Отново за проговарянето?

  • 23 529
  • 222
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 868
Ето един уебсайт, който намерих когато търсех информация за собственото ми дете (въпреки че моят случай е двуезичен). Сайта е на английски, за съжаление, но информацията е приложима за български език също. Педиатрите тука много се интересуват от развитието на езика. Рутинно питат, например, детето гука, дали има около 30-50 думи на 18 мес. и т.н.

Таблицата в тоя уебсайт е само ориентировъчна и не е задължително всички деца да я следват (някои са по-напред, други по-назад).

http://www.childdevelopmentinfo.com/development/language_development.shtml


П.П. Погледнах някои от горните уебсайтове (превод от руски, мисля) и някои неща ме учудиха. Например, един от съветите е "играйте с детето ако ви моли."  Напротив, при всички случаи играйте с детето, дори и да е твърде малко да ви моли. Децата научават език и всичко друго най-вече при интеракция с по-голям. Телевизията не само че не помага при малки деца (под 2 год.) за говорно и когнитивно развитие, но и пречи. Преди около година тукашната академия на педиатрите официално излезе с резултати подчертавайки вредата от телевизията за малки деца.

Последна редакция: пн, 08 дек 2008, 19:09 от Pixie

# 61
  • София
  • Мнения: 175
Относно игрите с малките деца, аз също съм чела, че не бива родителят да играе активно с детето си повече от 1 - 2 часа на ден. Причината е, че ако на детето му се отделя повече време то започва да става пасивно - да бъде забавлявано, да играят родителите с него, вместо да е активно - само да търси начини да се забавлява. Това обаче е така само по книгите. От личен опит мога да кажа, че ако не играя със сина ми, той или ще се загледа в телевизора, или ще застане до мен и ще ме изчака да си свърша работата и да играем заедно.

# 62
  • Мнения: 868
Относно игрите с малките деца, аз също съм чела, че не бива родителят да играе активно с детето си повече от 1 - 2 часа на ден.

Съвсем не казвам това. И за първи път чувам за такова ограничение.

# 63
  • Мнения: 118
Моят син е на 3 год. и 3 месеца. До тригодишна възраст не говореше много добре, но сравнявайки го с деца на същата възраст не откривах разлика. След като тръгна на детска градина / с усилено изучаване на немски език по няколко часа на ден/ напредък има почти всеки ден. Учи нови думи и на български, и на немски език. Има и някои проблеми- изпуска звука "к"  в някои думи или го замества с друг звук. Не смятам, че до навършването до 4 годишна възраст може да се говори за проблем. След навършване на четири години обаче при наличие на говорни дефекти трябва консултация със специалист задължително- зная го от мои роднини, които в момента посещават логопед

# 64
  • София
  • Мнения: 5 047
Макар че децата имат индивидуални темпове на развитие, все пак има някакви опорни точки за развитието на децата в норма.
При наличие на отклонение от тези норми, по-добре е специалист да каже, че няма нищо обезпокоително, отколкото тази преценка да се остави на познати и близки без необходимата квалификация.

# 65
  • Мнения: 3 161
Запис.

# 66
  • Мнения: 1 914
Здравейте на всички мами в тази тема HugАз също се притеснявам, че моето момченце, което е на близо 1г.и11месеца все още не говори.Казва само думи,като-мама,тате,баба,деде,кака ит.н.От другите думи казва само думата вода,иначе си е измислил негови си названия за нещата, но в изречения нищо неможе да свърже.Дали да потърся помощ от специалист или да изчакам да порасте още малко newsm78

# 67
  • Мнения: 2 448

Изчакай до 2 и половина и ако до тогава няма промяна се консултирай със специалист.

# 68
  • Мнения: 2 478
И моят син не говори.Казва само мама,тати,баба,чао,айде.Ама не се притеснявам от това.Разбира всичко ,развива се нормално и рано или късно ще започне да приказва.Поне за момента не бих потърсила помощ от логопед.

# 69
  • Мнения: 1 914
А отностно разбирането за нещата, моят малчо също знае всичко, а пък за запомняне помни случки от преди няколко месеца, даже ме учудва Outta Joint

# 70
  • Мнения: 2 448
Логопед преди 3 години, дори 3 и половина е безпредметно да се посещава, няма какво да помогне.
Както писах ако до 2 и половина няма промяна , по добре посетете детски невролог и психолог.

А относно разбирането за нещата, моят малчо също знае всичко, а пък за запомняне помни случки от преди няколко месеца, даже ме учудва Outta Joint
Как разбираш какво е запомнил, като не може да ги разкаже, това ми е наистина любопитно.
Защото аз никога не съм била сигурна какво точно знае детето ми преди да започне да говори. В последствие разбрах какво е помнил, но чак като можеше да се комуникира нормално с него и говореше за неща, станали отдавна.

# 71
  • Мнения: 1 914
ами например при прабаба му не беше ходил 2-3 месеца и наскоро като отидохме, беше запомнил че там е карал колело и в коя стая е колелото, хващани за ръка и ни води за да му дадем бръм

# 72
  • София
  • Мнения: 1 178
Ние пък сме другата крайност,малкият много говори,знае да брои до пет,кой е президентът на САЩ,познава и назовава доста от животните,свързва думите(и то правилно членувани) в изречения-"мама мете букутите в опатата",назовава и различава влак,рейс,трамвай,кола,трактор,мотор и т.н.Моите притеснения са свързани с по-забавеното му физическо развитие-не пълзеше(и сега не може),проходи късно,обръща се,но не активно,не може сам да се изправи от седнало положение  Rolling Eyes Естествено водили сме го на д-ри,ортопеди,всичко е наред,просто развитието му в това отношение е по-забавено.Но какво ми направи впечатление на мен-майка ми го научи за пръв път да се обръща,да ходи,да става сам(което сега не го прави  Thinking) и то за кратко време при някои от гостуванията ни,а аз не успях.За сметка на това пък ние двамата с него по цял ден разглеждаме книжки,обяснявам кое какво е безброй пъти,пускам му дадена песен и пея също безброй пъти,докато започне да повтаря фрази от нея и се научи кое след кое следва,като върша нещо винаги обяснявам това какво е,например показвам лампата и казвам "лампа","лампата","една лампа"и научава правилно рода,числото и членуването и т.н.
Телевизия не гледаме,по-точно той не проявява интерес.
Моето мнение е,че трябва колкото се може повече време да се отделя на такъв вид занимания,а това,че не трябвало да е повече от 2 часа на ден ме изуми #Crazy Не знам дали и доколко съм права,но пак казвам,това е моето мнение и това ми е направило впечатление  Peace

# 73
  • Мнения: 2 448
em4eto , нали не мислиш, че тези деца, които имат проблем с проговарянето е поради причина, че майките  не им обръщат внимание в тази област , както и това, че ако едно дете проходи по рано или по късно, е поради факта, че майката го е занимавала.  Laughing

# 74
  • Мнения: 3 219
Мда, и двете ми деца си ги гледам еднакво, и то все аз, няма гледачки и т.н.... ама ей на-малкия не му спори приказката така, както баткотото говореше на тази възраст. Лошото е,че живеем в малък град и не знам къде да търся логопед, по точно напролет ако е все така.

Общи условия

Активация на акаунт