Трудно проговарящи деца - тема 2

  • 110 770
  • 760
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 167
               Благодаря ! Ей това с игрите ме впечатли, не съм го правила, ще обуча и тати довечера и почваме. Страшно се радвам, като науча нещо ново!  Grinning За диагноза ще говоря, като си минем при специалистите. Аз не съм го набедила, че има аутизъм, познати са ми в общи линии и другите наименования на различните отклонения, но толкова. Ще пиша със сигурност какво е. В аутизма съм чела, но не съм писала. В повечето случаи са ми били непознати нещата като преживявания. Ако беше на две, а не на 4, щеше да ми е по-близко, имаше такива неща, но не съвсем в този вид, както описват майките. Проблемите с обличане на дрехи, с това да не ме гледа, да е много слаб, с вниманието, ние нямаме и не сме имали. Но сме имали случай да му търсим през нощта с фенерче глухарчета, понеже баща му изхвърлил неговото и той си го търси отчаяно!  Crazy Не е хиперактивен, не е и пасивен. В това отношение е в норма, но според мен  Simple Smile. Основният проблем при него сега е, че не формира добре разговорна реч. А за разликата с връстниците му и техния уличен жаргон, с който и мен ме смайват, като ги слушам, да, разликата е огромна.
               Знам за фината моторика, това си го пишеше в системите за ранно развитие. Дори сега търся за бебо някакво меко топче да стиска, да не го закъсаме и с него, че той си има и други проблеми.  Rolling Eyes
               Тези неща с въпросите и отговорите големият си ги прави. Знае какво е топло и студено, малко и голямо, слаб и дебел, почти всичко споменато. Ако питам кой отива на летището, получавам отговор - самолета. Кой кара самолета - пилота. Тези неща ги учим много добре от картинните ми речници. Наистина препоръчвам, дори човек да не говори чужд език. Просто защото трудно ще се пропусне тема - те буквално обхващат всичко. Ако е да кажем английско-български, ще има надпис и на български.
               Например стигаме до професиите. И аз започвам сама да му говоря, без той да прави нещо. Това са професии. Какво работи този човек? Той е художник. Какво прави художникът? Рисува. С какво рисува? С четка и бои. (показвам) Какво рисува? Кит. Всичко трябва първо да му мине през погледа и ушите. Когато приключим с всички 20 професии, (може един час да отнеме)тези конструкции са усвоени. Обикновено резултатът го виждам на другия ден. Никога не го изпитвам! Отваря с любопитство на същата страница и ме кара да му припомня каквото е забравил, но поне 50% знае. Никога не го карам да прави нищо. Просто провокирам интерес. След време той сам ме дърпа с книгата да ме пита. И е важно все пак човек да има усет кое след кое да прави. Първо учихме предмети, плодове и зеленчуци, улицата, фермата, после глаголи и т.н. Моята цел е за един ден да прекарам през ума му колкото повече е възможно подбрана информация, да го заинтригувам с повече дейности. Но държа той да има стимул. Той да иска да ме последва, а не аз да го бутам. В момента в него има голям интерес към ученето, няма го това чувство, което аз го изпитвах навремето.  Joy Е, като тръгнем на училище, ще го отегчат тотално, това ми е ясно.

Последна редакция: вт, 29 юни 2010, 15:37 от mom

# 316
  • София
  • Мнения: 2 352
Поканих те в аутистичната тема, не защото виждам в сина ти нещо аутистично.В никакъв случай - именно затова поясних, че писането там не те ангажира с нещо.Исках да ни зареждаш нас с ентусиазма си, с креативноста си, и да почерпим опит от теб.Може би и ти ще имаш въпроси на които ще ти отговорим адекватно.Аутистичната тема е по стара и доста добре развита.С много линкове към всякакви области от педиатрия, логопедия, психология, педагогика и каквото се сетиш.  Hug

# 317
  • София
  • Мнения: 3 249
Нещо подобно на картинните речници е тази книга .
При нас какво ново. Вече говори доста, че на моменти и ме затапва. Почва да вкарва лафове, както се казва. Продължава да не разбира някои неща обаче. Опитвам се да му обясня сезоните. Лятото и зимата горе долу ги свързва с морето и снега, но пролет и есен въобще. Питам го кога вали сняг? Той ми отговаря  - от небето. Не може да осмисли сезона какво точно е...С цветовете - по същия начин. Не разбира самото значение на някой въпроси...Като чета проблемите на вашите деца и правя сравнение - той си е направо в норма. Сравня ли с набори от групата - изоставането се вижда. Най - ми е болно от отношението на учителките към него - гледат на него като на бавно развиващ се и от там не се занимават с него. Сега са сборни групи и новите учителки не знаят, че ходим по логопеди и на детето се обръща внимание. Извън градината коментара беше - не стига, че детето и глупаво, ами и на нищо не го учи...(тръшкаше се на улицата)Как се сдържах да не я сложа на място не знам...Нито знае какъв е проблема, нито работи ли се по него - и край - тоя е глупак и толкова...Извинявам се, че разводних темата, но още съм афектирана.
Аз лично също освен на логопед не съм го водила на други специалисти и се чудя дали да не го заведа на невролог, макар че баща му е против. Той изпада доста често в истерии. Аз осъзнавам и своята вина, че му се карам много, понеже е мнооого палав. То затова го мислеха в началото за хиперактивен, но не е. В този ред на мисли - карам се аз. Той ми казва - Мамо, тате каза не викаш ми. Отговарям - Да, но каза да пляскам, като не слушаш. Аааа, неее биеш меее Simple Smile
Спортните занимания се справя - и топка подава и се катери по катерушки, колело кара. Рисуването продължава да не му е при сърце. Рисува 5-6 минути и му омръзва. През уикенда изрязвахме картинки. Почна да схваща как се държи ножица.
Та така, успех в борбата и успешен край Simple Smile

# 318
  • Мнения: 10 575
Аз имам много хубави картинни речници от големия ми син, но малкият не иска и да ги погледне. Не иска да седи изобщо около мен когато държа книга.  Ясно ми е, че насила няма да стане, но как да го мотивирам да започне да харесва картинки незнам.  
Не е хиперактивен в никой случай. Много е търпелив при други занимания.
Днес съм решила да пробвам да рисуваме с пръсти, дано поиска да опита. Не иска да пипа пластелин, с което ме изненада.

Последна редакция: ср, 30 юни 2010, 13:41 от Deziderata

# 319
  • София
  • Мнения: 4 412
Доника, сезоните ще ги научи като премине през тях. И моята дъщеря първо разпозна зима и лято, после като дойде есента ще му обясниш и покажеш падналите листа, а през пролетта как дървото няма листа и му се появяват. А също и други особености на сезоните.

В повечето детски градини е точно такова отношението. Дори и да са любезни, пак изолират децата с проблеми при проговарянето и направо ги слагат в графа необучаеми. Когато започна моята дъщеря,  държавните учителки ми казваха: "А много сме доволни, ние си мислехме, че ще има едно тичане от стая в стая, майко мила-а, а тя е много усмихната, седи си, не ни създава проблеми"... Е това беше и отношението към нея. Изключително е важно детето да бъде в среда, където ще се занимават с него и ще го приобщават към груповия живот. Сега е в частна градина, и там избора не беше лесен и пак може човек да не случи. Но мисля, че намерихме място, където ще я подпомогнат на този етап от развититето й.

А моята дъщеря вчера ме излъга 2 пъти, докато ядеше /нещо, което не обича мнаго/, каза че я боли корема. Като я попитах иска ли да тича или да гледа любимия си филм, забрави за корема. Малко по-късно и бях пуснала едно кратко филмче в нейната стая и тя каза, че диска се бил счупил /демек не го е гледала, а си го беше изгледала/ и да й пусна друг диск.
Също вчера чух и нейното мнение по въпроса от "къде идват бебетата". Гледахме една енциклопедия за човешкото тяло и като стигнахме до бебетата я попитах какво мисли. Тя каза, че първо са малки, после порастват и  идват от "бебешкото клубче", а до нас има едно такова и тя знае, че е само за бебета, та него имаше предвид. Simple Smile Ние не сме дискутирали тази част от развитието, та това си беше нейно мнение

Момичета, искам да ви покажа и моя опит с хранителните добавки. Ето тук съм го описала - http://threetoseven.wordpress.com/2010/06/30/dan/ . Бях на конференцията по проблемите на аутизма и от там научих доста неща, експериментирах с някои и имаха положително влияние.

Последна редакция: ср, 30 юни 2010, 12:14 от TanyaMG

# 320
  • Мнения: 167
Поканих те в аутистичната тема, не защото виждам в сина ти нещо аутистично.В никакъв случай - именно затова поясних, че писането там не те ангажира с нещо.Исках да ни зареждаш нас с ентусиазма си, с креативноста си, и да почерпим опит от теб.Може би и ти ще имаш въпроси на които ще ти отговорим адекватно.Аутистичната тема е по стара и доста добре развита.С много линкове към всякакви области от педиатрия, логопедия, психология, педагогика и каквото се сетиш.  Hug

               Катина, аз те разбрах, Simple Smile харесва ми темата за аутизма и по тази причина чета, но не се чувствам на място да пиша. Предполагам, че за всяко заболяване си има особености и ако човек ги пренебрегва може да звучи неадекватно. Моите дейности може да се окажат напълно неприложими там и не искам да досаждам на майките, които вероятно ползват специализирана помощ и знаят много по-добре какво да се прави, а аз не съм наясно.
               Аз до този момент съм вниквала и изучавала начина на мислене и усвояване на знания по принцип, за здрави деца. И то се вижда, че при дете, което няма интерес или концентрация или пък друг проблем има, може да е неприложимо и само да ядосам майките. Thinking Слава богу, че заниманията със сина ми дават резултат и за това пиша в тази тема, която ми се струва най-обща. Но ако ни сложат някоя от тези диагнози, предполагам ще пиша само в съответната тема, вероятно ще е най-полезно.
               При сина ми положителното е, че той много иска да се научи да говори, много. Вижда другите деца, че говорят и иска и той. Съответно непрекъснато посочва с ръка нещата, които иска да научи и аз му ги казвам. Той сам си свързва книгите с това, че ще му помогнат да проговори. И сутрин цъффа рано-рано с пантофките в ръчичка и казва четем книжки. Съответно на мен ми се спи, понеже бебо ме буди нощем и използвам това време да си изпия кафето и да се разсъня. Сядаме двамата и може и два часа да седим с книгите и кафето. Което си е някакъв късмет, че не го прави насила.
               Предимството на речника е, че показва нещата в контекст. Примерно страничката с река. Реката е нарисувана как извира от върха на планината, където има сняг, летят орли, спуска се, има водопад, после образува езеро, дават се някои растения и животни, по-надолу има лодки, има мостчета и накрая се влива в морето, където е нарисувано пристанище. Плюс още други подробности. И това помага да се усложняват нещата всеки ден и да се включват нови думи и обяснения. Първо казвам, че има река и толкова. След един месец работа стигаме и до въдичарите и до саловете, до морето и т.н. Детето придобива по-цялостен поглед от това да има на едната страница патенце, на другата езеро. 
               http://www.book.store.bg/p24028/ot-mishle-do-meche-olga-ulasevich.html Всъщност първо започнахме с тази поредица, която е на подобен принцип. Цялостни картини, тематични, с различни детайли. Чак после се сетих за речниците  Simple Smile.
               

# 321
  • София
  • Мнения: 3 249
Таня, с огромен интерес прочетох написаното от теб и ме хвърли в огромен размисъл относно витамините...Моят син е изключително злояд. Менюто е главно филии - с пастет и понякога лютеница и шоколад естествено #Cussing out Чат пат може да се излъже да яде кюфте и това е. За нищо по-различно не иска и да чуе. Плодове - яде по един банан на ден . Понякога ябълки. В градината бил ядял, но аз лично не вярвам, защото се прибира мъртво гладен и изяжда 2 филии и един банан...Риба в къщи не ще и да опита. Онзи ден си говорехме със свекърва ми за рибеното масло - как навремето на нас са ни давали като малки и в градината дори. Спомена го като имуностимулант де, но ще взема да му купя и да го пробвам. Геритамина ми го бяха споменали...
Мом,а ти българо - английски картинен речник ли ползваш?

# 322
  • София
  • Мнения: 4 412
Доника, Геритамина е вит. А и Е, не е рибено масло. Има различни рибени масла на пазара. А пък аз си говорих веднъж със свекър ми /сега е на 78 години/ и той каза, че още на него като бил малък са му давали с лъжица рибено масло от едни шишета. Да, много е важно да се види дали системно не липсва някой витамин или минерал, защото те са основни за развитието. А когато децата са малки от кърмата или адаптираните млека набавят всичко нужно, но около 2 годишни, когато почти окончателно преминават на обща избирателна храна, баланса се променя.

А за речниците се сетих, че ние сме ползвали ето тези енциклопедии на Егмонт и там има реалистични картинки и текст, за  да ме подсети, какво трябва да кажа на малко дете.
Другото, което се сещам, че ползваме много усилено програмата за детските градини и книгите на учителя - там е описана системата на развитие на детето и то в много направления - език, математика, природа, социален свят и т.н. И сега в новата градина детето си отиде научено от дядо й и от мен /не от предишните градини/, а дядото даже няма нужда да чете книгите за градините. Той си е взел един стар буквар за първи клас и я научи. Каза, че трябва да знае да чете, защото това ще й даде самостоятелност. Кара я и други неща да прави, но не ги виждам, че съм на работа, когато те са заедно. И я научихме на букви, казва думата по букви, сричкува, по математика знае да смята с помощни пръчки или пръсти, реди последователности, сравнява числа до 10, иначе брой до 30. Повече считам, че ще е папагалски, и до 100 ще ги запомни. Е трябва да каже, че математиката е за мен и се съревноваваме кой ще научи повече детето Simple Smile Игри на куклен театър и срещи с връстници също са важни. И може би затова сме добре приети в новата градина, защото се вижда, че остават малко неща. Особено писането и следването на контури.

Последна редакция: ср, 30 юни 2010, 16:44 от TanyaMG

# 323
  • София
  • Мнения: 3 249
Да, знам че е витамин А и Е... Дали го има онова рибено масло на гранулки все още newsm78 Като го взема от градина ще питам в аптеката.
В къщи работим с Моливко. Минахме Картинните загадки. Радва ме факта с броенето. Да, брои само до 10, но разбира количественото измерение, а не да рецитира цифрите. Има една компютърна игра - козел се удря в дърво и падат ябълки - трябва да се преброят ябълките. Много му е интересно и ми вика - Хайде пак да видим колко ще паднат.
Иначе тази енциклопедия я видях в книжарницата. Освен да я купя и аз. На Егмонт му бях взела и едни книжки пак с Мечо Пух за 2-3 години...Време е вече да минем към следващите обаче 3-4 Joy

# 324
  • София
  • Мнения: 4 412
Разгледай я и ще прецениш. На мен много ми помогна да дообясня сезоните миналата година. А и мисля, че още поне 1-2 години все ще има какво ново да научава от нея. А за рибеното масло,за мeн най-доброто е на Солгар. Важно е като гледаш да видиш колко DHA и колко EPA съдържа. Ето това е доброто - http://www.solgar.com/SolgarProducts/litl-squirts-Chewable-DHA-C … it-Punch-Flav.htm . Като натиснеш "View the Supplement Facts" ще видиш какво е съотношението. DHA отговаря за мозъка.
Е така съм го разбрала, малко ми е сложно и за мен. Можеш да се консултираш и с друг.
И да допълня, че на моето рибено пише, че е за деца над 4 години. Доколкото разбрах от четене в интернет, за по-малки деца се препоръчва друга комбинация, но не съм чела подробно.

И още нещо Доника, сега разбрах как си написала за Геритамина. Аз го оглеждах, но при него така стоят нещата - съдържа Витамин А 1500 mcg RE , Витамин Е 67 mg , соево масло. Обаче за деца от 3-7 години мах допустимите стойности са вит. А 1100 mcg RE  и вит. Е 120 mg  /вижда се от онази Наредба/. Т.е с една таблетка Геритамин даваш повече от мах допустимата доза на вит. А. И за това според мен не става. Трябва да се намерят чисти форми на витамините, за да можеш да се комбинират правилно. Аз давам около 650 mcg RE витамин А и около  - 40 мг алфа-ТЕ вит Е.
Само за тези 2 витамина съм чела. И то за възраст около моето дете.

Последна редакция: нд, 04 юли 2010, 09:22 от TanyaMG

# 325
  • Мнения: 137
Да се включа и аз в обсъждането на добавките. Аз давам на сина ми от тези:
http://www.seven-seas.com/haliborange/products
По препоръка на невроложката ни, д-р Пискова, давам и от зелените водорасли на Аквасорс, наричат ги храна за мозъка. Пием добавки вече година и половина. Значителен напредък в говора постигнахме едва преди няколко месеца.
Много идеи за игри и развитие на фината моторика черпя от тази книга: http://www.book.store.bg/p28182/razvivaj-pravilno-uma-na-deteto-kak-.html
Проблем все още ни е заучаването на стихчета и песнички. Работим усилено върху подобряването на паметта.

# 326
  • Мнения: 167
Аз имам много хубави картинни речници от големия ми син, но малкият не иска и да ги погледне. Не иска да седи изобщо около мен когато държа книга.  Ясно ми е, че насила няма да стане, но как да го мотивирам да започне да харесва картинки незнам.  
Не е хиперактивен в никой случай. Много е търпелив при други занимания.
Днес съм решила да пробвам да рисуваме с пръсти, дано поиска да опита. Не иска да пипа пластелин, с което ме изненада.



               Възможно ли е да усеща, че това ще е някакъв вид обучение, към какъвто изпитва нещо негативно, да го свързва с логопед, или ако някой настойчиво се е опитвал да го научи на нещо?
               При нас се тръгна от книжките с твърди корици от по 5 страници, които му подаряваха. Той сам си ги разглеждаше. После като обикаляхме из една книжарница, аз се загледах в книжките с приказки и него също го привлече това. Избрах му една приказка с много картинки и му я дадох като подарък, да разбере, че е лично за него. Той си мислеше за нея, винаги се вълнува от покупки направени заради него. В къщи си я поиска незабавно. Доста я разглежда и поиска да я прочетем. (как го е казал, не помня Thinking) Прочетохме я около пет пъти вечерта, (редувахме се със съпруга ми)  Rolling Eyes след което на следващия ден в ранни зори я потърси. После с магнитните букви написа безпогрешно името й. Беше го запомнил. Последваха книжките, които дадох в линка и така се тръгна с книгите изобщо. Като цяло винаги гледам да му е приятно и интересно.
               Може би има начини да се работи и без книги, но остава ежедневието, а там няма как да покажеш, че орелът лети, бобърът строи бент или тракторът оре. Дано да се породи някакъв интерес у "малкия"  Simple Smile.

# 327
  • Мнения: 2 094
Моето дете е още малко но чета тук, черпя идеи за разитието на финната моторика и разни обучителни игри. Той също много не се заседява, за повече от 5-10 минути не мога да го ангажирам. Гледам да не насилвам за да не се стресира. Показвам книжки от поредицата "Думите" 12-18 месеца. Книжка със животни и издавам съответният звук, не ми подръжава и не издава звук, но като питам "къде е..." виждам как спира погледа на правилното животно и пипа картинката. Надявам се стъпка по стъпка да успяваме и някой ден да ме изненада. От книжките обаче научи няколко предмета, топка, кола, лъжичка....стремя се като показвам картинка  да показвам и самият предмет. Такива работи при нас Simple Smile

# 328
  • Мнения: 534
И  моето момиченце неиска да говори неиска да повтаря нито една дума която аз и казвам само ме гледа и казва НЕ-НЕ и Не .В нашия речник смес има няма 15 тина думи оот сорта на мама,тати,баба, ит.н. и показва как правят животните това е  .Честно казано е вярно че всички деца са различни и се развиват различно във всяка насока и в говоренето ,НО за мен нетрябва да се лежи на тази кълка  Peace ние сме на 2г.2м . и ходим вече на логопедични занимания два пъти в седмицата.
 Аз мисля че без малко помощ от страна на специалист няма как едно трудноговорещо дете да е на нивото на наборите си   Добре че ние попаднахме на добър специалист който каза че сме в точно подходяща възраст 2г.2м сме за да се започнат занимания сдетето ми 
На мен ми беше писнало само да ми казват спокойно ще проговори от други майки и от специалисти уж в кавички който ми казваха че детето ми е малко за каквато и да е логопедична терапия .Всеки проблем открит навреме е много по лесно поправим  .

# 329
  • София
  • Мнения: 418
Здравейте,
Имам дъщеря на 3г.1м. , която не говори правилно. По принцип тя доста говори, но проблемът е, че почти нищо смислено не казва. Основно ползва бебешки език. Ако човек се заслуша се вижда, че се опитва да повтаря чути фрази, но подобието с истинските фрази е доста малко. Тя реагира на доста команди от моя страна като "ела", "дай" ,"дай ръка", "стани-седни" и други подобни. За по-сложни неща обаче, реакцията и не винаги е адекватна. Много е общителна и иска да играе с други деца и се усмихва на всеки срещнат по улиците. Решава логически пъзели с подреждане вярно за минути. Не мисля, че има проблем със слуха, защото чува през две затворени врати музиката от любима реклама и тича да я види. Когато иска нещо, тя не ми говори, а просто ме дърпа и ми бута ръката към нещото. Аз й говоря за него преди да й го дам и задавам въпрос например "искаш ли .....?", но тя вместо да отговори повтаря "искаш ли?". Много обича да брой и подрежда разни неща като страници на списание например. Казва вярно и в истинската им последователност числата до около 15. Казва и някои изречения от по две думи като "дай целувка" и "това не е всичко"(чуто от рекламите), но ги казва в произволни ситуации. Обича филми за мики маус и повтаря след анимационните герои някои реплики.
Не мога да определя има ли проблем и не мога да кажа, че тя не полага усилия и все пак се притеснявам не е ли вече голяма за етапа, в който е в момента?

Общи условия

Активация на акаунт