Отговори
# 30
  • Мнения: 562
Моите още са в ДГ и ходя, не съм пропускала. Но когато станат ученици и аз бих предпочела някаква по-съвременна форма на контакт. Нищо не пречи да се пращат и-мейли всеки месец , примерно, на родителите и с 2 изречения да се опише ситуацията. А ако има нужда-да се поиска лична среща, мисля,че всеки родител моментално ще пренареди графика си и ще намери начин да се срещне с класния. И на мен ми е непонятно това хвалене или оплюване пред всички родители. Не го намирам за редно и това е, независимо от коя страна е детето.

Това за мейлите като че ли е добра идея. Наистина е кофти проблемно учене и т. н. да се представят пред всички. В САЩ например училищата разпращат писма по "обикновенета" поща, за да се информират родителие, а ако има нещо по-сериозно - викат ги индивидуално, а не с всички останали.  Peace Въпреки това, докато не се намери решение на този въпрос, бих присъствала на родителските срещи именно ЗАРАДИ ДЕТЕТО СИ!  Peace

Това с писмата би било скъпо за общинските училища, но Интернет действително решава проблема много по-лесно. Поне моето училище имаше Интернет и знам, че това вече е тенденция. Simple Smile

# 31
  • Мнения: 778
Моите още са в ДГ и ходя, не съм пропускала. Но когато станат ученици и аз бих предпочела някаква по-съвременна форма на контакт. Нищо не пречи да се пращат и-мейли всеки месец , примерно, на родителите и с 2 изречения да се опише ситуацията.

Добра идея - е-мейли Simple Smile - благодаря за идеята!

# 32
  • Мнения: 4 965
... В САЩ например разпращат писма по "обикновенета" поща, за да се информират родителие, а ако има нещо по-сериозно - викат ги индивидуално, а не с всички останали.  Peace ...

Мдааа. В САЩ - в училището на голямото дете на зълва ми - всеки месец родителите получават писма (изпращат ги лично по децата, като на другия ден детето носи подпис от родителя, че е предало писмото), в които е описано как се справя детето, поведението му, успеваемостта му и т.н. При желание на родителите или при нужда, учителите уговарят писмено индивидуална среща.
И не е въпрос само за проблемите. Хваленето пред всички също не е толкова приятно, защото после винаги носи допълнителни коментари...

# 33
  • Мнения: 24 467
За мен е достатъчно простото отбелязване в тефтерчето, че на.... от .... ще има род. среща и не пропускам да отида. Това ми е единствената възможност за някаква обратна връзка, тъй като оценките и забележките не дават цялостна представа. Живият контакт е незаменим. Не отивам да се забавлявам, не съм шут, нито госпожата е назначена на подобна длъжност, отивам именно за да се информирам. 
Отделно са си приемните часове за индивидуални разговори, които също се органазирита, но общите от род. срещи винаги са полезни. Обсъждат се общи проблеми, каквито винаги има, търсят се решения.

# 34
  • Мнения: 562
... В САЩ например разпращат писма по "обикновенета" поща, за да се информират родителие, а ако има нещо по-сериозно - викат ги индивидуално, а не с всички останали.  Peace ...

Мдааа. В САЩ - в училището на голямото дете на зълва ми - всеки месец родителите получават писма (изпращат ги лично по децата, като на другия ден детето носи подпис от родителя, че е предало писмото), в които е описано как се справя детето, поведението му, успеваемостта му и т.н. При желание на родителите или при нужда, учителите уговарят писмено индивидуална среща.
И не е въпрос само за проблемите. Хваленето пред всички също не е толкова приятно, защото после винаги носи допълнителни коментари...

Права си!  Peace

# 35
  • Мнения: 778
При нас също така се изпраща срочен доклад - информация за успеваемостта на учениците в края на първия срок и в края на учебната година.
Но едно е да получиш сводка в числа, друго е да чуеш подробности за детето си.
Едно е да получиш статистика, друго е - индивидуалното отношение.

# 36
  • София
  • Мнения: 6 210
Синът ми е втори клас и до този момент не съм пропускала родителска среща... и не знам какво би ме накарало да пропусна  Mr. Green
Може би тук е мястото да похваля класната на синът ми. Никога родителските срещи не са приличали на другарски съд. Обсъждат се въпроси, които като цяло засягат децата ни - учебният материал, предстоящи екскурзии, зелени училища, ваканции, предстоящи тестове, минали тестове, различни дейности и мероприятия, свързани с училището и учебния процес... и т.н.
Няколко пъти вече се случва да ни раздаде едни разпечатки с кратка характеристика относно силните и слабите страни на детето по основните предмети. Така нито някой родител, нито някое детенце, биха се почувствали неудобно или нещо от сорта. От друга страна, жената винаги е насреща за личен или телефонен разговор по някой наболял въпрос. Почти всички тестове се носят вкъщи за подпис и се връщат на следващия ден.

# 37
  • Мнения: 562
За всичко си има решение ... и то не е оплюването пред всички.  Peace Някои учители имат очевадни любимци и нелюбимци. Не е нужно всички да чуват тяхното субективно мнение и после да "разнасят" децата или да си правят погрешни преценки, които в крайна сметка не засягат техните деца.  Peace Ако примерно има проблем между 2-3-ма ученика, тогава родителите им да се съберат, но не да присъстват и останалите. А ако има някаква заплаха - просто родителите да бъдат информирани за нея или най-добре проблемното дете да бъде изключено по реална преценка на ситуацията или първоначално да му се наложи някакво наказание, а при повторен, потретен или т. н. инцидент (според сериозността на деянието) - говоря за кражби, побои и т. н., се налага по-сериозна мярка. Ако това се случи, другите биват информирани - поради побой над съученик/ци, поради кражби или т. н. ученикът бе изключен / е с предупреждение за изключване. Сухо, кратко и информативно (без емоции), за да се знаят последствията на действията.  Peace

Последна редакция: пн, 13 апр 2009, 13:59 от Pavlina Nikolova

# 38
  • Мнения: 4 965
За мен би било достатъчно да получавам всяка седмица "статистика", веднъж в месеца да ходя на индивидуална среща и да имам възможност да обменям информация с учителите, когато водя или взимам децата си (за по-големите - да мога да контактувам по телефона при необходимост)...
Останалото е личното ми участие в ежедневието на децата ми...

# 39
  • Мнения: 721
въпреки горните ми мнения аз също почти никога не съм пропускала родителска среща,когато това се е налагала задължително съм уведомявала класната по телефона и съм се срещала с нея след това.правя го заради децата си, но не ми допада масовия начина по който се провеждат тези срещи.и аз да похваля класната на дъщеря ми.в началото на родителската среща (когато ще се говори общо за класа) съобщава какво ще се дискутира - протича кратко, точно и ясно  за 30 мин. всички родители имаме дом. и личният и телефон и никога не е отказала личен контакт.никога не си позволява да плюе или хвали някого.винаги подхожда много сериозно,отговорно и делово.строга но справедлива и затова децата я обичат и уважават,родителите също.в училището на сина ми обаче нещата съвсем не стоят така.много зависи от самия учител.и не защото той е момче.и двамата са отличници с отговорно отношение

# 40
  • Мнения: 7 821
Ходя задължително на родителските срещи. Но са ми досадни и неприятни, защото не се говори за децата, а основно за пари. Какво трябва да купим, какво да направим, така е и в градината и в училище.

От друга страна аз държа връзка с учителките на децата си, доста често говорим и за мен самата родителска среща е пълна загуба на време. Каквото имаме да си казваме си го казваме по 2, 3 пъти в месеца.

Най-вероятно ще спра да ги посещавам.

# 41
  • Мнения: 109
До този момент не съм пропускала родителска среща, но всеки път съжалявам за загубеното време. Оставам с впечатление, че те се организират колкото да отчетат дейност, говорят се прекалено общи неща свързани предимно с базата на училището - ремонти, пердета,  и др. подобни, а същественото - децата, те са средство за постигане на тези цели, което за мен лично е грозно. Някои учители дори на всяка родителска си намират повод да отсъстват. Веднъж изразих гласно мнението си, че един от учителите не е присъствал на нито една родителска среща, и това рефлектира върху оценките на детето, което не бих искала да коментирам тук.

Лично към авторката на темата бих казала, че четейки написаното до тук, мисля, че синът ми посещава същото училище и ако става въпрос за родителските срещи за сертификати, следващата година и аз няма да отида. Причини: вече няколко години присъствам на такива родителски срещи, слушам едно и също и съм на мнение, че с едномесечно обучение не е редно да събират почти колкото годишната такса за обучение и в краен резултат смисълът на сертификата да е единствено и само "стимул" за детето.

# 42
  • Мнения: 109
Като родител на дете в 7кл и не пропуснала нито една родителска дотук.Седем години род.срещи са едни и същи -НА ВИСОК ГЛАС ПРЕД ВСИЧКИ ПРИСЪСТВАЩИ :
 1.Колко пари са нужни за еди какво си;
 2.Колко е добра и ученолюбива прим.Марийка,а еди кой си ученик е .......

За какво да се ходи?Не ме интересува нито Марийка ,нито Иванчо,Петканчо и т.н.
Интересувам се единствено от моето дете.Как се развива то.Не може да се разговаря пред всички за всяко дете.Ако аз мога да задам въпроси и не се интересувам от мнението на околните,то родителите на друг ученик могат и да са притеснителни.

# 43
  • Мнения: 721
meribal е споменала нещо за което не се сетих.някои учители не смятат за нужно да посетят срещата на класа в който преподават, поради тази причина аз не познавам някои от тях(да не кажа повечето)а бих искала да чуя и тях.и какво, да почна да ги издирвам ли.всеки път се виждаме с едни и същи.нещо куца в организацията.изпадали сме в едни такива ситуации-класната трябва да отиде при друг клас и казва да изчакаме да дойдат другите учители.стоим и чакаме, идват един/двама и после никой.ще дойде ли друг, няма ли да дойде-никой не знае.чакаме, чакаме и си тръгваме

# 44
  • Мнения: 24 467
На нашите срещи обикновено ни информират за предстоящи промени, нововъведения, свързани с правилата в училище, с предстоящия учебен материал. Интересно ми е, когато се обсъждат общи проблеми, свързани с обучението, класната до сега ни е давала чудесни препоръки за това, на какво да се наблегне, как да го направим- неща, които определено не съм чувала от други места, съвсем практични и реални съвети. Едно е да прочетеш маса общи препоръки /които мога и сама да си напиша/, друго е, когато човек със стаж и опит споделя и дава напътствия за решаване на конкретни проблеми. Говорили сме за агресията, за това как да се стопира от родителите, за дисциплината, за конкретни неприемливи прояви и как да се решат проблемите, свързани с тях, за храната в стола и на лафката, за необходимите джобни, за екскурзиите, за това, как да се подобри качеството при четенето и разбирането на материала, какви задачки да се дават допълнително, какво е нужно да се знае по "разказвателните предмети"- за мен е много полезно.
Говоря за началната степен, обаче, за по- нагоре още не знам, зависи определено от личните качества и професионализма на класния.

Общи условия

Активация на акаунт