? към младите шофьори(КИ) - 2

  • 118 994
  • 1 121
  •   1
Отговори
# 1 020
  • Мнения: 827
Аз изправям точно така - според навиването на волана, незнам някак си като че ли познавам колко точно ми се завъртат колелата. Laughing

Сменихте ли летните гуми вече? Аз още карам със летни, чак сряда съм записана за сервиз, на риск малко карам, но няма как иначе.
Тук по закон от 1ви Ноември или ако Т падне под 5*, а то вече и сняг ни заваля. Whistling

Сменяйки гумите правите ли реглаж на колите? На мен тази зима ми е първа като шофьор и също много се притеснявам ooooh!
Карам с летните докато не падне сняг , но аз съм си такава всичко в последния момент, и незнам тук има ли такъв закон. Някой ако знае да каже
Аз пък карам само със зимните Simple Smile))

# 1 021
  • сусурлево
  • Мнения: 474
и те вече не са зимни . Уфф и аз преди правех така . Сега си имам и летни и зимни , като се поизносят зимните , ще ги сложа за през лятото . Хич не обичам да давам пари за колата  Laughing
мин.година подготовката на колата за зимата ми струваше 800-900 лв  Sad Сега само едни свещи смених

# 1 022
  • Мнения: 1 319
Аз имам зимни гуми в гаража... Другата седмица съм на смяна. Така мразя да ходя по сервизи Tired

# 1 023
  • Мнения: 827
и те вече не са зимни . Уфф и аз преди правех така . Сега си имам и летни и зимни , като се поизносят зимните , ще ги сложа за през лятото . Хич не обичам да давам пари за колата  Laughing
мин.година подготовката на колата за зимата ми струваше 800-900 лв  Sad Сега само едни свещи смених
Е, грайферът им е достатъчен, но да не си помислите, че нямам летни - имам, в багажника, така и не се наканих да ги сменя... Та това ми спестява подготовката за зимата Simple Smile))

# 1 024
  • София
  • Мнения: 2 272
Аз пък карам само със зимните Simple Smile))
Нали знаеш, че това не е хубаво  Naughty
Износват се по-бързо на топло време - зимните гуми са от по-мек каучук и от топлината се размекват още повече, даже се "изпичат". А зимата не е хубаво да караш с износени, или втвърдени от изпичане гуми...

За реглажа - то не е ли задължите лно като се сменят гумите или съм останала с грешно впечатление?
Реглажа на предницата е за друго - няма нищо общо с гумите. Той е на колелата - измерва им се ъгъла на наклон и се изправя, ако има отклонение. Прави се след смяна на носачи и други елементи от окачването на ходовата част.
Предполагам, че се бъркате с баланса на гумите (едни малки тежести, прикачени по ръба на джантата), който трябва да се проверява от гумаджията, преди да ви сложи съответната гума на колата.

Последна редакция: пт, 16 окт 2009, 09:42 от Lara

# 1 025
  • Мнения: 827
Аз пък карам само със зимните Simple Smile))
Нали знаеш, че това не е хубаво  Naughty
Износват се по-бързо на топло време - зимните гуми са от по-мек каучук и от топлината се размекват още повече, даже се "изпичат". А зимата не е хубаво да караш с износени, или втвърдени от изпичане гуми...
Знам, знам, просто голям мързел ме мързи Tired
Лятно време не карам по жегите - рано сутрин или късно вечер, повече второто, че много ми се уморяват очите от светлината.

# 1 026
  • Мнения: 1 319
Предполагам, че се бъркате с баланса на гумите (едни малки тежести, прикачени по ръба на джантата), който трябва да се проверява от гумаджията, преди да ви сложи съответната гума на колата.
И аз за баланса мисля, че става въпрос. На мен веднъж бяха забравили да ми го оправят след смяна на гуми и до Варна се побърках - волана се тресеше, гледах да карам по-бавно... Абе ужас някакъв.

# 1 027
  • София
  • Мнения: 1 877
здравейте дами ,
ендо въпросче, може и да е глупаво, затов амоял за извинение предварително:
чух  че можело да се сменят предните гуми при предно предаване, ако задните са годни / но летни/, това верно ли е? и допустимо ли е за зимни условия?

# 1 028
  • Мнения: 4 916
здравейте дами ,
ендо въпросче, може и да е глупаво, затов амоял за извинение предварително:
чух  че можело да се сменят предните гуми при предно предаване, ако задните са годни / но летни/, това верно ли е? и допустимо ли е за зимни условия?

Виж сега, има хора, които зимата карат с летните гуми. Но по принцип трябва да се сменят и четирите  Peace

# 1 029
  • София
  • Мнения: 1 552

Предполагам, че се бъркате с баланса на гумите (едни малки тежести, прикачени по ръба на джантата), който трябва да се проверява от гумаджията, преди да ви сложи съответната гума на колата.

Да, изглежда точно така се бъркам.  Blush Peace

здравейте дами ,
ендо въпросче, може и да е глупаво, затов амоял за извинение предварително:
чух  че можело да се сменят предните гуми при предно предаване, ако задните са годни / но летни/, това верно ли е? и допустимо ли е за зимни условия?

На мен ми препоръчаха следното - на задните колела съм с всесезонни доста скъпи гуми (имам предвид възможно най-качествените, че иначе както казва мъжът ми - тези всесезонни са нито рак, нито риба). Предните ги сменям със зимни/летни според сезона.  Peace Колата ми е с предно предаване.  Peace

# 1 030
  • сусурлево
  • Мнения: 474
здравейте дами ,
ендо въпросче, може и да е глупаво, затов амоял за извинение предварително:
чух  че можело да се сменят предните гуми при предно предаване, ако задните са годни / но летни/, това верно ли е? и допустимо ли е за зимни условия?
Да става , но темата е за млади шофьори и ако си такава по - добре си вземи 4 . То баща ми ми разправя ,че навремето не е имало летни / зимни гуми , а просто гуми  Joy , но тогава книжки не са се купували , курсовете са били доста по -сериозни - полигони, нощно каране, у-во на двигателя и т.н

# 1 031
  • София
  • Мнения: 1 457
Да става и точно този вариант обсъждахме вчера с познати.
Аз не бих рискувала само със смяна на две от гумите, без начение дали съм млад
или по -опитен шофьор. Чисто технически няма проблем, но все пак говорим за зимни условия.
Аз си имам четири зимни и четири летни на джанти и кат одойде време си ги сменям четири по четири. Така и износването им се удължава във времето и не се налага  през сезон да купувам нови.

# 1 032
  • Мнения: 28 706
Гуми се сменят  4-те заедно .Не знам дали знаете,но дори гумата да изглежда читава,качествата на самия материал се развалят с времето и /не дай Боже/,някой път гумата може да изиграе лоша шега в неподходящ момент.Каучукът остарява от климатичните условия,не е нужно само да е изтъркан и амортизиран грайфера.

Ето полезна статияпо въпроса:
http://www.saferdriving.eu/www/index.php?option=com_content& … 83&Itemid=116

# 1 033
  • София
  • Мнения: 2 272
...волана се тресеше, гледах да карам по-бавно... Абе ужас някакъв.
Между другото, когато волана тресе от крива гума, или небалансирана джанта, тресе само в определен интервал на скоростта (например между 120 и 130 км/ч). Тоест, ако ти тресе на 100 км/ч не само с по-бавно, но и с по-бързо каране можеш да го избегнеш - например със 110 км/ч вече не тресе. Естествено, говорим за магистрали  Wink

# 1 034
  • Мнения: 28 706
...волана се тресеше, гледах да карам по-бавно... Абе ужас някакъв.
Между другото, когато волана тресе от крива гума, или небалансирана джанта, тресе само в определен интервал на скоростта (например между 120 и 130 км/ч). Тоест, ако ти тресе на 100 км/ч не само с по-бавно, но и с по-бързо каране можеш да го избегнеш - например със 110 км/ч вече не тресе. Естествено, говорим за магистрали  Wink
Peace И при криви дискове тресе,както и при мръсни джанти.Наслагва се мръсотия по тях и се губи баланса.

Общи условия

Активация на акаунт