Трудно проговарящи деца - тема 2

  • 110 811
  • 760
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 496
Таня, по- добре за 5 минути да си науча домашното и да ми бъде веднага демонстрирано наученото, отколкото 30 мин да съм свидетел как нищо не прави детето.  Peace
Всяко дете е различно, това което при твоето дете работи, при моето не и обратно. Не прави обобщения.
При първото посещение имаше малък протест, но после сам ми казваше чао още на врата, влизаше сам, издърпваше си столче и сядаше до масата в готовност за работа. Възраст преди 3г. Със сигурност при много добър логопед.  Peace

Малко невероятно ми се вижда за 30 мин. дете под 3 години да научи чак толкова неща и за 5 мин. да ти обяснят домашното и да ти демонстрират наученото. Но не отричам, че е било възможно при твоето.
Аз продължавам да обобщавам, че по-често при деца между 2 и 3 години е по-добре майката да е вътре. Ако логопед при индивидуална работа /не в група/,  настоява майката да е от вън за толкова малко дете, не е добър и няма подход към децата в ранна възраст. Аз не бих се доверила на такъв специалист. Да, това е моето обобщение и мнение Peace

Когато за пръв път отидохме при логопед и психолог ни казаха да го оставим сам при тях. Тогава беше на 2г и 11месеца. Много ми беше странно да го оставя сам, но явно така работят.
Никога не съм присъствала на негов урок. Има тетрадка, в която логопеда вписва домашното.

# 166
  • Мнения: 503
Аз присъствам на консултациите с логопед, че даже и участвам.  Embarassed Иначе не биха се случили- толкова е зле положението. Имаме много добър контакт с логопедката и се разбираме само с поглед кога да натиснем, кога да играем, кога да сменим дейността. Не го разбирайте като вмешателство в работата и. Днес за първи път Милица работи на максимални обороти, без да се противи и да прави сърдити физиономии в огледалото. Мечтая за момента, в който ще се разхождам навън, докато те работят сами.

siana_ , зависи от състоянието на детето- това на въпроса какъв специалист. Би могло да му се полага асистент, би могло да бъде записано в ресурсен център за работа с логопед, психолог, специален педагог, ресурсен учител, който влиза на занимания в градината или училището. В Пловдив би трябвало да имате такъв. За състоянието на моята дъщеря (моторна алалия) е достатъчно да посещава масова детска градина + логопед на частен прием (градинската работи с по- големите деца). Ако проблемите не се рашат, а се задълбочат, ще търся и другите варианти.

Последна редакция: вт, 30 мар 2010, 20:50 от Босоногата

# 167
  • Мнения: 428
Помня, че когато за първи път логопед започна работа с детето ми, то беше почти на 4г.
Тогавашната логопедка много държеше и двамата с баща и да присъстваме на заниманията, защото все казваше, че тя върши 20% от работата, останалото ние.
Т.е. хем работеше с детето, хем обучаваше нас как да го правим.

По отношение на интеграцията, въпросът е много спорен и болезнен.
Аз държах детето ми да посещава масова детска градина, имам си моите съображения.

# 168
  • Мнения: 502
Последно по темата за присъствието и млъквам - с Босоногата говорим за един и същ логопед. Който както иска да го обобщава.   Thinking

# 169
  • ... някъде преди лудницата ... до църквата!
  • Мнения: 1 195
Dorothy - само за инфо: държавната логопедична градина от миналият месец е с такса, като всички останали!

# 170
  • Мнения: 167
Егвийн ал-Вийр, Янка е един от логопедите, за които ми писа и за това я посетихме. Не съм повторила при нея, нямаше как да й оставя малкия в лапите. Simple Smile. Сега ще ходим при вашата, да видим как е там. Чудя се дали позволява присъствие поне в началото?
Колебая се за градина, но нямам убеждение за сега. Аз доста се грижа за сина ми, също прекарваме доста време навън. Но дори в мое присъствие се налага да го пазя от агресията на другите деца, има някои неща, които ми се иска да видя в него, че се справя, преди да направим тази крачка.
Има ли други места в Бургас, където да го водя?

# 171
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Dorothy - само за инфо: държавната логопедична градина от миналият месец е с такса, като всички останали!


Ами жалко, но например останалите неща, логопед приходящо вече плаща ли се - беше безплатно - просто инфо да се знае. Психолога беше някъде 12 лв на час.

# 172
  • Мнения: 798
Егвийн ал-Вийр, Янка е един от логопедите, за които ми писа и за това я посетихме.
Има ли други места в Бургас, където да го водя?
mom, името на Матева го бях написала по грешка, вместо името на невролога Ишкиева. Просто се обърках. Иначе мнение за нея не съм давала, нито съм я препоръчвала.
Колкото за други места в Бургас...Има една къща Монтесори, която може би е подходяща, но ние сме вече големи за нея и не сме я посещавали. Аз не можах да намеря психолог за работа с детето през всичките тези години, но и не съм се престаравала в търсенето.
Има психолог в Бургас, който практикува метода биофийдбек. Можеш да прочетеш повече за метода и ако е подходящ за вас ще ти дам координати.

# 173
  • София
  • Мнения: 4 412
Аз да си допълня за работата с родителя - за мен  2*30 мин. самостоятелна работа, показва, че по скоро логопеда няма комплексен подход, който да доведе до трайни добри резултати в детето. Защото за малките деца трябва да се работи и с родителите, и после родителите и децата да работят самостоятелно и в различни обстановки.
Конкретните ми доводи са:
- Не може за 5 мин. след края на заниманието да се обясни какво са правили и какво да правят родителите
- Децата от 2 до 3 години нямат развито внимание, рядко работят 30 мин. без прекъсване. Дори и един ден да успеят да се концентрират, това не е правило. И в детските градини заниманията са по 15 мин. за първите групи. Има кротки деца, които седят на стола, но това не значи, че са ефективни
- Много неща могат да се покажат на майката, така че тя да ги прави в къщи, да се покаже търсената реакция или къде да повтори упражнението детето, за да го затвърди.
- Много често чувам "Детето работи със специалиста, а в къщи не" и си мисля, че когато майката е вътре тя вижда кои са добрите начини за мотивиране на нейното детето.  
А при работа 2 пъти по 30 или 45 мин. логопеда трябва да поеме и обучението и напътствието на майката, иначе няма да е ефикасно. Т.е според мен добрият логопед или психолог за ранна възраст, трябва да предложи на майката да бъде вътре, за да й показва какво правят и какво тя да прави после. А ако тя откаже или ако видят, че за детето е по-добре, тогава да бъде отвън.
Но подхода "ела вътре като компромис, защото детето плаче", за мен показва липса на професионализъм за ранна възраст. Още повече чух и от една майка, че стояла вътре да си "озаптява детето". Не разбирам каква е тази тенденция, защото малките деца не се нуждаят от някой да ги връзва на стола, а чрез тези занимания и подходи, показани от специалистите, да си развият вниманието си. Струва ми се, че има много специалисти, които са работили с деца над 4 години, а сега поради търсенето, започват да работят и с малка възраст, но не може опита да се пренася едно към едно.
Може би, ако няма други специалисти и при такива трябва да се ходи, но все пак с много внимание, защото може да не знаят, как да подхванат детето и да му нанесат повече вреди.

Ами това е то мен. Успех на децата! Hug

Последна редакция: ср, 31 мар 2010, 10:44 от TanyaMG

# 174
  • Мнения: 496
И аз да се включа в тази тема за присъствието на родителя. Индивидуалните занимания на Иван са всеки ден по 45мин. Канили са ме вътре показват ми как работят с него. Всеки ден като го взима от градината ми обясняват дали са въвели нещо ново и карат сина ми пред мен да ми каже кои думички е научил. За съжаление той не желае да работи в нас и психоложката ми каза да не го насилвам. На моменти като чуе само думата "кажи" си запушва учите и започва да пищи, а в градината работи с голямо желание. Някой път седя отстрани и го гледам как се занимава. Та затова моето мнение, че за всяко дете трябва да има индивидуален подход.

# 175
  • София
  • Мнения: 3 249
Аз също не присъствам на упражненията. В мое присъствие синът ми е невъзможен. Първият път седят 5 минути - не си седна на мястото. В момента, в който излязох работата е започнала. Отивайки да го взема след часа, аз чувам как работят, той си прави нещата. Види ли ме - започва едно дърпане да си ходим, не ме слуша, не изчаква, докато говоря...А ходи с огромно желание

# 176
  • Мнения: 167
Според мен за присъствието въпросът не е само как реагира детето, а това че напълно се забранява от повечето логопеди, без дори да се замислят за реакцията му. При нас сина ми изобщо не се обръщаше, гледаше си напред и си работеше, доколкото стресът му позволи. Моето присъствие на диванчето отзад вероятно просто подсъзнателно му е придавало увереност. И пак ми е забранено, въпреки настояването ми, да присъствам.
Логопедът обаче не е психолог и някои похвати които използва имат обратен ефект от психологическа гледна точка. А нашите деца имат по-специфична чувствителност, все пак.  Аз също не съм психолог, но ми е дадено като майка да разбирам много неща за детето си и да го познавам. За мен е важно да окажа помощ на детето, ако логопедът прекали, дори ако това означава да прекъсна урока. Все пак търсим цялостното развитие на децата, а не само да проговорят, нали? И по принцип не мисля, че в тази възраст изобщо съществува институция или място, където някой да иска майката да остави детето си без нея, освен детската градина. С тях сме в болниците, навсякъде. А ако утре джипито поиска да го преглежда насаме? Не е ли същото? 

# 177
  • ... някъде преди лудницата ... до църквата!
  • Мнения: 1 195
Dorothy - само за инфо: държавната логопедична градина от миналият месец е с такса, като всички останали!


Ами жалко, но например останалите неща, логопед приходящо вече плаща ли се - беше безплатно - просто инфо да се знае. Психолога беше някъде 12 лв на час.

Наистина е много жалко! И тази помощ от държавата, макар и минимална, беше премахната!

В градината на моя син, за включените в програмата занимания с логопед не се плаща, но за приходящи занимания съм чувала, че става след лична уговорка с логопеда и подразбиращо се, срещу заплащане! Друг е въпроса, че включените в стандартната програма на градината, занимания с логопед изобщо не са достатъчни, тъй като за съжаление на две групи с общо около 40 деца, има само един логопед!

За психолог /при необходимост/ има такса от 20лв месечно.

Последна редакция: нд, 04 апр 2010, 19:16 от lika

# 178
  • Мнения: 7 706
Записвам се в темата,преди да съм изчела първата,но инъче ще ви изгубя  Peace
Имам две момичета на 2г5м,които говорят малко,и неразбираемо.Всъщност,допреди месец и половина  не говореха почти нищо.Тогава започнах една временна работа,оставих ги с едн апозната жена вкъщи,и те изведнъж напреднаха ...но това беше за кратко.
Историята е ,че ние се гледаме сами трите вкъщи,извън града живеем,имат малко стимули за говорене ,а и се разбират двете без думи почти.От началото на проговарянето им/около годинката/до 14-15м нещата вървяха плавно,горе-долу по схемите...но после зациклиха
Живеем в чужбина ,и ми е нужен специалист с двата езика ,за да ги оцени може би,а това е невъзможно, за съжаление.
У дома говорим само български,но те имат много знания и по втория език.Откакто започнаха да се отпускат,замениха някои думи с местните-тези,които са по-лесни за изговаряне.
Стимулирала съм ги всячески-и късане на листчета,и гимнастика за езичето,и духане на балончета...
Но не могат да казватЖ,З,В,Ф,Х,Ш
думите са накъсани-липсват срички, ня-ня като двубуквено съчетание казват,но банята е ба.я, цветето е ц.ете,
на срички повтарят думата след мен,но цяла не могат да я изговорят.Имат някаква спънка,която не мога да обясня защо ,ми се струва ,че е сериозна  Sad
Прилича като на заплитане на езика,като на невъзможност да се съчетаят звуковете.
за изреченията-скоро чух да правят изречения от по 2-3 думи,но много рядко се случва...
таблиците в сайта на пумпелина ме отчайват-ние сме много далеч от тях
въпреки,че те са двуезични ба практика-развитието им е доста закъсняло май
лошото е,че сегашната ми гледачка е неконтролируемо ,упорито недобросъвестна/българка е /,а след седмица-две ще трябва и на местна жена да ги дам да ги гледа,защото за градина имаме шанс чак след октомври
а това ме притеснява още повече-дали съвсем няма да се забатачи положението  Sad
Извинете ме за дългия пост-очаквам да ме насочите поне,защото вече не знам какво да правя Praynig

Христос Воскресе   bouquet

# 179
  • Мнения: 7 706
пак разглеждам сайта на пумпелина,и имам 2 конкретни въпроса
там пише„ В края на 25 месец
Използва ‘Аз”, разбира най-малко два предлога“


такаа-моите аз не могат да кажет,казват нещо неописуемо ..като няма звук след а-то...усещат,че не се справят с това „аз“ и затова вече ползват португалското„ eu“
1. доколко е изоставане това,и доколко е важно изговарянето на тази комбинация от звукове?или става въпрос за възприемане на себе си като „аз“вече?
2.за предлозите-как да разбера дали ги разбират,като не ги ползват ?

Общи условия

Активация на акаунт