Има ли смисъл от Комисия за защита на потребителите?

  • 10 495
  • 32
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 932
Подай жалба, те недобросъвестните и некачествените търговци иначе на това разчитат, клиентът,който е потърпевш да се откаже заради дългата процедура и губене на време. Но само ако си търсим правата нещата в БГ ще се променят към добро според мен, друг начин няма.

# 16
  • Варна
  • Мнения: 535
Има смисъл...аз поне съм доволна от работата на комисията във Варна. Имах една разправия с некачествена стока за която ми казаха че нямам гаранция...но не, оказа се че има и то дори 2 години. Собственичката на магазина не остана много очарована, но след 2 месеца мотане насам натам ми върна парите.

# 17
  • Мнения: 11 004
Има смисъл. Миналата година заради дефектен фотоапарат в гаранция и 4-месечно прехвърляне на топката между търговеца и вносителя, подадох молба до КЗП. 1 седмица по-късно имах нов, по-хубав и по-скъп фотоапарат от същата марка, при това напълно безплатно, като обезщетение за забавянето и нарушените ми права на потребител. Simple Smile
Успех и не се отказвай! Peace

# 18
  • Мнения: 282
Да, има смисъл, досега 3-4 пъти ми се е налагало да си търся правата, още при първия случай се консултирах с комисията и проблема беше решен без да се стига до подаване на жалба - знаеш ли си правата, търговеца рядко продължава да те цака.
Връщала съм калпава прахосмукачка, обувки нацепени от едноседмично носене, храна в срок на годност, но толова изсъхнала, че не може да се дъвче.
Във всички тези случаи само факта, че поисквах книгата за рекламации, беше достатъчен да удовлетворят исканията ми.
Изобщо нямам вече намерие да се свивам като бито коте пред търговеца, продал ми калпава стока.
Търговеца подлежи на сериозна санкия дори само заради това, че няма или е отказал да те впише в книгата за рекламации, от там нататък другите нередности му носят допълнителен бонус от санкции.

# 19
  • София, България
  • Мнения: 5 597
При мен първия път имаше смисъл, ама явно търговците бяха дребни риби... Вторият път вече направо ме пуснаха да паса  Confused
Магазин без цени, отказ за издаване на фактура - обяснението от КЗП - имало цени, и в този ден били издавали фактури  Laughing
Върнах се - няма си цени и това е.
Ама то господина си ме предупреди де - че му дреме и проблема си е мой на кой ще се жалвам.

# 20
  • Мнения: 4 585
Кажи магазина де. Аз ако бях на теб, щях да го изплющя.

# 21
  • София
  • Мнения: 1 345
Благодаря на всички за отговорите.Ще подавам жалба  подготвих я само да видя до къде ще стигнат с наглостта си. Магазинът  е на Стамболийски 40 мисля Габол се казва.Вътре продават и облекло, но повечето обувки дамски и мъжки. Забравих и на Ботев имат,мисля и на Алабин,но за там не съм убедена

# 22
  • Мнения: 349
Аз съм подавала жалба бяха много бързи и ефективни Peace
Аз също останах приятно изненадана,реагираха светкавично два пъти Peace

# 23
  • Мнения: 857
Определено има смисъл! Аз съм много доволна от КЗП в Благоевград.

# 24
  • Мнения: 18 542
Аз има проблем с едни чехли с дървена подметка на които им се изтърка гумата на токчето за 1 ден и когато се прибрах вкъщи установих, че освен липсата на гумичката (капачка е силно казано) се е изяло и част от дървото на подметката. Писах жалба и малко след това получих отговор от тъпата комисия, че продавача отказва да покрие гаранцията щото намкво си капачките не се покривали от гаранцията.
А бе чиста загуба на време си беше. На всичкото отгоре така и не отидох да си прибера боклучавите чехли. Харизах им ги да си ги носят  Mr. Green

Чехлите бяха Тенденц - никога повече няма да стъпя в техен магазин

# 25
  • София
  • Мнения: 1 345
Аз да пиша какво се случи. Днес отидох да върна ботушите. Собственикът не искаше да ми ги вземе за рекламация! Водихме разговор от сорта - Икам да се приемат за рекламация, той - не няма да ги приема втори път за рекамация и така десетина пъти.Казах му за разговорът ми с Комисията, а той продължи да се държи нагло. Доста нагло се опита да ме изманипулира, защото видя че отстъпване няма. Каза хубаво парите няма да ти върна, но съм склонен да ти заменя ботушите с доплащане с някой от еййй тез(посочвайки). Понеже мен и това ме устройва се обръщам да видя и  Shocked казах му, съжалявам но не мога да додам 130 лв сега искам връщане. Заяви ми се, че други по-евтини ботуши няма да ми даде вече на мен. Казах добре запишете ме в регистъра и имате един месец да обмислите какво ще ги правите, а аз мога да подам жалба в Комисията. Явно не вярваше,че ще стигна до край и пак отказа, но като тръгнах да набирам с думите,че ще пусна разговорът на високоговорител за да си чуе задълженията веднага извади регистъра и ги вписа. Почна да ми казва как съм искала еко кожа да ми изкара много ( за протокола изкараха 15 дни, като ходя с кола на работа и се връщам с кола). Обадих се пак в Комисията и в понеделник по техен съвет отивам да подам жалба,тъй като ми е казал веднага,че изискването няма да ми се изпълни. Пожелайте ми успех


И да се поправя името на магазина съм го сгрешила в горният постинг - казва се ГАБРИ

# 26
  • Мнения: 119
Могат с голям успех да си кръстят магазина гаВри. Отива им.  Стискам ти палци и дано се разреши проблема в кратки срокове. За съжаление скъсаните нерви няма кой да ти ги плати, но пък си струва да му видиш физиономията, като ти връща парите.

# 27
  • Мнения: 1 312
Имала съм един единствен сблъсък с КЗП и до ден днешен недоумявам за какво служи това звено.
Миналата година си оставих колата да я измият в една Автомивка.
Имаше пръски цимент по нея/в близост до работното ми място има строеж и доста често се налагаше да спирам сравнително близо до него/.
Казаха,че ще се изчисти.
Като отидох да я взема ми се дорева-беше надрана жестоко-предно стъкло,вратите от ляво,таван и преден капак.
Стъклото беше най фрапиращото.
Разправии,скандали...
Накарах ги да ми дадат касов бон и фактура за извършената услуга,ръчно написана и подписана от управителя,служителка и мен бележка,че имам претенции за направената щета.
След много караници и ръкомахания стана на моето.
С въпросните документи под ръка реших,че мога да си търся правата.
От КЗП ме парираха с изявлението,че трябва сама да постигна някаква договореност с търговеца за отстраняване на въпросната щета и ако тогава той не предприеме нещо да се обърна към тях.
Както и да впиша оплакването си в книгата им.
Ама такава управителя на обекта твърдеше,че нямат/нищо,че са длъжни-нямали и това е/.
Отделно на цялото това безумие госпожата,която ми обясняваше процедурата подчерта,че трябвало жалбата ми да бъде подписана от 2ма свидетели за да мога да предявявам претенции,че се е случило точно на това място надирането.
Ама в случая свидетелите са служителите на автомивката.
Как аджеба ще отхапят ръката,която ги храни и ще кажат,че те са направили белата не ми стана ясно.
Бях побесняла тогава.
Ама за жалост с беснеенето си останах.

# 28
  • Мнения: 371
От всичко има смисъл. Ето и моите съвети, дано са полезни.
При предявяване на рекламацията потребителят задалжително прилага касова бележка или фактура и документи, удостоверяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното. Задължително трябва да бъде вписана в регистъра за рекламациите. Само, че внимавайте когато се подписвате в този регистър, Четете внимателнп, да не ви напишат отстрани в регистърът, че рекламацията ви е неоснователна и вие в бурзината да се подпишете. И този номер го има. Ако ви кажат, че нямат такъв регистър не им вярвайте. Глобата за търговци, който нямат такъв регистър е от 500 -3000лв. Регистърът е задължителен за всеки търговски обект.  От момента, в който са ви вписали в регистъра тече 1 месечен срок, в рамките на  който търговецът трябва да се произнесе по удовлетворяването на рекламацията. Ако не го направи в този срок подавате жалба в КЗП . Представител на комисията отива на място за да вземе становището и на търговеца, проверява дали има административно нарушение . След проверката се връща отговор на потребителят. Над 80% от рекламациите са успешни в полза на потребителите. И при онлайн пазаруването също може да направите рекламация стига на сайта от който е пазарувано да има координати на търговеца. А и нещо което не всеки знае: По закон търговецът е длъжен да уведоми потребителят, че в рамките на 7 работни дни той има право да върне стоката, без да даде никакви обяснения за това.Начините според ЗЗП  за удовлетворяване на рекламацията са 4:
- ремонт
- замяна
- отбив от цената
- връщане на заплатената сума

# 29
  • Мнения: 1 006
По закон търговецът е длъжен да уведоми потребителят, че в рамките на 7 работни дни той има право да върне стоката, без да даде никакви обяснения за това.
Това е супер! Mr. GreenВсяка седмица ще си купувам нови дрешки,ще си ги нося няколко дена и после ще си ги връщам в магазина без обяснение. Joy Joy JoyОт къде ги измисляте тези работи бе хора?

Общи условия

Активация на акаунт