Моля за помощ от работещи в турист. агенции и юристи - проблем с договор с ТА

  • 5 789
  • 37
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 6 561
Работя в тур.агенция.С пакети не работя и не съм веща,но мога да споделя от опита си със сам.билети и хотелски резервации,че ако е допусната грешка от нас като агенти или хотела,съответната разлика (ако стойността на услугата се явява по-висока от тази,която сме обявили на клиента) остава за наша сметка.Ако цената се оказва по-ниска,с удоволствие информираме клиентите за настъпилата промяна,обикновено в последния момент Wink
това е 5-тото мнение на човек от бранша, което изцяло съвпада с останалите 4. аз не работя в този бранш, но работя в търговска фирма. при подписан договор с контрагент и "проспиване" на нещо от наша страна, което води до цена по-висока от обявената в договора, всичко остава за наша сметка. дори сме продавали на загуба и сме плащали и ддс върху обявената (счетоводно) загуба, само за да спазим условията на договора.  Rolling Eyes

# 16
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
всичко остава за наша сметка. дори сме продавали на загуба и сме плащали и ддс върху обявената (счетоводно) загуба, само за да спазим условията на договора.  Rolling Eyes

по-често да. Но се е стигало и до обратната комбинация.
Бибс, ако сумата Y не е драстична и ти все пак си хвърлила всичките си мераци към точно тази почивка, доплати и преглътни... И настоявай за някаква дребна компенсация от ТА, ако не за сегашното, то за бъдещи пътувания.
На мен гумаджията ми обърка поръчката есента и пролетта по негово настояване смяната на гумите ми бе безплатна... да си изкупи грешката, дето се вика... та тези хищни хиени от ТА-тата да не могат да си го позволят.  Close

Миналата година имах подобни гадни взаимоотношения и аз с една ТА. При обявени отстъпки по всичките им сайтове, в сателитния офис си те цакат на 100%. В централен, след разговор м/у главната и мен, нещата се подредиха... Та ако мине  Close
Да ме прощават всички, работещи в ТА, но в Бг тоз занаят куца.

# 17
  • София
  • Мнения: 6 561
Шани, сумата Y e точно 29,2 % от Х, което си е бая.  Rolling Eyes Почивки, хотели и ТА мнооого, конкуренция голяма, не драпам да отида баш там, но много ме дразни отношението, защото както писах се опитват да ме изкарат без вина виновна - ама ако не бяхте пратили приятелката си, ама ако не бяхте поискали оферта от баш този хотел, баш когато беше в ремонт , ама ако баба ми беше мъжка. Просто не е честно и ще си търся правата, пък ако ще аз нищо да не спечеля, а просто да им е обеца на ухото за друг път.

# 18
  • Мнения: 2 018
И какво излиза - да не препоръчваш никъде тази ТА. Я кажи коя е да знаем, да не стигаме до тях.  Peace

# 19
  • София
  • Мнения: 6 561
И какво излиза - да не препоръчваш никъде тази ТА. Я кажи коя е да знаем, да не стигаме до тях.  Peace

Засега не искам да казвам името за да бъда коректна към тях, все пак се надявам да достигнем до консенсус.

# 20
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 737
bibi, и на мен ми се е случвало да дам грешна цена на клиент. Хора сме, всеки греши. В случая вината е изцяло тяхна. Няма място за спор. При положение, че си платила капаро и т.н. според мен е доста непрофесионално от тяхна страна да искат доплащане. Поне при мен като стане грешка си я поемам аз - но това е въпрос на култура на обслужване и няма правило, което да ме задължава да го правя. Реално щом са съгласни да ти възстановят парите, те си измиват ръцете и няма за какво да се хванеш.
Друг е въпроса, че ако се направи един разговор с мениджър или управител може да има някакъв различен резултат.
Успех   Peace

# 21
  • София
  • Мнения: 6 561
Реално щом са съгласни да ти възстановят парите, те си измиват ръцете и няма за какво да се хванеш.
Защо тогава подписваме договор - не е ли задължителен и за двете страни ? Та тяхното основно задължение е да ми огранизират почивката на договорената цена или нещо бъркам ? Нямам ли право да ги съдя за пропуснати ползи и вреди от провалената почивка ?  Rolling Eyes

# 22
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Друг е въпроса, че ако се направи един разговор с мениджър или управител може да има някакъв различен резултат.

и аз това казах...
Бибс, опитай И така.

# 23
  • София
  • Мнения: 6 561
Проведох разговор с тях, уведомих ги че съм сезирала КЗП с имейл (на този етап без да цитирам името на агенцията), а само за да имам мнението им, дали имам основание за сигнал. Уведомих ги, какво е мнението на юрист и че, според него имам големи шансове за успех. Помолих за писмено уведомление за доплащането. Помолих да говоря с управител/мениджър за да уведомя него какво смятам да направя, ако не променят позицията си. Разказах им за консултациите си с хора от бранша, за споделената (в т.ч. и тук) практика, касаеща подобни ситуации  (в т.ч. и с тези техни колеги, които са ми препоръчали тяхната агенция)
Резултатите:
- пуснаха ми писмено по имейл за доплащането
- предложиха ми друг хотел от същата верига( той беше вариант 1 и имахме сключен договор за него, после в дадени ми от тях рекламни материали видях другия хотел от същата верига и сключихме  нов договор (спорния) за втория хотел и познайте - цената за първия хотел първоначално в имейлите беше Z, после подписваме договор за цена Z+Y  и сега отново ми предлагат Z, но не си мислете , че е компенсация ... обърквация е  Shocked Rolling Eyes Close. питам е коя е вярната цена, ми тази на която сте подписали първия договор. Питам, а защо сега ми пращате друга - мълчание .... може би сме объркали.
- последно получих, устно потвърждение, че ще заплатя цената Х по втория (действащия) договор, без да доплащам Y като те (даже тя лично) ще поеме разликата "Само и само да останете доволна". Помолих да ми го пуснат писмено.  
п.с. субективно мнение  - отношението беше не дотам любезно, камо ли да получа извинение - отново се опитаха да ме изкарат виновна, че приятелката ми, с нейните питания била раздухала работата, ама защо съм искала точно този хотел при условие, че може да ремонтирали другото крило, когато отидем е да бъде шумно (хотелът е пълен за този период и първоначално имах уверението, че ремонтът ще е приключил) и ново 20 - аз съм "играела на много полета" - демек имаме разменени по 10 имейла и видиш ли затуй се объркали ( при това два пъти ), а с повечето клиенти процедирали запитване-отговор-потвърждение.  Rolling Eyes Викам им, ми напишете си го в сайта тогава - работим с ограничен брой питания. А за да бъда точна докрай имаме 10-на разменени имейла, защото аз задавам определени критерии и ми пращат 8 оферти половината от които не отговорят на първоначално зададените от мен критерии, после избирам 2 хотела задавам 3 въпроса и получавам отговор само на един, пускам нов имейл, в който задавам пак останалите без отговор въпроси и т.н.

# 24
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 737
bibi, няма за какво да се чустваш тъпо. В края на краищата, който прави грешки плаща. Пък и надали контактното ти лице ще ги плати от джоба си, като грешката е и от страна на хотела.
Радвам се, че отстояваш правата си.

П.П като не искаш в темата, я поне на личния ми пусни, коя е тази агенция, че имам едни съмнения.

# 25
  • София
  • Мнения: 6 561
Уви получих имейла - цената е променена.точка.
1. вариант 1 - елате си вземете капарото
2. вариант 2  - доплатете сумата Y  Rolling Eyes

# 26
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 737
Уви получих имейла - цената е променена.точка.
1. вариант 1 - елате си вземете капарото
2. вариант 2  - доплатете сумата Y  Rolling Eyes


Sick #Crazy

Я си взимай парите, по-добре, че да не ти вгорчават още живота. За кои хотели става въпрос.
Ти си пусни жалбата към комисията за защита на потребителя.

# 27
  • Мнения: 5 370
Биби, все още ли искаш да запазиш в тайна името на агенцията?

Ясно е, че те са НЕкоректни към тебе. Ти защо си лоялна към тях?
По темата-агенции НЕ ПОЛЗВАМ. Харесам ли си даден хотел в Бг, влизам директно във връзка с тях.И с тях контактувам ДИРЕКТНО.

# 28
  • Пловдив
  • Мнения: 23 683
Биби, все още ли искаш да запазиш в тайна името на агенцията?

Ясно е, че те са НЕкоректни към тебе. Ти защо си лоялна към тях?
По темата-агенции НЕ ПОЛЗВАМ. Харесам ли си даден хотел в Бг, влизам директно във връзка с тях.И с тях контактувам ДИРЕКТНО.
Пише, че хотела е извън Бг Simple Smile

# 29
  • София
  • Мнения: 6 561
Понеже вече пуснах жалба до КЗП и понеже "разпърдях" случая и тук ще каже името на агенцияа - ЕЛФИ ТУРС , не ви агитирам да не ги ползвате. Просто разказах моята история и помолих за помощ. Все още търся мненето на юристи за да реша дали да се захващам и с дело освен с КЗП.

Общи условия

Активация на акаунт