СЕДМО-ОСМОКЛАСНИЦИ,но къде??? В очакване на 02.07.

  • 19 854
  • 390
  •   1
Отговори
# 300
  • В офиса
  • Мнения: 4 036
А само на мен ли ми направи впечатление, че (всъщност единствената) задача с некоректно формулирано условие е 30-а (за асансьора). Нашенските асансьори след 1-вия етаж обикновено имат партер, т.е. ако в сметката излезе, че човекът минава 5 етажа, някак логично е да се очаква, че живее на 5-ия етаж, а не на 6-тия какъвто е отговора. Трикът е, че са писали, че асаньора се движи с еднаква скорост от 1-вия до 10-тия ли кой беше етаж. От там трябва да се съобрази, че броенето почва не от 0-лев, а от 1-ви етаж. Е, бога ми, половин час мислих след като видях отговора, що аджеба е 6, а не вярното 5.
Колкото до знака обединено, не е нужно да си го учил, достатъчно е да се сетиш, че -1 не е решение, т.е. че трябва да го изключиш (затворени и отворени интервали нали са учили)
бтв всички се решават с прости знания, но съвсем не са straight forward. Една част от геометричните (49-а напр.) спокойно могат да бъдат самостоятелни задачи за изпит, или състезание и доволно много хора ще се затруднят да ги опишат;
Изводът за мен от тези задачи:
- трябва да има лесен изпит по математика - тест с много задачи и multiple choice (да кажем като първата половина от този) за кандидатстване в ЕГ;
- трябва да има труден изпит (като втората половина от зад.) за кандидатстване в МГ;
- изпитът на трудните задачи не трябва да е тест с верни отговори, а да се изисква пълното им решаване (така ще отпадне вероятността да нацелиш отговор, или с грешни разсъждения да стигнеш до верния, а и ще бъдат поощрени математиците, допускащи техн. грешки);
- в у-ще и в частните школи масово децата решават задачи за количество, а не за качество, т.е. те не се учат да мислят, а заучават механично определени техники за решаване на определени задачи; при това децата хвърлят немалко усилия, а родителите немалко пари. В случая тези деца станаха изкупителна жертва на цялата ни безумна образователна система.
Обаче тестът също не е виновен (макар че е по-подходящ за Кенгуру, отколкото за изпит), защото не е крив онзи, който е показал, че "царят е гол", или по-точно, че подготовката по математика е на много ниско ниво. А като чета и как се оплитат учителите на тези задачи ( които аз, без да съм даскал по математика, и без да решвам всеки ден задачи, реших с елементарни знания (то по-големи от елементарни нямам), за 2 часа с 3 технически грешки ), ми става ясно, че всъщност няма кой да научи нашите деца да мислят.
Шестици ще изкарат само състезателите по математика, които минават през доста по-голяма и по-различна подготовка от останалите. Дано резултатите не попречат на кандидатстващите в хуманитарни гимназии. В случая май единственото win-win решение е да се сложи някакъв коефициент на тежест на оценката от БЕЛ, т.е. балът да се образува като 1,2*БЕЛ + МАТ напр.

# 301
  • Мнения: 322
Браво, Тинкърбел, абсолютно те подкрепям за това изпитът за ЕГ да е по - различен от този за МГ. Другият вариант за промяна на начина на балообразуването е също добра идея !

# 302
А само на мен ли ми направи впечатление, че (всъщност единствената) задача с некоректно формулирано условие е 30-а (за асансьора). Нашенските асансьори след 1-вия етаж обикновено имат партер, т.е. ако в сметката излезе, че човекът минава 5 етажа, някак логично е да се очаква, че живее на 5-ия етаж, а не на 6-тия какъвто е отговора. Трикът е, че са писали, че асаньора се движи с еднаква скорост от 1-вия до 10-тия ли кой беше етаж. От там трябва да се съобрази, че броенето почва не от 0-лев, а от 1-ви етаж. Е, бога ми, половин час мислих след като видях отговора, що аджеба е 6, а не вярното 5.
Колкото до знака обединено, не е нужно да си го учил, достатъчно е да се сетиш, че -1 не е решение, т.е. че трябва да го изключиш (затворени и отворени интервали нали са учили)
бтв всички се решават с прости знания, но съвсем не са straight forward. Една част от геометричните (49-а напр.) спокойно могат да бъдат самостоятелни задачи за изпит, или състезание и доволно много хора ще се затруднят да ги опишат;
Изводът за мен от тези задачи:
- трябва да има лесен изпит по математика - тест с много задачи и multiple choice (да кажем като първата половина от този) за кандидатстване в ЕГ;
- трябва да има труден изпит (като втората половина от зад.) за кандидатстване в МГ;
- изпитът на трудните задачи не трябва да е тест с верни отговори, а да се изисква пълното им решаване (така ще отпадне вероятността да нацелиш отговор, или с грешни разсъждения да стигнеш до верния, а и ще бъдат поощрени математиците, допускащи техн. грешки);
- в у-ще и в частните школи масово децата решават задачи за количество, а не за качество, т.е. те не се учат да мислят, а заучават механично определени техники за решаване на определени задачи; при това децата хвърлят немалко усилия, а родителите немалко пари. В случая тези деца станаха изкупителна жертва на цялата ни безумна образователна система.
Обаче тестът също не е виновен (макар че е по-подходящ за Кенгуру, отколкото за изпит), защото не е крив онзи, който е показал, че "царят е гол", или по-точно, че подготовката по математика е на много ниско ниво. А като чета и как се оплитат учителите на тези задачи ( които аз, без да съм даскал по математика, и без да решвам всеки ден задачи, реших с елементарни знания (то по-големи от елементарни нямам), за 2 часа с 3 технически грешки ), ми става ясно, че всъщност няма кой да научи нашите деца да мислят.
Шестици ще изкарат само състезателите по математика, които минават през доста по-голяма и по-различна подготовка от останалите. Дано резултатите не попречат на кандидатстващите в хуманитарни гимназии. В случая май единственото win-win решение е да се сложи някакъв коефициент на тежест на оценката от БЕЛ, т.е. балът да се образува като 1,2*БЕЛ + МАТ напр.

1. Eто още едно трезво мнение. Истината е, че началните задачи са елементарни, а после трудността започва да расте. Така има за всеки по нещо. Който не е успял да изкара 3-ка наистина или не е учил или няма достатъчно развит интелект. Да се обвиняват задачите е затваряне на очите пред този факт.
2. Няма проблем от моя гледна точка и в това която гимназия си го реши да преобразува бала за влизане като 1,2*БЕЛ + МАТ. Или обратното за математическите гимназии. Но да се слагат елементарни задачи за ЕГ е неуместно. Все пак те НЕ СА чисто хуманитарни гимназии. Половината от децата от ЕГ стават инженери, архитекти, програмисти и икономисти (все специалности свързани с математика) и сигурно само 1/4 стават филолози, историци, адвокати и пр. Останалата 1/4 са лекари и пр. средно насочени професии.
3. Неуместно е да се делят децата на математици и "нормални". Все пак, както се видя, деца от МГ искат да учат в ЕГ и деца от обикновени училища искат да учат в МГ.
4. Пак казвам, че оценките не бива да се вдигат механично. По-добре нека се разреши незапълнените бройки след 3-то класиране да се запълват и с деца с двойки. Но механичното вдигане на оценки с една единица например ще демотивира отличниците, ще покаже за пореден път на слабите ученици, че се успява с натиск, а не с учене (т.е. по втория начин) и ще създаде нов проблем - няма как децата с 5,50-6,00 сега да получат след повишението 6.50-7,00, нали? Тогава, при 300 места (примерно казано) в най-топ училищата ще се появят 500 кандидата с шестици. А де? как ще решите кое да влезе и кое не?

5. Съвсем вярно се каза, че коренът на проблема е в ниското ниво на образованието. Но защо е ниско това ниво? Учителите са демотивирани не само заради ниските си заплати, а и заради тоталната незаинтересованост на децата да учат. В масовото училище децата не внимават, гаврят се с учителите, не учат, не пишат домашни и се държат безхаберно. И учителите се отказват да се борят с тях. Защо в елитните училища децата имат висок успех? Защото учителите там (и те също са зле платени) ПРЕПОДАВАТ, а не се правят на пъдари и не се борят с децата. Както виждаме, изведнъж в 7 клас деца и родители осъзнават, че доброто образование е важно за бъдещето. Да, ама нещата не се оправят с магическа пръчка. За да имаме добро образование първо трябва да имаме вярно и обективно измерване на изхода на системата. И то не в 11 клас, а всяка година. Затова приветствам матурите. И нека са трудни. Така още в 4 и 5 клас всеки родител може да види как върви детето му, а не да се изненадва в 7 клас.  Едва след като изпитите станат трудни и реални,  децата ще си наложат наистина да учат, ако искат да успеят в живота. А това ще рече да внимават и да изискват да им се преподава. И учителите ще съумеят да им преподадат не само минимума, а и по-трудни неща. Защото акъл насила не се налива в главите.
6. Днес масово явление е родители да се държат като щрауси  - "заравят глави в пясъка" и май не им се иска да се поразровят какво стои зад шестиците на децата им. И в други теми по други форуми през годината масово се настоява за облекчаване на програмата, за намаляване на натоварванията и пр. обекченията. Ама , драги родители, "в геометрията няма царски пътища". Ниво се постига с труд. Нивото в западните училища било пъти над нашето. Ми да, такова е. Защото там СЕ УЧИ. И който иска да успее в живота знае, че трябва да учи. А не да се преструва, а мама и тати да натискат даскалите да пишат шестици и всички да си мислят, че нещата са наред. Ми не са.

Е, това беше от мен. Не държа да ми отговарят. Изказах си мнението и всеки може да го прочете. Не искам да споря с никого и не искам да обиждам никого.

# 303
  • София
  • Мнения: 1 266
Тинкърбел, съгласна съм с теб. Децата не се научават да мислят и това е проблем не само за математиката. В 7-ми клас се преподава много теоритичен материал по математика, а нямат никакво време за упражнения и решаване на задачи. Важно е метода, алгоритъма за решение, а не това да получиш отговора. Това е математиката, а не просто едно число.
А моят син иначе се поуспокой малко, все по-рядко говори за това "ако не успея...". Аз самата още ме "тресе треска" и май това ще спре, когато видя оценките. Успех на децата!

# 304
  • София
  • Мнения: 4 868
Всъщност, балообразуването и в момента е профилирано. За хуманитарните паралелки се взима утроената оценка по БЕЛ + оценката по математика, а за математическата - утроената по математика + оценката по БЕЛ. Освен ако междувременно в МОН не са променили и това... newsm78

# 305
  • София
  • Мнения: 1 266
То ако сменят и балообразуването ще стане пълна пародия.

# 306
Всъщност, балообразуването и в момента е профилирано. За хуманитарните паралелки се взима утроената оценка по БЕЛ + оценката по математика, а за математическата - утроената по математика + оценката по БЕЛ. Освен ако междувременно в МОН не са променили и това... newsm78

Ако наистина е така никой няма право да се оплаква. В такъв случай всичко си е съвсем честно и премерено и много добре измислено.  Нека всеки  сръка на сърце си помисли къде е проблемът за ниските оценки.  А то уравнението изглежда много просто:

(труд и упоритост) х (талант и интелигентност) = успех на изпитите

Както се вижда, успехът е функция на две променливи.

# 307
На 02.07.ще излязат само оценките от изпитите на децата ли или общия им бал/нали балообразуването е  различно за всяко училище /?И кога ще получат служебна бележка с оценките от изпитите-когато подаваме документи за 1-во класиране с подредените желания ли?

# 308
  • Мнения: 4 479
Айде-айде сега госта, не почвай сега с лозунги от соц.време. Почти всички сме минали през доста изпити и чудесно знаем, че успешното представяне е въпрос и на максимална концентрация и се отработва с времето. Затова и децата с постоянни вътрешни изпити и състезания постигат такива резултати. Но тези училища са единици, в масовите училища дори и в математически паралелки го няма.
БТВ - дъщеря ми е изкарала повече от приличен резултат на теста /+-70т/, като седна на другия ден на спокойствие да го прегледа пак наду гайдата, че се е провалила и той всъщност въобще не е труден. Да не говорим, че прелетяла първите въпроси със 5 грешки /отново рев колко е тъпа/ и се е съсредоточила на три точковите, където има само две грешки. Точните думи и бяха - първия половин час нямам спомен как мина.
Има нещо сбъркано в този начин на изпитване конкретно по математика, според мен също стария даваше много по-ясна представа за нивото на децата и допускаше дори силно претиснените да покажат знания.
Ад също съв против вдигане на скалата, мисля че болшинството оценки ще е под четири, но двойки няма да има много. 16 тчки за тройка на тото да играеш пак ще ги докараш.

# 309
Айде-айде сега госта, не почвай сега с лозунги от соц.време. Почти всички сме минали през доста изпити и чудесно знаем, че успешното представяне е въпрос и на максимална концентрация и се отработва с времето. Затова и децата с постоянни вътрешни изпити и състезания постигат такива резултати. Но тези училища са единици, в масовите училища дори и в математически паралелки го няма.
БТВ - дъщеря ми е изкарала повече от приличен резултат на теста /+-70т/, като седна на другия ден на спокойствие да го прегледа пак наду гайдата, че се е провалила и той всъщност въобще не е труден. Да не говорим, че прелетяла първите въпроси със 5 грешки /отново рев колко е тъпа/ и се е съсредоточила на три точковите, където има само две грешки. Точните думи и бяха - първия половин час нямам спомен как мина.
Има нещо сбъркано в този начин на изпитване конкретно по математика, според мен също стария даваше много по-ясна представа за нивото на децата и допускаше дори силно претиснените да покажат знания.
Ад също съв против вдигане на скалата, мисля че болшинството оценки ще е под четири, но двойки няма да има много. 16 тчки за тройка на тото да играеш пак ще ги докараш.

Нито сегашният тест, нито предишният изпит с 3 задачи с по две подусловия са идеални. Всеки си има плюсове и минуси. При теста може да се играе на тото, а при изпита с три задачи една сгрешена задача те отпраща автоматично под 5-цата (аз навремето пострадах така на изпита за ВМЕИ, но съм обвинявал единствено себе си). Хубавото на теста е, че покрива целия материал и една, две и даже 5 грешки не са фатални.

Напълно съм съгласен обаче с твърдението, че децата се панират поради липса на тренировки с изпити и състезания. Обаче всяка година се провеждат десетки олимпиади и състезания и ВСЕКИ може да се запише за участие. Хем да си провери нивото, хем да свикне. Но 90% от учениците не го правят, защото ако участват рискуват да научат нелицеприятни истини за себе си.

Дъщеря ти има съвсем приличен резултат - над 5 - и няма да има проблеми да се класира. Ако е стресирана, това е само защото е свикнала да има винаги шестици и сега е стресирана. Обясни и, че се е справила прекрасно и шестица се пише само на Бог.

Основата на всички проблеми е поставена още в 1-2 клас. Помня, как родителите се раделяха на две - едната полвина (по-малката) държеше да се преподава интензивно и да се върви напред, а другата половина настояваше да се кара яваш-яваш да можело децата да си изживеят детството, да си поиграят и да не се претоварват. Ама накрая всички искаха шестици за годината.И учителите даваха това, което се иска - шестици за ниско натоварване. Кой ни е виновен тогава?

Последно - мнозина се оплакват, че видите ли 2 години били полагали неимоверни усилия, а сега имали 3 или 4. Ми аз от 10 години ходя на фитнес и едва вдигам 100 кг от лежанка. По аналогия трябва да поискам да ми се компенсират усилията и да се намали теглото на дисковете, та да мога след толкова усилия да вдигам 150 кила. Mr. Green

# 310
  • Мнения: 10
Здравейте, мисля че всички деца са отишли подготвени за изпитите, иначе нямаше да отидат. Все пак всички са положили усилия, независимо в какво училище са учили. Както е ясно един човек е по-добър в една област, друг във друга.
Пожелавам успех на всички, за да има повече усмихнати лица и щастливи деца!

# 311
  • Мнения: 10
поправям си грешката .... да се чете " в друга".........

# 312
  • Пловдив
  • Мнения: 14 139
Не знам вече какво ще правя... newsm78 newsm78 ... моята си иска НТБГ и т'ва е нейска и да чуе за езикова или математическа. Чух че в седмо имало много хубава паралелка с математика .. Вярно ли е ?


Добре де, аз отдавна съм подготвила сина ми, че може и да не успее. В смисъл, той иска в езикова гимназия, но постепенно, внимателно му казах, че може да се случи така ,че другите деца да имат по-силни резултати от него, че всичко се случва, може да не може да се справи чак толкова отлично на изпита, че задачите ще са трудни и е възможно да не  се класира за езикова гимназия. Дори сме говорили къде ще се насочи ако не успее - дали в професионална гимназия, или в СОУ в специализирана паралелка. Детето съвсем сериозно се отнесе към въпроса и знае , че все пак не е болка за умиралка или че не е поражение, ако даде всичко от себе си според шанса и възможностите си и после каквото стане.
Не е ли наша задачата да подготвим децата си за всякакви резултати и да им покажем, че е важно старанието, и че дори и да не стане най-желаното те не са по-малко добри.

# 313
  • гр.София
  • Мнения: 465
За да съм максимално честна със себе си с Вас,аз намирам системата с теста  и по български,и по математика за подходяща и справедлива в този вид състезания!Достатъчно много задачи с различна трудност,от различни видове,с възможности и за игра на тото...Обаче не на това мнение е синът ми-той обича формата с описване  и по правило на състезания,където формата не е тестова,се справя винаги блестящо/не че се дъни на тестовете-просто не го кефят Rolling Eyes/.
Напълно подкрепям  мнението,че има достатъчно възможности за явяване на състезания,тестове,олимпиади и т.н през цялата година.Друг е въпросът на кой му пука.Къде къде е по-готино да висиш в Ская или в МОЛ-а,или да се забавляваш с приятели,а после да се сетиш преди изпита,че не си подготвен и да почнеш да обвиняваш всички от МОН до чистачката за провала си...
Не се интересувам за другите училища за формулата на балообразуване-в СМГ е: Математика*3+БЕЛ*1+оценките по математика и БЕЛ от седми клас..
И за Някой си специално-освобождаването от изпит по математика става с класиране за Балканиадата по математика,която съвпада по време с приемния изпит/това е от тази година-миналата година Радослав Комитов от Ямбол и Хартарски от СМГ се класираха за Балканиада,но не можаха да участват/.Самото класиране е плод на целогодишен труд-няколко нац.турнира,НОМ+две допълнителни контролни.Наистина е сериозен труд....

# 314
 newsm78  Имам един малко тъп въпрос  Embarassed Ако на единия от изпитите получа 2-ка значи ли това автоматична елиминация или оценката се взема като такава но естествено бала е нисък Thinking

Общи условия

Активация на акаунт