Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 10

  • 74 821
  • 737
  •   1
Отговори
# 300
  • Анкх-Морпорк
  • Мнения: 3 480
Не мисля, че нещо сме прекалили, наистина от пасивния тон полза няма, а също няма полза и да се превъзнасяме кат в отчетните теми. Проблеми си имаме и то не малко.
Може би само трябва да мислим малко по-трезво и да не се обиждаме една от друга, защото всичките сме от едната страна на бариерата, а от другата са чиновниците, неразбиращите, предубедените... Не мисля, че някоя от нас иска да засегне друга, просто се опитва да дава акъл.

За ваксините - на моя разбойник му я сложиха тази реимунизация на 6 год. и не видях да има реакция. Върви си с неговите си малки напредъци и толкоз.
В тоз ред на мисли за ваксините - ядосвам се, че въведоха убитото полио, и сетен път се убеждавам, че лекарите учат друга вирусология, микробиология и тн. Живата ваксина е по-ефикасна, по-лесно се дава, не се използват гадни химикали за убиване на вируса, защото той си е жив, спира епидемиите, и е по-евтина.

# 301
  • София
  • Мнения: 10 216
На Бубка са сложени всички ваксини,включителни и реимунизациите ДТ и полио миналат година.Мислех да ги откажа,но личната не ми позволи ,а и честно казано не съм много сигурна,че не искам да и се слагат ваксини.

# 302
  • в моя свят
  • Мнения: 849
Аз също не ваксинирам от много години и съм твърдо против ваксините не само за деца от аутистичния спектър,а въобще.Относно живото полио само ще добавя,че лично познавам дете,което е инвалид "благодарение" на тази ваксина.В белите страни живото полио е премахнато много години преди това да се случи в Бг.За новата полио ваксина също не мога да кажа нищо добро,но всеки сам взима решение за детето си.Аз съм твърде крайна относно ваксините за това най-добрия съвет,който мога да дам е-ИНФОРМИРАЙТЕ СЕ.Относно ваксините има много информация в интернет пространството.Такова решение не се взима от мнения във форумите.Всеки избор трябва да е информиран и така ще бъде сигурен,че е взел най-доброто решение.

# 303
  • Мнения: 14
По темата да се включа и да питам нещо ,което отдавна ме интересува. Понеже аз не съм забелязала моето дете да се е променило след някоя ваксина,той си беше особен още от бебе. Правила съм само скъпите ,нищо по ЗК. Но сега съм бременна отново и много се страховам . Много пъти четох,че майки се оплакват,че след като била направена ваксина здравото и дете се влошило и променило. Така и не разбрах коя е тази ваксина ,която причинява това на децата ни? За полиомиелитната ли става на въпрос?

# 304
  • Мнения: 465
Ето график на американските ваксини.За MMR е основния спор,макар,че Джени Макартни говори вече не просто за нея,а за голямото количество ваксини до 2-та година на детето.
http://www.cdc.gov/vaccines/recs/schedules/downloads/child/2009/ … s_schedule_pr.pdf

# 305
  • София
  • Мнения: 4 412
За ваксините и аз си мислех, че са много до втората година и може това да е проблема. Но сигурно е свързано с това, че повечето деца след 2 годинки отиват в ясла и за да не възникне зараза.
Имам положително мнение за ваксините, дъщеря ми е ваксинирана с убити ваксини. Нашите ги направихме вместо до 2-рата до 4-тата година. Първата година бяхме отложени, но предполагам това може за повече деца да се направи. После ги правех на по рядко, например, ако имаше изискване срока между 2 ваксини да е 2 месеца, ние се размотавахме 4 или 6. Лекарката ни знаеше, че няма да тръгнем на градина, докато не направим ваксините и не ни е притеснявала за това че закъсняваме.
Мисля, че са полезни.

# 306
  • Мнения: 126
Откакто прочетох за връзката между ваксини и аутизъм, не съм имунизирала Мими. Сигурна съм, че при нас ваксините отключиха проблема. Водила съм си много стриктно дневник по онова време - имаме период през 2000 г., когато за по-малко от 2 месеца на дъщеря ми са поставени 3 ваксини (2 полио+ 1 ДТК). Много скоро след това детето се затвори в собствен свят и започна регресът. Познавам десетки хора - някои и на мойта възраст, които цял живот са без ваксини, заради показана алергия и са си здрави и нормални хора.
Голямото чудене беше за малката. Обмислях вариант да подписвам декларации за отказ от ваксините в болницата, преди да родя. Близки лекари ме уверяваха, че много рядко се случва това, което стана с Мими и вероятността да се повтори е почти нулева. Когато бебето беше на 2,5 месеца сложихме Пентаксим (дифтерия, тетанус, коклюш, полио, менингокок) - уж най-пречистената ваксина, която се продава в БГ. Пет часа по-късно малката вдигна висока Т, на четвъртия ден ни взеха в болница, отключи пиелонефрит. Оттогава вече втора година сме на поддържащо лечение, а GP сама предложи да отложим ваксините до 2г. възраст.
Не знам какъв съвет да дам, но при нас това са фактите...

P.S.   Наскоро опитен педиатър ми сподели, че поливаксините, колкото и рекламирани да са, са голям шок за имунната с-ма на организма. Той препоръчва поставянето на инактивирани моноваксини пред 3-4 месеца. Неудобството е, че детето ще се боде повече, но пък рискът бил далеч по-малък.

Последна редакция: пн, 14 сеп 2009, 15:35 от mamma B i o n d a

# 307
  • Мнения: leet
Като всяко нещо, ваксините имат две страни- едната е, че са част от гиганта на фармацевтичната индустрия и по тази причина, едва ли някой ще може някога да каже и докаже абсолютно твърдението само в една посока-  изцяло полза или само вреда носи ваксинирането, но факт е, че след въвеждането на ваксините някои от болестите- бичове, са изчезнали.
След 2001 година обаче, световните гиганти в областта на ваксините, са пречистили материалите си от живак, а се предполагаше до тогава, че живакът е един от най- сериозните причинители на аутистичните симптоми, защото поведението на деца от спектъра, наподобява такова, на отровени с живак възрастни или с тежки метали.

И винаги са съществували противоречиви мнения, ето някои плюсове и минуси на ваксините.

Според някои специалисти, епидемиите следват цикли, които не се влияят от имунизирането.
Според други обаче, имунизациите решително прекъсват предаването на редица заболявания (полио, дифтерия), при които болният е източник на зараза за околните. Второ-за никакви "цикли" не може да се говори.
Инфекциозните заболявания си имат начини на предаване и епидемиологични особености на разпространение. И не следват "цикли", освен за райони с неимунизирани, където начинът на живот и климатичните условия, правят възможно появата на заболявания с определена сезонност.

Според някои, не предпазват, а повишават риска и дори самите те могат да предизвикат епидемии."
Според други,  Ваксините не разпространяват заболявания-те не съдържат вирулентен материал (в смисъл да причиняват заболяване, индентично на това, срещу което са призвани да ваксинират). УСПЕХЪТ НА ВАКСИНАЦИЯТА ЗА ЕДНО ЛИЦЕ ОБАЧЕ Е ИНДИВИДУАЛЕН И НЯМА 100% УСПЕХ. Затова се подбират програми, осигуряващи максимален успех и трайност на имунитета.

Според някои, не създава траен имунитет, какъвто е резултатът от естествено прекараното заболяване."
Според други,  всяка ваксина си има характеристики. Хепатит Б ваксината осигурява многогодишен имунитет. Противо-коклюшната- по-малко траен. Затова и дозите при Хепатит Б ваксината са три, а при коклюша повече. Но не трябва да се разболеем от Хепатит Б, за да имаме "по-траен" имунитет, както твърдят някои наивници.

Според някои, лъже тялото да създаде антитела, но това е само един от аспектите на комплексния имунен отговор и не е сигурен крайният резултат.
Имунитет, изграден след изкарана болест, е сложно явление, включващо много органи и системи и не може да се наподоби само чрез изкуствено стимулиране образуването на антитела.
Според други,  само незапознат може да говори горното. Антителата, предизвикани от Хепатит Б ваксината са толкова ценни, колкото са и от естествено прекарана инфекция. Как се разбира? Хора, случайно заразени с Хепатит Б, но ваксинирани, имат мощен и напълно протективен спрямо вируса имунен отговор, ликвидиращ размножаването на вируса за дни и "изчистващи" организма.

Последна редакция: пн, 14 сеп 2009, 18:42 от Kezaja

# 308
  • Мнения: leet
Да се похваля Simple Smile
Днес синът ми е казал, че иска да кара колело само с големите момчета и отишъл с колелото при връстниците си. С момчетата от махалата се познават от бебета и го приели много добре. Цял час е карал колело сам с връстниците си в парка, а баба му била на пейка с другите баби.

Вижте как кара:
http://vbox7.com/play:eec78d9c

# 309
  • Мнения: 59
здравейте на всички!кезая браво на твоя юнак!а пък моето детенце не мога да го накарам да натиска сам педалите-е вярно че е още малък на 2`10 !още не говори но от няколко дни какво му стана незнам започна да посочва с пръст всичко и стои и чака да му кажа кое какво е-преди сочеше само на книжки а сега сочи и в пространството прави го постоянно!и продължава да си мята главата често много често вика и неспира да бяга-като отидем в магазин не мога да го удържа!

# 310
  • Мнения: leet
mila12,

Твоят малчо трябва да овладее първо базисното ниво на увереност. Малък е и още по- добре. За да получи основа за развитието си, трябва да получи базисно доверие- увереност, че вие, близките му , сте до него , вярвате му, че може и той ще може всичко, което връстниците му могат. Базисното доверие е първото ниво на увереност и щом като толкова малък, сте осъзнали, че има проблем в развитието,  вероятно още на ниво базисно доверие, е станал блокажа. Базисната увереност означава да има детето доверие, че живота се грижи за него, че е в хармония с него и със себе си. Тя се изпитва и преживява, не се добива по интелектуален път, като му четеш книжки и му показваш картинки, и го обучаваш кое животно как прави, преди да се овладее първото ниво в развитието на детето, овладяването насила на други познания и умения, водят след себе си до пропуснато ниво в развитието и блокажа се засилва. За овладяването на първото ниво на увереност на детето, трябва да измислясш и изобретяваш всички възможни начини, които ти дойдат наум, намериш и прочетеш, така че, детето да придобуе усещане, че е добре дошло на този свят, и в основата на това  усещане и доверие, лежи способността да се доверява. Ти трябва да отключиш тази способност у детето.
Базисната увереност е синоним на усещането, че те носят и подкрепят. Затова и едно от упражненията, за овладяване на първото ниво на увереност- базисната увереност е: отивате на басейн, детето трябва да е по корем, а вие с таткото, ту единия, ту другия, го придържа по корем на водата и му говорите неща, като "Ти се носиш по водата, спокоен си, ние с татко много те обичаме, вярваме ти, ти можеш всичко, скоро ще си разказваме приказки- аз на тебе- ти на мене." И всичко, което ти хрумне, за да вдъхваш увереност и сила на детето, самочувствие, че му вярвате, подкрепяте и сте му изцяло отдадени- на тзои етап от развитието си, детенцето ви, точно от отова се нуждае. Трябва да вдъхвате и възпитавате у него чувства и отй да има усещане, като " в мене се вслушват, обичат ме, уважават ме, аз съм желан, аз нося радост."
В къщи упражненията, които можете да правите за овладяване на базисната уверенсот, са неща от сорта, като- детето да лежи по корем върху платно или чаршаф, вие да го държите от двете страни и го люлеете, като отново му говорите и вдъхвате увереност колко е желан и важен за вас, в семейството.

Преживвяването, че си носен и поддържан, означава, че си изпълнен със сигурност, т. е. - давате на детето сигурност, увереност, то от това се нуждае на този етап, чувството, че няма да се изгуби в безкрайността и че не е сам.

Това са нещата, които трябва да овладее детето на този етап от развитието си, това е пропуснатото, едва по- късно, като овладее и следващ етап- увереност, въз основа на опита, ще достигне до физическата увереност, когато децата опознават силата си и ще вярва в силите и възможностите си, тогава лесно ще се научи да кара колело.

А иначе, овладяването на умения, е изключително важно за развитието на децата ни, колкото повече умения овладяват, толкова повече се доближават до нормата. Но без да ги фурсираме- постепенно иплавно, като преминаваме през овладяване на всички степени на увереност, без да пропускаме, защото то и без друго е пропуснато- щом се е стигнало до проблем в развитието- затова, започваме всичко отначало.

# 311
  • Мнения: 631
Кезая твоето дете ще завърши Харвард ... най малко.... това ти го казвам най отговорно ....
от клипчетата които постоянно качваш и от рисунките му и вообще смятам че той вече е избягал от проблема или се е научил да се справя така че нищо не му личи....
като чета през какво си минала искам да ти кажа от това което виждам заслужава си има ефект действително
успех
и не спирай да споделяш опита си с четящите тук ...
е момичета успех на всички ученици утре , успешна година, само напред и нагоре ....
днес разговярях с директорката на детската градина на Владко .... моето мнение е че е много разбрана и услужлива жена, аз лично съм прекарала в кабинета и дълго време да не кажа бях абонирана миналата година да страдам че Владко реве сутрин ....
но днес отидох да говоря като водя Владко в началото да стоим с него после за по дълго после еди как си до обяд след това да ляга и така .... там беше и едната от учителките му и лелята в групата ... всички бяха на мнение че така цитирам "само отлагам агонията" като те смятат че Владко е ходил цяла година на детска и е плачел само при оставянето "вярно яко реве ама след десет минути млъква " та те са на мнение че трябва да го оставям за цял ден от първия ден защото иначе само го обърквам и той се надява че ще стоя с него в групата , че ще го взема наобед и така ... което е логично разбира се
миналата година директорката ми беше разрешила една моя психоложка на коята плащам да ходи и да го занимава по един час три пъти седмично в кабинет за индивидуална работа в градината във време в който той е свободен и така ....
каза ми че това било нещо като противозаконно или нямала право защото родителите на децата в групата нямало да са съгласни да влиза външен човек в групата макар и само до вратата за да дойде Владко с него ... та сега и се наложило да дава обяснения защо това и онова / смятам че това не е така тъй като с работата си с тази психоложка Владко не е навредил на никой дори много е улеснил персонала ....
но така или иначе днес ми отговори уклончиво дори смятам че ще ми откаже / дано не е така / защото той много добре работеше точно в детската в стаята за индивидуална работа доста ползотворно без расейване и така
но ето ти
и ако натисна ще ми отговорят че той е на ресурсно подпомагане и има психолог логопед и специален педагог .... нищо че те са два пъти по половин час и третия демек логопеда май пропуска и не винаги има трето занятия в седмицата ... разбирайте 1час и 30 минути това дете на седмица терапии да му стигат ... абсурд ...
Владко път е неефективен след детска защото му се играе и не му се работи с психолог и логопед ....
ако го взема пък от детска и го заведа в кабинета пак ще се разстрои при оставянето обратно и така ...
ще видя ...
по тази причина трябва да се откажа и от логопеда на когото плащах защото с него се виждах два пъти седмично от 11 ч а сега това би било невъзможно... да го взема той да работи и после да го върна в детската обратно това е невъзможно ....
или поне за него
истината е че на дете като моето трябва да му се осигури ежедневна работа и то по няколко часа за да има ефект ...

# 312
  • Мнения: leet
Райка,

Като си даваме кураж от време на време взаимно, е супер ценно за всички ни, благодаря ти!
Неотдавна, разказвах на една от терапевтките ни, хоито посещаваме, какъв трябва да бъде подхода към студенти от аутистичния спектър, а тя, макар и да работи с доста деца от спектъра, ме погледна и каза "Аз до сега не съм чувала да има студент от спектъра.", казах й, че не е , защото до студенстка възраст, голяма част от децата, са се научили да компенсират и се справят и при някои остават характеристики, по които личи, че ученикът или студентът е от спектъра, при други, почти не, може би, само за специалисти, но с възрастта така се размиват нещата, че трудна става диагностиката, точно както при децата на 2 годинки. След време, терапевтката сама ми каза "Права си, ще бъде студент, поне" Simple Smile..аз и затова веднъж си мислех и ви бях попитала, какво ли ще стане след време, дали и по време на кандидатстудентските вълнения ще продължаваме да си даваме кураж взаимно и споделяме радини вълнения...
Но голяма част от децата на родителите от форума, ще бъдат студенти, дори и на тези, които сега много не си вярват и сменят настроенията- с вяра и после с отчаяние....
Синът ми води все по- подходящи за 9 годишен юнак разговори и понеже, вече се заслушва в разговорите на децата и на възрастните, вечер прави разбор и започва да търси обяснение на понятия или словосъчетания, вече сам, така ще научи всичко, което е пропуснал, защото вече е готов. Пита неща от срота "Обясни ми какво точно означава "близнаци"?, обяснявам, следва "Ама, как 2 бебета се раждат заедно, едновременно ли излизат от корема или се гонят?", пак обяснявам, днес като карали колелета, момчетата говорили кой колко лап топа има вкъщи и той ме пита "Какво е лап топ, че ми се има вече?", питам "Как т се има, като не знаеш какво е, искаш да кажеш, че би искал да имаш, след като разбереш ли?" и той се съгласява, обяснявам и питам, "Сега, като разбра и след като си имаме комп, има ли ти се още?, той каза, че не знае, обаче трябва, питам защо трябва, той дълго мисли и каза "Защото така трябва."- обяснявам си го, че защото другите момчета са се хвалили и той вече е започнал да се чувства част от тях, та затова трябва.

Момченцето, което ще видите в предаването за интеграцията в петък, почти винаги, когато разговаряш с него, пита "Това щега ли е или истина?", ти му отговаряш,а той допълва "На мене винаги трябва да ми казвате дали нещо е шега или истина, защото не ги различавам.", иначе проблема отдвана го е надживял, абсолютно по нищо друго, не може да се разбере, че  е бил в спектъра. Това чака всичките ни деца, но вяра и упорство трябват и нито минутка свободна, без програма, хаотично.

Според мене, Владко трябва плавен преход да направи към детската градина, не да го оставиш от първия ден по цял ден. При мене такава беше грешката, когато още не знаех, че има проблем и се оставих на учителките в една немска градина, в която го бях записала, да ме убедят, че от първия ден, трябва да го оставям по цял ден. Сигурно това работи, но за психически много стабилни и уверени деца. Така при нас за 8 дни се отключи проблема тогава. И в никаъв случай не бива да се отказваш да влиза човек с детето, ама в никакъв..ще направим ново предаване и ще поискаш да се зачитат нуждите на детето ти, виждаш, че работи, да влиза в градината човек с него, от опит мога да кажа, че за плахи деца, с висока степен на тревожност и имащи нужда от постоянна опора, това е най- добрия начин за вписване в детската среда, а там са само деца, при свободе режим, на никого няма да наруши правата това нещо, така че, не отстъпвай, кажи, че за да защитиш нуждите и правата на детето си, ще си принудена да потърсиш съдействието на медия, ако не стане, наистина ще се включи. И без това няма да спираме до тук с попупляризиране на състоянието и нуждите на децата от спектъра.

Успешен първи ученбен ден утре на всички ученици! А за майките им  bouquet

# 313
  • София
  • Мнения: 2 352
Късмет, и успешна учебна година на всички  Hug Бог да ни пази  Praynig

# 314
  • София
  • Мнения: 4 412
Успешна учебна година на всички!!!  bouquet

Общи условия

Активация на акаунт