Климатици - обсъждане на всякакви въпроси - тема 6

  • 120 785
  • 767
  •   1
Отговори
# 90
  • Бургас
  • Мнения: 95
Здравейте отново,
почти ме навиха за Fujitsu 12LD Plasma. Ще ми легне на 1820лв с монтажа. Това е цена с отстъпка, с 3г гаранция, без да ги викам на задължителна профилактика всяка година.
Как мислите, заслужава ли си?

# 91
  • Мнения: 1 925
moni74, цената е супер, само да не ви "ушият" с някой калпав евтин монтаж  Thinking Иначе модела си е екстра  Peace

# 92
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 143
без да ги викам на задължителна профилактика всяка година.

няма такова нещо. И няма как да има. Профилактиката е задължително условие, за да важи гаранцията.
Но ти си знаеш.

# 93
  • Бургас
  • Мнения: 95
За определени модели може. Предполагам по-добрите модели. Но това си е практика на фирмата.

# 94
  • Мнения: 1 925
moni74 , Шани е абсолютно права. Това е условие на всички фирми, поне до сега такова "чудо" не съм чувала да има. Няма определени модели, на всички видове климатична тахника е така. Ниската продажбена цена означава, че някой няма да изпълни ангажиментите към гаранцията , не само без профилактика. Моли се да не стане нещо, защото тогава съм 99% сигурна, че ще пееш друга песен. Не се заяждам, просто искам, както аз , така и Шани, да те предупредим за последиците от " авантата " специално за тази техника. Няма безплатен монтаж - има " калпав монтаж " и " отбиване на номера " , което само ще съсипе хубавата машина.  Peace
Та на въпроса ти дали си заслужава за цената - "НЕ".

# 95
  • Бургас
  • Мнения: 95
Не знам. Не вярвам да ме прецака. Защото досега ми е монтирал 45бр Мидеи, 4бр Fujitsu 12 LCC, 5бр Fujitsu 35-ци таванен тип - всичко това в хотела. Така че няма да ме подведе.

# 96
  • Мнения: 9
Stra4iatela, Шани,
моля не приемайте мнението ми като заяждане.
Бихте ли ми показали къде пише че за да има гаранция климатика трябва да има задължителна профилактика, а още повече тя трябва да се плаща допълнително?
Благодаря.

# 97
  • Мнения: 1 925
moni74, ок. Това си е някакво изключение, явно заради оборота, който си му направил ти прави тази отстъпка, което е по-разбираемо.

# 98
  • Бг-мама
  • Мнения: 2 331
Искам да попитам нещо , дано не ми е много глупав въпроса. Та , нормално ли е както работи климатика , беше нагласен на 26 градуса , копчето което показва че е включен климатика започна да мига , и топлата въздушна струя спря , през това време отвън през единият от маркучите започна да изтича вода .Тази процедура продължи около 3-4 минути , през което време това операционното копче светкаше. След тези 3-4 минути копчето започна да си свети постоянно както си беше преди и климатика започна отново да духа топло.
п.с дано не задавам тъпи въпроси, ще ме извинити за което .

# 99
  • Мнения: 9
Мисля, че е нормално.
Климатика е размразил външното си тяло.

# 100
  • Бг-мама
  • Мнения: 2 331
Мисля, че е нормално.
Климатика е размразил външното си тяло.
благодаря за отговора , не го бях забелязала да прави това упражнение преди това , затова попитах .  bouquet

# 101
  • Мнения: 146
Stra4iatela, Шани,
моля не приемайте мнението ми като заяждане.
Бихте ли ми показали къде пише че за да има гаранция климатика трябва да има задължителна профилактика, а още повече тя трябва да се плаща допълнително?
Благодаря.

Може би малко избързвам аз да отговоря, но,  никъде не пише защото това си е проблем на всеки собственик на климатик.

Ситуацията наподобява личния автомобил, като си купиш такъв никъде не пише че гарацията ти отпада след като не си смениш маслото на двигателя. Лошото е че много тънка става работата по доказване при евентуално спиране на двигателя дали той е спрял защото не си сменил маслото или поради някаква друга причина.

Aко говорим за климатици комисията за защита на потребителя няма да уважи никакъв договор между тебе и този който ти е продал климатик, за някакви условия за гаранция. В този случай закона е безмилостен - гаранция трябва да има и проблема си е на търговеца продаващ климатици.

Относно закона, някой горе беше написал цитирам по спомен, че съм си въобразил че България не била нормална и законна държава . Явно е изпаднал в някакви заблуди, този човек. Наистина в софия има само един нотариус, които е специализиран в интернет правото, което означава че броя им в България най-вероятно се брои на пръстите на едната ръка, но по-важното е че ги има нали така и още по важното е че вече успешно се възползвах от техните услуги за пред съда.

Ставаше въпрос че комисията за защита на потребителя няма да уважи допълнителни договорки между търговец на климатици и клиент за условията на гаранционното обслужване освен тези предоставени от производителя на климатика. Може би почвам да се повтарям ама закона в България по който действа комисията  е директно преписан от Европейския  щото така е по-лесно за някой хора. Та в този закон са уредени условията за предоставяне на гаранции на всичко, което си купи човек. Работя във фирма дето "контактите с комисията по тези въпроси са постоянни" и да ви кажа комисията изобщо не си поплюва, в края на краищата хората си изкарват парите по този начин. Тъй че ако не пише в инструкциите на производителя на климатици че профилактиката е задължителна (а това не го пише никъде не само в гаранционната карта) това са само упражнения в областта на гаранционното обслужване на климатици.

С горното не казвам че не трябва да се грижите за своите климатици,  и че не трябва да се стараете да ги поддържате в добро здраве в края на краищата те са си ваши и вие може да правите с тях каквото си поискате, но  все пак ако не е направена навременна профилактика най-много ще харчите неоправдано много пари за електричество, т.е. ще давате много а насреща няма да получавате нищо.

Последна редакция: нд, 21 дек 2008, 20:35 от dkolov

# 102
  • Мнения: 9
Благодаря dkolov.
Съгласен съм с теб че всеки клиент трябва да се грижи за техниката която ползва.
Има много (не само на бройка а и много като определение) хора които са наистина неграмотни при боравенето с техниката.
Обаче не мога принципно да се съглася, че хората трябва да се изнудват да плащат по около 300лв надценка (монтаж + разходи за профилактиките) за един климатик, при условие че в повечето случаи климатика се монтира от фирмата от която е закупен и вече му е прибавена стойност към истинската цена (и тази прибавена стойност мисля че не е никак малка).

# 103
Урааааа да живее най- законовата държава в Европа...жална им майка на скандинавци и тям подобни....))))) пък за тая комисия за защита я да ми се обясни например като реши ДКЕВР че се плаща тока всеки месец защо всички в това число и апологети тук си плащат за 3 месеца, а не всеки мечсец???Нали има закони???Къдее е комисията??и какво е свършила??Щото като  им звъннеш и питаш по телефона почва едно мънкане  - ми били обжалвали съдът щял да каже и тн... та такива работи за защитата...май по-лесно се чепкат китайските играчки....

# 104
  • Мнения: 74
Заводската гаранция на климатиците е написана в гаранционната карта и не зависи от никакви профилактики. Тя си се дава от вносителя и този , който продава или монтира климатика, няма право да поставя условия за изпълнението и. Някой фирми за монтаж дават допълнителна гаранция над заводската-1, 2, а съм чувала и за 3 допълнителни години, но тя няма нищо общо със заводската и обикновенно за да ти я дадат, изискват задължителна, платена профилактика.

Общи условия

Активация на акаунт