помогнете за задача в 3 клас по математика...

  • 19 449
  • 44
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 37
ОЩЕ ЕДНА ЗАДАЧКА,КОЯТО НЯМАШЕ 2 ЕДНАКВИ ОТГОВОРА...И двете г-жи на двата 3- ти класа даваха различни отговора:                      В едно денонощие колко пъти минутната стрелка минава над часовата?   0ч.,1ч.....мин.,.....,12ч.,13ч.....мин.,....,22ч....мин.,Значи.........пъти.

според моята логика newsm78,намирам че отговорът е 24 пъти.
часовата стрелка за едно денонощие обикаля 2 пъти циферблата.
минутната стрелка за един час обикаля един път циферблата, т.е. един път двете стрелки се срещат.
съответно 12*2=24 часа в денонощие = 24 пъти мин.стрелка минава над часовата.
и аз така го сметнах

# 16
  • Мнения: 4 841
Ако децата учат дробите в момента, значи акцентът е бил да се съобрази, че 3 яйца са 1/3 от всички, и тогава учителката е права, че се смята 135*1/3, което е 135/3. Както и Judy вече спомена - това са различни подходи към условието  Peace

* * *

По въпроса за стрелките - мисля, че верния отговор е 23, защото 24-тото завъртане на практика вече е в рамките на следващото денонощие.

Последна редакция: чт, 18 мар 2010, 14:54 от BirdsFlu

# 17
  • Sofia
  • Мнения: 26 586
не учат дроби,а половинки,третини,четвъртини са след 2 урока....

# 18
  • Мнения: X
Дробите се учат в пети клас.  Peace

# 19
  • Мнения: 24 467
Дробите- да, но миналата година в ІІІ клас децата учиха третина, четвъртина, половина.
"Стандарт 4. Ученикът:Има представа за дробите- половинка, третинка, четвъртинка
и десетинка.
Очакван резултат:Може да намира половинка,третинка, четвъртинка, десетинка".
http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/top_men … atematika_3kl.pdf
"При деление с едноцифрено число учениците добиват представа за половинка, третинка,
четвъртинка и десетинка. Понятията дроб, една втора, една трета една четвърт и една десета и
техните означения не се въвеждат. Използването на тези дроби се свежда до решаването на
задачи, в които се дава възможност на учениците да намират половината, третинката,
четвъртинката и десетинката от числа или от предмети, чийто брой е число, което се дели на 2,
на 3, на 4 или на 10."

В този ред на мисли бе обсъдена и тази възможност. Моят син имаше подобни задачи именно да намери частта от цялото. В случая трите яйца са третинката на деветте.
Доли, ти не каза дали г-жата е решила, че все пак детето е сгрешило задачата и какво обяснение е дала.

Последна редакция: чт, 18 мар 2010, 15:33 от Judy

# 20
  • Мнения: X
не учат дроби,а половинки,третини,четвъртини са след 2 урока....
Пък и в задачата се пита :" Колко струват три яйца?", а не " Колко струват третината от яйцата?", за да изисква точно решението дадено от госпожата.
И въобще много ме дразни това при правилно решена задача да се оспорва начинът на решаване. Много задачи могат да се решат по повече от един начин. Човек избира онзи, който му е най-лесен или онзи, за който се сети.

# 21
  • Мнения: 24 467
Нормално е, детето трябва да се сети, при този тип задачи, че трите са третинката на деветте, ако са на този материал.
Торта тежи Х гр., нарязали я на четири парчета, колко гр. тежат две парчета?
Аз още не знам, дали задачата е зачетена за грешно решена, защото Доли не го пише по този начин или просто е била изписана от г-жата по друг начин, по някакви причини и дали последната е разяснила какви са причините. Бих питала, ако не съм наясно. Затова и писах, че "Вече ако последната държи само на своето- да, подходът й е погрешен, но не към задачата, а към предмета."

# 22
  • Стара Загора
  • Мнения: 5 564
И моят син е в 3 клас. Мисля ,че и двете решения са верни.

# 23
  • Мнения: 1 567
''Девет яйца струват 1лв.35ст.Колко струват три яйца?''... Синът  ми я реши,като намери колко струва 1 яйце и след това го умножи по 3 и получи колко стотинки струват трите яйца-45ст.,но според г-жата  решението е само 135 :3=45ст. Да,отговорът е същия,но кое е правилното решение?

И дата начина са верни. За мен е по-важно, резултатът. Верен ли е, значи задачата е решена.

# 24
  • Sofia
  • Мнения: 26 586
не е сметнала отговора за грешен,но и не му е писала Браво/не че държа на това/,а само подпис,което значи ,че е допуснал грешка...а в решената от него задача по гореописания начин тя е написала съкратения 135:3=45ст.,а те още не са учили третини,четвъртини и половини и самата тя не веднъж е казвала,че не държи да бъдат съкращавани задачите,а решени вярно....Но стига вече сме коментирали материала...има много безумия...

# 25
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Аз лично смятам подобни задачи като госпожата. Но не съм съгласна с липсата на браво и обяснение. Едното е задължително!

Като ученичка са ме учили при възможност да търся най-елегантното решение. Подробното записване няма нищо общо. Тук подхода е различен.

В случая задачата е дадена за да се смятат третини. Затова и госпожата не приема другото решение. Иначе то е вярно, но не по материала.

Искат детето да упражни нещо, което то, следвайки универсалното решение и дроби, пропуска. То търси 3/9 от яйцата, четейки условието. А се очаква да търси 1/3 от цялото.

Между другото, прави са и тези, които пишат за пропусната стъпка.
Защото и без дроби х/9*3=х/3. Ако детето търсеше най-краткото решение, вероятно г-жата нямаше да възрази, защото и тя така намира третината /дори да не си признава Simple Smile/

Последна редакция: чт, 18 мар 2010, 22:42 от арт мама

# 26
  • Мнения: X
   Въпросът не е как ние смятаме задачите. Вече споменах, че една задача може да има повече от един начин на решение. Какъвто и да е материалът, каквито и познания да се изискват, всяко вярно решение следва да бъде признато. Аз решавам задачи за седми клас с познания далеч надхвърлящи седмокласните. Това не прави моето решение по- добро или по-вярно. Всяка задача има отговор и пътят, по който стигаш до него не е важен. Важното е задачата да е решена вярно.  Peace

# 27
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Определено!
Но ако задачата е след урока за третини, учителката има очаквания за използването им в решението.

Децата обаче не са коне с капаци, а и после родителите закономерно имат очаквания липсата на поощрение, при решени задачи! да е мотивирано. Нали всичко се прави детето да научи урока.

А така не се признава за правилно, но няма и преоръка за подобряване.

# 28
  • Мнения: 7 162
И двете решения са правилни.
1. В случая ученикът е  решил задачата по стандартен начин. Както биха я решили повечето деца на неговата възраст.
2.Само един бъдещ математик, дете с изявен интерес към математиката би решило задачата по метода на госпожата.

# 29
  • Мнения: 9
Да, но 3 яйца не са нещо неделимо все пак. Една мама беше писала по-нагоре, ами ако се търсеше колко струват - 8, 10 или 11 яйца ? Добре е направило детето ,че е намерило колко струва 1 яйце първо. Така всяка една подобна задача би решило, иначе е някакво механично повтаряне на действие деление.  Ако това е била целта.


напълно съм съгласна!и нас така са ни учили да решаваме  Grinning    newsm10

Общи условия

Активация на акаунт