Мнения за 125 СУ "Боян Пенев", Младост 1 - IV част

  • 47 757
  • 447
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 512
Добре дошли в новата тема за 125-то СУ "Боян Пенев" в Младост-1, София!

Стари теми:
Мнения за 125 СУ "Боян Пенев", Младост 1 - IIІ част - https://www.bg-mamma.com/?topic=982569
Мнения за 125 СОУ "Боян Пенев", Младост 1 - II - https://www.bg-mamma.com/?topic=789600
Мнения за 125 СОУ "Боян Пенев", Младост I - https://www.bg-mamma.com/?topic=294333.1035;topicrefid=20

# 1
  • Мнения: 162
Благодаря за новата тема!

Да се допълня от предната - близко дете е в 11клас хуманитарна паралелка. И то намери приятна среда и добро обучение!

# 2
  • Мнения: 31 515
След 4 клас, т.е. от 5 какви езици се учат? Има ли избор и втори език?

# 3
  • Мнения: 230
След 4 клас, т.е. от 5 какви езици се учат? Има ли избор и втори език?

Да, децата избират между 2 езика, в зависимост от това какъв е бил първия им език. Тези с английски език избират между руски и немски.

# 4
  • Мнения: 162
Здравейте. От класирането в системата за първи клас става ясно дали детето е прието в училището, но не и в каква пар алелка - с англ.,  руски или немски език.
Отбелязано е че това се посочва при записване и съответно където има места. Дали ще бъде обвързано отново с точки и желание вътрешно или на принцип най-бързия печели?

# 5
  • Мнения: 219
Според мен ще е "който превари -той завари".
И директорите имат право да се намесват, сякаш. Но не знам в каква ситуация.

# 6
  • Мнения: 230
Здравейте. От класирането в системата за първи клас става ясно дали детето е прието в училището, но не и в каква пар алелка - с англ.,  руски или немски език.
Отбелязано е че това се посочва при записване и съответно където има места. Дали ще бъде обвързано отново с точки и желание вътрешно или на принцип най-бързия печели?


От прочетеното в системата разбирам, че наистина, който отиде първи ще избира език. Който е последен - в който клас остане място. Така че бих посъветвала приетите да отидат още днес, за да имат избор! Успех на всички!

# 7
  • София близо до Витоша
  • Мнения: 469
Здравейте,
извинявам се предварително за поста ми, но....
Дъщеря ми ще бъде 3 клас в 125 СУ, бих желала да подаря униформата й, която е доста запазена 4 бр. тениски с якичка - като нови, 2 броя полички. Сумата по закупуване на униформата не е малка, затова искам да направя едно добро дело за детенце. Ако някои прояви интерес, да ми пише на лично съобщение.
хубав ден,

# 8
  • Мнения: 230
Чудя се дали е правилно и лежи ли на някакви нормативни актове това избиране на език и най - вече това, че като свършат местата за английски език (най - желания), трябва "да избереш" немски или руски. Не се бях замисляла до сега, но на една приятелка приеха детето в 6-то ОУ, където също ги има тези три езици от първи клас. И аз, понеже видях как ще процедират в 125-то, й казах да отиде понеделник първа, за да е сигурна, че ще е с английски. Но там са й казали, че всеки родител пише езика, който наистина иска да учи детето. И ако например няма желаещи за немски или руски, просто няма да се сформират такива паралелки и всички ще са с англисйки. Т.е. има реален избор. То не само 125-то е с три езика. Например и 35-то СУ е така (английски, немски, руски), но не знам там как става разпределението. Май това е тема, която също трябва да се регламентира за следващата година , за да са еднакви првилата навсякъде и всеки родител предварително да знае дали и какво може да избира.

# 9
  • Мнения: 2 285
Ако за дадено училище от 100 кандидатстващи деца за 4 паралелки, 10 искат руски, а останалите английски, как ръководството ще удовлетвори желанията на всички? Или ако 50 деца искат немски, но учител по езика може да се осигури само за 1 поралелка? Мисля, сама разбирате, че това, за което говорите, на практика е невъзможно.

# 10
  • Мнения: 31 515
Предишни години за първи клас можеше да се кандидатства само за една паралелка, т.е. един език и, ако те приемат. Обикновено за руски и немски кандидатстваха деца, които не са от района на училището.

# 11
  • София
  • Мнения: 4 187
Преди години бяха малко желаещи за руски/немски и ги сляха в една паралелка. Разделяха се само за часовете по език, т.е. 1-2-3 часа седмично, през останалите часове си бяха заедно. Това до 4 клас, после не помня как беше, но май пак така останаха.

# 12
  • Мнения: 230
Алисса, единственото, което сама разбирам е, че е наложащо да има разписан регламент, важащ за всички училища на територията на Столична община, който да указва на база какви критерии се включват децата в паралелки с определен език. Дадох пример с 6-то училище, просто защото до сега смятах, че навсякъде е на принципа "който превари". Също така трябва да се регламентира как точно се определя наличие на паралелка с език - например може ли в училището Х се направи паралелка с унгарски език, колко деца трябва да заявят желание за даден език, за да се сформира паралелка и т.н. Разсъждавам как е законосъобразно и прозрачно да се случва процесът. Не казвам, че в 125-то правят нещо лошо или нередно.  Напротив - щом Столична община, или МОН или там който е отговорен, не е задал критерии, ясно е, че всеки директор ще измисли свои. Но Във вашия пример - ако само 10 деца искат руски език, то трябва да има регламент, който да казва - паралелка с руски език се сформира, ако има минимум ХХ броя желаещи деца. Защото погледнато от друга страна в паралелката на 10-те деца, избрали руски, ще има още минимум 14, които не са го избрали.

# 13
  • Мнения: 2 285
Toeст, Вие искате първо n на брой деца да изявят желание за даден език и чак тогава ръководството да навие ръкави и да хукне да търси преподаватели... И така за всеки набор. Не е сериозно просто.
Разбирам желанието Ви за прозрачност, но централизацията доста често всъщност не е нещо хубаво.
И това го казвам като родител на дете, за което по редица причини не са били опция английски или немски език в начален етап, а се оказа, че 125-то е единственото училище в квартала, предлагащо алтернатива.

# 14
  • Мнения: 2 391
И накрая цялата драма е за 1уч.ч седмично в първи клас, от който така или иначе няма да научат нищо.

Общи условия

Активация на акаунт