Не съм съгласна!

  • 2 865
  • 36
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 439
Вземи декларацията и беж при директорката.

# 16
  • Мнения: 7 263
... че така се дава разрешение на учителката да намалява оценки за лоша дисциплина, независимо какво е показало детето като знания. Едновременно санкция и измиване на ръцете.

Първо това и второ защо е нужно да се санкционира знанието заради поведението.
Да се въведе оценка за поведение и съответните санкции там, както беше и преди години.
Ще си позволя и да не се съглася принципно с dara и Руска - къде е границата на доброто поведение и кой я определя?
За един учител е лошо дете, което крещи и тероризира другите /с което съм съгласна/, за друг учител е лошо дете, което не седи неподвижно 45 минути, не ги гледа в очите и не мълчи като риба / с което не съм съгласна/.
Тук визирам средно статистическо нормално дете в училищна възраст, а не крайности като от репортажа по БТВ преди време разбунил духовете. В такива крайни случаи съм съгласна, че трябва да има санкции - но пак това да са санкции касаещи само дисциплината на детето - намалено поведение, преместване, ако щете и глоба на родителя.....
Но не съм съгласна на едно умно дете да се поставя по-ниска оценка само защото не удовлетворява изискванията за дисциплина на един учител, защото те в някои случаи граничат с капризи!
Имах учителка в техникума, която пишеше ниски оценки на момичетата, ако са със спуснати коси!!!
Завърших техникум с 5,80 с една 5-ца и една 3-ка при въпросната учителка защото не си вързах косата!!!
Е и - не съм станала по-малко умна от това или по-малко възпитана, просто не бих се съгласила някой да издевателства с безумни искания върху мен или пък вече върху децата ми!

# 17
  • София
  • Мнения: 816
Учителката ги е накарала да напишат декларацията самите деца,но под декларацията нямаше неин подпис.В отговор аз и испратих декларация в която се съгласявам детето ми да получи ниска оценка тогава и само тогава,когато няма знания за по-висока.Направих я в 3екз. и за класната.При необходимост ще уведомя директора и училищния инспекторат.

# 18
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Ще си позволя и да не се съглася принципно с dara и Руска - къде е границата на доброто поведение и кой я определя?
За един учител е лошо дете, което крещи и тероризира другите /с което съм съгласна/, за друг учител е лошо дете, което не седи неподвижно 45 минути, не ги гледа в очите и не мълчи като риба / с което не съм съгласна/.
Тук визирам средно статистическо нормално дете в училищна възраст, а не крайности като от репортажа по БТВ преди време разбунил духовете.

Аз пък визирам точно крайности като тези в репортажите, които скоро видяхме. Иначе, и горе казах, че е много субективна тази преценка и дава направо неограничени права на учителя. От друга страна Лени, всички знаем кои са децата в един клас, които системно тероризират останалите с поведението си. Това е много лесно забележимо и едва ли биха ни изненадали рестрикции насочени точно натам. Подозирам, че и самите родители си ги знаят.

Не знам дали точно такава декларация е удачен механизъм за регулиране на дисциплината, но съм категорична, че такъв трябва да има. Липсата на дисциплина и неконтролируемото поведение в клас е нещо съвсем нормално вече, дори за ниските класове. Това определено не може да продължава така. В същото време родителите масово нехаят. Не знам...

# 19
  • Мнения: 3 200
Учителката ги е накарала да напишат декларацията самите деца,но под декларацията нямаше неин подпис.В отговор аз и испратих декларация в която се съгласявам детето ми да получи ниска оценка тогава и само тогава,когато няма знания за по-висока.Направих я в 3екз. и за класната.При необходимост ще уведомя директора и училищния инспекторат.

Нали се сещаш, че един учител винаги може да покаже на един ученик колко малко знае или пък нищо не знае.
Не е решила, не се е заяла с детето.
Самият факт, че не е намерила друг механизъм, с който да въдвори ред и дисциплина в часовете си, е показателен за характера й.

# 20
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
И какво точно се разкри пред теб като основни черти на характера?

Поне тръси начини жената. Защото на мен ми е дошло до гуша от наложилата се практика в последно време на родителски срещи да се говори за всичко друго, освен за децата. А всички знаем какво се случва в училище. И ако на мен някое от децата ми донесе подобна декларация сериозно бих се замислила как се държат тези деца в клас, за да се размахват подобни декларации, защо се е стигнало до подобна ситуация и какво аз като родител не съм направила, за да съм принудена да чета подобно нещо /и да го подписвам или не подписвам/, а чак след това бих се опитала да разгадавам дебрите на характера на учител, който е принуден да измисли подобно нещо, за да се справя някак с децата ми.

По-горе някой писа, че учителката се била опитала да прехвърли отговорността върху родителите. А чия, за Бога, ако не моя и предимно моя, е отговорността за собствените ми деца? И докато се опитваме да я прехвърляме на друг, то ще четем и подписваме такива бумаги.

# 21
  • Мнения: 123
Учителката ги е накарала да напишат декларацията самите деца,но под декларацията нямаше неин подпис.В отговор аз и испратих декларация в която се съгласявам детето ми да получи ниска оценка тогава и само тогава,когато няма знания за по-висока.Направих я в 3екз. и за класната.При необходимост ще уведомя директора и училищния инспекторат.

Нали се сещаш, че един учител винаги може да покаже на един ученик колко малко знае или пък нищо не знае.
Не е решила, не се е заяла с детето.
Самият факт, че не е намерила друг механизъм, с който да въдвори ред и дисциплина в часовете си, е показателен за характера й.
Показателен е и "педагогизмът" на въпросната учителка.

# 22
  • Мнения: 3 200
И какво точно се разкри пред теб като основни черти на характера?

Поне тръси начини жената. Защото на мен ми е дошло до гуша от наложилата се практика в последно време на родителски срещи да се говори за всичко друго, освен за децата. А всички знаем какво се случва в училище. И ако на мен някое от децата ми донесе подобна декларация сериозно бих се замислила как се държат тези деца в клас, за да се размахват подобни декларации, защо се е стигнало до подобна ситуация и какво аз като родител не съм направила, за да съм принудена да чета подобно нещо /и да го подписвам или не подписвам/, а чак след това бих се опитала да разгадавам дебрите на характера на учител, който е принуден да измисли подобно нещо, за да се справя някак с децата ми.

По-горе някой писа, че учителката се била опитала да прехвърли отговорността върху родителите. А чия, за Бога, ако не моя и предимно моя, е отговорността за собствените ми деца? И докато се опитваме да я прехвърляме на друг, то ще четем и подписваме такива бумаги.

Като се успокоиш, може и да ти отговоря, макар че едва ли би разбрала.

# 23
  • Мнения: 7 263
dara и аз съм съгласна, че механизми за контрол на дисциплината трябва да има. Също така съм съгласна, че за да има работещ механизъм трябва да се предвидят и санкции.
Но не съм съгласна дадени деца да се обявяват за лоши по нечий неясно как сформиран критерий.
Друго се замислям защо има деца, които при един учител са кротки като агънца, а при друг си позволяват да речем не до там кротко и спокойно поведение?!
В този случай какво ще кажем за това дете - лошо ли е то?
Или просто дадения педагог толкова може.

Правилно искам да бъда разбрана, аз съм "ЗА" затягане при това яко затягане мерките за подобряване на дисциплината, но от друга страна и самата аз и децата ми сме имали случаи да страдаме поради нечие изкривено представяне на понятието "послушен", "добър", "възпитан" и т.н.
Например според бившата класна на големия ми син той е невъзпитан защото веднъж беше и посочил фактическа грешка в преподавания материал /нещо за което си отнесе моето конско и му поясних кое как се прави и дали изобщо трябва да се прави. Помолих го другия път да попита учителката си най-учтиво дали това е датата и събитието, дали наистина това се е случило без да цитира веднага източника си на информация и да спори/. Но съгласи се, че тази проява макар и наивна, детинска и може би конфузна за момента за дадената преподавателка в никой случай не е признак на невъзпитание - признак е на интерес към предмета и знания!

Така че, нека има мерки - нека има механизми, но те да се отнасят само до дисциплина, да има точни, ясни и прости правила, които да са сведени предварително до знанието и на децата и на родителите, за да следим и ние за изпълнението им.

Съгласна съм напълно с това изказване
Нали се сещаш, че един учител винаги може да покаже на един ученик колко малко знае или пък нищо не знае....Самият факт, че не е намерила друг механизъм, с който да въдвори ред и дисциплина в часовете си, е показателен за характера й.
Всеки педагог на място може да се справи с децата, ако има желание и ако има знанието как да го направи!

# 24
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Лени, съвсем принципно съм напълно съгласна с теб. Но също така твърдя, че учителите в стандартната практика са изправени до стената.

Ето един пример: децата са в първи клас. Все още всяко едно от тях се води на училище от родителите си. Едно поне 30% от децата закъсняват сериозно за час. С повече от 15-тина минути. Правят се n на брой забележки и системните закъснения продължават. При една по-рязка забележка от страна на учителя към родител, който води късно детето и така пречи на всички останали, родителят така свирепо и цветисто се нахвърли върху учителя, и то в присъствието на детето, че аз се изчервих, за другите присъстващи не знам. Е, кой моля е този педагог, пък било то и с желание и талант за такъв, който би се справил в утрешния ден с дете, което присъства на подобна сцена - провинил се родител цветисто ругае учителя му?

# 25
  • Мнения: 186
Ясно е, че всеки гледа от собствената си камбанария - и това е нормално. Peace
В крайна сметка, от дискусията тук аз си правя следния извод - в училището има нужда от оценка на поведението, и то пряко обвързана с родителя на детето, под формата на глоба, часове обществено-полезен труд, посещения при психолог или от каквото има нужда. Въпросът е единствено как тя да бъде достатъчно обективна и дали да бъде обвързвана с конкретни учители, предмети и т.н.
Мисля, че по този въпрос повечето от нас биха се съгласили. Hug

# 26
  • Мнения: 7 263
Цитирания от теб случай за жалост показва, че в случая проблема се корени не в детето. За жалост и в този случай, ако детето не е от кротките - точно типа родител, който си описала няма да вземе мерки, за да подобри поведението му!
Напълно съм съгласна, че трябва да даваме личен пример и да възпитаваме децата си в уважение към училищната институция и към педагозите.
Дори, когато съм била изправена на нокти от некадърността и нечовечността на педагози, с които съм се сблъсквала винаги съм изисквала от синовете си да показват уважение!
Да именно да показват!
Детайлно съм разяснявала разликата между показване на уважение към учителя и истинскто уважение / поне на големия/.

За теб добър педагог ли е този, който защото 6 годишно дете в подготвителен клас се върти на чинчето и си драска по листа му залепи етикетче с надпис "ЛОШ" / от онези, които се лепят с имената на детските рожденни дни/ и който обясни на всички останали деца, че днес това тяхно другарче е лошо и никой не трябва да играе с него!!!!
И ако това е твоето дете и ако този педагог те накара да подпишеш подобна декларация, като на авторката на темата - ти ще го направиш ли?
Аз не!

п.с. а иначе и аз съм съгласна с голяма част от твоята позиция и доста често с теб сме били на едно мнение Peace

# 27
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Има много проблемни деца, които пречат в час и като нямат разрешение да ги гонят или да ги накажат - е това е -  по-ниски оценки.

Прави или неправи учители нЕма или са на изчезване.

# 28
  • София
  • Мнения: 62 595
Много често точно тези с лошото поведение са и от изоставащите ученици. На тях едва ли много им пука за оценките.

# 29
  • Мнения: 7 263
в училището има нужда от оценка на поведението, и то пряко обвързана с родителя на детето, под формата на глоба, часове обществено-полезен труд, посещения при психолог или от каквото има нужда. Въпросът е единствено как тя да бъде достатъчно обективна и дали да бъде обвързвана с конкретни учители, предмети
Мисля, че по този въпрос повечето от нас биха се съгласили. Hug

Може да бъде използвано за официално предложение към МОН!  Peace
Подкрепям на 100%, с единствената уговорка - оценката за поведението на дадено дете да се дава от всички преподаватели, които му преподават, а не само от един.

Общи условия

Активация на акаунт