Сендовчета има ли?

  • 10 895
  • 98
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 29 087
Сугестология, Вълчо, не стугестология.
Демек, да ти внушат разни неща в главата - може да са чужди езици, може и да се гръмнеш след пет минути. Според на когото както му е кеф.  Mr. Green

# 76
  • София
  • Мнения: 62 595
Лозанов е написал цяла книга, създаден е цял институт за него, правил е експерименти, обучения. Книгата му е много интересна, прочетох я с удоволствие, но е почти антикварна рядкост.

# 77
  • Пловдив
  • Мнения: 1 617

Да,но от Асеновград  Peace Да не си учила и ти там  Hug
Да  Wink

# 78
  • Мнения: 2 755
Друг съществен недостатък- не сме учили БГ граматика. Въобще. До пети клас пренасях по една буква, докато майка ми не ме забеляза.

Странно. А аз навремето много се бях впечатлила, че още в първи клас учеха състава на думите с точните термини - морфеми, суфикси, префикси и т.н., вместо наставки, представки и окончания, както бяхме учили ние и с изкореняването на които термини видяхме голям зор в университета...
                    Смея да твърдя, че граматичната си култура съм получих само от въпросната система, макар впоследствие да ме поквари ужасно неграмотната околна среда. Специално граматика не помня да съм учила, но определено познанията ми бяха на ниво. Отделно, математиката ми наистина ми е много слаба, също като на брат ми, който обаче не беше по тази система  Whistling.

# 79
  • София
  • Мнения: 1 230
И аз съм Сендовче. Имам бегъл спомен, че оставяхме огромните чанти в понеделник в училище и ги прибирахме в петък. Какво и как сме учили не помня, след като сме си оставяли чантите. И до днес ми куца много математиката, така и не я възприех и след сендовската система. Много ми беше трудно, когато се преместих в ново, нормално, училище и трябваше да ми пишат оценки. Хубаво щеше да е ако всички училища бяха на една система, например Сендовата, а не коренно различни.

# 80
  • Мнения: 29 087
А, защо? Аз пък мисля, че ще е хубаво да има училища по различни системи и родителите, а и децата им да имат избор как да бъдат обучавани. Поне хората ще са по-различни и интересни, а не с еднакво деформирани мозъци.  Laughing

# 81
  • Мнения: 24 467
Имам доста познати- мои набори, карали по тази система. Беше по "мое време", но не в моето училище. Те, специално, са доволни, до един и не мога да кажа, че някого нещо му "куца" тотално и явно, напротив. Познавам и родители на деца- също много доволни от системата.
Макар и не по тази система сме учили в І клас задължително по цял ден и това, със занасянето на чантите в понеделник и връщането им в петък важеше и за нас. Също винаги сме учили с нови учебници /късмет, такъв ми беше "наборът"/.
А, защо? Аз пък мисля, че ще е хубаво да има училища по различни системи и родителите, а и децата им да имат избор как да бъдат обучавани. Поне хората ще са по-различни и интересни, а не с еднакво деформирани мозъци.  Laughing
И аз определено мисля така. Поне бих избрала някаква "система", липсата на такава в момента ме измаря.  Confused

# 82
  • Мнения: 4 621
О-о-о-, колко далеч ме върнахте с този въпрос  Laughing
Учила съм от първи до четвърти клас по тази система. (набор 1975). После родителите ми ме преместиха в "нормално" училище.
Присъединявам към мненията, че нечии пропуски в математиката не са в резултат на системата.
Помня, че когато отидох в другото у-ще, ми куцаше....руския,защото май още не бяхме почнали да учим.....
Като цяло ми беше интересно и забавно, чувствах се някак по---специална  Grinning

# 83
  • Мнения: 305
Аз съм сендовче и съм най-върлия привърженик на тази система. Наблягаше се на индивидуалността на всяко дете и всичко ни се поднасяше много интересно и забавно.
Samsara, опитни зайчета звучи неуместно Peace

Съвсем вярно.

И аз съм сендовче, тръгнало на 6 години. Проблема  в случая е, че по-скоро учителите не бяха много подготвени за новата идея. А и някои родители.
А може би трябваше да се пробва само с група по-надарени деца  bowuu

Във всеки случай са ми само хубави и интересни спомените от тогава!

А, и да добавя - бяхме по системата до 7-8 клас - нямаше тормоз за оценки (до 7-ми май бяхме сами на срочни, нямаше текущи).

Световната история, култура и природа бяха представени по прекрасен и завладяващ начин!

Запазила съм си част от учебниците и смятам да допълвам празнините в сегашното "образование" с тяхна помощ, когато му дойде времето.

Последна редакция: пн, 23 фев 2009, 10:50 от Big Bad Mamma

# 84
  • Мнения: 1 683
Наистина е вярно, че много от наученото се помни дълго време. Например и до днес си спомням 1-вия урок.
Мими и лили чули, че жужи кошер.
жужи ли лили, жужи ли?
Жужи Мими и Жили! Crazy


Руми и Лили
кукли мили,
мили ги мили,
трили ги трили,
умни Руми и Лили.

Има ли някой от 119-то?

# 85
  • bulgaria
  • Мнения: 310
Наистина е вярно, че много от наученото се помни дълго време. Например и до днес си спомням 1-вия урок.
Мими и лили чули, че жужи кошер.
жужи ли лили, жужи ли?
Жужи Мими и Жили! Crazy


Руми и Лили
кукли мили,
мили ги мили,
трили ги трили,
умни Руми и Лили.

Има ли някой от 119-то?

 newsm45 newsm03 Насълзиха ми се очите от този спомен.
Аз съм от 127. Трябва да си потърся "дипломите" за 1,2,3..клас. Много бях горда тогава. Всичките ми приятелчета имаха некви там бележници, а ние бяхме със Свидетелства в края на всяка учебна година.

# 86
  • Мнения: 681

Да,но от Асеновград  Peace Да не си учила и ти там  Hug
Да  Wink
Да не се окажем и познати  Party Ако искаш пиши ми на ЛС  Hug

# 87
  • Пловдив
  • Мнения: 1 617
А моето любимо е:
МАМА, МЕЧО И АЗ
Мръква се. Аз лягам до мама, а Мечо -
до мене: Много ми е мъчно за Мечо. Аз
си имам майка, а Мечо - не. Мамо, стани
мама и на Мечо. Мама се смее и ни
милва двамата.
  bouquet


[/quote]

Руми и Лили
кукли мили,
мили ги мили,
трили ги трили,
умни Руми и Лили.


[/quote]

цялото стихче:
Руми и Лили
кукли шили.
Плитки им шили,
мигли им шили,
илици им шили
и ги умили.

Руми и Лили
кукли мили.
Мили ги, мили,
трили ги, трили -
ни мигли,
ни плитки,
ни кукли.
Умни Руми и Лили.  Hug

# 88
  • Мнения: 1 472
И аз съм сендовче. 1983 съм била в първо отделение, така се казваше тогава, а не клас. Имахме един час, който се казваше Чета пиша смятам. Имахме и час, в който пишехме писма на руско другарче...Учебниците ни бяха пълни с картинки от анимационното филмче Тримата глупаци.
Освен всичко казано до тук за тази система си спомних, че на края на учебната година ни раздаваха свидетелство за завършеното отделение и в него пишеше детето(трите имена) може да чете, пише смята и най вече да играе. На това родителите ми много се смееха, но така и не ме преместиха в нормално училище.
Спомням си със смесени чувства за това време.

# 89
  • Мнения: 110
   Аз също съм сендовче, но математиката ми е много добре. И не виждам връзката между системата и способността на всеки един да се оправя с математиката.
 Беше експеримент, да, и го прекратиха точно заради неприемането му от голяма част от преподавателите. Материала беше в общ учебник, илюстрован като детска книжка, целодневно обучение със спане на обед (малко като в детската градина). В края на всяка учебна година ни раздаваха дипломи като грамоти....някои по-горе беше писал, че бяха с тримата глупаци и придружаващото го: "Ученичката умее да пише, смята и чете и най-вече да играе"  hahaha
 И аз си припомних стихчетата.......ех, спомени...

Общи условия

Активация на акаунт