ЕДИНАДЕСЕТИ КЛАС

  • 25 176
  • 286
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 15
Подкрепям мнението на monii.

Втората матура си е един изпит и резултатите понякога не са никак розови (въпреки подготовката за кандидатстване). И ако се кандидатства със същия предмет  - балът пада, докато ако се взимат оценките през годините - поне е ясно на какъв бал от дипломата може да се разчита. Изключение е  матурата по чужд език.

# 61
  • Мнения: 165
 
 Здравейте Simple Smile Моят син завършва 10 клас и сам пожела да "поработи" през ваканцията,но къде??? Непълнолетен все още,без специфични знания и умения,но с достатъчно сили и голямооо желание.
Ако имате идеи или сте минали през това,моля споделете .
Р.С. Забравих да спомена,че специалността му в строителния техникум е "Парково строителство и озеленяване"- много обича цветята:сади,полива,пресажда...

# 62
  • Мнения: 216

фея  а,за втори матуритетен предмет повечето избират не този с който ще кандидатстват след 12 клас.Логиката е ,че на матурата е по-трудно да изкараш много висока оценка.А същият предмет ще е балообразуващ и е от най-голямо значение за кандидат-студентските изпити.Пък висока годишната оценка е по-лесно да се изкара.
Не знам дали стана ясно какво исках да кажа. newsm78

Мони, можеш ли да ми обясниш това  за матурите и балообразуващия?

Значи ако се яват на матура напр. по география или история  няма в дипломата им да влиза оценката от годините, а ще влиза  оценката от матурата така ли?
Това изобщо не го знаех, а  е много важно защото ако е така наистина рискуват да си развалят успеха?

# 63
  • Мнения: 7 413

фея  а,за втори матуритетен предмет повечето избират не този с който ще кандидатстват след 12 клас.Логиката е ,че на матурата е по-трудно да изкараш много висока оценка.А същият предмет ще е балообразуващ и е от най-голямо значение за кандидат-студентските изпити.Пък висока годишната оценка е по-лесно да се изкара.
Не знам дали стана ясно какво исках да кажа. newsm78

Мони, можеш ли да ми обясниш това  за матурите и балообразуващия?

Значи ако се яват на матура напр. по география или история  няма в дипломата им да влиза оценката от годините, а ще влиза  оценката от матурата така ли?
Това изобщо не го знаех, а  е много важно защото ако е така наистина рискуват да си развалят успеха?

 Значи, общият успех в дипломата се образува като:
 1. Вземат се всички годишни оценки от 4-те години(9,10,11 и 12 клас) по ЗП (задължителна подготовка) и се изчисляват като общ успех.
 2. Отделно се изчислява по същия начин ЗИП (задължителноизбираема подготовка) като общ успех.
 3. Третата част включва един вид матуритетните предмети:бълг език (задължително) и избираем предмет като втори матуритетен  и отново се прави общ успех.
  Трите общи успеха се сумират и делят на 3.

# 64
  • Мнения: 216
monii, много ти благодаря!

А при кандидатстването балообразуващия по съответния предмет ако е едновременно в задължителните и в матурите - коя от двете оценки влиза като балообразуваща?

Искам да кажа напр. ако имаш химия задължителна оценка от годините средно аритметично и матуритетна химия- коя ти е балообразуващата при кандидатстване?

# 65
  • Мнения: 7 413
Зависи в кой университет ще кандидатства,там имат различни изисквания за балообразуването.

# 66
  • Мнения: 216
Сега прочетох точно в сайта на съответния университет и там казват така


" Балът за класиране хххххххххх се образува от сбора на оценките по:
      
хххххххх от Държавните зрелостни изпити / при липса на оценки от положени зрелостни изпити  се вземат оценките от дипломата за средно образование/;"

      
Излиза че ако няма матура се взема тази усреднена от трите оценки, които ти си обяснила.
И ако това е така явно матурата е наистина рисков момент ако имаш добър среден успех през годините по тези предмети.

Това така ме изненада и така променя идеите които имахме в къщи ! Шанс невероятен е че попаднах днес на тази тема за да видя какъв автогол можехме да си вкараме! Защото изпита си е изпит и наистина може да блокираш и адиос! 

А иначе си мислехме за да не се разпилява да учи няколко предмета в тази трудна година в 12 клас да се яви на матура по един от предметите с които ще кандидатства още повече че ще има и повишителен по един от тях защото едната година не успя да се пребори. А то виж какво излезе!


Последна редакция: ср, 26 май 2010, 20:10 от s+chris

# 67
  • Мнения: 7 413
s+chris ,така е,трябва много неща да се знаят предварително!И моят син още не знае какво иска.Добре ,че има още две години да обмисляме.

# 68
  • Мнения: 42
Подкрепям мнението на monii.

Втората матура си е един изпит и резултатите понякога не са никак розови (въпреки подготовката за кандидатстване). И ако се кандидатства със същия предмет  - балът пада, докато ако се взимат оценките през годините - поне е ясно на какъв бал от дипломата може да се разчита. Изключение е  матурата по чужд език.
Пиперония искам да ми обясниш защо изключение прави матурата по чужд език, не ми става ясно нещо?Благодаря ти предварително!

# 69
  • Мнения: 260
Според мен чуждия език не прави изключение!

# 70
  • Мнения: 116
Може би, пиперония, има в предвид това, че ако се държи матура по англ, и детето е от англ. гимназия - риска от провал е минимален.Това се отнася само за езиковите гимназии и то със стабилна подготовка по съответния език.
Предполага се, чя щом примерно имат взет сертификат за владеене на езика - матурата не би трябвало да е проблем за тях.
А риск винаги има.....

# 71
  • Мнения: 15
Може би, пиперония, има в предвид това, че ако се държи матура по англ, и детето е от англ. гимназия - риска от провал е минимален.Това се отнася само за езиковите гимназии и то със стабилна подготовка по съответния език.
Предполага се, чя щом примерно имат взет сертификат за владеене на езика - матурата не би трябвало да е проблем за тях.
А риск винаги има.....

Точно това исках да кажа. Пет години в езикова паралелка предполага мн. добро владеене на езика, на ниво, далеч по-високо от нивото, отговарящо на общообразувателните изисквания, които са при матурите.
Преди две години синът ми (вече е втори курс студент) беше първият випуск със задължителни матури. Яви се на английски език като втори избираем  матуритетен предмет и изкара 5.49, а не е завършил езикова паралелка.

Ето линк за балообразуващите оценки, които monii по-горе съвсем точно е написала.

http://www.zamaturite.bg/questions-answers/Kak-shte-se-formira-u … -obrazovanie.html

Последна редакция: пт, 04 юни 2010, 15:30 от пиперония

# 72
  • Мнения: 260
 
Похвалите се как завършиха вашите деца!
Моят син завърши с една петица по история,доволна съм.
Сега се чуди къде да си намери работа за през лятото.Вие имате ли някакви идеи?

# 73
  • Мнения: 910
мацки ,много съм доволна -детенцето ми си взе B1 DELF,за сега не знам с колко ,но го е взела  !!следобед отива да си вземе сертификата,по предметите по които имаме 5 -три на брой ,може да се яви догодина на повишителни или в 12 клас

# 74
  • Мнения: 260
Ако има интерес ,да направим тема за единадесетокласниците вече?

Общи условия

Активация на акаунт