Интеграция?

  • 1 459
  • 22
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 2 952
Бих искала, защото мястото не само на децата, но и на възрастните с увреждания е сред нас, а не в къщи между четири стени.

Лично мое мнение е, че педагозите в редки случаи биха се постарали да съдействат за гладкото интегриране на деца с проблеми. Принципът им все още е, че който се отклонява от нормите в каквато и да е област пречи на работата им и на класа. Говоря от собствен опит, имам предвид отношението на учителките в училището на сина ми към по-буйните деца от обикновени семейства. Знам и какво е отношението им към буйни деца, но от по-специални семейства. Не ми се влиза в подробности, образователната система много малко е мръднала за периода, в който аз не съм била в училище.
Объркано стана, а исках просто да кажа, че аз съм ЗА с две ръце, но след контактите ми с госпожи от държавни градини и училища, които се водят елитни, считайте че крилцата ми са подрязани.

# 16
  • В офиса
  • Мнения: 4 018
Не можем да щракнем с пръсти и да кажем - да, те не са по-различни, от днес ще интегрираме.
Дали детето с проблеми ще се интегрира и как, зависи основно от учителките в ДГ. А не мисля, че повечето учителки са готови да осъществят такава интеграция. Тя кифлата:) си е описала стандартната ситуация в средностатистическа ДГ, която, много похвално, е решила да интегрира такива деца, обаче с не дотам похвален резултат.

ОК - учителките могат да се обучат, ама в момента някой обучава ли ги. Има ли изобщо подготвени психолози, педагози, спец. мед. работници, които могат да обучат преподавателите в ДГ. Защото методите, с които трябва да се възпитават и обучават такива деца, предполагам са малко по-различни.

Друго: какво да прави и най-добре обучената учителка, когато има на главата си 30-тина деца и едното от тях изисква специално време и грижи. Т.е. и размерът на групите в такива градини трябва да е съобразен.

Също така предразсъдъци има и от двете страни. Мисля, че и една част от родителите на специални деца имат нужда от специалисти, които да ги убедят, че тяхното дете може да се интегрира. Т.е. някои родители over-protect-ват децата си, изхождайки от мисълта, че те са различни.

И последно: Не мисля, че е правилно да се слага равенство между всички деца с проблеми. Едно нечуващо дете, или едно дете с физически проблем, не могат да се слагат под един знаменател с едно дете със сериозно умствено изоставане. Така че, аз лично съм против ингеграцията ей така, по принцип, щото е "модно" да се интегрираме, или за да се "чопнат" малко парици от някой фонд. Процесът на интеграция трябва да бъде съобразен с индивидуалните потребности на специалното дете. За някои деца един подходящо избран час в детското заведение може да бъде по-полезен от един цял ден.

# 17
  • Мнения: 6 315
Аз съм "за" тези начинания. Според мен така децата ни ще свикнат, че това е нещо съвсем нормално и че болните дечица са си дечица, с които можеш да играеш, да се забавляваш и не са по-различни от останалите.

И да допълня - ако разбера, че в градината (малко е далеч все още момента, в който ще общуваме като големи хора) на детенце има дечица с увреждания ще се зарадвам, ще се опитам да обясня точно какво му има на детенцето (ако мога) и ще насърчавам детето си да общува с тях като с равни. В никакъв случай не бих го преместила в друга група.

# 18
  • Sofia
  • Мнения: 4 577
Аз съм ЗА съвместното израстване на децата с проблеми и на тези, на които, да си признаем, проблемите пак си ги има, но са от друго естество (искам да кажа, че някакви проблеми винаги има - ако щете глезотията, ината, агресивността..).

Семейството е мястото, където трябва да се получава първата информация.

В градината на дъщеря ми има група с диабетно болни дечица, но са в друго крило, никога не ги събират заедно, дори навън играят поотделно... не мисля, че е правилно (освен, разбира се, ако не го правят по някакви съображения за безопасност на болните деца, не знам?)

# 19
  • София
  • Мнения: 7 242
Както вече писах съм "за" интеграцията, но имам един въпрос. Какви са, съгласно действащите закони, ограниченията към тези дечица /респ. постъпването им в ДГ и учебни заведения/?

# 20
  • Мнения: 214
Да бих искала.
Няма нищо по хубаво от това децата да се научат,че хората са различни но всички имат равни права.Невиждам нищо лошо в това децата ми да общуват с деца с проблеми и общуват.
Ивета в класа си има едно такова детенце,неможеше хубаво да ходи но всички деца от класа  много добре го приеха и винаги му помагат.
Сега това дете вече почна и да тича.
Все си мисла,че и съучениците му имат принос за постепеното подобрение.

# 21
  • sofia
  • Мнения: 7 477
Както вече писах съм "за" интеграцията, но имам един въпрос. Какви са, съгласно действащите закони, ограниченията към тези дечица /респ. постъпването им в ДГ и учебни заведения/?


predpolagam,che vazmojnostta za lekarski kontrol e ogranichen i za sigurnostta na detzata poniakoga ne bihma mogli da garantirat.
Mislia,che edinstveno ot med.gledna tochka ne gi priemat.

# 22
  • Мнения: 62
Не можем да щракнем с пръсти и да кажем - да, те не са по-различни, от днес ще интегрираме.
Дали детето с проблеми ще се интегрира и как, зависи основно от учителките в ДГ. А не мисля, че повечето учителки са готови да осъществят такава интеграция. Тя кифлата:) си е описала стандартната ситуация в средностатистическа ДГ, която, много похвално, е решила да интегрира такива деца, обаче с не дотам похвален резултат.

ОК - учителките могат да се обучат, ама в момента някой обучава ли ги. Има ли изобщо подготвени психолози, педагози, спец. мед. работници, които могат да обучат преподавателите в ДГ. Защото методите, с които трябва да се възпитават и обучават такива деца, предполагам са малко по-различни.

Друго: какво да прави и най-добре обучената учителка, когато има на главата си 30-тина деца и едното от тях изисква специално време и грижи. Т.е. и размерът на групите в такива градини трябва да е съобразен.

Също така предразсъдъци има и от двете страни. Мисля, че и една част от родителите на специални деца имат нужда от специалисти, които да ги убедят, че тяхното дете може да се интегрира. Т.е. някои родители over-protect-ват децата си, изхождайки от мисълта, че те са различни.

И последно: Не мисля, че е правилно да се слага равенство между всички деца с проблеми. Едно нечуващо дете, или едно дете с физически проблем, не могат да се слагат под един знаменател с едно дете със сериозно умствено изоставане. Така че, аз лично съм против ингеграцията ей така, по принцип, щото е "модно" да се интегрираме, или за да се "чопнат" малко парици от някой фонд. Процесът на интеграция трябва да бъде съобразен с индивидуалните потребности на специалното дете. За някои деца един подходящо избран час в детското заведение може да бъде по-полезен от един цял ден.

Mного съм съгласна с цялото ти мнение. Интеграцията е много хубаво нещо, лично аз я подкрепям с две ръце, но трявба много да се внимава и да се прави по правилния начин. От една страна за всяко отделно дете с някакво увреждане трявба да се намери правилния подход, по който ще може да контактува с дечица без това да му тежи, а от друга трявба да се говори с родителите на останалите деца - да обяснят на децата си, че трявба хем да се държат добре с това дете, хем да не се стига до там, че в един момент всички да му завиждат или да го мразят, защото е различно и печели повече внимание от учителки.. Абе много е деликатно, много трявба да се внимава.

Общи условия

Активация на акаунт