Проблемите на българския турист?

  • 3 981
  • 61
  •   1
Отговори
# 15

.... мръсотия -тука спор няма, сами си я правим всички. Peace

Мръсотия има навсякъде по света, разликата при нас е, че никой не чисти.

Ще добавя и лоша хигиена в заведенията, както и често сервиране на развалена храна.


никой не чисти, защото няма глобени до момента.
ако замърсяваш, глоба за да ти бръкнат в джоба и да питам ще ли да се повтори, ако не - метлата и да почисти ройона където е замърсил. #Cussing out
А храната е развалена и некачествена, защото застоява поради високи цени и другото е лошата апаратура, климатизация и така. Жегата не прщава на никой.

# 16
  • Мнения: 1 144
Това, което за мен е непростимо в доста бг хотели, 4 и 5-звездни:

1. Непрофесионално отношение, ниска култура на обслужване, персонал, който идея си няма какво прави - хотел Хисар - Хисар
2. Козметично реновирани стаи на соц. хотели и станции, които се представят за хотели 4 и 5 звезди - като Двореца Велинград (там пък кухнята е добра, както и басейните, така че смотаните стаи се компенсират). Апартаментите уж са големи, но детската спалня също е пълна мизерия
3. Да ми пускат чалга на закуска или да ми надуват главата с долнопробна музика, докато обядвам и вечерям. Ако искам Най-клуб, ще отида в Най-клуб, няма нужда да ми го пренасят в хотела (Мариета Палас, кошмарен хотел, жалко, че апартаментите са хубави)
4. Липсата на интернет в доста хотели (но ми прави впечатление, че този проблем сякаш постепенно се решава). Въпреки това, безжичният интернет често е слаб и връзката не е добра ако си отдалечен от рутъра.
5.  Мръсни басейни и спа центрове - къде ли не.
6. Лоша кухня - Пфууу, няма да стъпя повече в Гранд хотел Велинград, две седмици изкарах там миналото лято с децата и просто ми се повръщаше, отвратително готвиха! А когато си с малки деца не е толкова удобно да обикаляш из града и да търсиш къде да се храните.

Изобщо от всички места, на които сме ходили в България, нямам никакви, ама никакви забележки единствено към Парк хотел Пирин Сандански и хотел България Банско. Катарино също ми харесваше, но там пък се излагат със задължителния бюфет на обяд.

# 17
  • София
  • Мнения: 11 116

.... мръсотия -тука спор няма, сами си я правим всички. Peace

Мръсотия има навсякъде по света, разликата при нас е, че никой не чисти.

Ще добавя и лоша хигиена в заведенията, както и често сервиране на развалена храна.


никой не чисти, защото няма глобени до момента.
ако замърсяваш, глоба за да ти бръкнат в джоба и да питам ще ли да се повтори, ако не - метлата и да почисти ройона където е замърсил. #Cussing out
А храната е развалена и некачествена, защото застоява поради високи цени и другото е лошата апаратура, климатизация и така. Жегата не прщава на никой.

2007г. бяхме на почивка в Поморие, масово имаше заведения без хладилници, това е причината. И съответно няма контрол.

# 18
  • Мнения: 485
1. Не приемам факта, че като отидеш на почивка в Бг трябва да се озовеш на строителна площадка - юли 2007 година на Обзор хората с пълна сила строяха. За пет дни колата ни от тъмно синя стана тъмно сива от двата пласта прах, които попи.
2. Не приемам факта, че като отидеш на почивка в Бг трябва да се озовеш на бит пазар - пак същата година в стария Несебър бяха опнали едни сергии с "дубльонки" и продаваха якета на братята руснаци. Нищо общо с атмосферата, която помня от дете.
3. Не приемам факта, че като отидеш на почивка в Бг за закуска ти сервират шунка и обелени яйца, които имат архиварска стойност.
4. Не приемам факта, че като отидеш на почивка в Бг от басейна ти чистят космите и другите боклуци с кепче.
5. Не приемам факта, че като отидеш на почивка в Бг ставаш близък по неволя с другите опнали хавлии на 20 см от тебе.
6. Не приемам факта, че като отидеш на почивка в Бг ти сервират по-разни прехвалени места развалена храна - върнахме сина ми със салмонела от такова прехвалено място.
7. Не приемам факта, че като отидеш на почивка в Бг трябва да се валяш по пясъка с всевъзможни боклуци - от памперси до динени кори.
 Има и още. Въпреки занижените ми критерии това е част от българската реалност съм избрала да почивам в близките нам страни - Гърция, Турция. Нашето Черноморие съм го зачеркнала поне за близките 10 години. Тъжно, но факт.
 

# 19
  • София
  • Мнения: 6 972
Пръсъединявам се към всички гореспоменати недостатъци и прибавям още един основен.
- Липсата на пречиствателни станции по морето. Тръби от канализацията се вкарват директно в морето, това всеки го знае и нищо не се прави по въпроса. Капанчета и ресторантчета прокопават плажа и пак си вкарват тръбата с отпадни води в морето. Резултата е бум от стомашно-чревни вируси , мазна вода в компект с плуващи...екстри.
Навсякъде го има този проблем, но специално на Приморско и Сл.бряг е  Sick

# 20
  • Мнения: 7 605
Така е - големите вериги имат свои стандарти и всеки нов служител минава през тренинг програма,за да се запознае с тях и да ги спазва (знам от личен опит). Но има и нещо друго - държавите с качествено развит туризъм имат и прилични училища,в които обучават бъдещите кадри.И тук далеч не визирам швейцарските колежи примерно (нищо против тях нямам!).Но дори и една страна като Египет има отлични училища по туризъм, в които хората се обучават адекватно - не им се преподават застарели формулировки, а съвременни близки до практиката знания и умения. Докато това не започне да се случва и у нас, ще изпускаме младите и желаещи да работят в тази сфера хора - всеки знаещ езици амбициозен млад човек може да си намери работа в чужбина в добър хотел/круизен кораб и т.н. и никога повече да не помисли за идване обратно в Бг. В това отношение държавата е длъжник на училищата по туризъм - защото база има, но липсват адекватни съвременни програми за обучение.  Tired

Но има и друго неЩо. Дори ако младите ги обу4ават много добре, те все някога Ще по4нат работа в някой хотел, и то раzбира се не веднага като управител. И там се блъскат със старата НЕкултура на обслужването, техните умения и zнания не варвам да бъдат прилагани, zаЩото те са новаци и старите ку4ета zнаят по добре  ooooh!
В Германия zа да работиШ в хотел, например на рецепцията, се минава едно 3 годиШно обу4ение, преz което ходиШ 3 дена в седмицата на работа и 2 дена на спец. у4илиЩе. В работата минаваШ преz вси4ки сектори, в на4алото 4истиШ стаите, работиШ и в кухнята и ресторанта, на рецепцията, а бе вси4ко.

Мен какво ме откаzва от по4ивка в БГ
* липса на добро обслужване, непрофесионалиzъм
* мръсотията
* 4алга (под това не раzбирам само муzиката, но и бит баzарите по комплексите  Sick )
* като раzберат 4е сме 4ужденци, веднага се опитват да ни прецакат и ни плюят zад гърба ни  Sick
* опасният трафик

# 21
  • Мнения: 3 215
Татяна, така е, но все от някъде трябва да се започне. Ако има адекватно образование,съчетано с практики (било летни,било през уикенда) рано или късно има шанс нещата да се нормализират.
Друг е въпросът,че специално в хотелиерството може да успееш да се издигнеш и без специално образование - но с много труд и на правилните места (които у нас липсват)  Peace

# 22
  • Мнения: 7 605
Олд Спорт,
да, права си 4е трябва да се zапо4не от някъде. Но представи си млад 4овек на 22 години примерно, току Що zавърШил хотелиерство, отива да работи в хотел и там вси4ки му каzват да не си върШи работата така, както е нау4ил, ами както те искат. И така няколко години, докато той се иzдига. МислиШ ли, 4е тогава той Ще прилага нау4еното, сменяйки навиците на вси4ки дурги?  Thinking Не zнам, много е трудно.

# 23
  • Мнения: 3 215
Трудно,но не невъзможно.Освен това има все пак и свястни хотелиери,не само стари кадри и мутри...Надежда винаги има,но само тя не е достаъчна.Ако бизнес климатът у нас е достатъчно добър и атрактивен за световните вериги,това ще промени всичко.Засега обаче такива изгледи няма.Държавната политика изобщо не се носи в тази посока  ooooh! А който пък си позволи авантюрата да стъпи на нашия пазар, се побългарява за отрицателно време и всичко отива по дяволите... Crazy

# 24
  • Paradise
  • Мнения: 3 103
От личен опит споделям следното:
1. Изключително лошо обслужване - като се започне от хотел/квартира и се стигне до ресторанта.
2. Качеството на храната - под всякаква критика. Една година, в Черноморец, с изключение на едно единствено заведение, имахме проблеми от всякакъв характер - мухлясал хляб, който се пробваха след това да ни пробутат в сметката, обявено в менюто едно, на практика се оказва съвсем друго, в менюто богат избор от пици, на практика една и съща пица като вид и вкус, скара със съмнителен произход.
3. Плажът - фактът, че на плажа всеки ден ми взимат безумна такса, ме влудява. Отделно, това постоянно сновене на търговци плажни от всякакъв характер, е повече от отвратително. Не искам да ми навират семки, царевица, герданчета и прочие дивотии. Да не говоря за храните, които се продават по плажовете - в най-големия пек.
4. Строителните площадки и мръсотията - повсеместна, навсякъде. Тези бетонни гори ме побъркват.
5. Като отида в Стария Несебър или в Стария Созопол, искам да гледам красота, архитектурни паметници, а не да ми се ветреят долнопробни стоки под носа. Не съм на Капалъ Чарши.

Има още много, много неща, момичетата са ги казали преди мен.
Трагично е положението по Българското Черноморие.

Последна редакция: чт, 29 яну 2009, 09:22 от Пипинс

# 25
  • София
  • Мнения: 6 999
От 2 години почивам лятото в Турция. По-миналото лято ми се налагаше да ходя до морето по работа, но това лято дори не стъпих... Страх ме е да не ме убият някъде по пътя. Дори зимата като пътувам до морето ми се случват инфарктни ситуации заради ужасните пътища. Шофьорите не са виновни - безумие е да нямаме най-простата магистрала.  ooooh!
Дори да стигнеш със самолет - липсва инфраструктора, липсва всякаква мисъл в застояването, липсва пространство, липсва зеленина, липсва красота... на варненското летище дори таксита на нормални цени липсват. Морския браг от моето детство го няма.
Хотелите са неоправдано скъпи за това, което предлагат като обстановка и най-вече като обслужване... няма такова място по света. Доста обикалям, но като БГ обслужването не съм виждала никъде.  ooooh! Не е въпрос на заплати - въпрос е на манталитет и възпитание. Въпрос на общество.

С две думи - абсолютно нищо хубаво не мога да измисля, което да кажа за нашето Черноморие... По-лошото е, че не знам как биха могли да променят нещата към по-добро.

# 26
  • Мнения: 391
И все пак промяна е възможна. Останах   изненадана приятно от обслужването на Дюни ,хотел "Белвил".Беше чисто ,беше красиво ,обслужването беше на ниво ,кухната също. Чувствахме се наистина като гости ,желани и обгрижвани.Имахме малък инцидент в един от дните - бяха забравили да сменят кърпите в банята. След като се обадихме на рецепцията ,от там  се извиниха  и ни уведомиха ,че веднага ще ни бъдат донесени нови кърпи. В рамките на 5 минути след обаждането на вратата  почука жената,която почистваше стаята ,придружена от отговорника за етажа - последва отново  кратко извинение  и смяна на кърпите ,след което  бързо се оттеглиха. Нямаше продължителни тиради -"ама защо" ,"ама как" ,"ама сигурни ли сте" или пък продължителни извинения - хората просто направиха това ,което трябваше.     

# 27
  • Мнения: 11 747
Разбирам, че не това е идеята на темата, но... ами и другаде има толкова и по- лошо обслужване, като в България.  Simple Smile  Мога и съм разказвала във форума, трагикомични ситуации.
Това изобщо не означава, че оправдавам слабостите на българския туризъм, в никакъв случай!  Naughty

# 28
  • Мнения: 3 215
Пина, така е, но това не може да служи като успокоение.Освен това лошото обслужване дори и там,където си го преживяла (за което знам и съжалявам) не е така повсеместно както тук.
Сигурна съм,че на никой лошото обслужаване и проблемите в туризма у нас не доставят удоволствие.Всички имаме носталгични спомени от почивките край морето като деца... Въпросът е в това проблемите да започнат да се решават и един ден българинът отново да се върне в курортите си.За това разчитаме и на хора като авторът на темата! Peace

# 29
  • София
  • Мнения: 6 999
... ами и другаде има толкова и по- лошо обслужване, като в България.  Simple Smile 

Предполагам, че визираш моето мнение. Аз също мога да разкажа комични случки. Може би трябва да уточня, че мнението ми се базира на сравнения на една и съща категория места в БГ и извън БГ, а не по принцип...

Общи условия

Активация на акаунт