Грамотността в училище

  • 7 014
  • 113
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 4 380
Да не пропускам и че ми се налага да обяснявам значения на думи като хиподрум, акуратен, прецизен и т.н.

Така ли? Защо не вземеш да обясниш и на форума вместо мен значението на думата акуратен? Мисля че повечето и тук не познават тази дума.

# 76
  • Мнения: 2 484
Да не пропускам и че ми се налага да обяснявам значения на думи като хиподрум, акуратен, прецизен и т.н.

Така ли? Защо не вземеш да обясниш и на форума вместо мен значението на думата акуратен? Мисля че повечето и тук не познават тази дума.
Акуратен-точен, прецизен, старателен, коректен
Но вс. тези думи вероятно ще могат да се заменят само от една-ЯК!!!

# 77
  • Мнения: 4 892
Малееее, fayza, какъв пример!
А аз едно време се бях спекла, само заради една грешка. На контролно по биология бях написала, че освен картофите, също така и чукундура е грудково растение. И учителката ми беше поправила с червено, че не е чукундур, а цвекло..........

Грамотността в училище... за грамотността и на учениците ли е темата или и за тази на учителите? 

# 78
  • Мнения: 24 467
Ах, fayza, моят е едва ІІІ клас, но днес по телефона тъкмо ми разказва как се смели целокупно на едно контролно- отворен тест на техен съученик, според който:
"На запад РБългария граничи с държавата:   рила,
Най дългата река у нас е: във велико търново," и подобни,
та докато станат гимназисти могат бисерно и да надминат тоз юнак с поправителния по география.
И да не е обаснила учителката- обяснила е, моят как е разбрал.
По мое време обаче беше горе- долу подобно. Една съученичка /аз й подсказах, нарочно и хич не ме е срам/ изръси на изпит /устен/, че най- голямата птица на земята е жирафът, а цветята нощем си затварят чашките, за да не ги хапят комарите.

# 79
  • Bristol
  • Мнения: 9 370
И каква е целта на темата, да се присмиваме на неграмотните и неуки деца ли?! Това е последното нещо, на което бих се смяла. Вместо да си губя времето, да ги соча с пръст, бих обърнала повече внимание на децата си, за да не изпадат в подобно положение и бих ги научила на толерантност, да не се присмиват на съучениците си   Crossing Arms
Judy, красиво ли е постъпил класът, като се е смял целокупно на това дете и кой въобще им е дал достъп до текста, учителят им?!  Thinking newsm78
И по наше време имаше подобни бисери, винаги ги е имало и ще ги има, няма как всички да сме грамотни и интИлигентни Wink На кого щяхте да се подигравате тогава  Sick

# 80
  • Пловдив
  • Мнения: 1 219
Ами да ще се присмиваме, та дано някой се трогне. И вместо да се свре нацупен в ъгъла, да седне, да се потруди малко и да пропише правилно. Ама .... а дано, ама надали.
И как да знаят децата кое как, като аз преди 3 години се опитвах да обясня на племенницата, че най-добър се пише с тиренце. А майка и ме убеждаваше, че не е сигурна, че е така, пък и да било,то не е толкова важно. А сега де newsm78 Да обаче на кого ще вярва детето според вас.

п.п. тук проверката за правопис ми подчертава най-добър като грешка. Но пък речника на Мозила не.

# 81
  • София
  • Мнения: 62 595
Грамотните вече са изключения. Бях изумена, когато разбрах, че в четвърти клас има деца, които още сричат и допускат невероятно количество правописни грешки. И това са деца без обучителни проблеми, а занемарени. Учителката не може да се занимава само с тях, защото материалът си върви.
Да, не може всички да са грамотни, но и не е добре да са толкова неграмотни, колкото се среща и тук във форума. Затова все още съществуват и "прЪвописнитИ кУнсОлтации". И точно неграмотните най-много се обиждат. Колко грамотни, според теб ще са децата на същите тези неграмотни майки?

# 82
  • Bristol
  • Мнения: 9 370
Ами да ще се присмиваме, та дано някой се трогне. И вместо да се свре нацупен в ъгъла, да седне, да се потруди малко и да пропише правилно. Ама .... а дано, ама надали.
Е, намерили сте решение за справяне с неграмотността, супер! Дано да свърши работа! Peace

# 83
  • Мнения: 3 835
Просто някои държат повече на оценките, отколкото на знанията.

Флор, явно е така, но аз пак не разбирам. Как и с какви знания ще кандидатстват после в средно или висше у-ще? Повечето са с български и литература, няма как майка му да му вземе изпита или да препише отнякъде. Или просто драпат за по-висока диплома, пък после мислят за другото. Хукват по частни уроци, хвърлят се луди пари, за да се навакса всичко пропуснато в у-ще. А пък, ако е вярно това, което пишете, излиза, че някои от учителите го правят не само за да имат високи оценки учениците им, но и защото имат интерес те да не са покрити от знания. Какви са тези "учители", които много добре знаят, че съчинението е преписвано и въпреки това го оценяват изобщо?! Какви са тези "съчинения", които не се пишат в клас, под контрол на учителя?! Целта на съчинението е да те накара да мислиш и разсъждаваш, и е проверка за прочетените произведения и разбирането им.

# 84
  • София
  • Мнения: 62 595
По-скоро на част от учителите не им пука. Не можеш насила да дадеш на някого. Защо да пишат ниски оценки или да искат съчинението да е написано от ученика, ако ще рискуват после заплахи и скандали? Ако аз бях в това положение щях да си кютам  и да обръщам внимание на децата, които искат да учат. Останалите щях да ги баламосвам с нещо да не пречат, пък ако искат да учат. Какво, да карам детето Х да пише тема по литература и после да ми скача и да ме псува ли? Я да пасе и толкова.

# 85
  • Costa Rica
  • Мнения: 551
Радостина, не е съвсем така. На малкото останали свестни учители наистина им пука. Но трябва и да си хранят децата. И ако на такъв учител деликааааатно бъде намекнато, че детето на Х трябва да си изкара поправителния, защото..., как мислиш, какво ще избере? Няма опция 'няма пък'. Пускаш чавето да пасе, щото хладилникът тебе чака. Грозно, но факт.

# 86
  • Мнения: 3 835
Искаш да кажеш, че директорът ще уволни или няма да даде заплатата на учител, отказал да пусне детето на X, така ли? Т.е, каква е схемата, родител, директор, принуден учител?

# 87
  • Costa Rica
  • Мнения: 551
Искаш да кажеш, че директорът ще уволни или няма да даде заплатата на учител, отказал да пусне детето на X, така ли? Т.е, каква е схемата, родител, директор, принуден учител?
Мъхъм.
И по-точно - родител с пари, директор на делегиран бюджет, дете-идиотче и гладен даскал - пИрфектната комбинация.

# 88
  • София
  • Мнения: 62 595
Нали това написах - на част от учителите не им пука. Все още има и свестни учители, но те започват да са от изключенията. И точно, защото трябва да си хранят децата отиват да работят на друго място.

Дори не е задължително рдителят да е с пари, а да е по-устат, да не кажа прост. Какъв ще е имиджът на училище, в което деца отиват на поправителен или отпадат?

# 89
  • Мнения: 3 835
Връщането на матурите не решава ли донякъде тези проблеми? Все пак това е единственият сигурен начин да се проверят реалните знания на учениците.

Общи условия

Активация на акаунт