Помощ! Не искаме да учим!

  • 2 427
  • 23
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 958
Това е чудесно. Значи му трябва малко помощ и време.

Системата ни е така устроена, че бърза прекалено много с обучението. Предучилищната си е направо това, което правихме ние в първи клас. Все едно започват училище от 6 годишни.......А много деца не са готови. Това, че изглеждат големи, че са много информирани съвсем не означава психическа зрялост за училище.....При някои деца това се случва дори към 8 години....

Да не говорим за ригидните методи на обучение, насърчаването да се наизустява, липсата на диалог в училище, учителят пее, учениците повтарят, занималните - в които изобщо не знаят какво да правят с енергията на децата и още други подобни неопитности и неумения...., които спомагат да се етикират лесно децата на трудни, несправящи се и какво ли още не......

# 16
  • Мнения: 620
И на дъщеря ми й беше мноооооого трудно в първи клас, сега е трети. Вече е добре, осъзнала е какво е училището, но първи клас беше истински кошмар - не иска да учи, не иска да чете, не иска да пише ченгелчета, не иска да слуша в час, ужас беше. Само се тръшкаше по цели вечер вкъщи, че не й се правят домашни, а училището го възприемаше само като място за общуване и лудуване с други деца.
Чак във втори клас постепенно почна да осъзнава нещата и към края вече се нормализираха нещата.
Нужни са ужасно много търпение, непрекъснато търсене на специалния подход към детето, начини да го заинтересуваш.
Пожелавам ти мноооого търпение и сили тази година! Успех!

# 17
  • София
  • Мнения: 2 020
Mila, ходихме на психолого-логопед миналата година - за няколко месеца. Нищо му няма на диването - само мързел и инат! А сравнения с брат му абсолютно избягвам да правя, знам колко зле би се отразило!

kotkovo, ще те посъветвам пак да посетите логопед.  Hug
Във възрастта, на която си го водила на логопед, той не е бил ограмотен. Сега, когато е започнало ограмотяването, нещата са съвсем различни. Не бързай да го обвиняваш в мързел и нежелание, има деца, които по-трудно се справят с четенето и писането, вторично това води до "нежеланието", за което ти говориш. С тези деца работи логопедът.   bouquet

# 18
  • Мнения: 7 263
Според мен детето изживява криза.
Протестира срещу нещо.
Изпитва разочарование от нечия постъпка /и/.
Не е в ученето коренът, мисля.

Твърдо!
Проблема ви не е в ученето.
Намери наистина начин да разбереш коя е причината.
Малкият ми син имаше подобно поведение в предучилищната, оказа се че е имало сериозни проблеми.
В момента работим с психолог, новата му госпожа е прекрасна. Проблемите ни избиват от време на време, но слава богу все по-рядко /обикновено, когато го пресирам за нещо - да направи нещо повече или за по-кратко време/.

# 19
  • Мнения: 651
Според мен детето изживява криза. 
Не е в ученето коренът, мисля.

Твърдо!
Проблема ви не е в ученето.
Абсолютно. Naughty
Това с рязането на косата ми звучи като зов за помощ по-скоро.
И един съвет да дам - РИСУВАЙТЕ!
Още от невръстна възраст трябва да се насърчават децата да рисуват.
Възмущавам се как повечето родители не могат да разберат колко е важно въобще за развитието на човечето. Никой не е казал, че ще излезе художник. Най-малкото - ще му укрепне китката и няма да се изморява толкова при домашните по писане.

П.П. Убягна ми - разговора (не монолога) за смисъла от ходенето на училище пропуснали ли сте го или....

# 20
  • Мнения: 359
Мила, миличка, ама ние само това правим - РИСУВАМЕ!!!! В час, в междучасие, в къщи...Ох! А разговора си го водиме, ама то дето викаш е повече монолог - той слуша, гледа умно и на другия ден подстригва съученичките!
Ето сега, неделя, ние седим и пишем диктовка. И: "Ох, лошо ми е, боли ме главата, спи ми се" и пр. Щом написа, разбира се, всичко му мина и хукна да играе. Та така...
Благодаря отново за съпричастието, момичета! Heart Eyes

# 21
  • Мнения: 561
kotkovo, моят син е също 1-ви клас. Никога не бях имала сериозни проблеми с него, в смисъл не е типичното палаво момче, напротив разсъдлив, с богат речник, не спира да теоретизира, учителките в детската го смятаха за дете с 2 години надраснало възрастта си, що се отнася до емоционалната интелигентност, никога не е обичал да рисува. Сега, тръгва на училище и изведнъж не желае да пише, не можел, реве, моли ми се, яде, пие, почива, всичко прави, само и само да не напише 2 букви. Аз имам и бебе, та стана невъзможно вкъщи. Записах го в държавната занималня. 2 седмици ходи, по-зле стана, изведнъж прорисува, с някаква нестихваща страст навсякъде, по тетрадки, корици, ужас, но домашни никакви, ама никакви. Писали сме до 11 вечерта и 1 ден ми се наложи в 6 сутринта да го дигам да си продължи. Просто не вярвах на очите си.
Отписах го от държавната занималня и го записах в частна препоръчана, търсех да напипам правилния път. И стана, това при нас проработи. Всичко написано, госпожата доволна, сам си приготвя вече раницата за следващия ден.

# 22
  • Мнения: 2 439
Просто синът ти ще се адаптира по-бавно и по свой си начин. Все едно описваш моя син - мързи го, та го боли, не му се чете, а по математика и другите предмети - отличник. Това беше в първи клас. Вече е в седми - няма проблеми.

# 23
  • Варна
  • Мнения: 2 097
Преди да правиш каквото и да е се увери, че няма затруднения като дислексия, хиперактивност...

Ако е така, тогава разбери какво го тревожи, има ли сравнения с други деца или с батко му, какво го вълнува, подготвен ли е за училище - има доста момчета, които не са зрели за училище на 7 години....Може би има нужда от повече време.

Но задължително се увери за споменатите проблеми....
kotkovo , как се справяте? Отдавна не си писала...
Аз бих послушала този съвет. Задължително отново консултация с логопед. Разбирам напълно колко ви е трудно, нашия първокласник е абсолютно същия. След консултация с невролог преди година се оказа, че е хиперактивен. Според личния лекар нищо му няма...Сега има затруднения с диктовките и четенето, с математиката няма проблем. Нищо не му е интересно в училище освен играта с децата, не обича да рисува. Мисля да се обърнем отново към логопед.

Общи условия

Активация на акаунт