Q&A
Обобщени въпроси и отговори от темата *
Какви са исканията за промени в образованието по отношение на децата със специални образователни потребности (СОП) в България?
Какви са предложенията за санкции в случай на некачествена работа на ЕКПО?
Какви са предложенията за подобряване на образованието на деца с увреждания и СОП?
* Предложените въпроси и отговори се генерират машинно от автоматизиран езиков модел на база потребителските мнения в темата. Генерираното съдържание може да е непълно, неактуално, подвеждащо или неподходящо. Вашите оценки спомагат за подобряване на модела и неговото усъвършенстване.
-
Какви са исканията за промени в образованието по отношение на децата със специални образователни потребности (СОП) в България?
Исканията включват организиране на срещи с ресурсни центрове за интегриране на деца със СОП в класните стаи, изменение на нормативните документи за увеличаване на финансирането им и включване на текст в нормативната уредба за ресурсно подпомагане след качествена оценка от Екип за комплексно педагогическо оценяване (ЕКПО).
-
Какви са предложенията за санкции в случай на некачествена работа на ЕКПО?
-
Какви са предложенията за подобряване на образованието на деца с увреждания и СОП?
-
Какви са правата на децата със специални образователни потребности в училище според Наредба 1 от 23 януари 2009 г.?
-
Какви са последиците от забраната на повтарянето на клас за ученици с увреждания?
Образователното министерство е най-измъкващо се, така че там ще ни е най-трудно.
Здравейте !Бих искала да споделя за още един проблем свързан с образованието на деца със СОП.Според нормативната база деца със СОП са и децата нуждаещи се в определен момент от специализирана помощ от логопед .Но през 2009г. няма стандарт за дете посещаващо логопедичен кабинет .В указанието за прилагане на системата за делигираните бюджети е написано съвсем малко и при това доста абсурдно !!Стандарта от 2008 г. ,който беше 827лв.за дете-20000лв за кабинет годишно ,сега са включени в останалите стандарти !Но по колко и как !Директорите на учебните заведения в общината МОГАТ да заделят 0.5% от стандарта на всяко дете ,но този процент е незадължителна компонента при образуването на формулата за разпределение на парите в общините !Само единодушно гласуване и добра воля ще подсигурят логопедичната помощ за годината !Логопедични кабинети има в малко учебни заведения,което води до отпадането на компонентата ,а съответно и затварянето на логопедични кабинети !Редно е ,съществуването на логопедичните кабинети да бъде обвързано с определена бройка деца в учебните заведения ,а не с добрата воля или избор на директорите .

Страхотни бяхте! 