Трябва ли децата да учат чужди езици още в първи клас?

  • 27 738
  • 362
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 341
Знам - същите записват отрочето си в детска градина със занимания на английски, после в първи клас със 100 часа английски седмично... Все едни и същи родители са. Simple Smile Нерядко на самите тях им липсват познания по чужди езици.

# 301
  • Мнения: 62
Леле на български си пишем по темата а аз съвсем се увъртолих (както се изразило зайчето в един виц) Последно от мен по темата: да, децата трябва да започнат да изучават чужди езици възможно най-рано, за предпочитане успоредно с майчиния. Оценките, сертификатите, дипломите и тем подобни ги оставяме настрана, когато вече сме се подготвили и ги възприемаме единствено като средство, което евентуално при необходимост ще измери познанията по езика.

# 302
  • Мнения: 1 007
Знам - същите записват отрочето си в детска градина със занимания на английски, после в първи клас със 100 часа английски седмично... Все едни и същи родители са. Simple Smile Нерядко на самите тях им липсват познания по чужди езици.

Абе, има и вариации Laughing Моето дете ходеше на английски в рамките на градината - май три пъти седмично беше. После училището беше такова, че се започваше от първи клас. На допълнителни уроци не съм я пращала - мога да й помагам и с английски, и с немски, и с още три езика, ако някога реши да ги учи. Какви са били мотивите ми да учи език от 3-годишна? Ами още едно забавление в детската градина, наред с плуването, танците, пианото (то само последната година) - всичко в рамките на градината, ненатоварващо, без домашни, изцяло като игра. В първи клас започнаха с буквите, четене, писане и т.н. Към момента има трески за дялане, но борави свободно с езика - въпрос на упражнения и лично старание е дали ще напредне още, или не.
И тук ще направя един завой към темата за сертификатите Simple Smile Документът за владеене на език е като документ за свирене на инструмент - не че е лошо да го има, но ако уменията (не) са налице, няма много смисъл от документа. Не знам как ще ме завъртят нещата в следващите няколко години, може да се окаже, че тези сертификати са наистина непревземаема крепост и без допълнителни уроци да не може да се мине, но все си мисля, че нещата опират до старанието на самия ученик. В училището ти дават базата - казват ти какво и откъде да учиш, проверяват те, другото си зависи от теб. На курса не правят нищо по-различно - пак ти преподават, пак те проверяват и пак основното си зависи от теб. По-добре да се стараят в училище, да почетат в оригинал, да изгледат някой филм в оригинал, отколкото да дремят, а после да разчитат на курсове. Език и свирене се учат с практика, не с ходене-на-още-места, за да ти преподадат същото.

# 303
  • София
  • Мнения: 19 912
Знам - същите записват отрочето си в детска градина със занимания на английски, после в първи клас със 100 часа английски седмично... Все едни и същи родители са. Simple Smile Нерядко на самите тях им липсват познания по чужди езици.

Абе, има и вариации Laughing Моето дете ходеше на английски в рамките на градината - май три пъти седмично беше. После училището беше такова, че се започваше от първи клас. На допълнителни уроци не съм я пращала - мога да й помагам и с английски, и с немски, и с още три езика, ако някога реши да ги учи. Какви са били мотивите ми да учи език от 3-годишна? Ами още едно забавление в детската градина, наред с плуването, танците, пианото (то само последната година) - всичко в рамките на градината, ненатоварващо, без домашни, изцяло като игра. В първи клас започнаха с буквите, четене, писане и т.н. Към момента има трески за дялане, но борави свободно с езика - въпрос на упражнения и лично старание е дали ще напредне още, или не.
И тук ще направя един завой към темата за сертификатите Simple Smile Документът за владеене на език е като документ за свирене на инструмент - не че е лошо да го има, но ако уменията (не) са налице, няма много смисъл от документа. Не знам как ще ме завъртят нещата в следващите няколко години, може да се окаже, че тези сертификати са наистина непревземаема крепост и без допълнителни уроци да не може да се мине, но все си мисля, че нещата опират до старанието на самия ученик. В училището ти дават базата - казват ти какво и откъде да учиш, проверяват те, другото си зависи от теб. На курса не правят нищо по-различно - пак ти преподават, пак те проверяват и пак основното си зависи от теб. По-добре да се стараят в училище, да почетат в оригинал, да изгледат някой филм в оригинал, отколкото да дремят, а после да разчитат на курсове. Език и свирене се учат с практика, не с ходене-на-още-места, за да ти преподадат същото.


Химикал, изхождаш от идеята, че детето ти е там, където компонентите на сертификатния изпит се предават през годините -  добре или зле е съвсем  друга тема. И тогава наистина преди всичко нещата зависят от детето.Но не навсякъде  е така.
Скрит текст:
Отиваш някъде - курс или урок, не за да учиш същото, което си учил в училище, а да научиш нещо, непредадено там. И не става дума за граматика и лексика, а за точни изисквания по изготвянето на писмени текстове. И аз ще залитна като теб извън темата пак с пример. И аз бих могла да помагам на детето си и по английски, и по немски. Но не бих се намесила , ако става дума за сертификат. Peace В 10 клас правят някакви Eroerterung, Stellungsnahme, Inhaltsanagabe...веднъж й се изрепчих, че това последното , както ми го описва е най-чиста проба сбит преразказ.  И получих с право ехидна усмивчица в ответ. Преразказ, ама не съвсем.Трябва да почва с увод в 1 изречение, запознаващ читателя с автор, име на  произведението, година на написване,   замисъл. Следва нещо като  преразказ, в който обаче има ред забрани. Има списък с думи, забранени за употреба - jetzt, heute, gestern, am Diensttag, dieser... . Има недопустими глаголни времена като Praeteritum, Plusquamperfekt И Futur и още куп изисквания като избягване на подробности, ненадвишаване на една страница А4.. Завършва с изразяване на собствена позиция по темата, засегната в произведението.Това помня. Е, как едно дете да разбере тези изисквания,ако в училище не е чувало за тях? Да кажем, че е достатъчно съвестно и си намери инфо за тях в нета и напише нещото като пререзказ,  кой ще му го оцени адекватно по съответните критерии? И това е само една нищожна частичка от този изпит, ами другите..

# 304
  • Мнения: 734
Хора, родители на първокласници, второкласници и пр.! Ако имате пари за харчене, инвестирайте във всякакви други уроци и курсове, но не и в езикови (освен ако не се налага заради проблеми в училище по езика)! Повече възвръщаемост ще имате от уроци по рисуване, български, танцова, плуване или цигулка, отколкото с Кажи, баба, тенкю!. Най-добронамерен съвет от мен.

Ами не съм съгласна. Моето момче от 1-ви до 7-ми клас учи английски в "Алианс". Учи езика спокойно, с много упражняване, без "граматика на тагадък". Не мисля, че времето и парите са загубени. Справя се повече от прилично. Това му даде възможност в 8-ми клас да започне да учи друг език.

# 305
  • София
  • Мнения: 62 595
А ако не му беше стигнал балът за друг език, щяхте да загърбите хубавите училища с английски ли? а и гаранция, че с ниво от Алианс, щеше да му стигне максимум за подгответо! Кога и къде ще учи биология, география или физика на английски? В следващото ниво на Алианса ли? Докато в ЕГ поне един-два предмета ще учи на чуждия език, освен всичките обичайни часове по езика. Сама ще се увериш с времето.

# 306
  • Мнения: 734
Не знам как щяхме да постъпим.
За нивото и подгответо - с какво ниво се завършва в подгответо на английската? След 8-ми клас и една година без "Алианса" и без други уроци по английски език държа тестове за ниво в Аво Бел, неговото се оказа достатъчно за да продължи в сертификатен курс за САЕ (мисля, че е В2-С1 ниво)... И не е някакво изключение, всички деца в групата се оказаха от ... неговата неанглийска гимназия, от неговия и горния випуск. Така че, ако искате детето ви да знае сносно повече от един език, ранното чуждоезиково обучение не е лош вариант, особено по английски, който се лее отвсякъде и се учи допълнително "от въздуха" (интернет, музика, анимация).
Тааа за биологията, географията или физиката - няма да ги учи, определено ще има пропуск в лексиката по природоматематическите науки, но специализирана лексика се учи "при нужда", но не съм сигурна, че и в английската всички тези предмети са на английски език. По същата логика може да ме притеснява, че няма да учи лексиката в областта на музиката и изкуствата, математиката ...

# 307
  • Мнения: 1 007
Русалке, сигурно е така. Кой знае след 2-3 години как ще разсъждавам, вероятно ще си променя мнението Simple Smile Но в разсъжденията си сега изхождам от опита с изпитите след седми клас, когато хората пак масово ходят по курсове и уроци и се опитват да представят един прост преразказ като нещо много сложно, което трябва да се обясни от: учебника, учителя, частния учител, министъра, президента, папата ...  Sunglasses А реално въпросът пак опира до личните усилия на ученика.
Да не е нещо подобно и с немския след време  Thinking

# 308
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако чака човек да дойде "нуждата", че отпосле да учи биология и физика или математика на английски или друг език, защото го е учил в Алианс и няма нужда да го учи в ЕГ, то значи не е планирал нещата добре. Едно е да изкараш сертификат, друго е да стоиш по шест часа на ден на лекции и да трябва да четеш стотици страници всяка седмица, че и да участваш в часовете, че и домашни да пишеш на този език. Освен ако не разчиташ на подготвителен семестър или година, специално направени за чуждестранните студенти, за да си попълнят празнините. Страшно трудно вървят нещата, ако се губи този опит. Може да не учат всички предмети на английски в английската, но поне някои от тях учат, май беше по един на година, поне така са ми казвали. Докато  минат девети, десети и единайсти клас, ето ти ги поне три предмета, на които основата е положена. Според мен най-малкият проблем при ученето в чужбина или на чужд език, е сертификатът. Отвъд сертификата става трудното и важното.  Peace

# 309
  • Мнения: 5 878
Не знам за какво ниво на общуване говорите, моята четвъртокласничка ми се меси в разговорите, които водя на английски Simple Smile
И съм мноого доволна.
Сега ако свикне и да чете за удоволствие на английски, ще бъда спокойна.

Иначе езика го учи само в училище и вкъщи, но учителката й е свястна.

# 310
  • Мнения: 734
Ако чака човек да дойде "нуждата", че отпосле да учи биология и физика или математика на английски или друг език, защото го е учил в Алианс и няма нужда да го учи в ЕГ, то значи не е планирал нещата добре. Едно е да изкараш сертификат, друго е да стоиш по шест часа на ден на лекции и да трябва да четеш стотици страници всяка седмица, че и да участваш в часовете, че и домашни да пишеш на този език. Освен ако не разчиташ на подготвителен семестър или година, специално направени за чуждестранните студенти, за да си попълнят празнините. Страшно трудно вървят нещата, ако се губи този опит. Може да не учат всички предмети на английски в английската, но поне някои от тях учат, май беше по един на година, поне така са ми казвали. Докато  минат девети, десети и единайсти клас, ето ти ги поне три предмета, на които основата е положена. Според мен най-малкият проблем при ученето в чужбина или на чужд език, е сертификатът. Отвъд сертификата става трудното и важното.  Peace

Не разбрах как се планира кои часове ще учиш в английската на английски - това зависи от училището и е променлива величина в годините. Ами ако искаш да следваш физика и математика, а английската предлага история и география на английски?! А как с едната година по предмета без доучване и лични усилия ще можеш да четеш стотици страници на езика? Да, вярно е, че сертификатът не е всичко, важна е основата, която стои зад него, за да го получиш. И физиката на английски безспорно е предимство, но не е условие, без което не може по отношение на знаенето на езика. А той може да се научи сносно и извън езикова гимназия, като се започне от ранна възраст и се полагат усилия от трите страни (деца, учители, родители, в този ред). Ако имат шанс да попаднат на добри учители в училище - отлично. Ако не - курсове и школи безброй, не всички са финансово непосилни.
Анда, сигурно ще свикне да чете за удоволствие, особено ако чете нещо, което и е интересно - в началото - комикси, тийн списания, Хари Потър, Пърси Джаксън или каквото в момента е вълнуващо за четвъртокласниците. Съгласна съм, че четенето дава много добра практика при ученето на езика, както и филмите и песните.

# 311
  • София
  • Мнения: 62 595
искам да кажа, че се надценяват знанията и най вече опитът от ученето по школи, и се подценява ученето в ЕГ. Много хора смятат, че щом детето е учило английски в школа и е взело един сертификат (горе-долу около седми-осми клас се явяват от разните школи, защото повечето системи там "свършват" с детската възраст), няма какво да научи в ЕГ по същия език. Пренебрегва се фактът, че гимназията започва с подгответо, и има още три години, в които този език ще се учи, и това означава още много часове, които няма как да ги мине по която и да е система извън гимназията, освен ако не реши да се самообразова и развива с този език. За да се постигне някакво състояние, по-близко до съввършенството трябва практика, а ЕГ дава поле за тази практика.

# 312
  • София
  • Мнения: 19 912
Не знам за какво ниво на общуване говорите, моята четвъртокласничка ми се меси в разговорите, които водя на английски Simple Smile
И съм мноого доволна.
Сега ако свикне и да чете за удоволствие на английски, ще бъда спокойна.

Иначе езика го учи само в училище и вкъщи, но учителката й е свястна.

Кратко, ясно и точно. Simple Smile Така стояха и нещата при голямата ми дъщеря и назад го описах. За нищо на света не мога,  връщайки се назад, да кажа, че ученото от децата в 1-7 клас  при нея е било една проформа и загуба на време. Мога само да съжалявам, че и малките нямаха  този късмет.

# 313
  • Мнения: 69

Моето дете научи немски / само говоримо/ преди да се научи да чете и пише на български (между 4 и 6 години) само от гледане на телевизия (Toggolino) - просто тогава някои кабелни програми не бяха преведени. Владееше го до степен в която спокойно общуваше на немски с разни деца по морето. Бившия ми началник / германец/ с когото аз общувах на английски ме попита веднъж от кого е научил така добре немския. Ето едно клипче, снимано малко преди да стане 1 клас клик

Браво на детето!  bouquet Направо ми "скри шапката"!  От утре и на моите им увеличавам гледането на телевизия с 1 час, но само на английски, та белким нещо им влезе в главите. Simple Smile Сега се сетих,че една приятелка даваше на детето си да играе на компютърни игри, но само на френски (този език учеше малкия) и беше много доволна от резултата.
Моля те сподели сега как се справя с езиците сина ти? Успя ли да запази наученото или го позабрави? Наистина ще ми е много интересно да разбера.

# 314
  • София
  • Мнения: 62 595
Език от телевизора само не се учи. Експериментално установено. Правено е с американчета и китайчета. Кой знае, чоже за българчетата да не важи, те да са ни гениални! Ако детето на дедлайн е научило немски от телевизора, то има нещо гнило в "Немция", и със сигурност има още един източник на овладяване на езика - някокой, с когото детето е общувало или живяло в немскоговоряща среда преди да започне да гледа филмчета на немски, или периодично е имало нещо друго.

Общи условия

Активация на акаунт