Системата за ранно развитие на Глен Доман?

  • 41 840
  • 294
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 9 814
Започнах с пет първия ден. Увеличих до 40 на осмия ден.
Показвам ги разбъркани според указанията, като всяко картонче задържам толкова време, колкото е нужно да се прочете думата, т.е. около секунда. Самото дете има голям интерес. Иска да показвам картончетата по няколко пъти един след друг. Само ги търси и ми ги носи. Това ме амбицира и да продължавам. Simple Smile

А думата е "мама". Изпреварва ме като я покажа и я хм, прочете, написана с големи букви в една читанка.

# 211
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 545
Ккнигата е написана в процеса на изследване на човешкия мозък, по-точно неговата еволюция и изследване на неограничените му възможности. Всичко е тръгнало от изследването на мозъка на увредени деца с цел тяхното ефикасно лечение. Работили са голям екип хора, специалисти в тази област. Извода е бил, че когато целенасочено се работи за развитието му, могат да се постигнат изумителни резултати не само в интелектуално отношение, но и във физическото развитие.Деца с ДЦП, които са били отписвани като безнадеждни, благодарение на неговата система /която за увредени деца е малко по-различна/ са успявали да проходят. Всички са били толкова впечатлени от резултатите, че не са ограничили изследванията си до там, а са насочили вниманието си и към възможностите за ранно развитие на здрави деца, така е била написана и тази книга.

 Нали на всички ни е ясно, че един професионален плувец плува по-добре от непрофесионалист, и това заради постоянни тренировки Wink А детето е най-възприемчиво във възрастта до 6г и това е времето, в което може да усвои огромен обем знания. В резултат от това, неговият мозък в по-късна възраст е по-трениран да запомня голям обем информация, и го прави с лекота.
Каквото и да си пишем тук, само този, който е прочел книгата, може да разбере смисъла на този колосален труд на Доман, независимо дали ще го приложи или не.

# 212
  • Пловдив
  • Мнения: 1 856
А детето познава ли буквите?
Думата Мама е лесна за запомняне като картинка.
Може ли да преброи примерно, че има 2 м-та и 2 а-та?
Интересно ми стана Simple Smile И за колко голямо дете става въпрос?

# 213
  • Мнения: 4 555
Не е нужно да различава буквите и да знае коя на кой звук отговаря, нито да ги брои. Този тип четене е различен от този, на който ние сме учени. Тук идеята е да възприема цялата дума, като картинка. Като я вижда написана, да знае коя е тази дума. За фонетичен анализ, който е необходим, за да разделиш една дума на звуци и да ги замениш със съответстващите им букви, се иска доста по-голяма възраст и много повече умения.
Тук целта е друга.

Мафани, пробвай за повече време да й ги показваш. Поне 2-3 секунди. Аз и за десет бих показвала даже.

# 214
  • В заешката дупка
  • Мнения: 4 994
Бе аз зарязах темата, ама пак ще се включа предвид упоритото обработване, че това е научен метод, с доказано признание и т.н.. Еми не е баш така.  Grinning В най-добрия случай теорията му е контроверсна, резултатите - също.

# 215
  • Мнения: 9 814
А детето познава ли буквите?
Думата Мама е лесна за запомняне като картинка.
Може ли да преброи примерно, че има 2 м-та и 2 а-та?
Интересно ми стана Simple Smile И за колко голямо дете става въпрос?

17-месечно. Брои до три предмети- едно, две, три мечета; две кукли; една топка.

Ljuboznatelna, Ескарина, благодаря.

# 216
  • Пловдив
  • Мнения: 1 856
А възможно ли е да възприема думата като фигура? Чисто визуално, както примерно познава формите-триъгълник, квадрат и т.н. Като рисунка, която значи Мама...  Thinking
Четенето на тази възраст е може би нещо като силно развита зрителна памет?

# 217
  • Мнения: 9 814
А възможно ли е да възприема думата като фигура? Чисто визуално, както примерно познава формите-триъгълник, квадрат и т.н. Като рисунка, която значи Мама...  Thinking
Четенето на тази възраст е може би нещо като силно развита зрителна памет?



Ескарина е написала отговорите на твоите въпроси два поста преди твоя:

Не е нужно да различава буквите и да знае коя на кой звук отговаря, нито да ги брои. Този тип четене е различен от този, на който ние сме учени. Тук идеята е да възприема цялата дума, като картинка. Като я вижда написана, да знае коя е тази дума. За фонетичен анализ, който е необходим, за да разделиш една дума на звуци и да ги замениш със съответстващите им букви, се иска доста по-голяма възраст и много повече умения.
Тук целта е друга.

# 218
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 545
Да, запомня ги като картинки. Всъщност всички деца първо се научават да "четат" по този начин. Могат навсякъде да различат думи като БИЛА, SHEL, MILKA, Своге, Barbie и др. според интересите им Grinning Тази способност на децата е използвана в това обучение.

# 219
  • София
  • Мнения: 12 792
Всъщност всички деца първо се научават да "четат" по този начин.
Някои, не всички. Има и други методи едно дете да се научи да чете, все пак.

# 220
  • Пловдив
  • Мнения: 1 856
Благодаря за отговорите.
Нещо като да се запомни сложен йероглиф значи Simple Smile
В Япония явно всички така започват четенето Simple Smile

# 221
  • Мнения: 9 814
Не мисля, че по по-различен начин се запомнят и буквите.

# 222
  • София
  • Мнения: 12 792
Не мисля, че по по-различен начин се запомнят и буквите.
По различен начин се запомнят, защото, най- малкото, когато детето се учи на буквите се учи и да ги пише не само да ги чете.

# 223
  • В заешката дупка
  • Мнения: 4 994
Извода е бил, че когато целенасочено се работи за развитието му, могат да се постигнат изумителни резултати не само в интелектуално отношение, но и във физическото развитие.Деца с ДЦП, които са били отписвани като безнадеждни, благодарение на неговата система /която за увредени деца е малко по-различна/ са успявали да проходят. Всички са били толкова впечатлени от резултатите, че не са ограничили изследванията си до там, а са насочили вниманието си и към възможностите за ранно развитие на здрави деца, така е била написана и тази книга

Изводите на кого? На Доман или на медицинската общност като цяло? И кои са "всички"? Екипът му или медицинската общност пак?  Grinning

Айде, дори и да се окаже, че теорията му и техниките му от една книга или уебсайт не доведат до гениалност на едно обикновено дете - не е голям проблем. Но когато вече се отнася за болни деца и родители, които влагат средства, време и енергия в програмата и лечението му - тогава вече може да е проблем от морална и етична гледна точка.

# 224
  • Мнения: 4 555
Дали ще ги пише или само ще ги чете, е избор на родителя/учителя и не е задължително едното да върви с другото.
По абсолютно същия начин се запомнят, само че на малкото дете буквата му е много абстрактна като смисъл. То още не е достатъчно напреднало с фонетичния анализ, че да може да каже с коя буква започва всяка дума (с кой звук всъщност). Дори много деца на 17 месеца, май даже повечето, не произнасят отчетливо всички думи, че да бъдат затормозявани с фонетика. те не се замислят толкова за звуците, колкото за общото звучене на думата, значението й, изображенията и под формата на картинка, играчка или пък написана дума с графичен знак.

Общи условия

Активация на акаунт