Сендовчета има ли?

  • 10 098
  • 98
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 62 595
Тези учители са ходели, но колко са били те? За да се въведе тази система е трябвало да има осигурен ресурс от учители, а те са го нямали. И накрая проектът едва ли е бил спрян заради перестройката, а по-скоро заради това, че не са имали готовност нито с учебници, нито с учители, нито с програми за завършване поне до седми клас, да не говорим за 11-ти. Накрая вие просто сте се оказали само един експеримент - обучават децата до четвърти клас по съвсем нова методика и в пети клас ги хвърлят на "вълците" по старата система.

# 61
  • Мнения: 681
Аз учих по Сендовската система до 4 клас  Crazy Нищо не помня,само това ,че учебниците ни бяха големи,един по всичкология  Mr. Green Отпред бяха с човечетата от 3-мата глупаци (поне на мен на тях ми приличат) и в 5 клас не ни се налагаше да учим по математика,защото всичко го знаехме горе-долу от 3-ти клас  Laughing

# 62
  • Пловдив
  • Мнения: 1 593
Andariel - в у-щето, в което учех аз всички учителки, които работеха по проекта ПГО ходеха на обучение. Програмата беше разработена до към 6-7 клас. До колкото знам заради спряно финасиране се провали, а не заради перестройката. НО държа да отбележа, че до 4 отделение т.е. сегашен начален курс системата беше разработена перфектно  Peace
Sofince - да не си възпитаничка на у-ще "Кирил и Методий"?

# 63
  • Мнения: 2 783
И аз съм сендовче,сестра ми също (по-голяма е от мен)
За пропуските по математиката.....ами съгласна съм.....но донякъде ,аз ги имам....сестра ми не  Wink,и според мен е индивидуално .

# 64
  • София
  • Мнения: 62 595
Точно, пак опира до ресурси - пари, учители, база. При положене, че обикновените паралелки бяха от поне 30 деца и се учеше на 2 смени е било много трудно, да не кажа невъзможно да се осигури във всяко училище стая за първокласници на целодневно обучение, че и с преспиване. Оказва се, че са е трябвали около 100% повече класни стаи само за първокласниците. И ако целоднвевното обучение се запази е трябвало да има такова двойно увеличаване на класните стаи за всички класове. Е, как е трябвало да стане това? Същото и с учителите - в един момент е трябвало да има обучени учители за всички класове по всички предмети.

# 65
  • Мнения: 25 825
Вече писах по-горе защо се е провалил експериментът - заради саботаж отвътре (не всички учители са били съгласни да работят по нов начин, предпочитали са старите коловози) и най-вече, защото не е била одобрена от руския министър на просветата или както там им се е казвало министерството на образованието.
Това не са мои догадки - четох го навремето, мисля, че в интервю на самия Сендов, но не съм много сигурна.

# 66
  • Мнения: 4 892
Вече писах по-горе защо се е провалил експериментът - заради саботаж отвътре (не всички учители са били съгласни да работят по нов начин, предпочитали са старите коловози) и най-вече, защото не е била одобрена от руския министър на просветата или както там им се е казвало министерството на образованието.
Това не са мои догадки - четох го навремето, мисля, че в интервю на самия Сендов, но не съм много сигурна.

Вероятно щото в нашето обучение, на "лозановчетата", беше залегнало засилено изучаване на западни езици. Учехме ги от втори клас. Е, заедно с руския, разбира се.

Последна редакция: сб, 21 фев 2009, 16:21 от NinoTino

# 67
  • София
  • Мнения: 2 210
... имаше едни триизмерни форми, по които огъвахме мека тел /може и алуминиева да беше/ и правехме макети на мебели, които после обличахме и в хартия  Peace
А онези шаблони на хол, кухня, спалня, детска, които изрязвахме и лепяхме , за да получим триизмерни макети? Обожавах тези часове  Mr. Green...

размаза ме с този спомен  Peace Peace Peace Peace

# 68
  • Мнения: 25 825
За системата на Лозанов не знам подробности, нито защо е отречена. Знам само, че се базира върху сугестологията, а за използването и в обучението по чужди езици съм чела доста противоречиви неща.
Доколкото съм информирана, "Релакса" се основава също на такива методи...

# 69
  • Мнения: 1 986
Хайде още едно сендовче в групата! И аз и мъжът ми сме сендовчета, но сме били по различно време в различни градове! Не виждам някакви съществени поражения или преимущества от системата! Както и съм сигурна, че няма връзка със знанията по математика, защото аз съм пълен провал в тази област, докато мъжа ми и две от най-добрите ми приятелки /също сендовчета/ са перфектни математици! Аз бях от спящите 6-годишни сендовчета и си спомням, че много ни се подиграваха ''големите'' седемгодишни първолаци! Но като цяло системата беше много приятна и имам само хубави спомени от първите си четири години като ученичка. След това минах по общообразователната и в 5-ти клас ми беше трудно първия срок, защото не знаех всъщност как се учи, но после свикнах!
... имаше едни триизмерни форми, по които огъвахме мека тел /може и алуминиева да беше/ и правехме макети на мебели, които после обличахме и в хартия  Peace
А онези шаблони на хол, кухня, спалня, детска, които изрязвахме и лепяхме , за да получим триизмерни макети? Обожавах тези часове  Mr. Green...
размаза ме с този спомен  Peace Peace Peace Peace
И мен...това бяха едни от най-приятните часове в училище! Wink

# 70
  • Пловдив
  • Мнения: 1 593
Майка ми, която се пенсионира като начален учител преди 5-6 год. специално се прехвърли от друго училище в града ни ,за да работи по сендовската система. Има опит и с традиционната и със сендовската системи - в пъти е по-доволна от сендовската система и с часове може да говори с кое е по-добра от старата. И до сега помня колко често ходеха по обучения в началото. С времето така се промениха нещата, че и родителите предпочитаха сендовската система. Всичко, което съм научила в начален курс съм го "попивала" с лекота. А това за математиката изобщо не е вярно. Има деца, на които им "върви" математиката, а други - не. Не може така да се отрече дадена система заради -"чух еди какво си, казаха ми еди що си".

Сендовчета, а спомняте ли си как беше обяснено нагледно сонорните съгласни - Л,М, Р, н, Й - с нарисувано нагледно влакче, чиито вагони бяха буквите, а връзката между тях бяха гласни букви и се получаваше - ламарина и Й беше пушека... Спомени... Кажете ми не е ли най-добре в детска възраст всичко да е под форма близка до играта?

С две ръце съм ЗА тази система, но за жалост вече я няма...
А сега какво е, даже не се интересуват от децата ни, камо ли как са усвоили материала и дали е поднесен правилно и леко за годините им. Казвам го пак - имам ученик и вече доста време се дивя на съвременните учебници и на материала залегнал в тях - да не говорим за стила на писане... Най- простия парадокс - нас ни учеха по математика, че задачата се решава буквено и в последния възможен момент се пресмята с числа. Синът ми го учат от първия ред замества и се превръща в калкулатор. Формулата за лице на триъгълник не е 1/2а.hа - тя е 0,5а.hа - кому е нужно всичко това, след като години наред са издавани справочници и таблици с формули сега по новата система да се предават по друг начин  Shocked и това е само една частичка от моето възмущение, но ... нейсе.

Я споделете вие какво си спомняте сендовчетата, явно сме доста?

# 71
  • Пловдив
  • Мнения: 1 593
Точно, пак опира до ресурси - пари, учители, база. При положене, че обикновените паралелки бяха от поне 30 деца и се учеше на 2 смени е било много трудно, да не кажа невъзможно да се осигури във всяко училище стая за първокласници на целодневно обучение, че и с преспиване. Оказва се, че са е трябвали около 100% повече класни стаи само за първокласниците. И ако целоднвевното обучение се запази е трябвало да има такова двойно увеличаване на класните стаи за всички класове. Е, как е трябвало да стане това? Същото и с учителите - в един момент е трябвало да има обучени учители за всички класове по всички предмети.
Относно парите и ресурсите - в начален курс бяха осигурени и нямаше недостиг.
А ние, като първи по този експеримент си спомням, че спяхме в самата класна стая на легла на три етажа по две деца едно до друго /нещо като тек и половина/. Леглата бяха най-отзад зад чиновете. Нямам нищо против, че се е налагало да почиваме - не са ни насилвали да спим. И без това бяхме 6год. и връстниците ни в ДГ също спяха  Wink
А колко задружни станахме - един и същи клас 11години поред... И до сега се търсим...

# 72
  • Мнения: 2 783
Ние имахме отделна стая за спане,и аз съм от 6-годишните ......
Помня стаите.....бяха целите изрисувани,имаше влакчета,цветя......в/у които можехме да рисуваме с цветни тебешири.....
Добра си беше системата  Peace

# 73
  • Мнения: 681
Andariel - в у-щето, в което учех аз всички учителки, които работеха по проекта ПГО ходеха на обучение. Програмата беше разработена до към 6-7 клас. До колкото знам заради спряно финасиране се провали, а не заради перестройката. НО държа да отбележа, че до 4 отделение т.е. сегашен начален курс системата беше разработена перфектно  Peace
Sofince - да не си възпитаничка на у-ще "Кирил и Методий"?
Да,но от Асеновград  Peace Да не си учила и ти там  Hug

# 74
  • Мнения: 4 586
Како Сийке, с таз дума дето я употреби стугестологията ми отвори за половин час работа,
да разбера какво ще рече и какво иска да каже.

Общи условия

Активация на акаунт