Хиперактивност с дефицит на внимание - тема 6

  • 61 905
  • 482
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 3 504
Марианка, много се радвам, виждаш, че детето си разсъждава, има си свои въображения, другия път й дай чорапки за куклата. От скоро време и Гера взе да обръща внимание на кукли изобщо, преди това въобще не я интересуваха, даже къпахме една и аз се обеснявах..

# 106
  • Мнения: 82
Привет на всички! Hug
Все пак трябва да намирам време и да пиша,а не само да чета,нали  Wink?
Тази есен хиперактивността на моят заек толкова се обостри,че незнам как ще се справя и дали ще има край?!?Постоянно съм в стрес,а той е станал толкова агресивен и нетърпелив,постоянно извършва някакви действия,които предизвикват следващи...хаос,сменя си постоянно желанията,ако му се откаже-пищи,блъска вратите;ако му се угоди-пак същото.Итой не знае какво точно иска,а аз треперя от нерви и безсилие,стомахът ми се свива от стрес при всяко едно безпричинно истерично внезапно крещене ooooh!.
Уж му предписаха по силни лекарства-от 2 месеца пие тиоридазин,преди това беше само на хомеопатични/предписани от невролог,а не от хомеопат/.Имам чувството ,че състоянието му се влошава,вместо да е по добре.Не вярвам вече на никакви лекарства,искам да се насоча към класически хомеопат,но незнам как да попадна на точния?Четах в темата за хомеопатията,но кой от всички в Пловдив да избера?Имате ли такъв опит с вашите деца/извинете ако това вече се е обсъждало някъде/.

Интересно,че в детската градина сутрин не се оплакват от него, само от това,че следобед не спи,тропа и издава звуци.Взимам го от там към 4 ч.,и като се започне още щом ме види едно тръшкане и ръмжене/крещене/,ритане,хвърляне на обувки... Shocked ooooh!.

Е, нека и да се се похваля за нещо-тази вечер,като четохме за стотен път приказката за Червената шапчица,той най- после я проумя Grinning.Толкова му беше смешно,че Ч .Шапчица помислила вълкът за бабата,с толкова умен поглед разглеждаше и питаше за всички подробности Laughing!!!

 Hug Hug Hug

Сега сме на 5г. 5м.

# 107
  • Мнения: 4 451
keli, здравей! Hug
Аз мога да ти дам координати на класически хомеопат в Пловдив. По-късно ще ти драсна ЛС. Ние лекуваме Мария с класическа хомеопатия при проф. Кулкарни (индиец е), който идва през няколко месеца в България да преподава на курсистите в София. Ходим на проследявания. Но аз не мога да кажа, че напредъкът на Мими се дължи на хомеопатията. Едновременно с това, тя посещава три пъти в седмицата логопед и психолог, които работят с нея вече 2 години. Т.е. склонна съм да кажа, че най-вече  усилената работа с детето помага. Също като твоя син, Мими беше на няколкомесечен курс на лечение с тиоридазин. Трябва да ти кажа, че на нея вместо успокояващо и действаше превъзбуждащо. Shocked Това беше причината да го спрем.
...
Снощи писахме домашни у дома. Стигнали са до цифрата 2. Момичета, голям зор, моята кипра адски се затруднява при изписването и. ooooh! В чудо се видях. Нервите ми не издържаха и започнах да и се карам. Знам, че не е това начинът, че мога така съвсем да я отвратя от писането, но след като за стотен път показах и обясних как се изписва, държах и нейната ръка, не се сдържах. Тази сутрин нося тетрадката на учителката и и казах, че Мими не може да пише цифрата 2. Разговорът ни протече горе долу така: "Не се притеснявай, Мариянка, те всички деца се затрудняват на нея." А аз  Shocked: "Защо не ми казахте по-рано, аз снощи така и се карах..."
Ужас! Наистина губя представа кое е според възможностите на децата и все си мисля, че проблемът е у Мими, а другите всичко могат. Embarassed
Цифрата едно пък изписва в обратен ред - първо вертикалната черта и после по-късата. Снощи я накарах да си изпише името и с изумление видях, че М изписва така - W  ooooh!, докато с буквата И няма никакъв проблем. Никога не бърка посоката на средната чертичка.

# 108
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Марианка и ние си имам собствен стил на изписване, но вече го оставих.
И преди държеше добре химикалката - сега да не ти разправям.

За И-то същата работа от малък. Не бърка.

# 109
  • София
  • Мнения: 2 352
Марианка - потвърждавам за трудностите при всички деца.Дъщеря ми се явяваше нещо като зубъра в детската, а далеч не пишеше красиво или правилно.Всички са така.И в училище същата работа, за мен е много зле, а госпожата казва, че тя е една от красиво пищещите  Shocked.

И Мишо имаше домашно за уикенда.Изненада ме това, че го мързи да пише домашно.Има едно "браво" за стимул за работа в час, а той се впечатли повече от подписа на госпожата, отколкото от "бравото"  Confused.В часа е писал нагъсто ченгелчета и чертички с точки, а в къщи се усети сам и писа ченгелчетата много нарядко по реда, за да пише по малко  Wink Много съм горда със него - мамин умник  Mr. Green

# 110
  • Мнения: 212
адски се затруднява при изписването и. ooooh! В чудо се видях. Нервите ми не издържаха и започнах да и се карам. Знам, че не е това начинът, че мога така съвсем да я отвратя от писането, но след като за стотен път показах и обясних как се изписва, държах и нейната ръка, не се сдържах. Т
Цифрата едно пък изписва в обратен ред - първо вертикалната черта и после по-късата. М изписва така - W  ooooh!, докато с буквата И няма никакъв проблем. Никога не бърка посоката на средната чертичка.
Марианка, Мими има затруднения със средната линия и не интегрира добре информацията. Не и се карай, просто говори с колегите как да ти помогнат с конкретна стратегия за нея, за да и е по-лесно.
Успех!

# 111
  • Мнения: 4 451
Оля, благодаря ти! А този проблем със средната линия преодолява ли се?

# 112
  • Мнения: 214
Марианка, не знам до колко ще съм ти полезна. Сега в центъра моето дете учи цифрите и гласните букви. Метода по който го учат е със пласмасови цифри и го карат да ги пипа с пръст по посока на писането на дадената цифра.След това на лист хартия от най- дребната шкурка са направени цифрите и пак да ги опипва с пръст/ да ги изписва/ и най- накрая във съндъче с пясък пак да ги изписва . Сега вече с химикал. Дано съм го обяснила правилно. Hug

# 113
  • Мнения: 4 451
Зламома, благодаря! Страшно ми харесаха идеите, които даде. Ще ги приложа.
Мими разпознава буквите от 4-годишна, от тогава знае и азбуката - българската и немската (от песничката за буквите и един учебник с изписана на немски азбука). Наистина са и много интересни и все ме питаше какво пише тук и там. Вече прави опити да чете, имам чувството, че сме на крачка да се научи. Спелува перфектно. Но писането е проблем. Confused Така че всякакви съвети ще са ми от полза. Hug

# 114
  • Мнения: 82
 Hug Hug Hug!
 

 Но аз не мога да кажа, че напредъкът на Мими се дължи на хомеопатията. Едновременно с това, тя посещава три пъти в седмицата логопед и психолог, които работят с нея вече 2 години. Т.е. склонна съм да кажа, че най-вече  усилената работа с детето помага.



МариАнка,разбирам,че контакта между мен и детето е нарушен,а от там идва и затруднението ми да работя с него.Провеждаме монтесори терапия вече втора година към ВМИ.Има някакъв напредък тази година-подрежда пъзели,повече говори и задава въпроси.Пишат числата-не ги разбира като съдържание,но се старае .Много добре пише числото 2,но с лявата ръка и започва в обратна посока/от долу на горе/.
При срещата с психолог ни обясниха,че крещенето при взимане от градината е изблик на натрупаното напрежение от чакането.Когато го питам какво правихте в градината той ми отговаря винаги "ядахме и те чаках на столчето".Посъветва ме да го взимам възможно най-рано,за да не злоупотребявам с търпението му. Миналата година го вземах в 12ч. на обед, но тази година,за да се справяме с разходите/всички терапии са ни платени/,трябва да го оставям до 16 ч.За първи път подадохме документи за ТЕЛК,но още не е пристигнало писмото/вече 1 м./.След това ще можем да си позволиме по -чести посещения при психолог, а може би и логопед.Проблемът за мен е в личните ни отношения-"майка-дете".Тъй като от бебе пищеше и се тръшкаше ,аз за да има мир му угаждах за всичко и постоянно беше на ръце.Така той си създаде впечатлението,че той ме "управлява" като с дистаннционно,и това е нормално.Излизането от тази ситуация,при хиперактивно дете е ... ooooh! ooooh! ooooh!!

С много труд и нерви,успях да го науча да си пише името правилно и да разпознава буквите от него в случаен текст bowuu!Той много се гордее с това и сега преди да ми заяви със "заповеднически тон" какво ще правим,казва "ама първо ще си напиша името". Joy

Хомеопатията ми е необходима за да го направи по спокоен,по-малко да се ядосва,за да можем да разговаряме и да се развива.Последните няколко дни е по- спокоен,но чак не смея да се похваля Thinking!Обикновено след затишие следва буря... newsm17!

Скоро ще ходиме пак при психоложката и ако някой от вас желае да ме посъветва нещо,ще бъда много благодарна newsm51!

# 115
  • Мнения: 3 591
Излизането от тази ситуация,при хиперактивно дете е ... ooooh! ooooh! ooooh!!

Не си подценявайте децата  Wink Идея нямате на какво са способни....  Аз мислех, че моя син никога няма да почне да спи. Запиваше след полунощ, спеше по 40 минути  за да стане и почне - мляко-вода-тоалетна-филмче...докато се излъже пак да подремне и след 40 мин пак да се събуди с писък...и така докато стана на 5.5г. Тогава терапетката му реши, че е крайно време майка му да се наспи  Embarassed а той да започне "да внимава  в час" Не вярвах, че ще се получи нещо - та той никога не беше спал - опитите ни да го "насилим" в миналото дадоха в резултат рев цяла нощ докато съмна  Embarassed ...
Е, да...ама при следване на точно поставените стъпки сина ми не само се научи да заспива в 8, ами и да спи без да се буди по цяла нощ. Спи от 8 до 8 непробудно. Годините в разходки нощем вече почнах да ги забравям  Mr. Green Цялото това упражнение трая една седмица - на 8мия ден той спа непробудно! (още на 5тия отиде и си легна сам и заспа в 20.00)
Определено е много по-щастливо и доволно дете оттогава/макар,ч е аз си мислех, че ако оцелея докато го науча ще е цяло чудо/... После се питах защо не опитах по-рано...и осъзнах,че неправилно си мислех, че  "Излизането от тази ситуация,при моето дете е ... ooooh! ooooh! ooooh!!"

Вярвайте малко повече в тях  Hug за да повярват и те че са способни  Hug

# 116
  • Мнения: 2 448
Като ви чета за писане на букви и цифри направо ми се реве.  Cry
Имам чувството, че никога няма да може да се научи да пише моя човек. А толкова добре започна да говори.

# 117
  • София
  • Мнения: 4 412
Моето дете не може да оцвятява по контур, предполагам, че това предхожда писането. Казаха ми, че няма още зрително-моторна координация. Дадоха ми няколко съвета и ето как ги прилагам - На един лист с компютър нарисувах две дебели черти в краищата и казах, че това е река. Първо с пръсчето заедно посочвахме къде е реката, с думите "от тук до тук". После с молива тя сама си повтаряше   "от тук до тук" и се стараеше да рисува. Още не успява съвсем, направили сме 15-20 пъти листа с реката, но пък за по-сложни неща няма смисъл според мен на този етап. Показвам и други големи картинки за оцветяване, но основно я карам да ги обходи първо с пръст, после я оставям да ги надраска. Има детски книжки с големи и ясни лабиринти и я карам да показва с пръсчето къде е пътечката. Като четем книжка също следи с пръст реда с думите, като на този етап не говоря за букви. Мисля, че придобива някаква представа.
Една майка споделя в темата за дислексията, че в Логос правят нови упражнения за подобряването на писането, на мен ще ми е интерсно да ни разкажат, може да питаме майката или Оля.

Сетих се да ви кажа и за снимането на заниманията. Детето го бяха снимали на едно занимание и ни бяха дали диска. Аз предполагах, че ще реагира както на всяко филмче от семейно тържество. Тя обаче изгледа 2-3 пъти филмчето и започна много точно да прави нещата от терапията, като пренесе опита, а не го беше научила наизуст. Май филмчетата  са полезни и за децата, нещо като преговор и затвърждаване.

# 118
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
О да за филмчетата - страхотни помощници. Аз ако знаех от малък щях да му пускам преведени филмчета, а той научи така английски.

И се включвайте в темата за дислексията.

# 119
  • Мнения: 214
TanyaMG , ме подсети за реката и ограда на къща. Едно тънко кабелче извито под формата на река /с по- големи завои/ да се очертава пак с пръстче и постепенно да се намаля завоя докато се превърне в ограда, но всяко свиване да става постепенно. След всяко очертание давайте химикал на детето да чертае.

Общи условия

Активация на акаунт