различно. Мими например не се справя добре с математиката - никакъв интерес към цифрите, а скоро ще започват да определят кое число е по-голямо или по-малко и да смятат прости задачки. Идея нямам как ще се справим. ooooh!

# 123
  • Мнения: 3 591
Marianka, a далищеше да "обича" буквите ако я караше всяка вечер да ги пише  Mr. Green

Що не зарежеш писането на цифрите и да играете на магазин.  Никой в градината няма да умре ако спреш да пишеш у дома домашните, играй си с детето, бройте принцесите които е нарисувала, покажи и как да ризува коронка от 2 огледални двойки без да и казваш, че това са двойки, купи и книжка да свързва точки с номерца за да види какво има на картинката - ей такива неща. Преди да реши детето да пише цифрите трябва да ги заобича. А с това писане вечер само и помагаш да намрази математиката завинаги...

Кажи и на даскалицата, че Мими отсега нататъка няма да пише у дома. Детето има нужда да играе - може да и купиш карти с числа и да играете на тото, вземи и фишове да попълва, играйте бинго и т.н. Направи и "пари" за магазина и т.н. ...и не карай никого да пише  Mr. Green

# 124
  • Мнения: 4 451
[desi], благодаря за съветите, както винаги са много ценни. През седмицата на цяло съм спряла да я карам да пише. Правим го само в неделя, заради домашното за понеделник. Mr. Green Трудно ще я накарам да рисува коронка като обърнати огледално двойки, понеже тя принцески рисува отдавна и коронките ги прави по класическия начин. Confused
Обаче непременно ще и "направя" пари. И ще се включа в нейната игра на магазин. Hug
A да свързва числа много обича, за сега го прави с моя помощ.
Обаче имаме един проблем. И той е с броенето. Когато трябва да преброи истински предмети (да речем няколко ябълки сложени на масата), се справя чудесно. Ако обаче тези ябълки са нарисувани в книжка и трябва там да ги преброи, не става. Никога не спира на вярното число, а винаги изброява едно отгоре. Confused

Последна редакция: ср, 29 окт 2008, 09:26 от Мари_Анка

# 125
  • Мнения: 82
Привет Hug!
МариАнка изпрати ми координатите на твоите психолог и логопед.Ако може,кажи ми какви са тарифите им на ЛС.Предварително ти благодаря  bouquet!
Ако детето мине на ТЕЛК има ли някакви  отстъпки? newsm78
Деси ,идеята за магазин е страхотна!Още днес ще започна да "продавам " всички лакомства за награда Joy!

# 126
  • София
  • Мнения: 4 412
За филмите - имах предвид ефекта от пускане на снимани заниманията при терапевтите, а не всички филми. На други филми детето ми реагира подобно на описаното от keli и доста усилия ми коства да обяснявам и разчупвам заучените фрази. Благодаря ви за другите съвети и за мен бяха полезни.

Ето и един линк към Пица ресторант с детски кът-магазин в СФ, където децата хем учат за плодовете, хем как да пазаруват. Не сме го посещавали, но съм чувала добри отзиви и мисля, че ще научи нови неща - http://www.znaiko.com/main/

# 127
  • Мнения: 214
Привет Hug!

Ако детето мине на ТЕЛК има ли някакви  отстъпки? newsm78

Ние скоро минахме ТЕЛК. Това , което мога да кажа ,е че датата  на инвалидизация е 03,11,2003г., което ще рече от раждането. Сега от соц. ще ми изплатят 3 години на зад и от тук на татък по 70% от мин. раб. заплата + двойни детски и интеграционни добавки в зависимост от това дали детето получава лекарства по рец. книжка, вкл. за пътни и телекомуникации. 154лв. + 40лв детски + около17лв. интегр.Мисля, че и ако имаш дом. тел също има някаква отстъпка. Но всичко зависи от ЕР колко % и на какво има право детето- придружител, чужда помощ...ЕР е 70%
Тук можеш да попиташ   http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=197362.msg4167143#msg4167143

# 128
  • Мнения: 2 448
По отношение на детските филми и ние сме на периоди, като се влюби в едно , две и по няколко дни иска само тях, после сменя с други. От първото, най много второто гледане, вече знае диалозите наизуст и обича да се вживява в тях, да ги разиграва. Влиза в роля, кара мен да вземем някой от персонажите, което доста ме затруднява, защото не си правя труда да ги помня и търпя критики и забележки какво трябва да кажа.  Laughing
Не мисля обаче, че това е проблем. Дори много хубаво започна да говори, откакто взе да гледа повече филмчета. Сравнително късно прояви към тях интерес,може би защото не ги е разбирал, на 3 и половина тепърва и по малко.
Определено има голям напредък, но все още му е трудно например да разкаже как е минал дена в детската градина като го питам вечер. Казва с отделни изречения какво са правили, но не така като разказче. Вече започна да лъже. Хващам го бързо, но прави опити и то много умело и хитро, когато иска да се оправдае.

# 129
  • Мнения: 465
Мари Анко-а вие пръстите на ръцете и на краката включвате ли в "математиката"-тези инструменти винаги ще бъдат под ръка на Мимето.Аз си мислех ,че цифрите могат да бъдат първо рисувани-например 2 ,ако сложиш глава и опашка става лебед.В нета имаше такова артистично изписване на всички цифри. Laughing
Подкрепям визуалния модел на Деси за магазина и най-вече ВСИЧКО в него да бъде изработено от вашите ръце.Тези детски ръце и главици трябва да се натоварват.А и моята адашка можете да включите в "магазина",щото си трябва и комуникация. JoyЗа "много и малко"  като понятие слагай в няколко найлонови пликчета с зипче отгоре да речем 1 копче ,а в друго 10 копчета-ама от един вид.Или със стотинки-детето трябва визуално и на пипане да усети теглото на "многото и малкото.".И ти се ядосвам ,като говориш ,че Мимето само "принцеси" и Русалки" рисувала-ще порасне и ще започнат  критиците да го наричат СТИЛ. Hug  bouquetНие определено имаме нужди в ежедневието и от Русалки и от принцеси..Да,имаме... Laughing
Кели-разкажи повече за Монтесорито.Ти, самата какво мислиш за тази нейната философия?  bouquet
Пасинет-според мен всички деца на вашата възраст имат проблем с продължителен разказ на тема "Как ти мина деня"-...Но ,може да конкретизираш въпроситес си -за "веселите неща","тъжните","храната","играчките',да не говорим ,че най-добре се забелязва когато госпожата вика... Hug

# 130
  • Мнения: 82
Привет на всички!

ZLAMOMA благодаря ти за информацията Hug!
Имаме невероятен интерес при играта на "магазин" newsm10!Не иска нищо друго да правиме,освен да отрупваме масата с играчки и малчо да купува с пари от 1 до 8 за сега.Толкова се вживява и е  толкова щастлив при всяка покупка Joy,все едно имам ново дете Laughing.
В градината обаче ми се оплакват Sad,с внезапни пристъпи на ярост хващал каквато играчка му попадне и хвърлял.Всеки ден ми дават счупените,за да видя какво е направил/и евентуално да ги възстановя/.Драскал в учебните книжки на другите деца.Хвърлял пясък на дет. площадка и все едно не чувал госпожата #Crazy,а тя се принудила да изкара всички деца от пясъка заради моя калпазанин Cry.На обед го къпят,защото главата му е пълна с пясък,а докато си мият ръцете преди ядене той прави фонтани и шадравани ,като се мокри до кости. Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
Направих косултация с психоложката и тя каза,че хрърлянето на играчките означава "вик за помощ",т.е. той не знае как да се включи в играта на другите деца,няма кой да го приобщи и да му даде роля.  Thinking
Този тип деца имат нужда от сигурност,физическа близост,за да се чувствуват спокойни.В градината той е объркан и несигурен.На всичкото отгоре,постоянно му се карат за поразиите и той още повече се напряга и изнервя.Естественно,когато ме види,той не можейки да ми разкаже ситуацията,я показва чрез тръшкане и истерии.
В по- спокойна ситуация,малчо ми каза,че искал госпожата "да му говори по-нежно,а не грубо".Споделих това с нея и на следващият ден,когато го взимах от градината.... Laughingбеше спокоен Laughing.Сега остана да и обясня всичко останало,което психоложката ми разясни.Дали ще ме разбере Thinking и дали ще има ефект  newsm78???

 veselche, взела съм едно списание по практическа педиатрия,в което има специална рубрика за "Възможностите на Монтесори терапията в интеграционното образователно пространство".Темата е доста дълга,но обещавам да препиша основните неща следващия път.
Сега завършвам само с цитат на Мария Монтесори:
"Пътят,по който слабите стават силни,е същият,по който силните стават съвършенни"
  bouquet  bouquet  bouquet

Последна редакция: нд, 02 ное 2008, 00:06 от keli

# 131
  • София
  • Мнения: 4 412
Този тип деца имат нужда от сигурност,физическа близост,за да се чувствуват спокойни.В градината той е объркан и несигурен.На всичкото отгоре,постоянно му се карат за поразиите и той още повече се напряга и изнервя.Естественно,когато ме види,той не можейки да ми разкаже ситуацията,я показва чрез тръшкане и истерии.
В по- спокойна ситуация,малчо ми каза,че искал госпожата "да му говори по-нежно,а не грубо".Споделих това с нея и на следващият ден,когато го взимах от градината.... Laughingбеше спокоен Laughing.Сега остана да и обясня всичко останало,което психоложката ми разясни.Дали ще ме разбере Thinking и дали ще има ефект  newsm78???

Keli, напиши на госпожата какви насоки ти е дала психоложката. Мисля, че ще улесни учителките. Имам близка, която е учителка 1-4 клас и ми казваше, че доста от децата идват с предписания от психолога и напътствани в каква ситуация какво да прави, кое дете срещало затруднения някъде и т.н. и нея я улеснява. Аз, по препоръка на психолога, направих нещо подобно в нашата детска градина и се прие съвсем нормално от персонала. Мисля, че положиха усилия да се съобразят.

Искам да ви питам вие правите ли нещо специално за социализацията на децата в детската градина. Да ги приемат като равни, да им се внушава самочувствие и увереност. Аз доста мисля над този въпрос . Моето дете обича музикални игри и се чудя дали дали не им организирам някакви допълнителни. Или пък да направя нещо друго, за да го сприятеля с децата. Защото е ясно, че то не може да рисува и говори като другите и да не изпадне в изолация. newsm78

# 132
  • Мнения: 2 448
Искам да ви питам вие правите ли нещо специално за социализацията на децата в детската градина. Да ги приемат като равни, да им се внушава самочувствие и увереност. Аз доста мисля над този въпрос . Моето дете обича музикални игри и се чудя дали дали не им организирам някакви допълнителни. Или пък да направя нещо друго, за да го сприятеля с децата. Защото е ясно, че то не може да рисува и говори като другите и да не изпадне в изолация. newsm78

Моя е много контактен, но понякога някои деца му се подиграват за това, че все още граматиката му е неправилна в изразяването, а както разбрах като го обидят, той естествено по детски им отвръща. Пресен пример от петък. Отивам да го вземам и едно момиченце (доста нахакано, бих казала и нахално, за възпитание да не го коментирам, че госпожите са вдигнали ръце от него) ми казва, "а пък той ми вика тъпанар". Аз отвръщам, че той едва ли знае тази дума и си помислих, че тя го е обидила , но като тръгнахме и го питам, тя ли ти каза тъпанар, а той "не, аз и казах тъпанар и я ударих, защото много ме закача". Останах така  Shocked . Иначе в градинки, по детски кътове, проблем с игра с деца няма , те го приемат и той тях. И като цяло повечето деца много се радват, че той се понаучи да говори и ми го хвалят, "госпожо, пък Станимир, вече говори и се разбираме".  Grinning
Притеснението ми обаче за училище, как и доколко ще навакса ми остава, защото тогава ще е вече по голям и съответно ще се срамува , ако по всички предмети изостава от останалите. Не съм спряла да вярвам, че ще успеем да наваксаме. Защото в поведението няма никакви отклонения и странности от общоприетите за възрастта, единствено в способностите , най вече рисуването е много зле.   Confused

# 133
  • Мнения: 1 434
Здравейте  тези  дни ще се потрудя да сменя  местоположението на галерията   както и нейното име тк не искам да  е н а  мое име  Mr. Green  а нещо свързано с логопед и деца ...моля давайте идеи  на латински .
Днес качих много хубави игри   за деца от 3  до  8 год ..една голяма   част сме ги правели..най малкото може да черпите идеи  Peace
Паси не всеки може да рисува..а и не е задължително  да може , все едно всички да можем да пеем  ..рисуваме  ..моделираме  и тн   Laughing
Искам да похваля  играта  която  видях от Оля вече е почети налепена цялата  на Данито му доставя  огромно удоволствие  да я прави "Мозайка"
на Гея либрис Препоръчвам ви я Hug  bouquet

Последна редакция: нд, 02 ное 2008, 10:52 от Bluevelvet

# 134
  • Мнения: 4 451
Таня, аз разбрах за какво филмче говориш в твоя постинг, просто разширихме малко темата за детските филми въобще. Мими пък много обича, когато я снимам с фотоапарата, да види снимката на екранчето.
keli, според психоложката, която работи с Мими, хвърлянето на предмети и чудесен признак. Но така и не съм разпитвала подробно, защото Мими не го прави. Обещавам да попитам и да разкажа тук. А оплаквания бъди сигурна, има и от други дечица. Просто ние приемаме малко по-болезнено нещата, защото децата ни са различни.
pasinet, мисля, че детето ти се развива чудесно и ще е напълно готов за ученик един ден. Grinning
Веселче, да си призная, пръсти не сме включвали до сега.  Embarassed Но си мислих тези дни, дали да не купя едно сметало. Може да и е по-лесно да отброява топчетата отмествайки ги едно по едно. Thinking

Общи условия

Активация на акаунт