Отговори
  • Мнения: 9
Преди няколко дни бях на учебен семинар където бяхме запознати с промените в Закона за закрила на детето и с практичното приложение на националната телефонна линия за деца ( НТЛД).
   Този телефонен номер съществува в повече от 70 страни, в частност всички европейски. Това само по себе си налага обработващите и обслужващи сигналите да владеят поне няколко езика. НГТЛД 116-111 е безплатна за потребителите на услугата (заплаща се от Правителството на държавата). Достъпна е 24 часа в денонощието, седем дни в седмицата. Гарантирана е анонимността на потребителите.
Линията е създадена за деца, по юридически смисъл до 18 години. До навършване на пълнолетие, децата не могат да вземат собствени решения, особено в сложни ситуации, по простата причина, че нямат изградени необходимите “схеми” за справяне. Нямат психическа възможност да разбират всичко. До 14год. малолетните имат ограничена дееспособност, която налага настойник, без да се иска тяхното мнение. От 14 до 18год. са непълнолетни, с частична  дееспособност.
Телефон 116-111 има за цел да информира, консултира, помага, да оказва кризистна интервенция. За целта са планирани обучения, които да подготвят хора, които са готови да приемат сигнали на тази линия. Необходима е компетентност в консултирането, бързина на отреагирането, максимална информираност. Заплащането ще бъде в социални измерения, т.е. скромно. Остава удоволствието, че си полезен, че си спасил нечий живот, че помагаш. Работното време ще бъде 8ч., пет дни в седмицата. През останалото време ще има дежурни оператори. 
Към този проект са съпричастни асоциация Анимус, център Надя, център Деметра. В началото се е разчитало училищните психолози да общуват с децата в риск, но анонимността, която предлага една телефонна линия, фиксира акцента по отношение на обгрижване на децата. Погледът на загрижените асоциации се насочва в тази посока. Процентът на обажданията расте (60%), като между 3 и 7 следобед и в късните часове на деня зачестяват обажданията на 12 до 18 годишни деца. Хит в момента са децата на емигрантите, които вместо с баба, предпочитат да решат проблема си с непознат професионалист. Наричат ги “необгрижените деца”. Те имат меко казано странен модел на поведение, от родителска страна. Проблемите там са около формиране на ценностна система, около комплекси, дори суициди. Други проблеми на потребителите на горещия телефон са насилие, злоупотреба, дискриминация, експлоатация, СПИН, наркотици, зависимости, скитничество, физическо здраве, правни и училищни въпроси, семейни проблеми или неразбиране, взаимоотношения и други.
Операторът е длъжен не само да приеме обаждането, но и да изиска максимална, доброволно дадена информация от този, който ползва услугата: име, местонахождение, години. Трябва моментално да прецени ситуацията като истинска/неистинска, като сложна/проста, търпяща време/спешна. При заплахи от суицид, насилие, зависимост, отвличане и други подобни, операторът е длъжен да координира действията си с полиция, пожарна, социални служби. Още по време на разговора се задейства тел.112, за да се определи местонахождението адекватно. Необходима и задължителна е координация, субординация и обратна връзка между институциите, за да се води статистика и анализ на отработените сигнали. Трябва да се следят тенденциите, за да се отреагира на потребностите.

Последна редакция: пн, 13 юли 2009, 20:29 от jivko.ivanov3008

# 1
  • Мнения: 28 781
Браво! Прекрасно!   bouquet
Детето звънва на 111-116, но кой е насреща? И не само кой, но и какво ще направи?  Thinking

# 2
  • Мнения: 9
...

Последна редакция: нд, 12 юли 2009, 22:48 от jivko.ivanov3008

# 3
  • Мнения: 28 781
Стига копи/пейст, де. Отговори ми на въпроса - какво ще се случи, след като детето звънне на този телефон?

# 4
  • Мнения: 9
...Когато звънне на този телефон,ще говори със специалист - психолог,социален работник или друго лице,което да помогне на детето да реши проблема си.Това,което качих е част от лекциите на семинара.Щеше да ми отнеме много време,ако трябвяше да го пиша Peace

# 5
  • Мнения: 28 781
Нали няма да пускаш тук всички лекции?  Crazy
Спокойно можеше да резюмираш с 2-3 изречения.
А аз продължавам да питам: как точно въпросните специалисти ще помогнат на детето? Само ще го изслушат и посъветват ли (имаме си вече телефон на доверието!) или ще сигнализират службите, които могат да имат отношение към въпросните проблеми - полиция, Закрила на детето, социалните служби...
Дано цялата работа не излезе от типа "Да отчетем там някаква си дейност и да усвоим едни пари...".

# 6
  • Мнения: 50 739
Телефона последно 111 116 ли е или 116 111 ?
И аз да ппитам- при положение че имаме стотици примери за неработещи ефективно социални служби и политики за закрила на децата, как точно този телефон ще помогне?Ще дойде сигнал, и после какво ?

# 7
  • Мнения: 15 619
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=412079.0
Давам линк към тази тема специално за автора. Явно е запознат със Закрила на детето.
Може да е от помощ за майката със съветите си.
А иначе всички изброени в първия постинг сложни и добре звучащи думички, на практика са едно голямо нищо, когато някой  го мързи да работи.... Peace

Общи условия

Активация на акаунт