Отново за проговарянето?

  • 23 627
  • 222
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 1 918
МерСедес ,колко ти е голямо детето, за което и ти се притесняваш за проговарянето?

# 76
  • Мнения: 3 219
На 2г и 6 месеца.
Не че не говори, но си говори бебешки, на повечето думи казва само части от сричките, не може да изговори звука В, иначе прави изречения от 3-4 думи, всичко разбира, също има отлична памет, направо ме ме е смайвал.

# 77
  • Мнения: 1 918
ами аз си мисля, че както с прохождането, така и с проговарянето на някои деца им е необходимо повече време.А твоито момченце изговаря ли правилно думите, като-мама,тате,баба и т.н.

# 78
  • Мнения: 3 219
Да, тези основните си ги казва правилно, също и имената на близките, само баща си е прекръстил на Зооко вместо Роско Grinning

# 79
  • Мнения: 1 918
е значи може би нещата при вас, както и при нас ще се оправят с времето,поне така се надявам Wink

# 80
  • Мнения: 3 219
Ми аз мисля да поизчакам до напролет, през юни ще стане на 3, пък тогава ще му мисля Thinking

# 81
  • Мнения: 1 918
Ние януари ще направим 2 годинки и аз също мисля да поизчакам и се надявам всичко да се развие успешно,както при нас, така и при вас и при всички деца Hug

# 82
  • София
  • Мнения: 1 183
em4eto , нали не мислиш, че тези деца, които имат проблем с проговарянето е поради причина, че майките  не им обръщат внимание в тази област , както и това, че ако едно дете проходи по рано или по късно, е поради факта, че майката го е занимавала.  Laughing

Не,разбира се,просто изказах моя скромен опит и впечатления Hug Нямам други деца,за да мога да сравня нещата.Ако при второто се получи забавяне в тази област,а съм се занимавала с него по същия начин,тогава ще потърся причината другаде.
На нас ни казаха,че малкият ще се забави с проговарянето и може да очакваме проблеми,защото беше недоносен с 45 дни,имаше юздичка под езичето,има проблем и със долните две зъбчета-изкараха и паднаха,после пак се появиха и пак паднаха и сега липсват напълно.Та очаквах нещата с говора да се забавят и същевременно точно поради това насочих отрано усилията си в тази посока,премахнахме юздичката и започнахме занимания.За щастие опровергахме очакванията на докторите за късно проговаряне.Не мога да съм сигурна кое е помогнало,може и наследствеността да играе роля(аз съм проговорила много рано)  Thinking

# 83
  • Мнения: 3 219
em4eto , нали не мислиш, че тези деца, които имат проблем с проговарянето е поради причина, че майките  не им обръщат внимание в тази област , както и това, че ако едно дете проходи по рано или по късно, е поради факта, че майката го е занимавала.  Laughing

Не,разбира се,просто изказах моя скромен опит и впечатления Hug Нямам други деца,за да мога да сравня нещата.Ако при второто се получи забавяне в тази област,а съм се занимавала с него по същия начин,тогава ще потърся причината другаде.На нас ни казаха,че малкият ще се забави с проговарянето и може да очакваме проблеми,защото беше недоносен с 45 дни,имаше юздичка под езичето,има проблем и със долните две зъбчета-изкараха и паднаха,после пак се появиха и пак паднаха и сега липсват напълно.Та очаквах нещата с говора да се забавят и същевременно точно поради това насочих отрано усилията си в тази посока,премахнахме юздичката и започнахме занимания.За щастие опровергахме очакванията на докторите за късно проговаряне.Не мога да съм сигурна кое е помогнало,може и наследствеността да играе роля(аз съм проговорила много рано)  Thinking


Днес съм говорила с личната точно по този въпрос и знаеш ли какво ми каза-НЕ СИ СРАВНЯВАЙ ДЕЦАТА, няма как да са еднакви, засега проблем не виждам, детето ти е здраво и се развива напълно нормално, ако имаше нещо, щях да ти кажа. Това и бяха думите, каза,че след третата годинка вече може да е проблем и ще ме насочи ако се налага към логопед. Големия ми син рано проговори, но за сметка на това беше доста муден във всяко едно отношение, освен в бърборенето hahaha, не е имал изоставане във физическото си развитие, просто не беше активно и подвижно дете, влечаха го тихите игри. Но ела да видиш малкия какъв е-не се заседява за миг на място, пропълзя рано и е много буен ooooh!

# 84
  • Мнения: 1 817
Има деца, които на тази възраст /2г 6м/ рецитират стихотворения, има и такива ,на  които речникът се състои от няколко кратки думи. Мисля, че и двата варианта ги водят за съвсем в нормата.  Laughing Важното е , че казва думи. 100-тина думи никак не са малко.
Успокой се. Всъщност и аз съм от тези майки, които все се притесняват и те разбирам.
Когато последния път водихме малкия /1г.2м/на консултация , педката извади един ферман, прочете и после обобщи: Трябва вече да казва 10 -тина думички. Той казва ли? Подразни ме това ТРЯБВА, макар, че бебо от рано си бърбори, ама това ТРЯБВА...

# 85
  • Мнения: 2 124
Би трябвало, когато майката е притеснена първо да се обърне към специлист за съвет - на първо време към педиатъра и после да занимава детето  в тази посока. Защото колкото и майки да питаш за едни е нормално дете на почти 3 г. почти да не говори, за други не, не само защото децата са различни, а защото всеки сравнява дори и неволно със своето - за мен напр. не е нормално на 2,6 детето да казва 100 думи, защото моето дете казваше толкова на 1,3г., моето дете научи азбуката на 1,8 г, цифрите на 2г. и т.н. - с това не искам да изтъквам нещо, но просто като родител свикваш с това и едва ли не очакваш уменията на другите деца на тази възраст да са приблизително такива. За мен вече е даденост да мога да водя разговор с детето (тя е на 2,3г.), да споделя за деня си..., а не да чувам само ъ-ъ-ъ, което далеч не означава, че това  е нормата. Освен това имайте предвид, че и възрастните се различават по богатство на речника и че повече думи се научават като сблъскваш детето с различни ситуации и преживявания - ако всеки ден играе в една и съща градинка, ако денят протича еднообразно, ако си играе само в ъгъла, за да може мама да сготви на спокойствие, а бащата да си гледа ТВ - как да се научи да говори - трябва да се провокира любопитство - детето да иска да узнае какво е това и това...

Не можеш да накараш дете да проходи, ако не е готово за това, но можеш да забавиш естествения процес, ако по цял ден го държиш  в кошарата и не му предоставяш свобода на движение, по същия начин не зависи от родителя колко бързо ще проговри детето, но ако не го стимулираш, можеш да го забавиш.

# 86
  • Мнения: 878
Освен това имайте предвид, че и възрастните се различават по богатство на речника и че повече думи се научават като сблъскваш детето с различни ситуации и преживявания - ако всеки ден играе в една и съща градинка, ако денят протича еднообразно, ако си играе само в ъгъла, за да може мама да сготви на спокойствие, а бащата да си гледа ТВ - как да се научи да говори - трябва да се провокира любопитство - детето да иска да узнае какво е това и това...Не можеш да накараш дете да проходи, ако не е готово за това, но можеш да забавиш естествения процес, ако по цял ден го държиш  в кошарата и не му предоставяш свобода на движение, по същия начин не зависи от родителя колко бързо ще проговри детето, но ако не го стимулираш, можеш да го забавиш.
Извинявай,ама много тъпо изказване ShockedАз ли4но се занимавам много с моето дете,ходи и на ясла откакто е станал на 15м,насър4авам го всеки път като 4уя нова думи4ка,и въпреки това проговори след 2,6м,и 4естно казано ти пожелавам някой ден дай боже да имаш живо и здраво второ дете,което да е разли4но от първото и пак ще си приказваме PeaceИ моят син проходи на 8м,но за мен е напълно нормално едно дете да проходи на 14м примерно,така 4е от тази гледна то4ка не съм съгласна с изказването ти ooooh!

# 87
  • Мнения: 1 918
zoui ,напълно съм съгласна с твойто мнение  Thinking

# 88
  • София
  • Мнения: 5 078
Освен това имайте предвид, че и възрастните се различават по богатство на речника...

Това в контекста на темата звучи неуместно.

повече думи се научават като сблъскваш детето с различни ситуации и преживявания - ако всеки ден играе в една и съща градинка, ако денят протича еднообразно, ако си играе само в ъгъла, за да може мама да сготви на спокойствие, а бащата да си гледа ТВ - как да се научи да говори - трябва да се провокира любопитство - детето да иска да узнае какво е това и това...

Там е тънката разлика - има деца, които се затрудняват чрез игра, имитация и любопитство  да научат това, което се предполага, че ще научат от заобикалящата ги среда по естествен път, независимо колко богата на ситуации и преживявания е тази среда.
Да не говорим, че има деца, които са по-консервативни и не се чувстват добре, ако ги поставш в условия, за които те не са готви, само за да ги стимулираш.

# 89
  • София
  • Мнения: 6 375
ако всеки ден играе в една и съща градинка, ако денят протича еднообразно, ако си играе само в ъгъла, за да може мама да сготви на спокойствие, а бащата да си гледа ТВ - как да се научи да говори - трябва да се провокира любопитство - детето да иска да узнае какво е това и това...

по тая логика, нашите прадядовци и прабаби трябва да са имали речник от по 50-тина думи или изобщо само да са мучали, защото тате е копал по цял ден на нивата или е пасъл говедата, мама е имала да мие, чисти, готви и пере за огромна челяд, а децата са били оставяни изцяло на самотек....

любопитство у малките деца не е нужно да провокираш - те са любопитни по природа. любопитството трябва да удовлетворяваш, това е точната дума.

Общи условия

Активация на акаунт