Хиперактивност с дефицит на внимание - тема 7

  • 258 334
  • 1 418
  •   1
Отговори
# 1 350
  • София
  • Мнения: 1 120
Здравейте!
Някой от вас правил ли е изследване за хипертиреоидизъм (хиперфункция на щитовидната жлеза).
Препоръчаха ми да направим, но първо трябва да извадим едно зъбче при зъболекар и като се успокои, ще я заведа да й вземат кръв. Не зная как ще стане. С голям зор направихме ваксина наскоро.

# 1 351
  • Мнения: 17 028
Здравей,
И аз мисля да пусна на моята един кръвен тест за щитовидната жлеза. Аз съм с Хашимото, ТАТ ми е висок. Трите хормона вървят по здравна каса, но ТАТ, МАТ и видеозон се заплащат от пациента. На мен ми вземат кръв венозно, предполагам, че и на децата също.

# 1 352
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
С ученето сме до под кривата круша. Вечно забравя или се прави, че забравя, уроци, домашни и пр. А това доведе до понижаване на успеха, защото материалът в по-горните класове вече е по-труден и не става само с разтегляне на лафове от обща култура. Определено затъва по разказвателните предмети.  Tired


Използа ли тефтер, където да записва какво домашно има (да пише или да учи)?

# 1 353
  • 1st floor
  • Мнения: 9 775
Не . Би трябвало да записва в тетрадката, но не винаги го прави.

# 1 354
  • Мнения: 838
Напоследък започвам да си мисля, че и моето дете е от хиперактивните. Понякога се оплаква, че не съм му обърнала достатъчно внимание, постоянно прави нещо и е труден за възпитание.

# 1 355
  • Мнения: 17 028
Напоследък започвам да си мисля, че и моето дете е от хиперактивните. Понякога се оплаква, че не съм му обърнала достатъчно внимание, постоянно прави нещо и е труден за възпитание.


Здравей,
Много малко информация даваш, но:
- храни ли се спокойно или се върти на масата, става ли по време на хранене, налага ли се да го храните, докато прави нещо друго?
- спи ли спокойно? Заспива ли лесно и в нормално време?
- изчаква ли спокойно реда си - в магазина, пред лекарски кабинет, на спирката?
- има ли неща, които да привличат вниманието му за по-дълго - 20-30 минути или постоянно сменя дейностите?
- гледа ли телевизия? Заслушва ли се докато му се чете?
- изслушва ли спокойно другия по време на разговор или го прекъсва?
- ако пътувате с градски транспорт, пътува ли спокойно или непрекъснато търси къде да се катери, използва ли дръжки и лостове за "гимнастика"?
- как е с рисуването, оцветяването, работа с пластелин, апликация?
- търси ли непрекъснато, често да му се обръща внимание, някой да се занимава с него?
- оплакват ли се от детската градина, че става по време на занятия, работи ли с другите деца, когато му е " скучно" или ги разсейва и пречи? Определят ли го учителките като "невнимателен", " разсеян", "умен, но..."
- забравя ли често - поръчки, вещите си? Определян ли е като "разсеян"
- как реагира на забележки и ограничения, спазва ли правила?
- как се сърди?
- пълзял ли е? Кога е проходил?
- кога е проговорил и има ли към настоящия момент логопедични затруднения, особености?
- склонен ли е да внезапни действия? Изисква ли да сте непрекъснато на щрек какво ще направи?
- как си играе на детската площадка? Обича ли да се катери, да скача и да тича?
Много въпроси се събраха, но отговорът на тях може да те насочи към това дали детето е хиперактивна или е просто по-жизнено и енергично. Дъщеря ми на 6,7 г е хиперактивна, синът ми на 2,10г е просто едно жизнено, активно дете.

# 1 356
  • Мнения: 265
Напоследък започвам да си мисля, че и моето дете е от хиперактивните. Понякога се оплаква, че не съм му обърнала достатъчно внимание, постоянно прави нещо и е труден за възпитание.


Здравей,
Много малко информация даваш, но:
- храни ли се спокойно или се върти на масата, става ли по време на хранене, налага ли се да го храните, докато прави нещо друго?
- спи ли спокойно? Заспива ли лесно и в нормално време?
- изчаква ли спокойно реда си - в магазина, пред лекарски кабинет, на спирката?
- има ли неща, които да привличат вниманието му за по-дълго - 20-30 минути или постоянно сменя дейностите?
- гледа ли телевизия? Заслушва ли се докато му се чете?
- изслушва ли спокойно другия по време на разговор или го прекъсва?
- ако пътувате с градски транспорт, пътува ли спокойно или непрекъснато търси къде да се катери, използва ли дръжки и лостове за "гимнастика"?
- как е с рисуването, оцветяването, работа с пластелин, апликация?
- търси ли непрекъснато, често да му се обръща внимание, някой да се занимава с него?
- оплакват ли се от детската градина, че става по време на занятия, работи ли с другите деца, когато му е " скучно" или ги разсейва и пречи? Определят ли го учителките като "невнимателен", " разсеян", "умен, но..."
- забравя ли често - поръчки, вещите си? Определян ли е като "разсеян"
- как реагира на забележки и ограничения, спазва ли правила?
- как се сърди?
- пълзял ли е? Кога е проходил?
- кога е проговорил и има ли към настоящия момент логопедични затруднения, особености?
- склонен ли е да внезапни действия? Изисква ли да сте непрекъснато на щрек какво ще направи?
- как си играе на детската площадка? Обича ли да се катери, да скача и да тича?
Много въпроси се събраха, но отговорът на тях може да те насочи към това дали детето е хиперактивна или е просто по-жизнено и енергично. Дъщеря ми на 6,7 г е хиперактивна, синът ми на 2,10г е просто едно жизнено, активно дете.



Големият ми син покрива положително 99% от гореспоменатото. Винаги съм мислила,че е шавлив, пълен с енергия. В последно време/година-две/ поведението му е под всякаква критика. Госпожите спряха да ми се оплакват вече, явно се примириха. Вчера беше вкиснат и ни побърка цял ден, вече не знам кой път да хващаме. Давах му преди седитивакс,рибчо и ментат,пак ще ги почвам. Thinking

# 1 357
  • Мнения: 321
 "Извода "до който  стигнах/ открих топлата вода/
При хиперактивните  деца  най-добър резултат би дала поведенческата терапия.Терапия за децата и за родителите!Всички хранителни добавки не могат да направят това ,което би направила ТЯ.
И тук идва лошото: поне при нас няма добри психолози/  такива от ,които имаме нужда/или такива на ,които можем да се доверим!

# 1 358
  • София
  • Мнения: 1 416
А как поведенческа терапия,само приказки, ще го накарат да си седи на дупето. То от вътре го бута да се върти,да скача,да говори,да шуми. По скоро трябва да дават на децата да стават,така ще намалят част от шумното им присъствие.

# 1 359
  • София
  • Мнения: 1 120
Преди месец направихме изследвания за хормони. Всичко е в норма.
Спрях всякакви таблетки, добавки и дори Киндинорм.
През ваканцията работихме заедно всеки ден по няколко часа и донякъде успяхме да наваксаме материала в училище. Стана по-спокойна и реших, че и в училище ще потръгнат нещата, но  smile3538
Още на първия ден започна с изпълненията (реване, тръшкане, пищене).

# 1 360
  • Мнения: 17 028
Момичета, от Септември давам на моята Седивитакс и Алора. Трябваше да мине повече от месец, за да забележа резултат. В градината също го видяха (резултата) и дори я похвалиха. Около нова година прекъснах за седмица, бяхме си у дома, детето се беше успокоило (рядко имахме изблици) и ... се върнахме в началото. Сега пак сме на сиропчета, но ще трябва да мине време докато постигнем видим резултат. Явно поне до пубертета ще трябва да ги пие редовно. Дано да я израстем тази хиперактивност, дефицита на внимание си оставал, но поне да изчезне хиперактивността. Ходим и на психолог на 2-3 седмици, но там работят повече с мен, отколкото с нея, пък и тя хич не е склонна да съдейства (поне до сега не се е случвала в такова настроение, че да партнира). Много е своенравна, прави каквото тя си реши, а срещне ли трудност писва и дори не опитва да го направи, казва " не мога" и край! Миналият месец и вземаха кръв, 100лв доплатих за хормони и антитела на щитовидната, витамин В 12 и каквото там сепсетите и - всичко в норма, всичко, освен детето. А ще тръгва наесен в първи клас. Храни се, 112см, 14кг. Как ще си носи раницата? И вие ли имате проблем с килограмите? На какво може да се дължи? Нашите лекари вдигат рамене и казват "физика". Вярно, че в групата й имат още няколко по-дребнички като нея, но чак толкова слаби - не.
Gelato, Kolibka, ако имате съмнения за хиперактивност заведете децата на детски психиатър. Само те поставят тази диагноза. Можете да заявите след това и желание за ресурсно подпомагане, психолог, логопед. За хиперактивност ви се полага и ТЕЛК - 20-90% според наредбата за медицинската експертиза. Ние имаме и акцедентален шум на сърцето, ретинопатия на недоносените, ниско тегло при раждането (недоносени е, не че и сега не е под нормата) и още 1-2 " екстри", таа ще видим.
Мис Пиги, нормално е. С техните проблеми, едва ли се чувства комфортно в училище, където трябва да спазва правила и ограничения, да прави каквото й кажат, а и три седмици ваканция за 7-8-годишни си е много. Имат нужда от рутина, от ритъм, а през ваканцията режимът друг, свободата голяма, моята дори не се сети за уроци, но и аз не я ангажират, оставих я да си почине, а и ние все болни (всички се изредихме). Вчера за пръв път беше на градина от 23.12 насам.

# 1 361
  • София
  • Мнения: 1 120
Храни се, 112см, 14кг. Как ще си носи раницата? И вие ли имате проблем с килограмите? На какво може да се дължи? Нашите лекари вдигат рамене и казват "физика". Вярно, че в групата й имат още няколко по-дребнички като нея, но чак толкова слаби - не.
Моята дъщеря няма проблеми с килограмите. Доста си е тежичка дори.
Има структурата на свекървата (едра, но не шишкава).
И наистина всичко опира до физика.
Не се опитвайте да охранвате детето.
Нали е жизнено и здраво?

# 1 362
  • София
  • Мнения: 1 416
Какво е отношението на другите деца към по активното дете? Моето има за сега много приятели и го приемат,играят си. Само веднъж сме срещали на площадката друг много активен набор и си играха чудесно, поне не се тревожиш,че като се гонят с пълна скорост или се ударят и някой родител ще почне да се оплаква.иначе учителките трудни се принудиха,че ще работят с него.

Последна редакция: пт, 27 яну 2017, 16:52 от Шмати

# 1 363
  • Мнения: 17 028
В нашата гладина има толерантност към децата със СОП. В групата на моята дъщеря има две аутистчета, чух че в една от малките групи били 3-4. Имала съм конфликт само с две учителки. Първата от друга група не искаше детето (малко след като тръгна на градина, трябваше да я пусна на сборна група)- не била адаптирана, въртяла се на заспиване... Втората заместваше миналата есен и ме посрещна агресивно, че детето нищо не можело, не работело, а драскало... Казах й да й покаже, а не да се оплаква и до там. Едва в края на трета група, след година и половина, едната учителка сподели, че в началото им е било трудно с моето дете, че детето, такова, каквото е в момента няма нищо общо с детето, което съм им завела в началото (осиновена на 3г, тръгна на градина след 13м адаптация у дома). Диагнозата й поставиха едва тази есен.
Но в училище е по-трудно да се работи с хиперактивно дете. Хубаво е, ако има възможност, да се търси учител и училище, където са толерантни и учителят умее и има опит да се справя с такива деца. Тук наистина фигурата на учителя е много важна - да предразположи детето, да овладее емоционалността, да го накара да работи и да не пречи. Ако имате възможност избирайте учител, а не училище! По мои наблюдения, учителите от "елитните" училища не желаят да се затормозява с "проблемните" деца и обратното, тези от кварталните, малките училища, където се борят за всяко дете са много по-толерантни, човечни и умеещи да работят с всякакви деца, а и не са подложени на натиск от страна на другите родители. От това, което чета в тази тема стигнах до извода и, че нашите деца имат обучителни трудности и за тях английският се явява допълнително препятствие, това е една от причините да се опитам да кандидатствам за паралелка с първи чужд руски за детето наесен, за съжаление при нас е само една и то в елитно езиково училище. Но чувам много добри отзиви за учителката, която поема първи клас, познавам и тази, която преподава руския на началния курс, така че дано ни приемат там. Стискайте ми палци!

# 1 364
  • София
  • Мнения: 1 416
Как две или 4-5 аутиста в група,явно сте в градина с много толерантно ръководство и силно управление.

Общи условия

Активация на акаунт