СЕДМОКЛАСНИЦИТЕ - математика - последното препятствие

  • 25 810
  • 542
  •   1
Отговори
# 525
  • В центъра на мръсотията
  • Мнения: 605
И всъщност по-големият проблем май не беше ,че не влязох в така нареченото елитно школо,а как ще кажат на близки и роднини,че дъщеря им е толкова посредствена ученичка.
Ето защо,дори и моят син да получи 3,аз пак ще съм горда с него. Heart Eyes

 Peace Споделям мнението ти - и аз съм патила от "какво ще кажат хората" и НИКОГА не бих подложила дъщерите ми на какъвто и да е тормоз с тази идея

# 526
Момичета, само аз ли не разбирам 29. задача?
29. Два литра сок с концентрация на плодовия екстракт 60% се смесват с 4 литра сок, в който
плодовият екстракт се отнася към водата както 3:5. Концентрацията на получения сок е:
А) 30% Б) 35% В) 40% Г) 45%

Мисля си, че 3:5 = 6:10 = 60:100 = 60%, така ли е и според вас или аз нещо бъркам?! И като смесиш два сока с концентрираност 60%, не се ли получава пак сок с 60% концентрация?

Определено мисля, че има не една задача, която е с подвеждащо условие - визирам тези за кубчето с номерцата, за гласуването и тази, за която споменах...


Оказа се, че доста съм излязъл от форма, ама тук мисля, че ти си в грешка. 6:10 не е 60%. 6:10 значи, че имаме 6 части концентрат + 10 части вода. Общо са 16 части.  И 6 части от 16 части далеч не е 60%.

Задачата според мен се решава така:

2 л сок с концентрация 60 % - следователно имаме 2 литра сок с 1,2 литра концентрат
4 л сок 3:5 - следвоателно имаме 4 литра сок с 1,5 л концентрат

Общо имаме 6 литра сок, в които има 2,7 л концентрат или с други думи концентратът е 45%.


Или с други думи ние дъртите просто не сме във форма - ей на, и аз пропуснах очеваден капан в 5 задача.

А това, че задачите са трудни, е хубаво, а не лошо. Ако бяха лесни щеше да има много деца с шестици и нямаше да има как да се отсеят най-добрите от добрите. А сега не виждам нищо лошо, че почти никой няма да е решил всичко. важното е да има правилна диференциация.

3:5 = 3/5 (това означава, че делим 3 на 5) =0,6. Това число трябва да умножим по 100, за да видим колко е в проценти!!!
0,6*100=60%
Колко по-ясно от това не знам. Какви са тези 3 части и 5 части, а защо правят 16 части и аз не разбрах. Наистина трябва математиците да кажат, но къде ли ще са за отговори?
Като е 3:5 не означава, че за да се намери колко части е сока се делят. сока 3/5+3(тоест едното + другото)=3/8 и от там има уравнение и се получава 9/20 = 45/100, което е 45%. и bodra това не е от матеряла за смеси и сплави а е от матеряла за 6 клас - за отношения Wink
[/quote
Давам определение от учебника за 6-ти клас по математика за ОТННОШЕНИЕ.ПРОПОРЦИЯ
Частното на две числа а и в се нарича отношение на тези числа. Пишем а:в или а/в.Частно означава деление!!!

# 527
Момичета, само аз ли не разбирам 29. задача?
29. Два литра сок с концентрация на плодовия екстракт 60% се смесват с 4 литра сок, в който
плодовият екстракт се отнася към водата както 3:5. Концентрацията на получения сок е:
А) 30% Б) 35% В) 40% Г) 45%

Мисля си, че 3:5 = 6:10 = 60:100 = 60%, така ли е и според вас или аз нещо бъркам?! И като смесиш два сока с концентрираност 60%, не се ли получава пак сок с 60% концентрация?

Определено мисля, че има не една задача, която е с подвеждащо условие - визирам тези за кубчето с номерцата, за гласуването и тази, за която споменах...


Оказа се, че доста съм излязъл от форма, ама тук мисля, че ти си в грешка. 6:10 не е 60%. 6:10 значи, че имаме 6 части концентрат + 10 части вода. Общо са 16 части.  И 6 части от 16 части далеч не е 60%.

Задачата според мен се решава така:

2 л сок с концентрация 60 % - следователно имаме 2 литра сок с 1,2 литра концентрат
4 л сок 3:5 - следвоателно имаме 4 литра сок с 1,5 л концентрат

Общо имаме 6 литра сок, в които има 2,7 л концентрат или с други думи концентратът е 45%.


Или с други думи ние дъртите просто не сме във форма - ей на, и аз пропуснах очеваден капан в 5 задача.

А това, че задачите са трудни, е хубаво, а не лошо. Ако бяха лесни щеше да има много деца с шестици и нямаше да има как да се отсеят най-добрите от добрите. А сега не виждам нищо лошо, че почти никой няма да е решил всичко. важното е да има правилна диференциация.

3:5 = 3/5 (това означава, че делим 3 на 5) =0,6. Това число трябва да умножим по 100, за да видим колко е в проценти!!!
0,6*100=60%
Колко по-ясно от това не знам. Какви са тези 3 части и 5 части, а защо правят 16 части и аз не разбрах. Наистина трябва математиците да кажат, но къде ли ще са за отговори?
Като е 3:5 не означава, че за да се намери колко части е сока се делят. сока 3/5+3(тоест едното + другото)=3/8 и от там има уравнение и се получава 9/20 = 45/100, което е 45%. и bodra това не е от матеряла за смеси и сплави а е от матеряла за 6 клас - за отношения Wink
[/quote
Давам определение от учебника за 6-ти клас по математика за ОТННОШЕНИЕ.ПРОПОРЦИЯ
Частното на две числа а и в се нарича отношение на тези числа. Пишем а:в или а/в.Частно означава деление!!!

означава деление, но когато искаш да го превърнеш в части начина е:
нека отношението да е x:y то тогава за да изразим x с част е x/x+y, а y е y/x+y това също се учи в шести клас погледни и предното ми мнение

# 528
  • гр. София
  • Мнения: 1 887
Гостите,спрете с тези цитати.

# 529
  • София
  • Мнения: 18 123
Здравейте мами,
Дано нямате нищо против включването на мама на шестокласничка в темата ви. Peace
По повод спорната задача, решава се с пропорции, взети в 6 клас.
Ще се опитам да я обясня разбираемо.
Имаме първоначално 2л сок.От него 60% са концентрат, а 40 % вода.
Следователно имаме 1,2 л концентрат и 0,8 л вода.
Отиваме вече на втория разтвор.Там частите концентрат и вода се отнасят както 3:5, тоест имаме  3 части концентрат и 5 части вода.Всичките части са 8.Следователно концентатът е 3/8 от цялото, а водата-5/8.Следва да намерим какава процентна част от цялото/единица/ представляват тези 3/8..
Означаваме процента с х.Тогава х.1/100=3/8
Получавам 37,5 % концентрат, следователно 62,5% вода.Знаем, че цялото чудо е 4 л.
Следователно 37,5% от 4л са 1,5 л концентрат.Остават 2,5 л вода.
Събираме по двойки 1,5 +1,2=2,7л концентрат
Въпросът е тези 2,7 л какъв процент от 6л/сборът на двата разтвора/ са?
х.6/100=2,7
х.6=270
х=45%

Надявам се, че стана ясно.
Определено обаче съм в ужас, какво ни чака догодина.. ooooh! Дори и задачите да обхващат на теория взетото в нормално училище/не СМГ/, то това е на една доста по-висока степен... Peace

Последна редакция: чт, 25 юни 2009, 18:12 от not stubborn enough

# 530
  • Варна
  • Мнения: 2 337
Наистина е неприятно, когато родителите се притесняват повече за хорското мнение отколкото от чувствата на детенце! Изпитвала съм го на гърба си и се надявам да избегна тази грешка спрямо дъщеря си!
Флейм, обясни й, че СМГ не е единственото място, на което могат да я научат на математика! Особено, ако не е А клас... Освен това там има деца, приети след 4-ти клас, те си имат друго самочувствие... може да не й е комфортно там... освен, ако не е била в това училище до сега, де Rolling Eyes Ако е била, кажи й, че е време да смени обстановката и да види какво предлагат другите елитни гимназии, да развие и другите си способности, че вече в математиката се е доказала и една по-ниска от очакваното оценка не е белег, че не е добра матемаатичка, а тъкмо обратно - повечето математици са разсеяни Wink

# 531
  • София
  • Мнения: 1 357
7/8, да ти кажа честно, леко започваш да ме изнервяш. Моля, първо да се регистрираш, защото не знам дали си забелязал, но гостите не са почит по форумите. Второ, моля, престани да ни навираш тая 29 задача под носовете. Тук не е мястото да ти обясняваме  материала, още повече, че учебната година приключи, изпитите - също. За твое сведение ще се опитам да ти напиша уравнението, с което се решава тази задача, белким се спреш.

60/100.2+3/8.4=х/100.6

# 532
7/8 по същата логика 3:5=4:6 опитай с основното свойство на пропорциите - пише го в учебника за 6 клас - и ще разбереш че не е така...

P.S. щом гостите не са на почит ще се логна мисля че имам акаунт ...
P.P.S. Съжалявам че повтарям няколко мнения но писахме едновремено.

# 533
  • Мнения: 257
Моят глас в подкрепа на майките, които не се интересуват какво ще кажат хората и не мислят, че децата им струват толкова, колкото точки са изкарали на тези тестове. Тук ще цитирам "Пазете сълзите на децата си, за да ги проливат на гроба ви." - звучи зловещо, но е мъдро. Аз се надявам на прилично щколо, то няма да е от първата петица, дори може би няма да е от първата десятка и какво от това?!? Добре, че децата нямат изисквания към нас, защото как щяхме да се справим - аз сигурно щях да съм с 3,88  Wink

# 534
  • Мнения: 4 479
Сега дъщеря ми каза, че болшинството от познатите й деца в техния клас имат по около 30 точки. Ако запазят скалата за оценяване от миналата година си мисля, че оценка от 4,50 по математика ще е екстра. Ако я вдигнат и оценките на нашите ще скочат Peace
Вече ми идва до гуша от тая истерия, в крайна сметка изпита си е и донякъде късмет. Племеникът ми навремето се провали точно на изпита по математика, справи се в  НПМГ и в крайна сметка през цялото време беше в отбора им по математика. Майка му тогава беше полудяла. Сестра му, на която и учителите смятаха, че силната й  страна е БЕЛ, закова пълно 6 по математика и 5,2 по БЕЛ.
Майната му, ще чакаме оценките и оттам насетне каквото дойде... Hug

# 535
  • Мнения: 4 479
Реших, взимам детето и отиваме по женски на пазар. Ще харчиме пари и въобще няма за ни пука.
БТВ - тия мании на мойта за СМГ, за е тя и само тя и ги наби брат ми...Сега ще му се обадя, той за успокоява детето #2gunfire

# 536
Възмутена съм!!!Защо на изпита не дават задачи от материала до 7-ми клас, а повече от половината задачи са логически? Защо ходихме на уроци и решавахме задачи от материала от училище? В теста нямаше много то задачите, изучавани до седми клас!!!Защо тогава ги учат в училище?Защо учат нещо, върху което няма да ги изпитват, а ги изпитват върху нещо, което не са учили???Нямам думи!!!

# 537
  • Мнения: 2 716
НОВА ТЕМА
Моля, вместо "запис" да напишете желанията или изчисления си БАЛ или списъкът си с книги.
Лили има 96 точки   на теста днес Party    bouquet

# 538
  • Хасково
  • Мнения: 592
Момичета Simple Smile
И моята дъщеря днес беше положена на този тест Simple Smile
Ето петиция !
http://bgpetition.com/matematika-skala-7-klas/index.html
 Peace
Моля ви подкрепяйте !

# 539
Ходихме на уроци, за да подобрим знанията си до 7-ми клас по математика, а днес трябваше да кажем по колко пликчета боя за яйца има в кутия ако с едно пликче могат да се боядисат 5 или 6 яйца....5  или 6 - колко точно де

Днес похарчих 2-3 часа да опитвам да реша задачата с пликчетата с боя като ползвах системи и все не ставаше. А токущо я реших за 5 минути с елементарен анализ.

Общи условия

Активация на акаунт