"Европейско кенгуру"

  • 153 313
  • 626
  •   1
Отговори
# 135
  • Не съм от тук и съм за малко
  • Мнения: 753
От задачите за 3-4 клас 12 задача или има неправилно условие, или отговорът, който е даден на сайта на МОН е неправилен. Според тях е отговор D, според нас тук е отговор А.   newsm78
ЧБСЖ
ЧБЖС
ЧСБЖ
ЧЖСБ
Четири различни начина, отговор D, дано е ясно.

# 136
Задача 12:
Един букет съдържа 1  червено, 1 синьо, 1 жълто и 1 бяло цвете. Пчеличката Мая посещава всяко цвете в букета точно по веднъж. Тя започва с червеното и не отива от жълтото направо към бялото. По колко различни начина може Мая да посети всичките цветя?

Моите разсъждения и отговор:
Черветото очевидно е първо и не прави никакви комбинации. От словосъчетанието "и не отива от жълтото направо към бялото" следва, че все пак от жълтото се отива непряко към бялото.  Значи следва единствената възможна комбинация ЧЖСБ, т.е. верен отговор А.

п.с. Обичам математикатата и логиката, но също и българската граматика.

# 137
  • Варна
  • Мнения: 482
Albena е написала възможните комбинации и верния отговор. Не забравяйте, че задачите са писани от математици, а не от граматици, въпреки, че в случая не виждам какъв е проблема с граматиката.  newsm78
От словосъчетанието "и не отива от жълтото направо към бялото" следва, че все пак от жълтото се отива непряко към бялото.  

Единственото, което следва е, че от жълтото не се отива направо към бялото,не е казано, че първо се отива на жълтото и след това на останалите цветове.

# 138
  • Мнения: X
Условието на задачата е ясно и точно, както и даденият от Албена отговор. Wink

# 139
Може и да не съм 100% прав, но поне 51% съм, условието не е прецизно. Може би само аз го възприемам по гореописания от мен начин, но по-скоро не. Ако човек не знае отговора на задачата предварително, ще избере моя отговор.
При задачите с условия е много важна граматиката. Както знаете, всяка запетайка може да измени смисъла. Според мен "математиците" не много похватно са превели условието от някой чужд източник.

# 140
  • Мнения: 80
Някой да има класирането за Ямбол?

# 141
  • София
  • Мнения: 4 465
От словосъчетанието "и не отива от жълтото направо към бялото" следва, че все пак от жълтото се отива непряко към бялото.


Странна логика!  Laughing Ако бяха казали: "От жълтото се отива непряко към бялото", щеше да си прав. Но това,че от Ж не се отива пряко към Б, не означава,че не  се отива от Б към Ж. Има си конвенции в математиката, за това, как се дефинират и четат условията.  Peace Затова и казват точна наука-не се приемат интерпретации.

# 142
# 143
aunt Ogg, ако бяха в отделни изречения бих се съгласил, но те са в едно. Освен това и думата "направо" допълнително бърка.
Т.е. има разлика между:
1. "Тя започва с червеното и не отива от жълтото направо към бялото."
2. "Тя започва с червеното. Не отива от жълтото към бялото."
Според мен при първия вариант отговорът е А, а при вторият вариант е D.

# 144
  • Мнения: 2 277
А за явилите се в СМГ няма ли още излезли резултати? На сайта им няма никаква информация  Confused.

# 145
  • София
  • Мнения: 4 465
aunt Ogg, ако бяха в отделни изречения бих се съгласил, но те са в едно. Освен това и думата "направо" допълнително бърка.
Т.е. има разлика между:
1. "Тя започва с червеното и не отива от жълтото направо към бялото."
2. "Тя започва с червеното. Не отива от жълтото към бялото."
Според мен при първия вариант отговорът е А, а при вторият вариант е D.

Тогава няма да е зададен ясно въпроса: Не е ясно може ли от Ж да отиде на С и тогава на Б или не може-няма достатъчно информация в условието.

Както и да е, имаш твоята логика, аз го разбирам по друг начин, така са ме учили.  Не знам децата как са го разбрали и дали ги учат как да тълкуват условията.  Peace

# 146
  • София
  • Мнения: 1 535
И предишни години ли толкова време са се чакали резултати  Rolling Eyes
Нашето училище си няма и сайт... кой знае къде и дали ще си видим резултатите  Crossing Arms

# 147
  • София
  • Мнения: 403
В нашето училище още не са излезли резултатите от олимпиадата. Не ми се мисли кога ще излязат тези от Кенгуруго  #Cussing out

В 38-мо ОУ днес ще изкарат списъците.

# 148
  • Мнения: 66
Зад.29 за 5-6 клас
В страната на чудесата всеки жител се обува така, че лявата обувка е с един или два номера по-голяма от дясната. Тъй като обувките в тази страна се продават само с еднакви размери на двете обувки, няколко приятели решили да спестят средства и направили обща покупка на обувки. Всеки купил по един чифт и след разпределение на закупените обувки се оказало, че остават 2 обувки- едната с номер 36 и другата с номер 45. Да се намери възможно най-малкият брой на приятелите?
Как е възможно всеки да купи по един чифт, да си ги разпределят а накрая да им останат обувки? В такъв случай един от приятелите е останал без обувки. Какво се търси в задачата- колко приятели са обути, или колко са си купили обувки, защото двата отговора са различни. Ако не разсъждавам правилно, моля да ме коригирате.

# 149
  • Мнения: X
Зад.29 за 5-6 клас
В страната на чудесата всеки жител се обува така, че лявата обувка е с един или два номера по-голяма от дясната. Тъй като обувките в тази страна се продават само с еднакви размери на двете обувки, няколко приятели решили да спестят средства и направили обща покупка на обувки. Всеки купил по един чифт и след разпределение на закупените обувки се оказало, че остават 2 обувки- едната с номер 36 и другата с номер 45. Да се намери възможно най-малкият брой на приятелите?
Как е възможно всеки да купи по един чифт, да си ги разпределят а накрая да им останат обувки? В такъв случай един от приятелите е останал без обувки. Какво се търси в задачата- колко приятели са обути, или колко са си купили обувки, защото двата отговора са различни. Ако не разсъждавам правилно, моля да ме коригирате.
http://www.math10.com/forumbg/viewtopic.php?t=9070

Ето резултати и от Плевен :http://kraeznanie.com/SMB/Klasirane_Kenguru_2009.html

Общи условия

Активация на акаунт