Как мислите да спасите бизнеса си?

  • 3 951
  • 62
  •   1
Отговори
# 30
  • out of space
  • Мнения: 8 573
Няма какво да му спасявам- аз съм пиявица.  Sunglasses

# 31
  • София
  • Мнения: 1 524
Доста интересни  разсъждения прочетох, с някой съм съгласна, с други не.
Мислете хора - не правете масовите грешки на съкращения на ценни кадри. Да, сега е моментът да се оттървете от бурените, но добрите специалисти си ги пазете.
Кризата обикновенно удря навсякъде, някъде се усеща като ураган, в друг отрасъл като буря. Когато гигантите се разпадат - няма как, проблеми ще имат и средните и малките под тях.
Според мен оцеляват знаещите и можещите, мислещите и гъвкавите.
Криза или не - съпругът ми получи увеличение и то доста добро, но уви не го усещаме кой знае колко, бизнесът на фирмата е изнесен почти на 100 процента извън Б-я, да седим и да ревем - това не е решение, търсят се нови пазари, намаляват се цени, правят се нови програми, нови проучвания, най-важното е да не се поддават на всеобщата паника. Съкращение на разходи - трябва много да се внимава, някой каза сега не е момента да се лишаваме от рекламата - прав е абсолютно е прав, тогава от къде да съкратим - има си специалисти менъджери, ако не можете да се оправите сами - по-добре да наемете един такъв - този нов разход ще е оправдан, ще ви каже къде, колко, защо и как да намалите разходите. При малкия бизнес - е там вече сами трябва да се опрявате, да се надяваме на бързо приключване на кризата, което уви хич не ми се вярва.

# 32
  • Мнения: 3 634
Ресторанта няма какво да му спасяваме, климата влияе при нас, не кризата. Абитуриентските балове ще изхранят годината.  Mr. Green
Ако имахме проблем обаче щяхме да компенсираме с удължено работно време за начало.

Увиснах малко в моята част (рекламата), но имам малко вина и аз. 

# 33
  • Мнения: 46 518
За сега нищо особено не правим, освен, че насочихме рекламата в друга насока.
Оптимист съм като цяло, не е първата криза, през която минаваме, не е страшно Simple Smile

# 34
  • Мнения: 2 478
Намаляваме личните разходи,освобождаваме ненужен персонал,преразглеждаме кредитите за удължаване на изплащането им,промоции и т.н.

# 35
  • Мнения: 592
Нямам право на реклама, задължителните разходи се увеличават, а работата драстично намаля от 3 месеца - освен съкращение на персонал и лични ограничения, нищо друго при мен не върви!

# 36
  • Мнения: X
Много фирми решиха първо да орежат разходите за реклама. Тъпо - сега е моментът да се рекламират, първо, за да имат повече продажби, второ, защото сега в медиите не е такъв фраш с реклами и ще изпъкнат, и трето, защото и медиите започнаха да правят отсъпки в цените. Тъпо според мен е също да се уволняват хора, които са натрупали опит и са показали лоялност. Екип не се събира така лесно. Мит е, че в момента лесно могат да се намерят качествени хора. Те вече са грабнати от някого, платени са добре и едва ли ще ги докопате. Според мен по-добър вариант е да се мине на половин работен ден например. А като си говорим за "Криза" има и един такъв момент, че собствениците на фирми се жалват, че печалбата им паднала примерно от 30 000 месечно на 20 000 и няма да могат да поддържат яхтата, трите къщи и двете любовници. Та има откъде да се свиват разходи си мисля аз... 
Тези разсъждения са типични за хора,неангажирани пряко със собствен бизнес и съответно вълнувани на първо място от личните доходи и разходи на началниците си.
Качествени хора могат да се намерят винаги,непосредствено преди кризата- трудно и на твърде висока цена,сега- на по-прилична,и без многото им претенции/в някои случаи/.

Намаляваме личните разходи,освобождаваме ненужен персонал,преразглеждаме кредитите за удължаване на изплащането им,промоции и т.н.
При нас-тоже.Предпочитам да работя с по-малко хора,но оставащите да запазят досегашните си доходи,отколкото да им намалям раб. време и съотв. заплащането на всички.

Последна редакция: пт, 06 мар 2009, 01:40 от Анонимен

# 37
  • Мнения: 606
Чух интересни мнения за тази криза. Един пич, напред в материала ми каза, че тази криза ходила по големите фирми, дребните били гъвкави и ще оцелеели. Явно е много индивидуално. Той не разбира, че в БГ, да си дребен означава да живееш, едва ли не ден за ден и да нямаш натрупани капитали. Съответно с най-малкото намаляване на работата, закъсваш сериозно. Аз лично не искам да освобождавам хора и както всички се отказах от това от което не трябва - реклама. Иска ми се да се откажа и от 5-те си кредита, но явно не може, така, че наред е персоналът. Занимаваме се с рекламен ситопечат, познавам и колеги и честно казано рекламата чрез сито е намаляла с над 70%. Което е лошо, защото вероятно кризата още не е започнала. За сега само подухва ветрец. А всеки един човек останал без работа намалява драстично потреблението си и увеличава кризата, което води до още съкращения. Плаши ме тази прогресия. Прилича ми на ядрен взрив. Има някаква критична точка в броя безработни, отвъд която не знам дали няма всичко да се срути лавинообразно.

# 38
  • Мнения: 5 877
По отношение на разходите за реклама:

Ако една компания ги ореже, все едно хвърля на боклука всичко, дадено в тази насока досега; за две години ще мине в трета глуха, особено ако конкуренцията продължава да рекламира. Просто ще изчезне от полезрението. И ще се чуди защо клиентите са оредели.
После ще трябва да даде тройно, за да разберат потребителите, че не, не е фалирала.

По-добре поръчайте на рекламната агенция да ви измисли вариант, който да не разчита предимно на традиционните медии. Телевизията струва скъпо, но viral videos например (малки клипчета, които се разпространяват в ютюб) излизат доста по-леко, защото скъпото са не самите снимки, а телевизионното време. Ако имате смелост да приемете нещо по-нетрадиционно, хората ще го гледат. И така нататък. До голяма степен цената на рекламата е такава, защото клиентите масово искат традиционния вариант - билбордове, преси, телевизия.

# 39
  • Мнения: 6 206
Има и друго нещо - цената на рекламата си е същата. Не само че е същата, но отказват и други споразумения да правят. Примерно малко в повече текст. Точно сега трябва да си гъвкав, да си пазиш и уважаваш старите клиенти.
Точно вчера взех решение да не рекламирам повече на място, където ми се искаше и което като начало беше хубава идея и тепърва предстоеше развитие. Но когато сам не си помагаш, няма кой.

# 40
  • Мнения: 5 877
Хм, не знам коя рекламна агенция таксува на количество текст, странно ми звучи. Или става въпрос не за творческата част, а за мястото в самата медия? Там е вече на обем.
Моето мнение е, че много рекламодатели не се доверяват достатъчно на агенциите, за да им измислят хитър и ефектен вариант, а отиват с предварителната нагласа, че знаят точно какво искат; това най-често е видоизменен вариант на нещо, което са видели по улиците и което точно по тази причина не е ефективно, защото се слива с фона. Добра value for money дава нетрадиционната реклама, която добрите агенции ще ви направят с кеф, защото за тях е начин да покажат какво могат. Работя в тази сфера и мога да кажа, че дори по-желан от платежоспособния клиент е този, който ти позволява да направиш нещо наистина хубаво, а не "като на съседа, ама по-така".

# 41
  • France
  • Мнения: 726
Стига с тая реклама....Колко човека храни този бизнес, на фона на работниците в производствения сектор?
Производителите най-много ще го отнесат, някои от тях, още миналата година, усетиха драстично намаляване на поръчките. В това число, и аз. До сега, задържат съкращенията, но до 2-3 мес ще са факт.
Хотелиерите, ресторантьорите и търговците дори да намалят цените си, пак ще са на печалба. Крайно време беше.
А относно въпроса: ние съкратихме персонала. Останахме двамата с мъжа ми. Но, и това не помага. Поръчките намаляха на 50%. Затегнахме, и без това затегнатия колан. Не си плащаме осигуровките дори. Счетоводителя, спедитора, кредитодателя- всички ще чакат за пари, докато не дойде поръчка.

# 42
  • Мнения: X
Производителите най-много ще го отнесат, някои от тях, още миналата година, усетиха драстично намаляване на поръчките. В това число, и аз.

 Поръчките намаляха на 50%.  Счетоводителя, спедитора, кредитодателя- всички ще чакат за пари, докато не дойде поръчка.
Много си права .При мен положението е същото,само дето си плащам осигуровките Laughing,а счетоводител и банка не ме чакат,докато дойде поръчка/това едва ли ги вълнува много/,а  редовно си получават таксите и вноските.Банката не ми подновява овърдрафта повече от месец,въпреки,че нямам задължения към доставчици,нямам проблем с вноски и плащания,изряден данъкоплатец и кредитополучател съм,даже преди сами се натискаха да дават кредити и ми отпускаха суми далеч по-големи от тези,които са ми нужни.Сега се ослушват яко.
Положените в производствения сектор доста забоксува.Бях изумена,когато единият от доставчиците ми /единствен по рода си завод в страната/ прояви интерес кога отново ще пусна поръчка.Това се случва за първи път от 1991г. #Crazy,при все,че до сега винаги съм чакала повече от месец да изпълнят заявката ми,камо ли да питат кога ще поръчвам.

# 43
  • Мнения: 4
Много интересно изказване за ресторантьорите но базирано на какво.....? Аз съм една от тях и не бих казала ,че неизпитвам трудности. След като според някои мнения ние винаги сме печеливши и неуязвими от кризи ами нека си преориентират бизнеса,давидим тогава на същото мнение ли ще са. Според мен няма дейност която да не е засегната от случващото се и всеки според вижданията и възможностите си се бори да преоодолее трудностите. И дано всички успеем.

# 44
  • Мнения: 92
Za da go spasq se borq dosta yporito makar ve4e da sum na dunoto i ne zaradi nesposobnosta si ,a zaradi lo6iq moment v koito zapo4nah biznesa si s kredit.Mesec sled kato go teglih i vlojih zapo4na krizata, a ot neq za sega si imam ogromen lihven procent i kyp osnovatelni pritesneniq. Ot edinstveniq rabotnik koito imam bih se otkazala makar i trydno ,no ot kredita si nqma kak su6to kato nqkoi ot vas .Za sujelenie moeto mnenie e, 4e i v momenta ne se podpomaga drebniq biznes a to4no obratnoto.Ne sum 4ernogleda,no predpo4itam da nari4am ne6tata s istinskite im imena i za sebe si moga da kaja samo : ili 6te potuna ka4estveno s ambiciqta si ili 6te plyvam dulgo s nyjnite pari vurhy par4e nadejda.YSPEH NA VSI4KI , KOITO IMAT SVOI BIZNES I DVA PUTI PO-VE4E NA TEZI KOITO SEGA GO ZAPO4VAT !   

Общи условия

Активация на акаунт