Държавно версус частно училище

  • 4 684
  • 48
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 4 877
А какво кара някои хора да мислят, че в частните училища децата са по-мотивирани или по-дисциплинирани? Те да не са изключение от общото при децата в БГ изобщо? Според мен нивото пада като цяло, независимо дали става въпрос за частно или държавно училище, защото всички се водят по една и съща програма, по едни и същи учебници и трябва да покриват едни и същи критерии. Да, има училища, които са на по-високо ниво, но как ще се провери това нещо най-малкото, защото частните училища са съвсем малко в сравнение с държавните.
Ако трябва сега да избирам не зная какво училище бих предпочела - частно или държавно. И двете имат достатъчно много недостатъци, че да имам рязко предпочитание към някоя от формите. Държавното е уж безплатно, но има проблеми с учители, материална база, големи класове. В частното малки класове, но и там има разправии за оценки и не вярвам хич да няма проблеми с дисциплината. Ако в държавните проблемите с дисциплината са от грубо казано немотия и простотия, то в частните е от разглезване и простотия, само че по-скъпа.


RadostinaHZ, изчетох ти с интерес постовете за училището в Горна баня. Сега съм се зачела и за познанията ти за частните училища. Много ми е интересно откъде черпиш тази "достоверна" информация?


ПП Уважавам ти позицията за гледане на твоите деца. Рядко срещам майка с ясна позиция.

# 16
  • Мнения: 229
Добре, ето ви един прост пример за "разглезването" в частните училища и за това как оценките се влияят от това, че училището е заплатено. Аз съм учила в частно училище. Половината ни клас се състоеше от така наречените проблемни ученици, т.е. деца, които не се отличават с особена дисциплина и които са били с лош успех в държавното училище и затова са ги преместили в частно. Съответно всички учители се занимаваха много усилено и задълбочено с учениците си и даже още повече с проблемните такива. Ние се шегувахме, че защото си плащаме и те горките трябва да ни наливат знанията в главите на всяка цена. Wink Подчертавам - наливаха ни знания и ни учеха и се занимаваха много с нас. Резултатът при всички беше доста добър, разбира се, с цената на много усилия и време отделени от учителите. И държа да отбележа, че на никой никога не му е и минало през ума да напише незаслужено висока оценка. За мен в частното образование парите служат, освен всичко останало, и за да мотивират учителя да намери подход към всяко дете и да му отдели време, за да успеят накрая всички да попият някакви знания. Не мисля, че е масово явление заможните родители да искат децата им да получават шестици без да си мръднат пръста.

# 17
  • София
  • Мнения: 62 595
Интересувам се, говоря с хора, събирам впечатления. Ние вкъщи също трябваше да вземем решение къде и как да учат децата ни и  направихме проучване. Имам познати и приятели с деца в частни училища и от техни разкази придобивам някакво впечатление за нещата отвътре. В момента децата ни са в държавно училище ,защото целодневното обучание на частните не ни устройва. Нашите имат извънкласни ангажименти, които практически не могат да се съвместят с целодневното обучение. Но така или иначе, не сме се венчали за държавното училище, както се казва и ако се наложи може да си променим решението, а и децата в един момент може да си променят желанията.

Под "разглезване" имах предвид разглезване откъм дисциплина (точно както си го описала), материална презадоволеност и разчитане на авторитета или портфейла на родителите. Ако учителката в частното пак ще губи половината време да се занимава с недисциплинираните или изоставащите, то на мен каква ще ми е ползата щом децата ми са мотивирани да учат и внимават в час?  Ако ще давам пари за частно училище ще искам да се обръща внимание точно на можещите и знаещите, за да се постигне повече с тях, а не пак всичко да се върти около изоставащите и проблемните.

# 18
  • Мнения: 4 877
Да, само, че говорите за различни епохи.
В момента е направо невъзможно да си харесаш добро ЧУ и да си мислиш, че ще приемат детето, защото си плащаш. Няма да казвам колко още хора се надяват на същото.
За 1 клас напливът е повече от огромен за много малко места и всичките могат да си платят, и всичките родители не са хванати от улицата (не говоря за политици и т.н. те са на друго място). Така че принципът е "училището избира", а не на някой родител нещо му хрумнало да прати синчето си някъде в ЧО.
И като се прави подбор от огромен брой деца, ясно е, че са с близко ниво на образователен потенциал. Хексина е супер права за плама, с който работят учителите. Айде, отивам си в нашата тема за ЧО.  Wink

# 19
  • София
  • Мнения: 62 595
Не искам да се впускам в спорове, но и това с "училището избира" е маааалко хлъзгаво. Частното училище по-лесно може да избере родителя с по-дебелия портфейл, независимо какви резултати е показало детето на входните нива, защото същият този родител може да направи щедро дарение, например. И частното училище дори няма нужда да се отчита защо и как е станало, защото е частно. Със сигурност има много умни и кадърни деца, но се съмнявам дълбоко всички да са такива. Не става въпрос за хора, хванати от улицата, а за бизнес.

# 20
  • Мнения: 46 518
Не съм много запозната, но две мои много близки са преподавателки в частни учулища и според тях държавното е по-доброто за едно дете. В частното било закон децата да се глезят и щадят от към натоварване, което намалявало нивото.

# 21
  • Мнения: 4 877
е, да, ако детето ти не е от избраните, това е идеална теза за пред роднините и колежките. А дали е истина - кой ще ти прави ревизия за дарителство, нали!  Wink
А сигурно и им се подменят входните нива - не бях се замисляла.  newsm78

Не искам да се впускам в спорове, но и това с "училището избира" е маааалко хлъзгаво. Частното училище по-лесно може да избере родителя с по-дебелия портфейл, независимо какви резултати е показало детето на входните нива, защото същият този родител може да направи щедро дарение, например. И частното училище дори няма нужда да се отчита защо и как е станало, защото е частно. Със сигурност има много умни и кадърни деца, но се съмнявам дълбоко всички да са такива. Не става въпрос за хора, хванати от улицата, а за бизнес.

# 22
  • София
  • Мнения: 62 595
И кой прави ревизия на частното училище за това по какви критерии са приети децата? В най-добрия случай това ще е училищното настоятелство, но логично е в него да са големите дарители, чиито деца учат там. Кой и как ще може да изиска да се провери кое дете на какво основание е прието и колко директори ще се съгласят да предоставят подобна информация на недоволните?  Peace

# 23
  • Мнения: 4 877
Радостина, извинявай! С предния пост се шегувах, не очаквах да го вземеш насериозно.
А сега сериозрано - схемата на прием и самите "изпити" (пак не е точно понятието) не са като тези, за които подозирате в темата за ГБ. Не съм обаче говорител на ЧУ и нямам намерение никого да зарибявам - реално нямам и изгода и затова  Wink, включвам се заради предния си шегаджийски пост.

Никол, страхотна снимка.

Последна редакция: вт, 07 окт 2008, 20:50 от май :)

# 24
  • София
  • Мнения: 5 019
Предполагам, че целта на темата е да се обменят впечатления, т.е. личен опит,  и на тази база мнения.
Моят опит е с частна детска градина, а желанието ми е да мога да избера и да си позволя и частно училище.
Там ще разчитам на организирано целодневно обучение и занимания, контрол и обмен на информация с учителите, охрана и индивидуален подход.
Опитът ми показва, че родителите, които избират частни детски градини за децата си, са с високи изисквания за тяхното обучение и поведение. Макар и бегли, впечатленията ми от семействата на другите деца в градината на сина ми са добри - възпитани, усмихнати, предимно работещи родители.
Не се допускат кашлящи деца в градината, въпреки че не винаги това прави доволни всички родители, но пък е добре за всички деца.
Искам да вметна, че преди настоящата частна градина, детето ми посещаваше 69-то ОДЗ в кв. Гео Милев, която предпочетох пред други две частни градини в района. т.е. възможно е някои държавни учебни заведения да имат повече предимства от някои частни, но и обратното е вярно- има частни училища, които имат предимства пред редица държавни.


# 25
  • Мнения: 967
Много се теоритизира - досега има предостатъчно мнения на мами от ЧУ, които ясно показват, че тезата с "разглезването" е изсмукана и чисто хипотетична.
Дъщеря ми е в ЧУ. Тази седмица - класът й е дежурен по екопроектът им - след училище им раздават гумени ръкавици и почистват боклука от двора. Даже разбрах "колко е трудно да изстържеш дъвка от асфалта!"
Децата, които не се справят с дисциплината и/или имат слаби оценки биват помолени учитиво да си потърсят друго училище. Миналата година така си замина едно момченце от класа на дъщеря ми. Също така имаше и момиченце, което повтаря 4 клас (нещо истински нечувано в държавните училища). Повтарянето се препоръчва при значително занижаване на успеха, никой не говори за двойки. Втората година детето навакса пропуснатото и завърши с много добри оценки.
Нивото на образование се поддържа на много високо ниво. На изоставащите се предлагат допълнителни часове (без допълнително заплащане), за да наваксат темпото.

Вчера, целият клас са получили забележки, защото са изнедоволствали срещу изненадващ тест.
Не знам, но аз не виждам нищо "разглезено" в тези деца, даже напротив - дисциплината е доста строга! Мисля, че повечето от вас говорят наизуст или с някакви впечатления отпреди 15 години.

# 26
  • София
  • Мнения: 2 952
Иска ми се да прочета нещо ново в следващата подобна тема.
Все още си мисля, че в тези теми е добре да споделяме информация, а не емоции.

# 27
  • София
  • Мнения: 62 595
Темата е зададена така, че конфронтира частното и държавното, а това предизвиква повече емоции. Каква информация да се сподели, като е шарена работа и при двата вида училище? Не вярвам някой да е убеден, че всички държавни са зле, а всички частни са добре. Всеки от нас е чул или видял достатъчно противоречиви отзиви и за двата вида училища.

Всеки може да каже какво е положението в училището на децата му или какви впечатления има от разкази на свои познати или някакви други източници, но нищо повече. Дотолкова може да има някакъв обмен на информация.

# 28
  • Мнения: 494
Много се теоритизира - досега има предостатъчно мнения на мами от ЧУ, които ясно показват, че тезата с "разглезването" е изсмукана и чисто хипотетична.
Дъщеря ми е в ЧУ. Тази седмица - класът й е дежурен по екопроектът им - след училище им раздават гумени ръкавици и почистват боклука от двора. Даже разбрах "колко е трудно да изстържеш дъвка от асфалта!"
Децата, които не се справят с дисциплината и/или имат слаби оценки биват помолени учитиво да си потърсят друго училище. Миналата година така си замина едно момченце от класа на дъщеря ми. Също така имаше и момиченце, което повтаря 4 клас (нещо истински нечувано в държавните училища). Повтарянето се препоръчва при значително занижаване на успеха, никой не говори за двойки. Втората година детето навакса пропуснатото и завърши с много добри оценки.
Нивото на образование се поддържа на много високо ниво. На изоставащите се предлагат допълнителни часове (без допълнително заплащане), за да наваксат темпото.

Вчера, целият клас са получили забележки, защото са изнедоволствали срещу изненадващ тест.
Не знам, но аз не виждам нищо "разглезено" в тези деца, даже напротив - дисциплината е доста строга! Мисля, че повечето от вас говорят наизуст или с някакви впечатления отпреди 15 години.
   Вероятно не е коректен моя въпрос, но все пак, заинтригувана от написаното, си позволявам да попитам кое е училището и какво заплащането? (не се шегувам)

# 29
  • на път
  • Мнения: 2 804
просто е достатъчно да се споделя личен опит свързан с частните или държавни училища, независимо положителен или отрицателен. Ако пък някой препоръча (или ни предпази от) конкретна институция - цена няма да има!

Общи условия

Активация на акаунт