Хиперактивност с дефицит на внимание - тема 7

  • 258 397
  • 1 418
  •   1
Отговори
# 1 260
  • Пловдив
  • Мнения: 223
Има деца, които реагират по този начин на всяка промяна в рутинното ежедневие. Това не значи, че на децата нещо не им е наред. Те просто се нуждаят от по-различен подход. И когато човекът отсреща намери този подход е изключително удовлетворен от комуникацията си с детето. Ако детенцето не се чувства добре в тази градина, не го насилвайте. В предишните постове има много добри съвети, които напълно подкрепям.

# 1 261
  • Мнения: 4 916
Детската градина е едно, но питали ли сте се какво му е на това мъничко детенце да бъде далеч от мама? Или вие се върнете тук, или го вземете при вас, но не е същото, да бъде с дядо, или в детска градина с чужди деца. То страда за мама и тате, и страданието го изразява във хвърляне, чупене, по различен начин при различните деца. То вижда майките и татковците на другите деца и страда, иска и то като тях. И реакциите са му съвсем нормални. Малки са си децата още.

# 1 262
  • София
  • Мнения: 1 120
Здравейте! Дъщеря ми е на 6 г. и ни предстои на есен да е в първи клас. Миналото лято започна да работи с психолог, като си мислех, че това ще помогне и не предприех други действия. Докато работеше с психолога за интегрирането си, в предучилищната госпожата й работеше за отделянето й от групата. И за съжаление успя. Иска ми се през оставащите два месеца да направя нещо, по-точно правилното нещо, така че детето да може да се впише в новия си клас без да бъде отхвърлено и изолирано от съучениците си.
Ще съм благодарна на майки, които са постигнали успехи, да споделят как са се справили.
На нас и децата ни би било по-добре, ако имаше паралелки за хиперактивни деца с повече часове по физическо възпитание. А и детето ми би се чувствало доста по-добре сред себеподобни и на мен ще ми е по-спокойно.

# 1 263
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Piggy поради какъв проблем сте посещавали психолог? Говорът как е? На първо време - подкрепа и положителна настройка към очакваното тръгване на училище. Забраняващ на всички да споменават думата "трудно" или " строга госпожа". Това се сещам за сега.

# 1 264
  • София/Севлиево
  • Мнения: 12 416
miss piggy колко позната история.В детската градуна 2 години логопеди,психолози и учители работеха върху това синът ми да е интегриран в група.Бяха постигнали огромен напредък и по техен съвет го отложих миналата година от първи клас и го записах предучилищна в училище, за да му е по-лесна адаптацията в първи клас.И накрая на тази година получихме свидетелство, че синът ми не трябва да работи в група, а изцяло индивидуално.Незнам какво са направили в училище, но детето ми в поведението си наистина върна назад.Стигна се дотам, че когато непознати деца искат да играят с него им казва да се махнат и да не му досаждат...Сега го записахме в първи клас в друго училище , септември ще видим как е.Истината е , че той може да чете,пише и смята, има известни затруднения с рязането и издържа най-много мирен и тих до 11 часа, а часовете са им до 12 и нещо.Вероятно първоначално ще стои само до 11 като постепенно ще увеличаваме престоя.Другия проблем е, че с него задължително трябва да има човек,който да го изведе навън,когато почне да шуми.Този човек трябва да съм аз, но в предучилищната не ме допускаха.Доколкото разбрах в сегашното ни училище ще ми разрешат и се надявам да попаднем при добри учители и специалисти и с тяхна помощ да успеем да го върнем към състоянието когато завърши детска и да вървим напред.Защото от предишното ни училище искаха да го изпратят в т.нар. помощно училище, а той категорично не е за там.

# 1 265
  • София
  • Мнения: 1 120
Piggy поради какъв проблем сте посещавали психолог? Говорът как е?
Бях я записала към един ресурсен център. Освен психолог, с нея работеше и логопед. Временно прекъснах посещенията при психолога, защото за около 3 месеца нямах възможност да я водя, но сега вече съм свободна и ще ги подновим.
Проблемът й беше в поведението. Тя е почти винаги във възбудено състояние, много бъбри, за всичко бърза, почти винаги тича и да се чудиш, никога не се изморява. Винаги може още. Simple Smile
Преди година не изговаряше някои думи правилно, но вече го нямаме този проблем. В началото на годината започна да ходи на уроци при една начална учителка. На уроците постигна невероятен успех. За съжаление, днес ни беше последният урок. Поради семейни ангажименти на госпожата ги прекратяваме за сега.
По отношение на интелектуалните възможности, не се оплаквам. На три различни места й правиха някакви тестове за интелигентност и резултатите и на трите бяха високи.
От три седмици давам Киндинорм, но за сега не виждам ефект.
Поръчах LTO3 . Мисля от другата седмица да започна да го давам. Ако има положителен ефект, веднага ще споделя.
Има и нещо успокоително. От разговори с други майки, които са имали хиперактивни деца, средно статистически при момичетата хиперактивното поведение отшумява до към 3-4 клас.
Дано и при нас да е така.

Последна редакция: чт, 30 юни 2016, 20:31 от miss piggy

# 1 266
  • София
  • Мнения: 1 120
Елислава, за тази учебна година е късно, защото приемът за първи клас вече приключи, но би било добре майките от по-големите градове да се организираме и да поискаме да бъдат създадени паралелки за деца с хиперактивно поведение. Във всеки клас има поне едно такова дете и в по-големите училища от всеки випуск могат да се съберат поне по 10 деца. Би могло във всеки квартал да се създаде такава паралелка. Ако тези деца са заедно, и за децата ще бъде по-добре, и за нас родителите ще бъде по-спокойно. Освен това ще се спестят и средства от бюджета, защото вместо за всяко отделно дете да се отпуска ресурсен учител, той ще бъде един за цялата паралелка.

Последна редакция: чт, 30 юни 2016, 21:05 от miss piggy

# 1 267
  • София
  • Мнения: 1 416
Представям си паралелка с хиперактивни деца,ще трябва да имат батут в стаята и учител на много силни успокоителни трябва да им преподава. Настрани майтапа,искам да се срещаме с повече активни деца,за да си играят. Мисля,че енергията,която имат трябва да ги прави щастливи,а не заради нея да са определяни като лоши,невъзпитани и глупави,защото това не е вярно. Мис пиги, позната история с учителката,която вместо да съдейства,тя пречи.

# 1 268
  • София
  • Мнения: 1 120
Би могло стаята им да е близо до физкултурния салон и при нужда да се водят децата по-често. Аз лично търсих за детето ми спортна паралелка. Не намерих. А детето ми има качества да бъде успешен спортист. Упорита е, физически е много издържлива и има хъс да бъде винаги първа. Смятам да я запиша на лека атлетика или плуване. Но щеше да е добре да спортува през деня, а не два или три  пъти в седмицата да я водя вечер.

# 1 269
  • Мнения: 4 916
miss piggy аз съм записала моето дете на футбол и лека атлетика. Моето дете е назад с говора, и хиперактивна. Госпожите в детската са я отсвирили, нямам възможност да я преместя. Но тя в детската не смее да мръдне, защото пък не може да говори, и като я взема от детска, става страшно. Добре че,я записах на спорт. Той и помага и да натрупа някакво самочувствие пред другите деца, освен изразходване на енергия.

# 1 270
  • София
  • Мнения: 1 416
И аз това мисля,че детето ми има качества да бъде спортист. Изключителна издръжливост,жилав, упорит и за енергията е ясно. Само като са вироглави се чудя колективен или индивидуален спорт. Отлична идея е да бъдат до физ. салон. Малко да отпушат енергията и после пак в клас. За съжаление това са мечти. Моето дете би имало добро поведение,стига да бъде често пускан да потича. За съжаление, освен безкрайни забележки,друго не се случва.

# 1 271
  • София/Севлиево
  • Мнения: 12 416
Моето дете го водим на плуване почти целогодишно на един минерален басейн  и на катерене в една спортна зала зимата.При нас проблема освен хиперактивността е, че има и малко черти от аутистичния спектър и това го прави малко различен от другите деца.В смисъл той може да говори, дори доста , но не е от тези дето ще отидат да си потърсят да играят с някое непознато дете или ще прояви някаква инициатива.По-скоро той имитира поведението на другите деца,сега в предучилищната имаше едно приятелче с хиперактивност и го имитираше 1 към 1, та в нашия случай ще е по-добре да не се събира с такива деца, защото когато покрай него няма някой по-буен той е спокоен и даже леко отнесен.

# 1 272
  • Мнения: 68
Miss Piggy, много моля да ми кажете за тази добавка, която предстои да давате. Знаете ли за добри резултати при вече ползвали я ... За Киндинорма -аз също не виждам някаква съществена промяна Sad , посъветваха ме да комбинирам със ШС N;2. Преди това пиеше ЕСКИМО и като, че ли имаше резултат, но само в началото...

# 1 273
  • София
  • Мнения: 1 120
Не открих никакви мнения в български сайтове. Но реших да пробвам. Че то само едно посещение на хомеопат с лекарствата ще ми излезе по-скъпо.
Аз съм на зор. До 15 септември трябва да съм намерила решение. Но ако вие не сте, може да изчакате да видим дали при нас и други деца има резултат и тогава да пробвате.
По принцип не давам нищо на детето без да съм го пробвала преди това.

Последна редакция: пт, 01 юли 2016, 12:24 от miss piggy

# 1 274
  • София
  • Мнения: 1 120
Елислава, къде ходите на басейн, ако не е тайна?
На есен, когато започнаха предучилищна, пробвах да я запиша на някакъв спорт, на народни танци, на модерни танци, никъде не се получи. Наскоро пробвах и на тенис на корт, но и там децата бяха по-големи и дъщеря ми не можа да се впише.
Ще трябва да е някакъв индивидуален спорт. Поне като за начало, за да изразходва енергията. А след време ще се постарая да я включа в нещо групово, защото това ще й помогне в социализацията.

Общи условия

Активация на акаунт