Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 10

  • 74 931
  • 737
  •   1
Отговори
# 465
  • Мнения: 428
Днес учителката минути преди голямото междучасие казала на децата да си извадят сандвичите и да излязат на вън. Моята мацка се изцепила: "Хранете се, прасета!" Mr. Green
Като ми го разказаха, първоначално потънах в земята от срам, ама после обясних, че е реплика от филмчето "Анастасия", което напоследък тя много гледа. направила е връзката и... ето резултата. Какво ли си е рекла учителката като я чула, че у дома аз им предлагам с тези думи храната?! Embarassed hahaha Смешно ми е сега много като се сетя, ама докато изгладя недоразумението...
А сега се е превързала през главата досущ като котаракът Леополд, в серията с болния зъб.
Да си призная, незная до колко да се радвам на тези имитации и да ги поощрявам ли?

По отношение на Дорка абсолютно подкрепям мненията на Деси и Катина! И повече не смятам да я коментирам, защото мисля, че достатъчно много време и отделихме.

# 466
  • София
  • Мнения: 4 412
shefcheto, браво за успехите!!! Така с малки стъпки - подобни неща са да види какво има в чанта, какво има в буркан. Бяха ми показали разни буркани от кремове и вътре слагах по една играчка, тя трябваше да отвърти капачката и да изсипе съдържанието. Разни детски чантички и вътре пак с по една-две играчки. Да се събужда любопитсвото към изследване, така си го обяснявам.

Calathea, тук всеки си има определени особености, аз чета книгите за учителя. Simple Smile Та там за началото на комуникацията пише, че това че децата говорат със заучени фрази е тяхна уникална способност и трябва да се развива в часовете по език. Обаче е контролирано какво чуват. И моето дете така започна да говори, за сега не сме имали грешни попадения. Аз много внимавам,  какви филми гледа, защото очаквах така да стане. Ние гледаме Франклин и Ози Бу - Пингвините. Там обстановката е като в реалния живот.
Да допълня, че е много важно при тези първи опити за реална комуникация, когато кажат нещо хубаво /на място/, отсрещната страна казва някакви положителни думи и подема нещо като разговор. И така се отпускат все повече. А когато се получи конфуз е възможно да се затворят.

Чудех се да ми препоръчате други детски филми с нормален език и главен герой момиче, такива, които показват общуване, че сега се изживява като Франклин или Розовият пингвин. А Франклин го имитира дори и в походката.

И още нещо в Хиполенд бяха пуснали едни дискове с детско караоке. Първо истинската песен в изпълнение на деца, после само музика и да пее. Това също и помога да се отпусне да говори. Вече пее Зайченцето бяло с пълно гърло и с извивки.

Последна редакция: ср, 23 сеп 2009, 22:15 от TanyaMG

# 467
  • Мнения: leet
Аз пък мисля, че трябва да доизкоментираме поведението на Донка, не заради нея самата, а именно заради поведението, защото беше абсолютно аутистично поведение и в подобна ситуация, потенциално би могло да изпадне почти всяко от нашите деца. В тази връзка, прочетох отново някои неща за възрастни аутисти и бунтарското поведение, на което бяхме свидетели, без нужда от комуникация и обратна връзка, се описва точно като поведение на аутисти, минали в детството си през периоди на унижение...знаем, че лесно стават нарочвани за черна овца и мишена за подигравки и унижения...и след поберитета, някак си добивали по- ясна представа униженията и подигравките, на които са били подложени и за които самите те, неъсзнателно са допринасяли и след поберитета започвало да се развива бунтраството срещу всичко и всички, подсъзнателно обвинявайки всички за съдбата си и за това, че са неразбрани, както и почти винаги се чувстват. И това поведение не е насочено само срещу някой определен, а бунтарското поведение съществува във всички сфери на живота на порасналия аутист, което му носи само проблеми и съответно- нещастие. Пише дори, че трудно се задържали на едно работно място, повече от месец на първо място, поради изградилото им се, в следствие на предишни унижения, бунтарско поведение и чак на следващо място, заради трудното признаване на авторитети и спазване на правила, които неща, според мене, се преплитат.

Можело да се рабати терапевтично обче, още от детството на децата с аутистично поведение, когато терапевтите преценят, че е готово детето, да се работи върху изграждането на така наречената, емоционална интелигентност ( която при другите си съществува и се изгражда от само себе си) и създаването на граници- долна и горна ( отново при другите се изграждат от само себе си, с времето) - така, че да се заучат, как да реагират в ситуациите, в които евентуално детето, би могло да попадне, така че да не допусне да бъде унижавано и в същото време- да има в следващ момент, когато "му падне пердето пред очите", да има и горна граница и изразява бунта си, какъвто неминуемо се описва, че изпитват подрастващите от спектъра, но да изразяват бунта си, като достигайки границата, до която са научени, с помощта на терапевтите, да не я преминават.

Тази вечер ходих на лекция за лечебната сила на барабана. Изхождайки от принципа, че винаги за всяко нещо има приливи и отливи, сменя се деня с нощ, сърцето ни бие ритмично, дори и лечението на хипотерапията е не в бързата и истинска езда, а в бавния ход на коня, който създава ритъм, а ритъма успокоява, защото връща човека до спокойствието, когато е чувал ритъма на майчиното сърце, още докато е бил в утробата на майката...и така, ритъма на живота, се оказва лековит- освобождава от стреса, подобрява състоянията на болести като алцхаймер и аутизъм, именно поради създаване или по- скоро- връщането към ритъма, от където човек по някаква причина е "избягал" и се е превърнало бягството в "проблем в развитието".
Аз попитах как дете от аутистичния спектър, което малко или много живее в друг свят, или поне не е съвсем в нашия и не разбира добре нашите правила, как на него ще помогне програмата "Ритмология", как може да се мотивира такова дете да навлезе въобше в този ритъм, който да му даде тласък, да "изплува".
Отговориха ми, че лечението с ритъм, или "барабанотерапията", съществува от около 25 години, като най- важен е ритъмът и за да се постигне, не е задължително да се използва барабан, може да е друг ударен инструмент, а може и съвсем просто почувкане да е, което някои от аутистичните деца, правят с предмети, което можело да се тълкува, че те подсъзнателно се опитват да намерят риъма на техния живот, който "да ги върне" и ако им се осигури обучен "фасилитатор", който да ги води и канализира техния ритъм, с чуято помощ да намерят своя ритъм, може да има огромен ефект, тъй като подобряването, ще оказва отражение и върху останалата им работа с терапевти по отношение на обучението им и социализацията им. Аз лично съм много заинтригувана, направиха ни и демонстрация, раздадоха на всички различни ударни инструменти и се получи голяма симфония, като фасилитатора, напъстваше ту едни, ту други, ту всички- дава знак кога да се засили ритъма и кога да се намали или спре. С деца от спектъра, се работело индивидуално, заедно с техните родители или на малки групи деца. Правили са група от няколко деца, като предварително били остранили ударните инструменти, които издават много високи звуци, за да нямало обратен ефект, фасилитатора започнал само с подсврикване с уста, до него имало барабанчета, тип африкански- високи и децата започнали едно по едно да се заинтригуват, идвали да ги пипат, постепенно всяко хванало по едно барабанче и започнало да барабани в свой си ритъм, а постепенно, неусетно, започнали да се подчинават на общия ритъм. Терапевтична роля оказват вибрациите и слушането, които водят до възприемане и осъзнаване, които пък от своя страна, продължават да водят до комуникация, интеракция, синхрон и при постоянство, би имало добър терапевтичен ефект върху деца от спектъра- за подобряване на качеството на общуване.

Последна редакция: чт, 24 сеп 2009, 01:23 от Kezaja

# 468
  • София
  • Мнения: 2 352
Деси, наскоро беше споменала, че малкия ти батко е егоцентричен.Кажи ми професор ли е, спори ли с вас, и най вече имаш ли някакви дадени ти препоръки за справяне с малък професор.Питам те, защото останах с такова впечатление от постовете ти.Аз писах някъде какво ме съветваха мен за същото, но бих събрала и още мнения по въпроса.

Kezaja, това с ритмиката е интересно.Спомням си като прлоговаряше Мишо му помагаха да изговаря думите с пляскане или потупване на сричките.Тоест па - те ........две потупвания,ку - ти - я.......три потупвания.С тази цел го правеха, която описваш  Flutter

# 469
  • Мнения: 153
Здравейте,
Не знам дали тук му е мястото, но много искам да споделя с някого какво направи снощи вечерта ми хубава и нощта ми спокойна. Целувах момченцето си за лека нощ и му подавах любимата му играчка, а той се обърна и ми каза:"Ти си много добра майка!" После ме целуна по бузата. Честно ви казвам, по-голямо признание досега не бях получавала.

# 470
  • Мнения: 5 981
Бамби това е просто .... страхотно  Hug. Мечтая да чуя нещо подобно  Heart Eyes

# 471
  • София
  • Мнения: 4 412
Бамби, много мило признание Hug Разбира се, че тук е мястото да кажеш и такива неща. И моето дете се умилява от време навреме и е много приятно.

Kezaja, мисля си за тази емоционална интелигентност дали не може да се приложи нещо, което ми беше станало хоби на 16-20 годиин - да чета книги за добрите обноски, имаше една "как да се държим в обществото" и други  книги да разгадаваме намеренията на хората по жестове. Аз се надявам на моето дете нещо подобно да му помогне. Иначе всички хора трябва да научат тези неща. Например и сега като ходим, аз и обяснявам, че това куче е ядосано, разбираме по това, че си е показало зъбите, козината му е настръхнала и т.н., а отделен е въпроса "Защо се е ядосало". Също и да ги накараме да говорят за емоциите си /което е трудно за всички родители/. И последно майка ми имаше една мисъл "По умния отстъпва", с която често ме утешаваше или ме караше да взема определено решение. И сега си я ползвам.

Много се радвам, че ти е харесала барабанната терапия. Определено мисля, че има много интересни момента и най-вече, че хората, които я правят някак отдават енергия на отсрещната страна. Иначе наистина всяка майка пее на детето си и пляска с ръце, но като чели децата с проблеми в разбирането и общуването се нуждаят от много по-интензивни "атаки". Когато ние бяхме на нашите музикални занимания /музика за бебета/, там педагога и аз правехме едно и също, и то с такава енергия /специалистката ми показа и увлече/, че имах чувството, че правим магия на детето.

# 472
  • Мнения: 2 214
Здравейте момичета!
Много ви моля, имам въпрос за  Брейн Бустер.
Невролога ни го изписа и го пием вече втория месец, обаче последните 2  седмици, 3 пъти детето ми го забирам от градинка по рано защото е повръщал. Няма никакви симптоми на грип или настинка, още повече не се случва  3 дена подред.
Та въпроса ми, може ли бустера да предизвика повръщане? Дали се е случвало на някой?

# 473
  • София
  • Мнения: 4 412
Да споделя кратки впечатления от вчерашната среща,  за която Оля ни каза - http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=420909.msg12417770#msg12417770

Прегледах сборника и има много интересни статии. Най-важно е, че е направен от хора, които искат приобщаването да се случи и в БГ.
Ето един цитат "Логиката на приобщаването е проста, но това не означава, че е лесна за приложение. Според нея средата трябва да се промени така, че да даде възможност на всички хора да участват пълноценно в живота на обществото. Грижа за промяната трябва да има държавата..." Има много интересни примери от Великобритания. Направи ми впечатление, че всички проекти са с голяма подкрепа на правителството им.
Един от инициаторите на сборника е Центъра за приобщаващо образование - http://cie-bg.eu/ . Сборника може да се вземе от тях, а обмислят да го има и в електронен вариант на сайта.

г-жа Стихийно бедствие, нямам опит с Бустера, имаше отделна тема за него, може би невролога ви ще е по-запознат с евентуалните странични ефекти..

# 474
  • Мнения: leet
Ефектът на Брейн Бустера е насочен към подобряване на мозъчната активност и концентрацията. До сега не съм чувала, при някое дете, да предизвиква каквито и да е странични ефекти. В случая, при сина ми, по време на приема на Брейн Бустера, беше първото му рязко дърпане по отношение разбиране, поведение и концентрация, като по време на приема, работеше ежедневно с логопед и 2 пъти седмично с психолог. Т. е.- ефекта е постижим, когато Бустера се използва като подпомагащо терапията средство, а не да се разчита само на него. Той "отваря" мозъка, така да се каже и го прави по- податлив, към приемане и усвояване на информация, в резултат на което се изостря и вниманието на детето и е по- готово за терапевтична работа и за възприятие.
Аз също съм пробвала Бустера, около минута след приема, се усеща едно силно бъкане в главата, като че ли се размества и намества всичко в нея, така че възбужда мозъка и действа стимулиращо за мозъчна активност, т. е.- човек се чувства готов и съсредоточен за умствена работа. Важно е, че не повишава двигателната активност, както правят някои лекарства, а Брейн Бустера е хомеопатичен продукт.


Понеже вчера закъснях за представянето на сборника, когато отидох, помолих Таня да ми разкаже сбито какво съм пропуснала, разказа ми един пример и заключи, че с две думи, трябва обществото да е настроено да приобщава, а не хората, нуждаещи се и техните родители, да се "навират" и правят чудеса, да се молят, за да бъдат приобщени.
Интересен е примера, който са дали: Човек с инвалидна количка, стига до високи стълби и вместо да си помисли "Аз не съм годен, за да се кача по- стълбите.", вярното е "Средата не е годна, за да приеме този човек и трябва да бъде променена спешно."

# 475
  • Мнения: 214
Като заговорихте за Брейн Бустер искам да ви попитам, кой доктор го изписва. При кого да заведа детето или ако не е от лекар как да го давам. От миналата година след Ноотропила и Аминал /мисля, че така се казваше/ не съм давала нищо на детето, но ние и не работихме, а по уверение на невролога чакахме Embarassed и така една година. Но когато всъщност разбрахме проблема детски психиатър ни каза  детето да не взема нищо, а да започнем терапии с логопед, психолог....Една година детето ходи и наистина има голям напредък, но все ми се иска да му дам нещо за стимулиране на мозъчната активност, но без да повишава двигателната и това което Kezaja  описва ми допада, но не знам как да го взема.

# 476
  • София
  • Мнения: 10 221
При Бубка Бустера подейства много зле,без да преувеличавам.Дозата ни бе предписана от невролог.Всички,които познавате Бубка знаете ,че е спокойно и неагресивно дете.е,няколко дни след започването на сиропа се промени до неузнаваемост,стана постоянно мрънкаща,избухлива,абсолютно бе невъзможно да се работи с нея.Лекарката каза да не спираме,щяло да отмени.Три седмици издържах и го спрях,сега съжалявам,че не го спрях и по рано.

# 477
  • Мнения: leet
Бреин Бустера е продукт на AD Medicine и се продава по аптеките или в офисите на фирмата:
http://www.admedicine-bg.com/

Както и да се направи поръчка онлайн:
http://www.framar.bg/%D0%B1%D1%80%D0%B5%D0%B9%D0%BD-%D0%B1%D1%83 … -pid30007159.html

Може да се предпише от невролог, ако отидете при него и поискате да го предпише, но не е задължително, тъй като е хомеопатичен продукт. Аз лично, никога не съм го купувала по лекарско предписание, с рецепта съм вземала всякакви дроги за детето, включително и прозак, във времето, когато бях не достатъчно зряла, за да вярвам наивно, че с лекарства може да постигна добро поведение, концентрация и да подобра разбирането на детето и когато пилеех доста усилия в посоката, да търся чудодейното лекарство, за сметка на което, сега разбирам, терапиите на детето тогава, са били, недостатъчни.

Бреин Бустера влияе върху метаболитните процеси в мозъчните клетки (диметиламиноетанол, селен, фосфатидилсерин), оказва съдоразширяващ ефект и подобрява тонуса на малките и средни артерии. Съдържа: Гинкго билоба (Ginkgo biloba), подобрява функциите на периферната нервна система, (Витамини В1, В6, В12) и провеждането (ДМАЕ, хуперцин), гроздово семе, оризово масло:
http://www.admedicine-bg.com/products/brn.htm

Комбинацията влияе върху метаболитните процеси в мозъчните клетки (диметиламиноетанол, селен, фосфатидилсерин), оказва съдоразширяващ ефект и подобрява тонуса на малките и средни артерии. Гинкго билоба (Ginkgo biloba), подобрява функциите на периферната нервна система, (Витамини В1, В6, В12) и провеждането (ДМАЕ, хуперцин).
ДМАЕ е прекурсор на холина. Той преминава кръвно-мозъчната бариера по-лесно от него и е основно вещество от което мозъчните клетки синтезират холин при нужда. Намалението на съдържанието на холин в мозъка с остаряването е една от причините за развитие на деменциите и болестта на Алцхаймер.
Хуперцин А е екстрахиран от китайското растение Hupercia serrata. Той е инхибитор на ензима холинестераза и като такъв подтиска разрушаването на медиатора ацетилхолин. Това води до подобряване на процесите на провеждане между невроните в мозъка и периферната нервна система.
Съвременни научни проучвания проведени в Италия и САЩ (1988г) с фосфатидилсерин, даван на пациенти с болестта на Алцхаймер в продължение на 3 месеца показват значително подобрение на паметта при всички пациенти, като ефектът се е задържал 3 месеца след спирането на приема.

Дозировка при деца с нарушение на вниманието и концентрацията - по 10 мл сутрин или 2х5 мл.
Естествено, ако родителят, не види положително повлияване от първите 2- 3 дни, по- добре е да го спре.
В повечето случаи, влияе добре и се вижда, че с детето се работи по- лесно и по- добре, но ако това, не се случи още в първите дни, значи на конкретното дете, не влияе добре.

# 478
  • Мнения: 1 234
Бреин Бустера е ... е хомеопатичен продукт...
Брайън Бустера не е хомеопатичен продукт, а съдържа биологично активни вещества в колоиден разтвор, витамини, екстракти от билки.  Синът ми е  приемал и бустера и хомеопатични продукти, в различно време. За бустера съм споделяла, няма да го правя отново в подробности, при моето дете действаше превъзбуждащо и то много. Изписано ни бе от невролог също. Давала съм друг продукт с гинко билоба, който не му е действал превъзбуждащо, на капки беше - танакан. От хомеопатичните продукти не мога да кажа, че се случиха вълшебства, по-скоро имат по-меко действие, на времето Любознателна беше споменала за валерианахил, мога да кажа, че при моето дете подейства много добре.  Peace

# 479
  • Мнения: 428
Брейн Бустер е пила и Мими. Не съм забелязала да се е превъзбудила от него, но не и подейства по никакъв начин. Затова и след един курс (една опаковка), повече не повторих.
Явно при всяко дете, действието му е различно. Както с всичко друго, между впречем.

Общи условия

Активация на акаунт