Проблемите на българския турист?

  • 3 993
  • 61
  •   1
Отговори
Здравейте мами Simple Smile .Момче съм и съм на 17 години.Надявам се да можете да ми помогнете.
С няколко съученика работим по един проект на тема "Проблемите на туристите по Българското Черноморие". Тъй като ми е нужен контакт с туристи(а какво повече от мами с татковци и дечица на море може да ми е необходимо), се обръщам към вас.Интересува ме какви проблеми имате докато прекарвате лятната си ваканция? Какво не ви харесва? За плажовете, за заведенията, за джебчийствата, за проституцията...за всичко което не ви е харесало през почивката.Ще съм ви много благодарен ако изразите мнението си.Поздрави!

# 1
  • София
  • Мнения: 7 997
Последното ми ходене беше в Созопол през 2004г. Отговарям:
1. Качество на обслужването. Много от нашенските бизнесмени не са излезли от ерата на Балкантурист.
2. Цени - изцяло съпоставими с тези в чужбина. Миналата година бях за 1 седмица на Канарските острови, хотел 3*, AI, 560 евро за стая, по 280 евро на човек. Турция също предлага много по-добро съотношение цена/качество на услугата.
3. Инфраструктура - изградената инфраструктура в големите курорти тип Сл. Бряг, Зл. Пясъци е от 60-70-те години на 20в., което изобщо не кореспондира с нарастналата хотелска леглова база. Няма къде да се паркира, претъпкано с автомобили, хора, никаква зеленина. Живея в Люлин, на почивката искам да избягам от бетонните пейзажи.
4. Път до морето - от София до черноморието се чувствам като на картинг писта в летния сезон, изнервям се от необузданото шофиране по бг магистралите. Стигаме за около 4-5 часа, до Турция със самолет съм за 1 час.
5. Мръсотия. Искам по време на почивката да не газя в строителни отпадъци.
6. Плажна ивица - пренаселена, водата е мръсна, канализационната система на хотелите се излива в морето. В 90% от случаите се разболявам от някакъв вирус.
7. Българските бизнесмени чак тепърва започнаха да се усещат, че са изгубили българския турист, който е в пъти по-склонен да харчи пари, отколкото един западноевропеец или руснак. Мразя да влизам в заведение и сервитьора да ме гледа сякаш искам да ми даде 5 бона без да му ги връщам. Крими контингента и дребните прояви изобщо не ги коментирам...
Надявам се да съм помогнала с feed-back-a на българското образование Simple Smile

# 2
  • Мнения: 3 215
Да допринеса и аз за успеха на проекта. Peace
1. Необосновано арогантно и пренебрежително отношение,започващо от мига, в който усетят,че си бг-рин
2. Липса на професионализъм на всякакво ниво - от пиколото до мениджмънта. Няма усмивка, няма Добър ден!
3. Изключително завишени цени, необвързани с търсенето и липсата/наличието на туристи. Лиспа на всякаква гъвкавост.
4. Неосъзнаване на елементарния принцип в бизнеса,че доволният клиент се връща и води още клиенти,а недовлният - никога!
Мога да продължа до безкрайност. С две думи - в турзма у нас всичко е анти-. Вземи един учебник за това как трябва да бъдат организирани и осъществени услугите и им сложи обратен знак - ето това е тъжната действителност у нас. И далеч не само в морските ни курорти!

Понеже нямаш 50 публикации, няма да можеш да отговаряш в темата си.Но поне ще можеш да четеш, а това е най-важното. Идеята да зададеш въпроса си точно в този форум е отлична  Peace

# 3
  • София
  • Мнения: 7 997
По т. 1 имам лични наблюдения... Съпругът ми е постоянно пребиваващ чужденец в България, физически му личи, че не е българче. Личен свидетел съм на огромната трансформация, когато осъзнаят, че вместо очаквания скандинавец или руснак, насреща им стои човек, който свободно говори български, защото от дете е тук. Случвало се е да се бъзикаме и да си продължаваме да говорим на английски или руски, само за да гледаме "сеира" на родния бизнесмен. Това лицемерно отношение винаги ме е докарвало до бяс. Българинът винаги фаворизира чуждия гражданин, само защото е чужденец, не мога да си обясня това идиотско поведение... В крайна сметка туристът е един и същ, да не говорим, че българите оставяме в пъти повече пари, отколкото всички дошли на AI по разни социални програми.

# 4
  • Мнения: 4 784
Дамите преди мен доста добре са описали ситуацията. Бих могла да допълня това, което ме подразни от почивката ни на море тази година, а именно, ТЕ /хотелиери, ресторантьори и т.н/ са винаги прави. Като се върнахме от "почивката", написах писмо до мениджъра на хотела, изразявайки неудовлетвореността ни от престоя тази година /бяхме там и през 2007г./. Каква беше моята изненада, получавайки почти мигновен отговор, започващ с "Благодарим ви г-жо за писмото, НО при направената от мен проверка се оказва, че нередностите, за които пишете, не са истина"!!!!!!!!!!!! Има ли смисъл да коментирам нататък! Мисля, че ме разбирате какво имам предвид.

# 5
  • Мнения: 3 215
Вени, разбирам напълно Peace
Милинка, моят мъж също е чужденец,но започна ли да поръчвам на бг-ски, моментално започват да ме гледат с пренебрежение.Ако той поръчва - мазни усмивки и засукани погледи...Лошо няма,стига отношението да е еднакво.Не мисля,че всички чужденци харчат по-малко от бг-рите,но това кой колко харчи не може да определя отношението. Всеки е гост и всеки е похарчил достатъчно,за да може персоналът да си получава заплатата. Ето защо трябва да бъде посрещан с усмивка и уважение. Peace

# 6
Моето мнение от нашето родна черноморие:
1. Отиваш на плаж и няма място където да легнеш, искат ти поне 3 лева, да не кажа 6 лева и си в краката на съседа или в главата му. #Cussing out
2. В морето срещам кочани от царевица, кори от дини, фасове, чашки от сладолед и др. Sick
3. В заведенията не можеш да отидеш по нужда, макар да искаш да си платиш, ако не си клиент, а на определени плажове няма тоалетни. Представете си какво се случва във водата, малко са мръсните канали ами и това........ ooooh!
4. Няма забележителности и атракции в определени курорти, което те принуждава да си гущер.
5. В По елитните курорти не става за средно статистическо семейство - имам предвид цените.
Това е от 2004г. От тогава не съм стъпвала вече и се надявам да не ходя скоро пак, защото от разкази на приятели и колеги не виждам да има промяна нито в отношението към българския турист , нито в цените нито в качеството на обслужване и предлагане. Peace
Иначе са "велики" рекламите и постовете да ходим, ама .........

# 7
  • Мнения: 18 005
Обща пакетна цена за 2 възрастни и 2 деца настанени в 1 двойна стая за 7 нощувки all inclusive през периода - 1610 лв.
Дете на 3г. нощува при родителите, тъй като в стаята има само едно доп. легло!

Това е офертата, която получих от Съни турс- онемях просто. При обявена цена 92 лв на човек, безплатно за дете до 12 години, обяснете моля ви по- запознатите редно ли е да платя допълнително легло, когато такова няма. Ето това ни е проблема- нищо не даваме, а искаме да вземаме, е как да стане. На мен ако ми хареса, ще се върна пак, ще доведа и други хора, ама...

# 8
  • край Дунав
  • Мнения: 2 173
Добре, че младежа е отворил темата! Браво-моят син е първа година в подобна паралелка и ще си имам едно на ум!
 Ако мнението ми помогне бих казала, че липсата на добре обучен персонал е пъровот енщо, което бие на очи и от което произтичат последствията.Няма как да навлезем по-дълбоко, защото би трябвало собствениците да имат необходимото образование и преди да започнат да строят обекта да отговарят на изисквания такива, че почиващите максимално да останат удовлетворени, но..друга тема.
 Само за сведение-големите евро, азио и т.н континентални и световни вериги имат собствени училища, в които обучават бъдещия персонал по световни стандарти-същите тези стандарти ни правят пристрастни към чуждоземските дестинации, благодарение на качеството на обслужване.
 Дамите, писали по-горните постове са прави- у нас цените не покриват нито едно от нещата, които предлага чужбина за огромно съжаление, разбира се, защото българите обичаме родината си!
 Много се надявам, че и моето мнение ще допринесе не за по-висока оценка, а за размисъл! Младежи, Вие сте тези, от които зависи ние-посъбралите някой лев да дадем парите си и за тях да получим адекватно обслужване!

# 9
  • Мнения: 3 215
Така е - големите вериги имат свои стандарти и всеки нов служител минава през тренинг програма,за да се запознае с тях и да ги спазва (знам от личен опит). Но има и нещо друго - държавите с качествено развит туризъм имат и прилични училища,в които обучават бъдещите кадри.И тук далеч не визирам швейцарските колежи примерно (нищо против тях нямам!).Но дори и една страна като Египет има отлични училища по туризъм, в които хората се обучават адекватно - не им се преподават застарели формулировки, а съвременни близки до практиката знания и умения. Докато това не започне да се случва и у нас, ще изпускаме младите и желаещи да работят в тази сфера хора - всеки знаещ езици амбициозен млад човек може да си намери работа в чужбина в добър хотел/круизен кораб и т.н. и никога повече да не помисли за идване обратно в Бг. В това отношение държавата е длъжник на училищата по туризъм - защото база има, но липсват адекватни съвременни програми за обучение.  Tired

# 10
  • Мнения: 327
Съгласма съм с всичко писано до тук,
поради тези причини българите избягаха от бг.Черноморие
няма никаква сигурност нито за кола нито за лични вещи.
Дано някой от горестоящите прочете тази тема Praynig

# 11
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 752
Че липсват обучени кадри липсват, но причината не е само в неадекватното образоване. Всъщност има и друг проблем - ниско заплащане и сезонна работа.
Говоря от личен опит - от 18-тата си година работя в Слънчев бряг, минах по цялата стълбица в сферата на обслужване и стигнах до ниво управител на хотел. Собствениците се постараха да ме научат на много неща, и тук идва голямото НО....Докато си студент е ок да работиш само лятото, но след това.....Реално всеки сезон буквално от нулата започваш да обучаваш нови хора, защото старите бягат. Нормално.
И за това няма добър персонал и туризма е все по-зле.

1 - цени - ненормално високи;
2 - наистина отношението към българите е по-лошо;
3 - кражби - случват се и в най-добрите хотели и навсякъде по света. Между другото има т.нар гастрольори - туристи, които пристигат в луксозни хотели с цел да крадат от гостите. Не е задължително да са българи.
4 - за поздравите - ами винаги, когато поздравявам български гости, ме гледат все едно ще им искам нещо и съм луда. Мисля, че ни липсва и културата на клиента.
5 - път до морето - е и от София до Бургас- Варна има самолети, не виждам, бранша как носи отговорност за магистралите;
6 - мръсотия -тука спор няма, сами си я правим всички. Peace

# 12
  • Мнения: 3 215
Тук говорим за всякакви проблеми,които отказват бг туриста от почивка у нас.И един от основните такива са ужасните пътища и липсата на контрол по тях.
Сезонността също е голям проблем-съгласна съм. Но да кажеш,че не поздравяваш бг-рите,защото те гледат все едно,че искаш нещо от тях - не го приемам изобщо.Аз също съм работила в хотели и у нас и доброто отношение никога не е било приемано зле.А,че има некултурни хора - има. Но далеч не са всички.
За кражбите - да се каже,че ги има навсякъде и са нещо нормално ...едва ли. Има ниво на прстъпността и то далеч не е еднакво у нас и в другите курорти по света.
За мръсотията - може и да я правят всички,но да се излива "направеното" в морето...това не е допустимо  Naughty

Последна редакция: нд, 25 яну 2009, 16:14 от Old Sport

# 13
  • София
  • Мнения: 11 119

.... мръсотия -тука спор няма, сами си я правим всички. Peace

Мръсотия има навсякъде по света, разликата при нас е, че никой не чисти.

Ще добавя и лоша хигиена в заведенията, както и често сервиране на развалена храна.

# 14
  • София
  • Мнения: 7 997
5 - път до морето - е и от София до Бургас- Варна има самолети, не виждам, бранша как носи отговорност за магистралите;

Браншът не носи отговорност, но има нещо, наречено държавна политика. Нормалните, туристически ориентирани, държави имат такава политика. Не може да искаш посещаемост от туристи, а същевременно пътищата да са пълна отврат и да няма никакъв контрол по тях. Касае не само българските туристи, но и чуждите, ако се разщъкат из вътрешността на страната. Като турист мен не ме касае кой е виновен за лошото състояние на пътищата, а просто се преориентирам. Аналогично е да питаме защо никой не си купува български ризи, които са ужасно скроени, от отвратителен плат. Би ли го интересувало някой дали шивашката или текстилната промишленост е виновна за спада в качеството на плата или просто няма да си купи въпросната риза? Коментираме краен продукт, какъвто е туристическата услуга. 

# 15

.... мръсотия -тука спор няма, сами си я правим всички. Peace

Мръсотия има навсякъде по света, разликата при нас е, че никой не чисти.

Ще добавя и лоша хигиена в заведенията, както и често сервиране на развалена храна.


никой не чисти, защото няма глобени до момента.
ако замърсяваш, глоба за да ти бръкнат в джоба и да питам ще ли да се повтори, ако не - метлата и да почисти ройона където е замърсил. #Cussing out
А храната е развалена и некачествена, защото застоява поради високи цени и другото е лошата апаратура, климатизация и така. Жегата не прщава на никой.

# 16
  • Мнения: 1 144
Това, което за мен е непростимо в доста бг хотели, 4 и 5-звездни:

1. Непрофесионално отношение, ниска култура на обслужване, персонал, който идея си няма какво прави - хотел Хисар - Хисар
2. Козметично реновирани стаи на соц. хотели и станции, които се представят за хотели 4 и 5 звезди - като Двореца Велинград (там пък кухнята е добра, както и басейните, така че смотаните стаи се компенсират). Апартаментите уж са големи, но детската спалня също е пълна мизерия
3. Да ми пускат чалга на закуска или да ми надуват главата с долнопробна музика, докато обядвам и вечерям. Ако искам Най-клуб, ще отида в Най-клуб, няма нужда да ми го пренасят в хотела (Мариета Палас, кошмарен хотел, жалко, че апартаментите са хубави)
4. Липсата на интернет в доста хотели (но ми прави впечатление, че този проблем сякаш постепенно се решава). Въпреки това, безжичният интернет често е слаб и връзката не е добра ако си отдалечен от рутъра.
5.  Мръсни басейни и спа центрове - къде ли не.
6. Лоша кухня - Пфууу, няма да стъпя повече в Гранд хотел Велинград, две седмици изкарах там миналото лято с децата и просто ми се повръщаше, отвратително готвиха! А когато си с малки деца не е толкова удобно да обикаляш из града и да търсиш къде да се храните.

Изобщо от всички места, на които сме ходили в България, нямам никакви, ама никакви забележки единствено към Парк хотел Пирин Сандански и хотел България Банско. Катарино също ми харесваше, но там пък се излагат със задължителния бюфет на обяд.

# 17
  • София
  • Мнения: 11 119

.... мръсотия -тука спор няма, сами си я правим всички. Peace

Мръсотия има навсякъде по света, разликата при нас е, че никой не чисти.

Ще добавя и лоша хигиена в заведенията, както и често сервиране на развалена храна.


никой не чисти, защото няма глобени до момента.
ако замърсяваш, глоба за да ти бръкнат в джоба и да питам ще ли да се повтори, ако не - метлата и да почисти ройона където е замърсил. #Cussing out
А храната е развалена и некачествена, защото застоява поради високи цени и другото е лошата апаратура, климатизация и така. Жегата не прщава на никой.

2007г. бяхме на почивка в Поморие, масово имаше заведения без хладилници, това е причината. И съответно няма контрол.

# 18
  • Мнения: 485
1. Не приемам факта, че като отидеш на почивка в Бг трябва да се озовеш на строителна площадка - юли 2007 година на Обзор хората с пълна сила строяха. За пет дни колата ни от тъмно синя стана тъмно сива от двата пласта прах, които попи.
2. Не приемам факта, че като отидеш на почивка в Бг трябва да се озовеш на бит пазар - пак същата година в стария Несебър бяха опнали едни сергии с "дубльонки" и продаваха якета на братята руснаци. Нищо общо с атмосферата, която помня от дете.
3. Не приемам факта, че като отидеш на почивка в Бг за закуска ти сервират шунка и обелени яйца, които имат архиварска стойност.
4. Не приемам факта, че като отидеш на почивка в Бг от басейна ти чистят космите и другите боклуци с кепче.
5. Не приемам факта, че като отидеш на почивка в Бг ставаш близък по неволя с другите опнали хавлии на 20 см от тебе.
6. Не приемам факта, че като отидеш на почивка в Бг ти сервират по-разни прехвалени места развалена храна - върнахме сина ми със салмонела от такова прехвалено място.
7. Не приемам факта, че като отидеш на почивка в Бг трябва да се валяш по пясъка с всевъзможни боклуци - от памперси до динени кори.
 Има и още. Въпреки занижените ми критерии това е част от българската реалност съм избрала да почивам в близките нам страни - Гърция, Турция. Нашето Черноморие съм го зачеркнала поне за близките 10 години. Тъжно, но факт.
 

# 19
  • София
  • Мнения: 7 080
Пръсъединявам се към всички гореспоменати недостатъци и прибавям още един основен.
- Липсата на пречиствателни станции по морето. Тръби от канализацията се вкарват директно в морето, това всеки го знае и нищо не се прави по въпроса. Капанчета и ресторантчета прокопават плажа и пак си вкарват тръбата с отпадни води в морето. Резултата е бум от стомашно-чревни вируси , мазна вода в компект с плуващи...екстри.
Навсякъде го има този проблем, но специално на Приморско и Сл.бряг е  Sick

# 20
  • Мнения: 7 605
Така е - големите вериги имат свои стандарти и всеки нов служител минава през тренинг програма,за да се запознае с тях и да ги спазва (знам от личен опит). Но има и нещо друго - държавите с качествено развит туризъм имат и прилични училища,в които обучават бъдещите кадри.И тук далеч не визирам швейцарските колежи примерно (нищо против тях нямам!).Но дори и една страна като Египет има отлични училища по туризъм, в които хората се обучават адекватно - не им се преподават застарели формулировки, а съвременни близки до практиката знания и умения. Докато това не започне да се случва и у нас, ще изпускаме младите и желаещи да работят в тази сфера хора - всеки знаещ езици амбициозен млад човек може да си намери работа в чужбина в добър хотел/круизен кораб и т.н. и никога повече да не помисли за идване обратно в Бг. В това отношение държавата е длъжник на училищата по туризъм - защото база има, но липсват адекватни съвременни програми за обучение.  Tired

Но има и друго неЩо. Дори ако младите ги обу4ават много добре, те все някога Ще по4нат работа в някой хотел, и то раzбира се не веднага като управител. И там се блъскат със старата НЕкултура на обслужването, техните умения и zнания не варвам да бъдат прилагани, zаЩото те са новаци и старите ку4ета zнаят по добре  ooooh!
В Германия zа да работиШ в хотел, например на рецепцията, се минава едно 3 годиШно обу4ение, преz което ходиШ 3 дена в седмицата на работа и 2 дена на спец. у4илиЩе. В работата минаваШ преz вси4ки сектори, в на4алото 4истиШ стаите, работиШ и в кухнята и ресторанта, на рецепцията, а бе вси4ко.

Мен какво ме откаzва от по4ивка в БГ
* липса на добро обслужване, непрофесионалиzъм
* мръсотията
* 4алга (под това не раzбирам само муzиката, но и бит баzарите по комплексите  Sick )
* като раzберат 4е сме 4ужденци, веднага се опитват да ни прецакат и ни плюят zад гърба ни  Sick
* опасният трафик

# 21
  • Мнения: 3 215
Татяна, така е, но все от някъде трябва да се започне. Ако има адекватно образование,съчетано с практики (било летни,било през уикенда) рано или късно има шанс нещата да се нормализират.
Друг е въпросът,че специално в хотелиерството може да успееш да се издигнеш и без специално образование - но с много труд и на правилните места (които у нас липсват)  Peace

# 22
  • Мнения: 7 605
Олд Спорт,
да, права си 4е трябва да се zапо4не от някъде. Но представи си млад 4овек на 22 години примерно, току Що zавърШил хотелиерство, отива да работи в хотел и там вси4ки му каzват да не си върШи работата така, както е нау4ил, ами както те искат. И така няколко години, докато той се иzдига. МислиШ ли, 4е тогава той Ще прилага нау4еното, сменяйки навиците на вси4ки дурги?  Thinking Не zнам, много е трудно.

# 23
  • Мнения: 3 215
Трудно,но не невъзможно.Освен това има все пак и свястни хотелиери,не само стари кадри и мутри...Надежда винаги има,но само тя не е достаъчна.Ако бизнес климатът у нас е достатъчно добър и атрактивен за световните вериги,това ще промени всичко.Засега обаче такива изгледи няма.Държавната политика изобщо не се носи в тази посока  ooooh! А който пък си позволи авантюрата да стъпи на нашия пазар, се побългарява за отрицателно време и всичко отива по дяволите... Crazy

# 24
  • Paradise
  • Мнения: 3 103
От личен опит споделям следното:
1. Изключително лошо обслужване - като се започне от хотел/квартира и се стигне до ресторанта.
2. Качеството на храната - под всякаква критика. Една година, в Черноморец, с изключение на едно единствено заведение, имахме проблеми от всякакъв характер - мухлясал хляб, който се пробваха след това да ни пробутат в сметката, обявено в менюто едно, на практика се оказва съвсем друго, в менюто богат избор от пици, на практика една и съща пица като вид и вкус, скара със съмнителен произход.
3. Плажът - фактът, че на плажа всеки ден ми взимат безумна такса, ме влудява. Отделно, това постоянно сновене на търговци плажни от всякакъв характер, е повече от отвратително. Не искам да ми навират семки, царевица, герданчета и прочие дивотии. Да не говоря за храните, които се продават по плажовете - в най-големия пек.
4. Строителните площадки и мръсотията - повсеместна, навсякъде. Тези бетонни гори ме побъркват.
5. Като отида в Стария Несебър или в Стария Созопол, искам да гледам красота, архитектурни паметници, а не да ми се ветреят долнопробни стоки под носа. Не съм на Капалъ Чарши.

Има още много, много неща, момичетата са ги казали преди мен.
Трагично е положението по Българското Черноморие.

Последна редакция: чт, 29 яну 2009, 09:22 от Пипинс

# 25
  • София
  • Мнения: 6 999
От 2 години почивам лятото в Турция. По-миналото лято ми се налагаше да ходя до морето по работа, но това лято дори не стъпих... Страх ме е да не ме убият някъде по пътя. Дори зимата като пътувам до морето ми се случват инфарктни ситуации заради ужасните пътища. Шофьорите не са виновни - безумие е да нямаме най-простата магистрала.  ooooh!
Дори да стигнеш със самолет - липсва инфраструктора, липсва всякаква мисъл в застояването, липсва пространство, липсва зеленина, липсва красота... на варненското летище дори таксита на нормални цени липсват. Морския браг от моето детство го няма.
Хотелите са неоправдано скъпи за това, което предлагат като обстановка и най-вече като обслужване... няма такова място по света. Доста обикалям, но като БГ обслужването не съм виждала никъде.  ooooh! Не е въпрос на заплати - въпрос е на манталитет и възпитание. Въпрос на общество.

С две думи - абсолютно нищо хубаво не мога да измисля, което да кажа за нашето Черноморие... По-лошото е, че не знам как биха могли да променят нещата към по-добро.

# 26
  • Мнения: 391
И все пак промяна е възможна. Останах   изненадана приятно от обслужването на Дюни ,хотел "Белвил".Беше чисто ,беше красиво ,обслужването беше на ниво ,кухната също. Чувствахме се наистина като гости ,желани и обгрижвани.Имахме малък инцидент в един от дните - бяха забравили да сменят кърпите в банята. След като се обадихме на рецепцията ,от там  се извиниха  и ни уведомиха ,че веднага ще ни бъдат донесени нови кърпи. В рамките на 5 минути след обаждането на вратата  почука жената,която почистваше стаята ,придружена от отговорника за етажа - последва отново  кратко извинение  и смяна на кърпите ,след което  бързо се оттеглиха. Нямаше продължителни тиради -"ама защо" ,"ама как" ,"ама сигурни ли сте" или пък продължителни извинения - хората просто направиха това ,което трябваше.     

# 27
  • Мнения: 11 747
Разбирам, че не това е идеята на темата, но... ами и другаде има толкова и по- лошо обслужване, като в България.  Simple Smile  Мога и съм разказвала във форума, трагикомични ситуации.
Това изобщо не означава, че оправдавам слабостите на българския туризъм, в никакъв случай!  Naughty

# 28
  • Мнения: 3 215
Пина, така е, но това не може да служи като успокоение.Освен това лошото обслужване дори и там,където си го преживяла (за което знам и съжалявам) не е така повсеместно както тук.
Сигурна съм,че на никой лошото обслужаване и проблемите в туризма у нас не доставят удоволствие.Всички имаме носталгични спомени от почивките край морето като деца... Въпросът е в това проблемите да започнат да се решават и един ден българинът отново да се върне в курортите си.За това разчитаме и на хора като авторът на темата! Peace

# 29
  • София
  • Мнения: 6 999
... ами и другаде има толкова и по- лошо обслужване, като в България.  Simple Smile 

Предполагам, че визираш моето мнение. Аз също мога да разкажа комични случки. Може би трябва да уточня, че мнението ми се базира на сравнения на една и съща категория места в БГ и извън БГ, а не по принцип...

# 30
  • Мнения: 11 747
Не, Isa , не визирах твоето мнение, дори сега ще се върна да го прочета.... Цялата тема имах предвид.
Аз също съм много възмутена и най- правилната дума, която ми идва, за да определя БГ туризъм е - аматьорски!

Old Sport , носталгичните спомени за българското море са спомени по отминали младежки/детски години, а не по прекрасното обслужване  Simple Smile Бетон нямаше, но тъй популярната сцена от оня филм - 'ще ме цака той с топла бира!' не е случайна  Laughing
То си бяха мизерни времена, с бани и тоалетни общи, на етажа, без камериерки. В ресторанта (стола) трябва ти да се усмихнеш на леличката, която раздава порциите на гишето, а не тя на теб  Wink за да поличш прилична порция, а не нещо гадно и т.н. ....
Донякъде и в това се крие проблема, че сега има шведска маса с безброй яденета, а не едно и също за всички и то по една порция само и прочие и прочие. Старите работници от бранша още работят там и цъкат с език и смятат, че това е огромна глезотия и няма накъде повече....
Няма да забравя една тема във форума, от една жена, която беше ходила в 'къща за гости' в Балкана - според предварителната информация в къщата има всякакви екстри, включително и басейн. То се беше оказало, че много неща липсват, но и басейна. Въпросния собственик се беше включил в темата и беше писал, че басейн имало, но още не бил сглобен, но пък през тези 4 дни, в които те ползвали къщата, било валяло дъжд и той не виждал 'кой идиот, ще тръгне да се къпе в басейна на тоя дъжд!'
Ей това е проблема на българския туризъм!
Туриста е идиот, нищо, че си плаща. Държи му се сметка, какво, кога и дали ще ползва, нищо че си е платил за това. Смята се, че му се дава твърде много, като на среща има твърде малко.
Жив е спомена, как хората се тъпчеха по мизерни бунгала, ядяха ги комарите. По станции бяха настанявани с чужди хора в една стая, за да се запълнят леглата и  те бяха щастливи, че са се уредили на почивка и се блъскаха за 'карти за курорт' Имаше и няколко истински хотели (за тогава луксозни, за сега - не) на Златните, Дружба и Албена, но там пускаха само чужденци и то най- вече от западна Европа. Наскоро се запознахме с един немец от източна Германия, който сега си е купил къща тук. Той ни разказа спомените си, как навремето са идвали на почивка във Варна и как са срещали западни германци, настанени на Златните по хотели, а те от източните са били на Камчия на бунгала, в които няма баня. Който е виждал Камчия, знае каква е разликата от Златните.
И тъй, стига съм задълбавала. Трудно ще стане в България, народопсихология е, според мен.

# 31
  • Мнения: 11 747
Пак да досадя малко  Simple Smile Не съм специалист в тази област, но искам да изкажа впечатлението си за нещо, над което доста съм се замислила. По повод навлизането на световни вериги в БГ.
Кемпински построиха хотел Ермитаж на Златни пясъци. То и мястото не беше иделано, ама тъй са си го избрали. Метнаха го на баира тъй че до плажа да трябва да слезеш 100 стъпала, ама нагоре ти зе изплезва езика, дори ако не си лежал на слънцето. Води се първа линия, само дето е на разстояние от плажа като за 3-та линия. Това са подробности. Предполагам са ползвали български фирми за обзавеждането, които за много пари наслагаха китайски санитария и други, които след една година се разпаднаха. Не му направиха собствена територия, както са хотелите вече навсякъде. Говорим за 5* хотел. В Анталия хотелите имат по 3 външни басейна, тоя има само един. В Анталия сезона е доста по- дълъг и топъл, но въпреки това 5* хотели имат по 1 външен басейн с подгряване, а Ермитажа няма подгряване на единствения си басейн. Край басейна зеленина няма. Край хотела градина няма. До обслужването не може и да се стигне. Сещате се още колко други неща няма, щом изобщо няма собствена територия.
Защо така го направиха?  Thinking
Миналата година го купи Мелия, промяна няма.
Да допълня, че басейна така е заврян в сградата, че от горните етажи може да плюеш в него  Laughing

# 32
  • Мнения: 2 175
Като се абстрахирам от останките от соца (щото и на много места в европа още ги има), мисля че проблемът на българския туризъм като цяло (не турист) .. е сезонността..
Оттам идват проблемите в обслужванети и качеството - защото персоналът се сменя ежегодно.
Няма как да инвестираш в някого в обучение и да ти работи 3-4 месеца в година..а после? Ще му плащаш ли за цяла година за да не го изпуснеш?

Единици са целогодишните коплекси и съм сигурна, ч е в тях има най-малко проблеми..
Ако направим сезона официално от май до октомври, а не както досега - юни-септември, мился че ще има значителна разлика. Южното ни черноморие по нищо не отстъпва като климат на близка Гърция..

Давам пример - защо децата почват учлище от 15.09?, защо не от 1.10? Така автоматично даваш на бг туриста още време за почивка, че и шанс за по-добри цени..Ама не - ние още си стоим с графика от соц времето, където гледахме братския съветски народ как го прави..Ама той е на други географски ширини.. Twisted Evil

# 33
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 752
На българския пазар има доста от големите вериги - не само Кемпински или Хилтън - Иберостар, LTI, Calimera, Primasol,  RIU, това са марки познати на западните туристи /така да се каже/, лансират се под шапката на големите туроператори ITS, Nekerman, TUI  и т.н. Има си определени стандарти в обслужване, обзавеждане и услуги, които трябва да се спазват.......в повечето случай това остава в сферата на добрите пожелания. И тъй като съм работила именнно в една от посочените вериги, че проблемите с персонала и там са същите  -най-вече поради причините посочени в горния ми пост.

magarence - и аз това обяснявам

Сезонът неофициално е от май до октомври /поне хотелът, в който работех посрещаше гости в този диапазон/.

Няма как да инвестираш в някого в обучение и да ти работи 3-4 месеца в година..а после? Ще му плащаш ли за цяла година за да не го изпуснеш?
Peace

# 34
  • Пловдив / София
  • Мнения: 1 287
Макар че нищо ново няма да допълня, ще кажа и аз.
1 Цени неоправдано високи за качеството на услугите
2 отношението на персонала по заведения/хотели никакво
3 мръсотия, пренаселеност.

Примери ще дам два: тази година във Варна. Разхождаме се по крайморската алея вечерта, там, където са накацали най-различни заведения. От всякъде звучи чалга, парад на скъпи автомобили, блъсканица. Това ли е прехваленият нощен живот на т.нар. ни морска столица?

Втори пример: Несебър, така харесвах този град. В момента не прилича на нищо. Застроено навсякъде, лятото  всичко се напълва със сергии, от които стърчат гащи, чорапи и бог знае какво още. Не случайно преди 2г. имаше предложение Старият град да се извади от списъка на Юнеско за архитектурно и културно наследство. Дали е осъществено, не знам.

това лято, живот и здраве, ще търсим почивка навън.

# 35
  • Мнения: 7 605
Пина, със сигруност преz 80те години имаШе и иzто4ногермански туристи на Златните. Едни поzнати от ГДР бяха в хотел Интернационал, примерно.  Peace

# 36
  • Мнения: 11 747
Пина, със сигруност преz 80те години имаШе и иzто4ногермански туристи на Златните. Едни поzнати от ГДР бяха в хотел Интернационал, примерно.  Peace
Да, имаше. Аз имах предвид разказа на тоя човек. Моята идея беше, че българите нямаха достъп до такива хотели, а само до почивни станции.
Интернационала беше адска гъзария на времето  Crazy

# 37
  • София
  • Мнения: 7 997
Момичета, мисля, че обсъждайки проблемите на българския туризъм, изпускаме нещо доста сериозно - цената...Всички останали кусури, за жалост, са ни всеизвестни... Но по цени на пакетите ние сме съизмерими с всякакви други дестинации и това сериозно ни куца. За много от западноевропейците се водим за евтина дестинация заради ниските цени на алкохола. Използват случая да дойдат, да се напият безпаметно и така 10 дни. Другата съществена група е от т.нар. "социален туризъм" - деца, пенсионери и т.н. Но за средностатистическия турист не предлагаме нищо в повече откъм качество и условия, а същевременно като цени сме еквивалентни на Испания, Португалия, Турция, Гърция.
Моя приятелка живее в Англия и се прибира лятото за отпуските. Миналото лято почива в хотел 5* на първа линия на Сл. Бряг. Предишната година беше в Испания. Каза, че втори път няма да отиде в Сл. Бряг, най-малкото защото на тези цени ще си почива на по-хубаво място. Е, обяснете ми, с какво точно да привлечем туристите? Турците откъм природа са светлинни години назад от нас (или от това, което ние бяхме). Имат исторически забележителности, но туристите, почиващи там с такава цел, не са много. Основният фактор, с който те привличат българските клиенти са цените - от по-нискозвездните хотели до луксозните.
Не е нормално от България да си резервирам едноседмичен пакет в Тенерифе да ми струва по-евтино, отколкото абсолютния еквивалент на Албена, например. Разходите за транспорт ги оставям настрана.

# 38
  • Пловдив / София
  • Мнения: 1 287
Момичета, мисля, че обсъждайки проблемите на българския туризъм, изпускаме нещо доста сериозно - цената...Всички останали кусури, за жалост, са ни всеизвестни... Но по цени на пакетите ние сме съизмерими с всякакви други дестинации и това сериозно ни куца. За много от западноевропейците се водим за евтина дестинация заради ниските цени на алкохола. Използват случая да дойдат, да се напият безпаметно и така 10 дни. Другата съществена група е от т.нар. "социален туризъм" - деца, пенсионери и т.н. Но за средностатистическия турист не предлагаме нищо в повече откъм качество и условия, а същевременно като цени сме еквивалентни на Испания, Португалия, Турция, Гърция.
Моя приятелка живее в Англия и се прибира лятото за отпуските. Миналото лято почива в хотел 5* на първа линия на Сл. Бряг. Предишната година беше в Испания. Каза, че втори път няма да отиде в Сл. Бряг, най-малкото защото на тези цени ще си почива на по-хубаво място. Е, обяснете ми, с какво точно да привлечем туристите? Турците откъм природа са светлинни години назад от нас (или от това, което ние бяхме). Имат исторически забележителности, но туристите, почиващи там с такава цел, не са много. Основният фактор, с който те привличат българските клиенти са цените - от по-нискозвездните хотели до луксозните.
Не е нормално от България да си резервирам едноседмичен пакет в Тенерифе да ми струва по-евтино, отколкото абсолютния еквивалент на Албена, например. Разходите за транспорт ги оставям настрана.

Абсолютно съм съгласна.

И не е много по темата, но в тая връзка една къща в Боженци ми предлагат нощувка за 130лв., с включена.....хм нощувката и сутрешно кафе.
Сауната, закуската, ползването на кухнята-отделно.
Извинявайте, ама не е нормално.

Мин. лято брат ми почива в Гърция(о-в Калимнос) за 250 евро с нощувка и закуска. Това за двама човека за една седмица.
Примери могат да се дадат още много.

# 39
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 752
Има и един друг момент - българските хотели чрез чужд туроператор са много по-евтини отколкото чрез български: Просто нашите туроператори са слаби и не могат да договорят такива ниски цени като Некерман например. Не могат и да гарантират такава заетост на хотелите. И още нещо - ДДС вдига цената на вътрешния пазар.

Последна редакция: пт, 30 яну 2009, 14:59 от elku - elena

# 40
  • Мнения: 11 747
Аз точно това си помислих, че миналата година 5* хотели на БГ море бяха на смешни цени за олинклузив - от порядъка на 300евро с транспорта. Такава цена за 5* хотел  Thinking  За чужденци имам предвид, не за българи.

# 41
  • София
  • Мнения: 7 997
Еми да... На тоя фон воплите от сорта на "Дайде да върнем българина по бг черноморие" ми изглеждат бутафорни....

# 42
  • Мнения: 7 605
  За чужденци имам предвид, не за българи.

Никъде не пиШе, 4е са само zа 4ужденци. Може и вие да реzервирате при 4ужди туроператори  Wink

# 43
  • Мнения: 3 294
И аз мисля че цените са високи за българи , спрямо тези които са обявени за чужденци .  Tired
За обслужването , определено трябва да се промени към по-добро  Tired
И допълнителните услиги включени в цената са .. хм ами няма ги  ooooh!

Дано икономическата криза , превъзпита повечето хотелиери и туристически агенции  Whistling

# 44
  • Мнения: 11 747
Tatjana , така е!  Simple Smile Ама си спестих няколко думи и така излезе.

# 45
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 752

Дано икономическата криза , превъзпита повечето хотелиери и туристически агенции  Whistling

От туристическите агенции нищо не зависи. А, програмите на чуждите туроператори вече се предлагат и при нас.

# 46
  • Мнения: 3 215
Пина, веригите обикновено не са собственици на хотелите - те само сключват договор за менажиране.Така,че не можеш да ги виниш как е построен и обзаведен хотелът,защото това не зависи от тях.Те влизат на следващ етап и правят каквото могат (тук изобщо не защитавам споменатите от теб вериги,а говоря по принцип). Но това,което те правят е да въведат стандартите си и да вдигнат летвата - ето за това става дума  Peace
Елку, по един два хотела от врерига пролет не правят - в развитите дестинации говорим за десетки вериги и по няколко хотела от една верига на курорт. Но те хората не са глупави - не виждат потенциал тук,а условията за бизнес,създадени от държавата са меко казано отблъскващи.Така,че няма да дойдат скоро.


Далеч съм от мисълта да изпадам в носталгични спомени (за това си има друга тема и там се забавляваме много).Като казах,че бг-ринът има и добри спомени от почивки у нас,имах предвид  други неща,различни от топлата бира.Но както и да е  Peace

# 47
  • край Дунав
  • Мнения: 2 173
go6kyy Къде отиде? Нищо не казваш-полезни ли сме или ти се зави свят? Mr. Green
 Мило дете-скоро те очаква удоволствието да водиш приятелка, деца, и т.н.  и всичко, което пишем тук е за да се чувстваш не както нас, а различно и приятно. От теб и съучениците ти зависи да върнете нас на бг черноморието! да ни посрещнете подобаващо, да си отставим отделените пари на Вас-българските младежи и да Ви научим на родолюбие!
  Ние искаме да изберем българското, ама как - това вече е Ваша грижа!  Peace

# 48
  • Мнения: 3 215
Авторът на темата не може да пише,защото няма нужните 50 публикации,но да се надяваме,че чете и сме му полезни  Peace

# 49
  • София
  • Мнения: 160
Здравей мило момче, поздравления за ентусиазма и находчивостта ти за изпълнението на проекта. Включвам се с удоволствие в темата. Simple Smile Собственик съм на туроператорска фирма, която предлага основно оферти за България /от 2004 год/ и имам голям опит в тази сфера, но ще игнорирам този факт. Тук пиша личното си мнение за проблемите на българския турист :
Според мен основните проблеми са свързани с качеството на продукта и контрола върху него. /простичко казано :няма ясна и точна нормативна база - т.е. закон който да контролира качеството или да налага санкции. Тук трябва да отбележа, че закони има но не са ефективни-написани са лошо според мен и не дават много права на туристите/. Към момента при проблем туристите могат да се жалват на Федерацията на потребителите ако не им издадат касов бон или друг документ и на Държавна агенция по туризъм /ама тя има само представителни функции, т.е не може да наказва и да контролира туристически обекти за качество на услугата/.
Друг проблем на туриста е непознаването на съществуващите закони и наредби свързани с туризма. /т.е. не си знае правата/.
Трети основен проблем на туриста е свързан с посредниците /туристически агенти и туроператори/ - заблуждаващи оферти, некоректност и др.подобни /тук се извинявам на всички колеги които ще четат   bouquet но е истина - в бранша има коректни към клиентите фирми, но има и некоректни-за съжаление/. Четвърти основен проблем е инфраструктурата - т.е пътища, канализация и др. Тези неща са много свързани с туризма и са важни /прост пример: лоша канализация = епидемии и всякакви други болести, а лош път = дълго и мъчително пътуване, повреди на коли от дупки и други такива, липсва паркинг, липсва детска площадка, липсва маркировка - табели по пътищата, в планините и др./. Пети основен проблем е транспорта /тази също е обширна тема: от стари автобуси до високи цени на билети и таксита/ . Шести проблем за туристите по черноморието е липсата на лекари и аптеки /има ги, но не са достатъчно много на брой и цените са неоправдано високи/. Седми проблем по черноморието е свързан с плажовете : лошо стопанисвани - недостатъчно почистване , високи цени на билети за вход, липса на спасители по плажовете и басейните. Водата е мръсна : плуват най-различни боклуци .... Осми проблем е безопастността : недостатъчен брой полицаи /за кражби, измами в чейнд бюра, побои и др./, недостатъчен брой инспектори контролиращи местата за хранене - ХЕИ /т.е. съхранение, преработка и пренасяне на хранителни продукти/.
Мисля, че изброих основните проблеми - дано съм била полезна. Успех!
 

# 50
  • Мнения: 1 387
Липсва единна държавна политика по отношение на туризма.
Да започнем от това как се рекламира България - ами с две думи никак. Чужденците идват на Слънчев Бряг и нямат и на идея,че на километър разстояние е Несебър. Нито реклами по чуждите телевизии, нито брошури с информация.
На летищата те посрещат сърдити персони, няма добър ден, приятно прекарване и т.н
Пътищата под всякаква критика. Дори и най приказното място не може да заличи спомените от боклуците и дупките по пътя.
Никой не е чувал за обслужване на клиента.
Плажовете много мръсни.Чудя се що за нахалство е да ти искат 6 лв за чадър, като плажа прилича на сметище.
Прекалено високи цени за услугите и продуктите , които се предлагат. Лятото на Златни Пясъци мешената салата беше 9лв. Предната година на Ланзарот вечеря за двама с бутилка вино ни струваше средно 25 евро.
Никакъв контрол върху заведенията за хранене. Въобще не знаеш какво ядеш и дали няма да се натровиш.
Презастрояването е ужасно.Големи бетонни комплекси. Мръсотия. На Слънчев Бряг няма нито едно кошче за боклук. Всеки строи на парче. Големи хотели , а в задната част на коплексите бунище.
Ако вали и не става за плаж, хората умират от скука.Освен ресторанти друго няма.

Затова няма и туристи- нито български, нито чужденци. Защото хората си дават парите за добро обслужване и качествени продукти.


# 51
  • София
  • Мнения: 7 997
Какво ти Ланзароте, какви 5 лева... За тая посока по интернет съм си вадила разписания на междуградски транспорт, автобусни линии, график, кое къде ми е, с какво да отида... Всичко от дома по интернет...Що един чужденец не се опита да иде някъде я с градски транспорт, я с кола под наем.... То на място нито има информация, нито кой да те упъти, единствено по цени си на Ланзароте..

# 52
  • Мнения: 1 144
Всичко, което пишете, е самата истина. Единствената причина, поради която все още ходя на почивка в България понякога е, че невинаги ми се пътува с децата в чужбина.

# 53
  • София
  • Мнения: 407
Ние имахме проблем с хотел Магнолиите в Приморско миналото лято.
Три семейства резервирахме през Ретур почивка в Магнолиите 3-4 месеца предварително и платихме 100%. Няколко дена преди началото на почивката звъняхме в агенцията да проверим дали няма някакви проблеми с резервацията, но оттам много учудени на нашите съмнения, казаха че няма никакви проблеми. В последния ден преди заминаването, обаче, се обадиха, да кажат, че все пак имало проблеми - имало над 100 % заетост на хотела и първия ден ще ни настанят във вили на 200-300 метра от хотела, за които забележете, няма да плащаме допълнително, а след това ще си бъдем в стаята. След 2-3 часа се обадиха и на другите две семейства със абсолютно същата постановка! Това определено говори за преднамерени действия. След нашето негодувание, казаха, че ще ни компенсират с по една СПА процедура, която в последствие излезе, че е от определен списък с няколко такива, а не от всички предлагани. Алтернативата на всичко това беше, да започнем почивката си един ден по-късно.
В крайна сметка приехме варианта с вилите, които не бяха лоши, но са в гората на ММЦ на около 15 мин пеша от хотела и има доста комари.
Като цяло хотела не е лош, храната е вкусна.
Има обаче разделение между българи и французи - има различен цвят гривни на ръката; всички мероприятия и анимации са на френски; на бара към ресторанта сервират на българи в пластмасови чаши, а на французите в стъклени; на плажа събират от българите пари за чадър и шезлонг.
Най-лош вкус ни остана от това, че накрая ни накараха да платим за консумация от мини бара в стаята, който ние не бяхме използвали.
Изглежда политиката на хотела е да откажат българите от почивка при тях.

# 54
  • На гарата
  • Мнения: 163
Нека се включа и аз в дискусията.Моето лично мнение е че отношението на българските хотелиери към българския турист  е много по различно от това към чуждите гости.Ние почиваме винаги на Албена и въпреки опитите нещо да се промени отношението винаги е било към българите като към втора ръка хора.Питам кога ще се промени това отношение?
Защо трябва да се чувствам като гостенин в собствената си страна?Грешка явно трябва да съм гостенин но от друга държава пък била тя и братска Румъния за да получа качествено обслужване.Румънските цигани които почиват по нашето черноморие получават внимание сякаш са царе а аз трябва да се извинявам при всяко взимане на сладолед от бара че нарушавам спокойствието на бармана.
Поправете ме ако греша но моето впечатление от нашето черноморие е такова.

# 55
  • Бургас
  • Мнения: 5 731
За отношението към българи и чужденци съм напълно съгласна. Даже много ми се наби в очи във Велико Търново. Но говорим за море все пак. Тъй като съм била по много дестинации /живея в Бургас и шавам лесно по черноморието/ мога да кажа:
1. Има заведения, в които не бих яла никога. Има и такива, които си струва да се посетят. Въпрос на лична и финансова преценка. Не посещавайте капанчетата на плажа. Това е грешка.
2. Плажовете са пренаселени. Да, но на няколко километра ви чакат кътчета, които не са за пропускане.
В обратна посока: Аман от нагли сервитьорки, управители, бармани и прочие. Докато българина не се научи що е то клиент, няма да се оправи обстановката.

# 56
  • Мнения: 1 893
Затова няма и туристи- нито български, нито чужденци. Защото хората си дават парите за добро обслужване и качествени продукти.

Къде няма туристи?

...Не посещавайте капанчетата на плажа. Това е грешка.

Под това се подписвам с две ръце  Peace

# 57
  • зад парка
  • Мнения: 1 583
Почиваме няколко поредни лета в един и същ хотел в Несебър- заради детето. Само че, не можеш да прекараш 10 дни в хотела или в морската градина само. Така че, ето какво ме дразни:
1. Лошото качество на храната. Ядем основно домати и сирене и пием кола и бира от кутия.
2. Безумното застрояване на всичко около плажа
3. Разпределението на плажната ивица- чадър до чадър на по 1 м и всички са платени

Почивали сме и в чужбина. Никъде не съм видяла по-лоши условия от БГ.

# 58
  • София
  • Мнения: 338
Момичета нека да не прехвалваме съседните Турция и Гърция, и нашето Черноморие си има хубавите страни. Като започнем от температурите, аз например не мога да почивам през май и юни, защото не мога да си взема отпуска, почивам през август, защото фирмата ни е немска и тогава почиват немците. През август температурите   на въздуха и влажността в Гърция и Турция са несравними с нашите. Миналата година се излъгах да почивам в Анталия в началото на юли и един път не можах да се попека на плажа , както обикновено си правим тука на нашите плажове , защото в в 8.30 сутринта температурата беше 32 градуса, а се сещате през останалото време за какви жеги става въпрос. Повече тази грешка няма да направя в Турция през юли или август,  а някакси ми е неприемливо да карам лятната си почивка в началото на май или октомври , само за да съм в чужбина , и да мога да си го позволя от финансова гледна точка, защото тогава цените са по нормални.

# 59
  • Мнения: 3 215
Само не разбрах как с поста си отговори на зададената тема  newsm78

# 60
  • София
  • Мнения: 1 590
и аз newsm78

# 61
  • Мнения: 1 144
Всичко, което пишете, е самата истина. Единствената причина, поради която все още ходя на почивка в България понякога е, че невинаги ми се пътува с децата в чужбина.

Искам да се коригирам. Някои хотели в Бг все пак имат култура на обслужване, така че не е редно да ги слагаме под общ знаменател с масовия непрофесионализъм на българския хотелиер.

Общи условия

Активация на акаунт