КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" 15 - изпитите

  • 71 125
  • 644
  •   1
Отговори
# 360
  • София
  • Мнения: 15 167
Е, недей така, де, все пак живеем във време, в което светът се превръща в едно малко село, колкото и банално да звучи. Непрестанно се налага на деца да заминат в чужбина, да учат друг език и да се интегрират в нова среда и ново училище.
Чак пък непрестанно- едва ли. Случва се родителите да се преместят в друга държава и детето да започне в ново училище, но това е една сериозна причина да му се причини това. Не виждам защо ако семейството живее в България трябва да запише детето си в първи клас във Френския лицей, например, без детето да знае и дума френски. Много по- лесно е детето да бъде записано поне в предучилищната или в градина със съответния език. Дори и при преместване, освен ако не е бягство има възможност бъдещият ученик да учи езика няколко месеца преди да се хвърли в дълбокото.
И не, не  е невъзможно да се интегрира, но мнозина не успяват с учебния материал. И да, ако детето учи във Френския лицей в първи клас и не се справи няма как да не повтори първи клас в българско училище, защото най- вероятно няма да може да пише на български и ще е изостанало в материала. Има такива реални примери, а не теоретизирам.

# 361
  • Мнения: 8
Един педагог знае по-добре от всеки друг как би се отразило на самочувствието и себеоценката на едно дете да е единственото с най-ниски резултати сред другите деца. И ако не е някаква особена ситуация, а ситуации всякакви може да има, съгласна съм, не виждам по какви други причини освен комерсиални биха го "поели", "изравнили", "наваксали" това детенце.

А иначе, наистина в други училища (за Увекинд, не знам) разделят децата на групи, като в една група са децата на едно ниво от всички класове във випуска. И в най-"слабата" група децата са започнали от предучилищен клас, а в най-напредналата от 3 годишни. Като в зависимост от напредъка на детето, може да бъде преместено от една в друга група.

# 362
  • Мнения: 3 477
Бояна, аз също не теоретизирам  Wink

Специално за първи клас, за да повтори годината едно дете, трябва наистина никой да не се е занимавал с него доста дълго време и да няма намерение/възможност/желание да се занимава. Много деца до 6 год. (възрастта, от която започва френския първи клас) вече знаят българската азбука. Така макар годината във ФЛ да води до известно изоставане, едва ли в масовия случай то е толкова грандиозно, че да трябва детето да повтори подготвителната група по българската система (в която реално трябва да е на 6 години). Фактът, че в първи клас повечето неща са повторение на подготвителната група, също е в полза на детето.

Що се отнася до френския, фактът че в някои ФЛ има специална програма за интеграция на нефранкофони (КЛИН) сам по себе си говори, че хората имат опит с това и в повечето случаи нещата се получават.

На другия въпрос - дали има смисъл да се причини това на детето - разбира се, че не: ако човек е сигурен, че иска ФЛ и е готов да си го позволи още от 3-годишна възраст на детето, или да му подсигури друг начин да учи езика (което не е лесно в Бг, не са много учителите, готови да работят с малко дете - 3-4-5 годишно), най-добре да го направи. В противен случай е напълно възможно да има причина да 'подложи детето си на това' (макар че, пак казвам, далеч не за всички деца става дума за нещо толкова трудно достижимо, програмата е направена така, че повечето деца да успяват). Друга тема е чисто практически дали е осъществимо, защото доколкото ми е известно в Лицея взимат мноооого малко деца, които не са там още от най-малката група на детската градина.

# 363
  • София
  • Мнения: 15 167
Maria.St Именно във ФЛ по- голямата част от децата /българчета/, които започват първи клас без да са посещавали детската градина и предучилищната, и не са учили достатъчно френски не успяват да наваксат. Факт, който не си измислям. Имам наблюдения върху въпросното заведение през последните 10-тина години. До преди две години имаше изискване българчетата, които искат да учат там да са посещавали детската градина именно по тази причина. И както казах, може и да е възможно детето да успее, но кому е нужно да се подлага на това при положение, че родителите могат да имат по- стройна стратегия спрямо образованието и идеите си за него.
Предполагам, че това не важи за български езикови училища, които изначално са предвидили прием на ученици, които не владеят езика през периода от 1- ви до 5- ти клас. Ако имат специални групи за такива деца и регулярно приемат по повече от едно, например.

По повод на световното село- в повечето страни от ЕС има тенденция да се привличат все повече деца в детските градини, за да могат по- успешно да учат в училище. Иначе много деца на емигранти или от етноси с различен език не могат да започнат предучилищната или първи клас, защото не знаят официалният език в държавата.

ПП Прощавайте за спама.  Hug Спирам до тук.

# 364
  • Мнения: 3 477
Бояна, стратегията си е стратегия, както казах (и даже подчертах), това никой не го оспорва и няма смисъл да се повтаря и развива. В много случаи обаче в живота се случват неща извън стратегията, откъдето и тръгна разговорът впрочем. В този ред на мисли не виждам смисъл да се всява паника при положение, че интеграцията не е невъзможна и в много случаи се получава.

За ФЛ - стана ми интересно - как така хем е имало изискване да не се допускат българчета, които не са там от ДГ, хем все пак е имало българчета, които са били допускани, при това в достатъчен брой, за да твърдиш, че в масовия случай децата не успяват?

пп Не мисля, че спамим.

# 365
  • Мнения: 967
Не знам от къде са ти наблюденията щом детето ти не учи във ФЛ! Но твоята реалност явно се разминава с моята значително!
 
Моето дете пък започна ФЛ от втори клас без да знае грам френски и не само че има реална програма с име, а именно гореспоменатия КЛИН, ами и ги интегрират по един прекрасен начин. Моето дете определено не е гений; другите деца също се справиха блестящо, наваксаха и си учат без никакви проблеми! Резултатът е, че моето дете има успех над средния за класа - клас с французи, франкофони, както и деца, започнали от ДГ да учат френски! Някой от дечицата от тази програма са с по-добри успехи даже! Децата са сега 7,6,5 и 1 клас, които познавам лично аз!
Така че животното го има и си функционира!
Трикът е да не приемаш много деца за такива програми за интегриране, а единици, за да може да им се окаже адекватно обучение!
За мен 4-5 деца на година са ОК при малко училище, една учителка би могла да ги поеме съвсем спокойно!
За по-горните класове, ако родителите са убедени, че детето ще се справи с по-голямото натоварване - тогава може би ще са необходими и няколколко месеца частни уроци - зависи от интензитета на преподавания език!

От моя гледна точка, няма по-сторйна стратегия  спрямо образованието на детето ми от това да е във ФЛ, което показва колко различни са приоритетите!

# 366
  • София
  • Мнения: 15 167
За ФЛ - стана ми интересно - как така хем е имало изискване да не се допускат българчета, които не са там от ДГ, хем все пак е имало българчета, които са били допускани, при това в достатъчен брой, за да твърдиш, че в масовия случай децата не успяват?
Преди две или три години го въведоха- не съм се изразила добре. Embarassed От там идва пълната липса на логика в написаното. Sunglasses Сега не знам дали още има такова изискване, но е факт, че децата, които не са били в предучилищната или не са с поне един родител французин или от франкофонска страна не успяват да се адаптират добре към учебната програма, а и към средата. ДГ е посветена на социализацията- т.е. детето усвоява правилата в съответната среда. Разбира се, че може да се адаптира и към друга среда, но задачите стават много- от една страна учението, от друга адаптацията към правилата. Познавам две деца преместени след първи клас именно от ФЛ- едното, защото не се научи да спазва правилата, а другото не навакса с учебния материал.

Дано сега да нямам логически грешки. Embarassed
Не знам от къде са ти наблюденията щом детето ти не учи във ФЛ!
Във ФЛ няма само ученици. Wink
Не казвам, че няма деца, които да се справили- има, но въпросът е по- скоро принципен. И няма нужда никой да се пали излишно.

От моя гледна точка, няма по-сторйна стратегия  спрямо образованието на детето ми от това да е във ФЛ, което показва колко различни са приоритетите!
Защо да са различни? Просто казвам, че е по- добре децата да започват социализацията и образованието по една и съща система, на един и същ език. Не казвам, че не може иначе, случаи и събития в живота има всякакви, а че е по- добре, според мен. Peace

Последна редакция: чт, 13 май 2010, 21:48 от Бoяна

# 367
  • Bristol
  • Мнения: 9 455
Да. по-добре е обучението да започне и продължи по една система, но животът е това, което се случва, докато ние кроим планове  Crazy
Това причина ли е да се отказваме от новите възможности, които се отварят пред нас?!
Познавам две деца преместени след първи клас именно от ФЛ- едното, защото не се научи да спазва правилата, а другото не навакса с учебния материал.
Никой не казва, че адаптацията с езика е лесна, но при желание и повечко старание от страна на родителите и детето, не е невъзможна  Peace Първата година е доста натоварваща за детето, както и за неговите родители, тъй като през този период ще трябват и допълнителни занимания по езика след училище.
Спазването на правилата за мен лично е най-малкия проблем, защото зависи само от родителите. Ако те разбират и подкрепят правилата, отнема много малко време на детето и то да започне да ги следва. Проблем е, ако родителите не работят съвместно с педагозите в училището и не подкрепят техните разбирания и подходи. Това важи за всяко едно училище, не само ФЛ  Crossing Arms

# 368
  • Мнения: 967
Колкото до 2 деца, мисля, че това не са повечето. И как така първо в "реалността не функционирало интегрирането", а пък после били само "2 деца", а после пък "въпросът бил принципен"!?  newsm78

В случая се започна от това, че определена мама не й харесва ДУ за нейното дете; направила проучване, от Увекинд й казали, че може да бъде интегрирано детето с немския и тя се чуди дали е възможно!
Друга мама смяташе, че интегрирането й се струва "трудно", по-скоро комерсиално отношение заподозря!
И сега се обсъждаше - възможна ли е интеграцията или не! Аз твърдя, че е възможна, тъй като сме успешен такъв случай и познавам още поне десетина успешни от различни вързрасти, та и от различни ФЛ в Европа, не съмо БГ!

Така че може и да ти се анализират някакви аспекти на интеграцията и социализацията, но тук родителите търсят сухи факти за училищата. Не е редно да приравняваш 2 неуспели да се интегрират деца с "реалността"! Неуспели има навсякъде, затова търсим и най-подходящото място за децата си!  Peace

Хубава дискусия стана все пак де!  Sunglasses

# 369
  • София
  • Мнения: 15 167
Така че може и да ти се анализират някакви аспекти на интеграцията и социализацията, но тук родителите търсят сухи факти за училищата. Не е редно да приравняваш 2 неуспели да се интегрират деца с "реалността"! Неуспели има навсякъде, затова търсим и най-подходящото място за децата си!  Peace
Не ми се спори. Не приравнявам две деца с общата статистика,  а приведох двете деца само като пример. В крайна сметка имаш на разположение специалистите в училището и можеш да попиташ тях за повече информация. Не съм забелязала да тръпнат да интегрират деца след първи клас и това не е случайно.
Не твърдя, че е невъзможно едно дете да се интегрира и в 5-ти клас, но не виждам причина да се прави, ако родителите са българи, живеят постоянно тук и могат да запишат детето още от предучилищната или ДГ. За хората, на които се налага да променят местожителството си от една държава в друга няма смисъл да обсъждаме, защото е ясно, че трудно или не детето ще трябва да се интегрира в новата среда и да научи езика. Във ФЛ много деца са от смесени бракове, често живеят в различни страни и там имат опит с точно такива деца. За българчета има ДГ и предучилищна, които са много добър вариант за старт. За мен дете на двама българи, което да първи клас не е усвоило втори език, дори да не е френски ще бъде много трудно да се справи. Не невъзможно, а трудно. Средата е на двуезични деца, културата е различна.

Иначе ФЛ е изключително добър избор, по моему най- добрия в София в момента.

Този път наистина спирам. Вметнах нещо, а страстите необяснимо се разгорещиха. Не знам поради каква причина, но съм малко изморена и не ми се ще да се натоварвам с изопачаване на думи и излишни емоции. Хубава вечер!   bouquet Дано да съм била полезна.

# 370
  • Мнения: 967
[ В крайна сметка имаш на разположение специалистите в училището и можеш да попиташ тях за повече информация. Не съм забелязала да тръпнат да интегрират деца след първи клас и това не е случайно.

В момента има цял един първи клас за интеграция, децата са страхотни! Учителката, която ги води е огън жена и дава всичко от себе си! По-големите деца са инволвирани и ходят да четат приказки на малките, помагат им, ангажират ги - надявам се инфото ми да е достатъчно първа ръка! Нямам си идея защо е тази негативна нагласа, но аз лично съм огън, когато става въпрос за даването на шансове! Затова се и паля, наистина нищо лично!
Дали ще има догодина допуснати деца за интеграция  - нямам идея - понякога има, понякога няма - те си решават интеримно!

# 371
  • София
  • Мнения: 15 167
[ В крайна сметка имаш на разположение специалистите в училището и можеш да попиташ тях за повече информация. Не съм забелязала да тръпнат да интегрират деца след първи клас и това не е случайно.
Нямам си идея защо е тази негативна нагласа, но аз лично съм огън, когато става въпрос за даването на шансове! Затова се и паля, наистина нищо лично!
Няма негативна нагласа, напротив. За мен не стававъпрос за даване на на шанс, а и явно не ме рабираш добре. Не виждам причина дете на двама българи, които постоянно живеят у нас, без да знае чужд език да бъде записано във втори, трети или друг клас в училище, в което се учи изцяло на непознат език. Това не работи добре ако училището няма добре организирана практика, която да позволява регулярно да се интегрират такива деца.

Колкото до този цял първи клас във ФЛ- училището се разшири след преместването и имат цял клас неподготвени по тяхната системаWink  Съгласи се, обаче, че това е много, много по- различно от едно дете, което знае само български и попада в училището, в което се говори само на френски. Ако детето е двуезично ще се справи по- добре, защото вече има представа от това какво е да знаеш два езика и по- лесно ще научи и трети. Пак ще има трудности, но зависи от детето дали ще ги приеме като предизвикателство или ще му дойде в повече.

ПП Явно не съм толкова изморена. Mr. Green

# 372
  • Мнения: 3 477
Бояна, ти не виждаш причина, а някои хора виждат в това златния шанс за детето си - разни хора, разни приоритети, както се казва. И аз пък не виждам защо това, че късно са разбрали за ФЛ (или което и да е друго училище), или не са имали възможност, или... , трябва да ги отказва да опитат. Защо ги плашиш? В крайна сметка децата са различни и не е редно да ги слагаме под един знаменател.

Последна редакция: чт, 13 май 2010, 23:19 от Maria.St

# 373
  • Мнения: 967
Хи-хи! Сега видях, че си социолог - сигурно никога няма да си прекалено уморена за подобен вид дискусии.  Mr. Green
ФЛ в случая изобщо не е тема за обсъждане, по-скоро е "важно" за темата, дали интеграцията е възможна или не!
Аз го дадох за пример, тъй като нашият опит е от там и сме интегрирани вече, макар и двуезични  Flutter!
Причините за местене на дете от една в друга система е в компетенциите на родителите на дадено дете - моята причина беше, че е единственото свястно частно основно училище в страната в която живеехме. Ама всеки си има собствена история и причини!

Факт е, че има такива системи, те функционират и наистина ще ми бъде интересно прокибар да сподели как в Увекинд решават този проблем с интегрирането! Освен това има и Deutsche Schule! Те пък съвсем всичко учат на немски! Споделете как вашите деца се интегрираха там - от форума доста хора има с деца там!

# 374
  • Мнения: 3 477
ФЛ в случая изобщо не е тема за обсъждане, по-скоро е "важно" за темата, дали интеграцията е възможна или не!

Именно. Точно затова и не мисля, че спамим, даже напротив - малко се пооживи темата  Peace

Виж, за у-щето към Немското посолство (предполагам то е Deutsche Schule) знам за детенце, от което поискаха да повтори първи клас, за да го запишат, макар че беше учило немски в друга ЧДГ от първа група. Явно не навсякъде се нагърбват с интегрирането на нови деца.

Общи условия

Активация на акаунт