Re: КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" 14 - таксите

  • 29 614
  • 302
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 9 052
В крайна сметка като се огледаш около теб можеш ли да ми кажеш кой е завършил и кой не училище с ситна цедка? Не , нали? Няма значение какво училище ще завършиш, а каква обща култура, интереси и начин на живот ще ти създадат родителите ти. И това не става само с залепнал пред сборниците по математика задник   Hug

Не знам дали е не. По някаква странна ирония на съдбата болшинството от съучениците ми от 91 НЕГ създадоха семейства с възпитаници на същата или други езикови и пр. елитни гимназии (НФДЕК, СМГ, НПМГ и пр.) Почти няма някой да е звъдил гнездо с випусник на техникум. Но съм сигурен, че това е случайно стечение на обстоятелствата.  


И какво от това ? Аз не водя статистика кой за кого се оженил, а се оглеждам около себе си на улицата , в парка, в супермаркета, на плажа или  в офиса и не намирам разлика между хората. Ако се запознаем някъде и се заприказваме , ще обърна внимание на доста други неща , но не и на някакво уравнение , ако решиш да ми го опишеш. Може да те попитам спортуваш ли? караш ли колело уикендите, ходите ли на планина, екскурзии , концерти ... интересно ми е какво помага пък математиката на брака?
Според мен причината за това , което описваш е по скоро в запознаването . Познават се от училище или имат тема за разговор, че са учли в пособни училища. След запознанството не знам дали са отваряли дума за диференциали.
В интерес на истината и ние сме подобно семейство. Защо ли? Ами учихме заедно , затова. Просто така се запознахме.
Като чета какво пишеш , имам чувството , ;Е се опитваш да омъжиш дъщеря си за математик?  Или друга полза намираш от всичко това?

# 76
  • Sofia
  • Мнения: 4 887
Някой си, единственият скептик си, защото тук сме се събрали основно такива, които са избрали вече ЧО за децата си. Естествено е да вярваме, че сме направили правилния избор, нали!
Само да добавя, в началото и аз бях доста скептична, по стечение на обстоятелствата записахме детето в ЧДГ, като след първата година имахме възможност да го преместим в ДДГ, но не го направихме, защото видяхме резултати, отношение и т.н. Баща ми пък беше съвсем негативно настроен и се чудеше защо си даваме парите (когато бях ученичка, по време на прохождането на ЧУ в БГ, имаха доста лоша слава и затова). Напоследък обаче е впечатлен от знанията на внучка му и даже се похвалил тук-там - това за мен е направо огромно признание!!

# 77
  • Мнения: 967
а и самата атмосфера, както каза jabata - много спорт, разнообразни предмети, допълнителни занимания, обучение излизащо извън скучната учебна програма....


Ти си филолог, юрист  или с някакво друго подобно образование (не точни науки или инженерна специалност)?

Напротив - икономист с висше образование в немскоговоряща страна , програмирам финансови модели и бизнес планове  Hug. Допълнителните занимания много обогатяват една личност, а предоставянето на широк спектър от възможности за развитие за мен са основополагащи. Ако успеете да влезнете в АК, ще видиш какво имам предвид! В този (моя) смисъл НЕГ е саката консервативна интелектуалка, непредлагаща нищо повече освен знания... нещо което се старая да избегна за моите деца  Peace

# 78
  • Мнения: 7 263

Ако се запознаем някъде и се заприказваме , ще обърна внимание на доста други неща , но не и на някакво уравнение , ако решиш да ми го опишеш. Може да те попитам спортуваш ли? караш ли колело уикендите, ходите ли на планина, екскурзии , концерти ... интересно ми е какво помага пък математиката на брака?
Според мен причината за това , което описваш е по скоро в запознаването . Познават се от училище или имат тема за разговор, че са учли в пособни училища. След запознанството не знам дали са отваряли дума за диференциали.
jabata_dil  Peace Peace Peace много ме изкефи тази част от постинга ти. И аз съм на мнение, че един бъдещ свестен човек е сбор от много качества и е така да се каже с много насочености, а не просто машина за решаване на уравнения или пък речник по ... някакъв си език.
Аз също смятам, че семейството е определящия фактор за качественото израстване на едно дете, поради което инвестирам във наследниците си не само чрез избраното от мен школо, но и посещават театър, опера, концерти- имат вече оформени музикални предпочитания, също така спортуват доста и то не само един спорт. Често ги водим с нас и когато имаме близки приятели на гости винаги присъстват -за да имат общуване с повечко хора, които са от нашата предпочитана общност.
В този аспект едно добро училище \ независимо ЧУ или ДУ\ може само да добави повече или по-малко в тази картинка на оформянето на бъдещия човек.

Иначе на въпроса на Някой си - дали има училища в които не приемат дадени деца, чиито родители имат възможността да плащат - веднага ще кажа, че има поне 2 такива.
Цитираното тук БШ е едно от тях. Там далеч не приемат всяко дете особено, ако се кандидатства след 1 клас. Мотивират отказа си с невъзможността детето да навакса изучавания материал по чужди езици, който техните възпитаници са покрили в този период.
Също така в ПЧМГ, в което според Някой си влизат само неприети в СМГ деца има входящ изпит и условието за прием е на този изпит детето да е получило оценка минимум 5.00. Не мога да цитирам точна бройка на неприетите деца, но средно на пробен изпит се явяват не по-малко от 20-25 деца. Пробните изпити са 4 годишно. Приема на ученици е 2 паралелки по 18 деца - всеки математик  Wink би могъл да сметне отношението кандидатстващи срещу приети.
И още нещо - първият пробен изпит е да речем през април, т.е. далеч преди приемният изпит за СМГ и след него доста деца са вече приети \ поради получената оценка над 5 на изпита\, някои от тези деца съвсем естествено се явяват и на изпит в СМГ - това кое желание им е? Първо или второ?
Изобщо скептицизма е едно хубаво качество, но нихилизма не точно.....
Всеки има своята истина естествено. И бих добавила слава богу!

# 79
  • Мнения: 4 877
Ми опровергайте ме - дайте някоя статистика по колко деца се борят за място в ЧУ. Ей на - за АК нищо лошо не съм казал. Всяко лято записвам щерката на летния им курс и бих я записал да учи там след 7 клас.

За някои ЧУ съотношението приети : кандидати е доста по-голямо от съотношението 1 : 5 в АК.

# 80
  • Мнения: 4 877
Извън спора, който се води от няколко страници:
Българско школо са приключили със събеседването с децата, очаква се резултатите кои деца са приети да ги съобщят до края на месеца, таксата ще е 6500лв, остават и тази година в старата сграда...

Това беше училището, което харесах за дъщеря ми...малко се притеснявам от покачването на такстата, най-вече другата година ако се преместят в новата сграда, какво увеличение да очакваме Sad и ще можем ли да си го позволим ...


Да, сериозно увеличение. Sad В миналата тема една анонимна мама беше писала, че доста скачат в БШ таксите. Sad Жалко наистина! Sad


И как мина изпитът?


Дано се окаже вярна информацията от в. "Телеграф", в която цитират председателката на БАЧУ, че тази година няма да има увеличение на таксите и няма защо - наистина. БШ изглежда по други причини са вдигнали таксите. Нали строят сега голяма сграда, а сигурно имат и други аргументи. Sad

# 81
  • София
  • Мнения: 330
Самото интервю мина добре, поне на мен така ми се стори. Задаваха най различни въпроси(правилото е да отговаря детето, не родителя)- като се започне как се казва детето (3те имена), ходи ли на градина,харесва ли й, има ли приятели там, как се казват, обича ли да ни идват гости, къде сме ходили предния уикенд, ходим ли по паркове....защо има бариера пред жп линиите, сутрин закусваме, вечер.....(детето трябва да отговори); денем е светло,вечер-.....; има ли домашен любимец, какви животни обича, има ли братче или сестриче, иска ли да има; кръгове, квадрати, правоъгълници..;лабиринти, да разпознава зададена последователност от фигурки; кучето на кое животно прилича повече- на котка или на петел; ....доста въпроси й зададоха, но като цяло интервюто мина доста спокойно за детето. Дори на излизане каза,че иска това да е нейното училище.
Относно таксите наистина е сериозно увеличението. Още повече,че на срещата ни казаха,че не знаят какво увеличение ще последва,защото то се налага заради преместването в новата сграда и свързаните разходи ( но да не се притесняваме много,защото все пак Овергаз поема голяма част по тях).
А при положение,че си остават в старата сграда... Cry но ще смятаме, ще пресметяме когато му дойде времето и ще решим.

# 82
  • Мнения: 119


Напротив - икономист с висше образование в немскоговоряща страна , програмирам финансови модели и бизнес планове  Hug. Допълнителните занимания много обогатяват една личност, а предоставянето на широк спектър от възможности за развитие за мен са основополагащи. Ако успеете да влезнете в АК, ще видиш какво имам предвид! В този (моя) смисъл НЕГ е саката консервативна интелектуалка, непредлагаща нищо повече освен знания... нещо което се старая да избегна за моите деца  Peace
[/quote]

Много грубо казано! 91 НЕГ е  училище, в което учи елита на младото поколение, деца с невероятен умствен потенциал. Естествено, че материалната база ( спортни площадки, салон) е мизерна в сравнение с тази на АК, но това едва ли е от такова съществено значение, след като  на родителите не им струва нищо. Важното е, че мозъчната гимнастика се практикува ежеминутно и за нея се предоставят отлични условия.

# 83
  • Мнения: 4 877
Самото интервю мина добре, поне на мен така ми се стори. Задаваха най различни въпроси(правилото е да отговаря детето, не родителя)- като се започне как се казва детето (3те имена), ходи ли на градина,харесва ли й, има ли приятели там, как се казват, обича ли да ни идват гости, къде сме ходили предния уикенд, ходим ли по паркове....защо има бариера пред жп линиите, сутрин закусваме, вечер.....(детето трябва да отговори); денем е светло,вечер-.....; има ли домашен любимец, какви животни обича, има ли братче или сестриче, иска ли да има; кръгове, квадрати, правоъгълници..;лабиринти, да разпознава зададена последователност от фигурки; кучето на кое животно прилича повече- на котка или на петел; ....доста въпроси й зададоха, но като цяло интервюто мина доста спокойно за детето. Дори на излизане каза,че иска това да е нейното училище.
Относно таксите наистина е сериозно увеличението. Още повече,че на срещата ни казаха,че не знаят какво увеличение ще последва,защото то се налага заради преместването в новата сграда и свързаните разходи ( но да не се притесняваме много,защото все пак Овергаз поема голяма част по тях).
А при положение,че си остават в старата сграда... Cry но ще смятаме, ще пресметяме когато му дойде времето и ще решим.


Благодаря много!   bouquet Успех! Стискам палци! Но новата сграда много добре изглежда. Simple Smile

# 84
  • Мнения: 967
Алва, изобщо нямам предвид материалната база!

И макар да е грубо казано, точно това чувствам към това училище, което съм завършила! Много е жалко именно на "елита на младото поколение...." - българския - да не се предоставят всички най-добри възможности за развитие! Като се започне с налагането на един тип на мислене и вземане на решения и се мине през подтискане на индивидуалността, остарелите методи за изучаване на немски език....

И когато "елитът на младото поколение" излезе навън и се срещне с "елита на света" направо се пребледнява пред осъзнаването за пропилените интелектуални възможности. На децата им трябват след това години в университетите, за да се напаснат на "световното ниво"!

Аз НЕГ си я обичам като "родител" (но родителите не могат да се избират), а искам децата ми да си обичат училището като "приятел"! И изобщо не се отказвам от грубото си изказване за това училище - то болезнено точно отговаря на усещанията ми, без с това да принизявам учещите там деца - даже напротив - смятам че заслужават много повече!

Чудно или не - това "в повече" съм го разпознала в ЧУ и съм се насочила в тази посока. Така че НЕГ няма да фигурира в списъка с желанията  Peace

# 85
  • Sofia
  • Мнения: 4 887
91 НЕГ е  училище, в което учи елита на младото поколение, деца с невероятен умствен потенциал.
Извинявай, но искрено се смях. Чак пък толкова невероятен потенциал...  Rolling Eyes

# 86
  • Мнения: 119
Рила, извинявай за въпроса, но колко пресни са ти впечатленията от НЕГ? Културен шок изживяхме всички, които отидохме да учим на запад в първите години след 10 ноември, страшно много неща имаше да наваксваме, права си. Но днес нещата са се променили, в НЕГ има демокрация, системата на преподаване на немски език не мога да преценя дали е остаряла или не, но все още дава отлични резултати. Общо взето ,  мисля , че НЕГ е най-добрата възможност за интелигентни и амбициозни деца от семейства с ограничени финансови възможности и неограничени умствени такива.

# 87
.....остарелите методи за изучаване на немски език....

И когато "елитът на младото поколение" излезе навън и се срещне с "елита на света" направо се пребледнява пред осъзнаването за пропилените интелектуални възможности. На децата им трябват след това години в университетите, за да се напаснат на "световното ниво"!


Интересно изказване. Винаги съм мислел, че методите за учене на език се класират като повече или по-малко резултатни. Стари или нови няма значение, ако вършат работа. И нямам спомен някой от съучениците ми, които избраха да учат в Германия или Австрия, да е имал проблеми и да са му трябвали години за да се напасне. Даже всички бяха отличници и в университетите си, хем учихме по учебници на Хердер институт (ГДР-ския еквивалент на Гьоте институт).
От по-ново време знам за едно дете, чиито родители отидоха на работа в Берлин. И след 8 или 9 клас то напусна НЕГ и се записа в нормална немска гимназия. Нямаше проблеми с никой предмет, по математика беше доста напред, а най-куриозното е, че на първото класно (или както там се казва) по немски език в целия клас имало само една отлична оценка - нейната  Simple Smile  Само децата в началото я питали от кое село е (и там не са толерантни към провинцията) защото не говорела на берлински диалект.

# 88
  • Мнения: 967
Моите са стари, но като се върнахме от Австрия, записах дъщеря ми на курс за поддържане на немски език! Не останах с впечатление да се е променило нещо - учебникът по немски, методът на преподаване - както си го спомням; детето отиде 5-6 пъти и се отказа. Отчасти са същите учители; да вече няма репресиране на ученици, но то не пречи да се предава пак точно определен стериотип на мислене. Неща като работа в група, развиване на емоционална интелигентност, креативно подхождане при решаване на проблеми - не са ги и чували там.
Отличните резултати са заради добрите деца - на тях и енциклопедия да им дадеш да учат наизсуст ще се справят прекрасно    bouquet.
Може и да е най-доброто училище за родители без възможности, но въпреки това е вредно да се идеализира! Като се разпознаят слабите страни, има възможност да се работи и надгражда в тази насока (тук родителят ще трябва да насочи допълнително детето) и да се използва цялостния умствен потенциал на детето за постигане на комплексни умения!

# 89

Може и да е най-доброто училище за родители без възможности, но

Пък после аз съм бил груб и съм обиждал. Ако бях родител "без възможности" щях много да се обидя от това изказване.

Общи условия

Активация на акаунт