Към майките на осмокласници с чуждоезиково обучение

  • 8 771
  • 42
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 315
Синът ми е 8 клас във Френската, учат доста, но вкъщи не му отнема повече от 3 часа да се подготви, тръгна и на китара, и на фехтовка, и на йога. Не пие кафе, справя се прилично, въпреки, че още прави доста грешки на диктовките, но се разбрахме да ми преподава научения материал и от миналата седмица е по-добре.
И не, нямат занималня, камо ли пък задължителна Simple Smile
И на моята горе-долу 3,4 часа й отнема да се подготви, но като се върне в 18ч. в къщи и започне да учи в 19ч. се получава така, че учи до 12, 1 през ноща...
За сега това на нея й харесва и училището много й харесва, надявам се да няма проблеми после със здравето.
Ще й стискам палци, пък ще видим какво ще стане. Интересно ми е, че в София нито едно училище няма следобедна занималня.  newsm78

# 16
  • Мнения: 901
И на моята горе-долу 3,4 часа й отнема да се подготви, но като се върне в 18ч. в къщи и започне да учи в 19ч. се получава така, че учи до 12, 1 през ноща...
За сега това на нея й харесва и училището много й харесва, надявам се да няма проблеми после със здравето.
Ще й стискам палци, пък ще видим какво ще стане. Интересно ми е, че в София нито едно училище няма следобедна занималня.  newsm78

Следобедната занималня почти удвоява броя на часовете по езика в осми клас - т.е. би трябвало да се приема като предимство. Все пак това са четири часа дневно допълнително, в които детето има на разположение учител, който да му помага в самоподготовката, а не му се налага само да си блъска главата и да не е сигурно какво точно прави.

Когато аз ходех на подобна занималня, в първия месец и нещо имах проблем да се науча максимално да оползотворявам времето в занималнята и почивката между училището и занималнята, за да ми остава възможно най-малко за доучване вкъщи. Може би не е зле да я насочиш да помисли в тази посока - как точно протичат заниманията в занималнята, има ли някакви минути, в които нищо не прави, а изчаква учителката да им даде задачи... Например ние трябваше да пишем думите по ен броя пъти и понеже на мен това ми се струваше пълна механика, го правех в междучасията и в обедната почивка - е оставаха ми думи, които не запомнях, но тях пък ги доучвах в събота.

А, да, и аз имах съученици, които за пръв път учеха езика и доучваха вкъщи до 12, 1 часа. Всички оцеляха в подготвителен клас, повечето са си ОК и до ден днешен, а тези, дето леееко се бъгнахме, се бъгнахме от друго - не от гимназиалните си преживявания.

# 17
  • Мнения: 315
И на моята горе-долу 3,4 часа й отнема да се подготви, но като се върне в 18ч. в къщи и започне да учи в 19ч. се получава така, че учи до 12, 1 през ноща...
За сега това на нея й харесва и училището много й харесва, надявам се да няма проблеми после със здравето.
Ще й стискам палци, пък ще видим какво ще стане. Интересно ми е, че в София нито едно училище няма следобедна занималня.  newsm78

Следобедната занималня почти удвоява броя на часовете по езика в осми клас - т.е. би трябвало да се приема като предимство. Все пак това са четири часа дневно допълнително, в които детето има на разположение учител, който да му помага в самоподготовката, а не му се налага само да си блъска главата и да не е сигурно какво точно прави.

Когато аз ходех на подобна занималня, в първия месец и нещо имах проблем да се науча максимално да оползотворявам времето в занималнята и почивката между училището и занималнята, за да ми остава възможно най-малко за доучване вкъщи. Може би не е зле да я насочиш да помисли в тази посока - как точно протичат заниманията в занималнята, има ли някакви минути, в които нищо не прави, а изчаква учителката да им даде задачи... Например ние трябваше да пишем думите по ен броя пъти и понеже на мен това ми се струваше пълна механика, го правех в междучасията и в обедната почивка - е оставаха ми думи, които не запомнях, но тях пък ги доучвах в събота.

А, да, и аз имах съученици, които за пръв път учеха езика и доучваха вкъщи до 12, 1 часа. Всички оцеляха в подготвителен клас, повечето са си ОК и до ден днешен, а тези, дето леееко се бъгнахме, се бъгнахме от друго - не от гимназиалните си преживявания.
Днес пак имаме две двойки...Незнам какво прави на тази занималня, спиред нея си пише упражненията, които били трудни  - там го правят заедно с учителката. После си учи граматиката. Учи всяка вечер до късно и накрая двойка...Като започна да я уговарям, да се премести в друго училище ми казва, че ще се оправи. Кога обаче? То мина половината на първия срок. Иначе по български има една петица до сега, по математика още няма оценки (освен от входното). По немски е пълна трагедия - незнам колко двойки, две тройки и една петица. Като я питам какъв е този ужас по немски ми казва, че има и по-зле от нея - само със двойки. Нормално ли е това? Толкова много двойки? Правят контролни почти всеки ден и като гледам си пише думите в контролното, обаче има все някакви грешки. Нивото е много повишено на това училище. Сигурна съм, че с това учене в друго училище щеше само петици и шестици да има. Нормално е да донесе две оценки по немски за деня. Има ли го това в друго училище?

# 18
  • Мнения: 363
Здравейте,Лора,след като Вашето момиче се е класирало в тази гимназия значи,че не е посредствено дете,а напротив-умно и упорито.Това означава,че ще се справи и с това предизвикателство.Но кажете ми,с цената на какво?Опитах се да се поставя на мястото на възрастен човек с подобно часово натоварване.От 07.30 до 1700-училище с прекъсване,т.е все едно си представете от 7.30 до 17 часа да сте седнали  на чин,вперили поглед в дъски,учители,съученици, и какво ли още не.След това-у дома,от 21.00 до към 0200 през ноща отново учене..И предполагам неспокоен сън,защото не може да си отговорен човек,може би и амбициозен,че да спиш спокойно,като знаеш,че утре ще те изпитат,или ще те препитват и ти може би ще се изложиш.Ставаш сутрин и пак започваш да дълбаеш,дълбаеш....И до кога така бих издържала?НЕ БИХ!Когато ми се налага да работя повече от 8 часа,вярвайте ми,прибирам се като парцал.Моята работа също е мисловна,работя с много,много хора.При Вашето дете са повече от 10 часа концентрация,при която няма време за почивка.Много са факторите,които влияят на лесното или успешното усвояване на новия материал(особенно при подрастващ,развиващ се организъм),но има основни,които са най-важни и не са за пренебрегване.А след като занималнята е задължителна-как се хранят децата там?Защото и цял ден на суха храна не си е работа за детския организъм.......... #Crazy
Вашето дете вече е до толкова преуморено,че каквото и да учи резултатите няма да са добри.
Че 2-ките са нормални оценки в подгответо-казват,че са нормални.Че е наистина много трудно и материала е обемен-така е.Но всяко обучение за да е успешно детето трябва да е спокойно и отпочинало(до колкото е възможно).А и това с кафетата-просто в тази възраст не бих казала,че е приемливо.А как ще е спокойно и отпочинало,след като не спи и не знае що е почивка.......Да не се отчайва от оценките,но помислете как да разтоварите детето.И тук в Немската учат здраво,но не съм чула и едно дете да се оплаква от подобно нещо(а познавам деца иот горни курсове,дори и учители-нямат такива проблеми) newsm78
Детето Ви има нужда от малко правилна почивка,повече въздух и нормален сън.И ще видите как всичко ще си дойде на мястото.Пишете как се развиват нещата.

Последна редакция: вт, 27 окт 2009, 20:48 от rosisd

# 19
  • Мнения: 901
Лора, хич не се вторачвай в тези двойки.
Моята дъщеря, която е учила английски преди гимназията, в осми клас (и без занималня) до края на ноември повече от четворка вкъщи не донесе. Е, на края имаше 5.60 на изпита и шест за годината. И още е добре със здравето, както и със самочувствието.(пу, да не й е уроки)
Ами минал е само месец от началото на учебната година (щото първата седмица не я броим). Нека си учи детето, после двойките ще станат тройки, после - четворки и така...
И не си й полезна като й казваш "ти не можеш да се справиш в това училище, давай да те местим". И какво, ти шестици ли искаш да има в осми клас (дето даже и в дипломата за средно образование не влиза) или да научи много добре един език, както и да си изгради стабилни навици за ученене?
Защо е бил този зор миналата година, когато сега на първия месец ще си обезкуражаваш детето (което явно е умно и може да се справи)?
Тя ще влезе в ритъм, убедена съм. Но докато ти се вторачваш толкова в двойките и голямото учене, на нея ще й се налага да се опитва да се справи въпреки теб, а не заедно с теб.
Все пак наистина трябва да има някакъв режим - поне седем и половина часа сън като за начало - пък ако ще да е с цената на още някоя двойка. Когато започне да спи нормално, ще запомня по-лесно, вероятно и двойките ще са по-малко. А и ако знае, че в 11 задължително ще си ляга, ще положи усилия да се организира.
И, да, нормално е да ти направят две контролни в един и същи ден. Или едно контролно и едно изпитване, примерно.

# 20
  • гр. София
  • Мнения: 1 887
Аз пък се притеснявам,че моят син отделя най-много час на ден за подготовка.На мен ми се вижда твърде малко ,при положение,че никога не е учил френски.Оценките са му отлични за сега.Ще видим по нататък как ще бъде.Но като цяло учебната година ми се вижда по-ненатоварена в сравнение с 7 кл.

# 21
  • Мнения: 315
Здравейте,Лора,след като Вашето момиче се е класирало в тази гимназия значи,че не е посредствено дете,а напротив-умно и упорито.Това означава,че ще се справи и с това предизвикателство.Но кажете ми,с цената на какво?Опитах се да се поставя на мястото на възрастен човек с подобно часово натоварване.От 07.30 до 1700-училище с прекъсване,т.е все едно си представете от 7.30 до 17 часа да сте седнали  на чин,вперили поглед в дъски,учители,съученици, и какво ли още не.След това-у дома,от 21.00 до към 0200 през ноща отново учене..И предполагам неспокоен сън,защото не може да си отговорен човек,може би и амбициозен,че да спиш спокойно,като знаеш,че утре ще те изпитат,или ще те препитват и ти може би ще се изложиш.Ставаш сутрин и пак започваш да дълбаеш,дълбаеш....И до кога така бих издържала?НЕ БИХ!Когато ми се налага да работя повече от 8 часа,вярвайте ми,прибирам се като парцал.Моята работа също е мисловна,работя с много,много хора.При Вашето дете са повече от 10 часа концентрация,при която няма време за почивка.Много са факторите,които влияят на лесното или успешното усвояване на новия материал(особенно при подрастващ,развиващ се организъм),но има основни,които са най-важни и не са за пренебрегване.А след като занималнята е задължителна-как се хранят децата там?Защото и цял ден на суха храна не си е работа за детския организъм.......... #Crazy
Вашето дете вече е до толкова преуморено,че каквото и да учи резултатите няма да са добри.
Че 2-ките са нормални оценки в подгответо-казват,че са нормални.Че е наистина много трудно и материала е обемен-така е.Но всяко обучение за да е успешно детето трябва да е спокойно и отпочинало(до колкото е възможно).А и това с кафетата-просто в тази възраст не бих казала,че е приемливо.А как ще е спокойно и отпочинало,след като не спи и не знае що е почивка.......Да не се отчайва от оценките,но помислете как да разтоварите детето.И тук в Немската учат здраво,но не съм чула и едно дете да се оплаква от подобно нещо(а познавам деца иот горни курсове,дори и учители-нямат такива проблеми) newsm78
Детето Ви има нужда от малко правилна почивка,повече въздух и нормален сън.И ще видите как всичко ще си дойде на мястото.Пишете как се развиват нещата.
Да, наистина са на суха храна, в стола им продават закуски. Опитвам се да компенсирам вечер със супи и манджички, но пък тя е много капризна и яде малко. Снощи дори се скарахме, защото по принцип тя не обича месо, а на този мозък му трябва и белтък, който тя не набавя по никакъв друг начин. В къщи не сме вегетарианци, незнам на кой се е метнала, но от малка не обича месото. Предпочита сухата храна ooooh!
Нямам представа вегетарианците как си набавят нужните вещества, които ги има в месото. Кафето вече го забраних. Сутринта е станала в 5ч.

# 22
  • Мнения: 315
Лора, хич не се вторачвай в тези двойки.
Моята дъщеря, която е учила английски преди гимназията, в осми клас (и без занималня) до края на ноември повече от четворка вкъщи не донесе. Е, на края имаше 5.60 на изпита и шест за годината. И още е добре със здравето, както и със самочувствието.(пу, да не й е уроки)
Ами минал е само месец от началото на учебната година (щото първата седмица не я броим). Нека си учи детето, после двойките ще станат тройки, после - четворки и така...
И не си й полезна като й казваш "ти не можеш да се справиш в това училище, давай да те местим". И какво, ти шестици ли искаш да има в осми клас (дето даже и в дипломата за средно образование не влиза) или да научи много добре един език, както и да си изгради стабилни навици за ученене?
Защо е бил този зор миналата година, когато сега на първия месец ще си обезкуражаваш детето (което явно е умно и може да се справи)?
Тя ще влезе в ритъм, убедена съм. Но докато ти се вторачваш толкова в двойките и голямото учене, на нея ще й се налага да се опитва да се справи въпреки теб, а не заедно с теб.
Все пак наистина трябва да има някакъв режим - поне седем и половина часа сън като за начало - пък ако ще да е с цената на още някоя двойка. Когато започне да спи нормално, ще запомня по-лесно, вероятно и двойките ще са по-малко. А и ако знае, че в 11 задължително ще си ляга, ще положи усилия да се организира.
И, да, нормално е да ти направят две контролни в един и същи ден. Или едно контролно и едно изпитване, примерно.
Споделих й съветите от теб - да си пише думите в междучасията и да използва максимално времето в занималнята, поне 70 % от материала да го запомни там. Мисля си в събота и неделя да уча заедно с нея, за да видя какво пропуска.

# 23
  • Мнения: 901
Най-хубавото в този случай е, че детето има амбиция и не се предава.
Може би има нужда от някои подобрения на организацията, а може и малко да се нервира на контролни (заради което те съветвам да не ги преживяваш тежко тези двойки - всъщност от двойка до двойка има разлика - едно е двойка за 16 грешки, а съвсем друго е двойка за 30 грешки, да речем, т.е. дори и двойката може да е по-хубава от предната и да заслужава похвала).
И не забравяй, минала е 1/6 от учебната година - ще се адаптира, хъсът й няма как да остане невъзнаграден.

# 24
  • София
  • Мнения: 937
Най-хубавото в този случай е, че детето има амбиция и не се предава.
Може би има нужда от някои подобрения на организацията, а може и малко да се нервира на контролни (заради което те съветвам да не ги преживяваш тежко тези двойки - всъщност от двойка до двойка има разлика - едно е двойка за 16 грешки, а съвсем друго е двойка за 30 грешки, да речем, т.е. дори и двойката може да е по-хубава от предната и да заслужава похвала).
И не забравяй, минала е 1/6 от учебната година - ще се адаптира, хъсът й няма как да остане невъзнаграден.
  bouquet

Най-важното е да успееш да успокоиш детето и оттам нататък да го мотивираш за по-добра организация. В никакъв случай не я уговаряй да се отказва- колко препятствия ще има, при всяко ли ще се отказвате  Naughty.
Нормално е това начало в езикова гимназия (а за немска гимназия още повече). Оценките нямат сега значение- важното е малко по малко да става по-уверена, двойките да стават тройки и т.н. В началото е трудно, знам. В класа на сина ми също стартираха отначало с двойки, накрая на изпита нямаше оценка по-ниска от отличен.

# 25
  • София
  • Мнения: 1 355
Искам да споделя с вас, че децата от немската паралелка в СМГ също залягат здраво над езика благодарение на госпожата им. Още на родителската среща бяхме предупредени, че ще е трудно, ще има ниски оценки, ще има допълнителни часове и т.н. Досега синът ми има 11 оценки (честно казано, доста шарени). Често се случва в един ден да получи две оценки. На няколко пъти вече класът започва учебните си занимания в 10.30, въпреки че са втора смяна от 12.30 ч. Не липсват и наказателни контролни. Не виждам нищо лошо или ненормално в това. Тъкмо напротив. Смятам, че на този етап оценките не са най-важното нещо. Присъединявам се към горните постове да обърнете внимание на правилното хранене и пълноценен сън.

# 26
  • Мнения: 901
Искам да споделя с вас, че децата от немската паралелка в СМГ също залягат здраво над езика благодарение на госпожата им.

Ако за госпожа Вълкова иде реч, мога да си представя.

# 27
  • София
  • Мнения: 1 355


Ако за госпожа Вълкова иде реч, мога да си представя.
[/quote]

Точно за нея става въпрос. Grinning
Страхотна е тази жена...

# 28
  • Мнения: 901
Бодра,
ето това ми е представата за късмет.
Лора,
да пишеш, когато получи първата шестица.

# 29
  • Мнения: 315
Бодра,
ето това ми е представата за късмет.
Лора,
да пишеш, когато получи първата шестица.
Снощи учихме заедно с нея. В интерес на истината аз нищо не запомних . newsm78 Тя научи думите от деня, но като я изпитах за думите от предния ден, нищо не помнеше. Остави ги за сутринта да си ги припомни. Днес сигурно са правили контролни. Ще видим какво е направила. Направи ми впечетление, че понякога бърка в думите гласните "а" и "е", както и на съществителните рода. А това от госпожата си се счита за грешка. Както и това, че пише съществителните с малка буква...Уж ги знае, а като им сгреши нещо в тях и все едно не ги е учила.
В момента в семейството има много повратен момент. Баща й смята да си смени работата и местожителството - София. Ако това стане след известно време и аз може би ще го последвам. Остава дилемата за голямата дъщеря - да я оставя при баба й или да я преместя в София. Тя предпочита Езиковата в Ловеч. За сега не й говоря за местене, защото само ще я объркам още повече. Нека да изкара тази година и после ще видим. От нейния клас има доста деца от други места, дошли да учат в Ловеч. Аз пък имам приятелки, на които децата им учат в София - пак сами. Ако се наложи може и да си остане в Ловеч, ако така ще се чувства по-добре, но има време да видим как ще се наредят нещата.
Всичко това ме кара доста да се притеснявам...Радвам се за децата на другите, които имат късмет с госпожи и училища и се чувстват добре. И моята дъщеря си харесва госпожата и училището. Тя също е най-добрата в 8-мите класове и миналата година от нейния клас е имало най-много отлични оценки. На външното оценяване оценките са били идентични с нейните. По български език и литература също й се падна най-добрата госпожа, както и по математика. Не съм избирала в кой клас да се падне, защото преди това не познавах учителите. Просто на късмет. Иска ми се да успее с немския. Догодина разделят децата на две групи - едната ще учи за "Шпрах диплом", който дава право за следване в Германия. Дано се класира за тази група...

Последна редакция: чт, 29 окт 2009, 09:48 от Lora_mum

Общи условия

Активация на акаунт